home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Jun 2025, 11:31 NAsMaR Blogs Minimalistic 2020
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23580
  0 Brugere, 590 Gæster Online.

Nyeste Bruger: susankeaton
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Stigen
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint
Forfatter Emne: Stigen  (Læst 15146 gange)
Zulue
Manager

Stigen
« : 25 Maj 2008, 14:00 »

STIGEN.
          EN CHALLENGE AF ZULUE.

En manager kan først kalde sig verdensklasse, når han har gjort det godt i flere klubber. Tag eksempler som Capello og Trapattoni, begge to folk, der har kunnet få succes og så rejse videre. Det de har gjort godt er at skabe resultater - og som vi alle ved, er resultaterne vigtigere end noget andet i fodbold. Resultater er lige præcis hvad du skal skabe her, og det er ligemeget om det er med flot fodbold, underholdende eller bare godt gammelt norsk fodbold med lange bolde til din tagetman.

Det jeg gerne vil have jer til i denne challenge er at starte med et hold i The Championship. I må helt selv bestemme holdet og jeres tidligere erfaring (noget man selv kan bestemme, alt afgørende af, hvor meget udfordring man vil have.)
Når I så har valgt jeres hold – for eksempel West Bromich – har i HØJST to år, til at sikre jeres hold oprykning; du må naturligvis godt rykke videre til en ny klub allerede nu, hvis du i første sæson er rykket op, og har fået et tilbud fra en klub, du mener, har godt potentiale til det du skal nu.

Efter de første to år i Championship har du flere frie tøjler. Nu skal du nemlig finde dig et nyt hold. Her skal du vælge mellem et hold i den bedste italienske række (Serie A), den bedste spanske (La Liga) eller den bedste tyske (Bundesligaen) – det skal dog være et hold, der kæmper om nedrykning. Når du har fundet dit hold - for eksempel Livorno, Nürnberg eller sågar Getafe skal du naturligvis føre dem endnu videre, og selv hæve din status; kravle op ad stigen. Fra at have styret et hold, der normalt ville kæmpe om oprykning, er det nu din opgave på, igen højst 2 år, at føre dit nye (nedrykningstruede) hold videre og enten etablere sig i midten af ligaen eller sågar få dem i Europæisk fodbold (via ligaen eller pokalen.)

Efter de to år, skal du igen finde dig et nyt hold – og denne gang, skal du naturligvis også tage et hold, der var bedre end dit sidste. Det må betyde en start, hvor holdet er etableret i ligaen, eller måske spiller med i de lavere europæiske turneringer. Du skal så på højst to år føre dem op i ligaen – så de spiller om – mindst – UEFA Cup.
Når du skifter fra dét hold, skal du igen finde et hold, der var bedre end dit daværnde – altså finde et hold, som du kan føre op og spille Champions League. På to år skal du føre dem op, hvor det endelige mål venter: Vind Champions League.

Det betyder en challenge, hvor du skal spille otte år – det bliver garanteret ikke kedeligt eller ensformigt, da du hele tiden vil skifte tilværelse og skifte udfordringer – kravle op af rangstigen. For hver periode du spiller vil du blive belønnet med point. Hvis du derfor opnår at rykke op til Premier League inden to år, så vil du få det antal point, der står for neden. Du kan selvfølgelig vælge, at klare den periode, få point, og trække dig tilbage. Dog vil du så kun få point for at rykke op fra Premier League på 1-2 år.

År 1-2: Du styrer en klub i Championship, hvor oprykning til Premier League er et krav – Point: 100
    År 3-4: Du styrer en nedrykningstruet klub i enten Tyskland, Spanien eller England- Point: 150
    År 5-6: Du styrer en midterklub i en af de ligaer, hvor du endnu ikke har spillet i. Du skal føre midterholdet til internationalt fodbold – Point: 200
    År 7-8: Du styrer en af topklubberne i hvilken som helst liga, og du skal på så kort tid som muligt, sikre dem det ultimative: Champions League: Point: 350-400

Som en lille hjælp skrev jeg i starten, at det kunne være en god idé at sætte din tidligere erfaring til noget godt, så vil flere hold have dig til manager, og det vil være lettere at finde et nyt hold, som denne udfordring jo går ud på.
Jo dårligere et hold du finder at styre, jo bedre muligheder for at få flere point vil du få. Det vil være, ligesom i Vondraceks challenge, være muligt at få flere point, hvis du klarer dig godt, med dårlige hold:

Det vil altså sige, at hvis du starter med et hold, der har en medieprognose på 19, og rykker op enten via direkte oprykning eller Play Off, så vil du selvfølge få dine point for 'Oprykning', men også en bonus, der kommer til at lyde således: (19-1)2, hvilket giver dig 324 bonuspoint. Har du derimod en medieprognose på ét og du rykker op, så vil du stadigvæk få oprykningspoint – Dog vil du ku få ét enkelt point, for (1-1)2 er lig med ét point.
På listen forneden vil se se hvilket screenshots du skal tage, når du har færdigspillet en sæson. Husk nu at du ikke behøver at poste dem før du har spillet samtlige sæsoner færdig.

BEVIS:
   • Information (der hvor du kan finde medieprognose etc.)
   • Ligaplacering
   • Pokalfinalen (hvis du vinder)
   • Spillerstatisk

OBS!!
Denne challenge er bygget op omkring Vondraceks pointsystem (De point, der står ud for dine mål). Det gør umiddelbart ikke noget og du kan sagtens gå igang med dit spil, men det kan du læse meget mere om, når selve tråden med pointsystemet, vi for tiden arbejder på, kommer op.
Held og lykke med dit – forhåbentligt – bedste spil nogensinde og jagten på at blive den bedste.

« Seneste Redigering: 25 Maj 2008, 14:59 af Zulue » Logged

Zulue
Manager

Sv: Stigen
« Svar #1: 25 Maj 2008, 14:22 »

TILMELDTE:
    Vondracek (Queens Park Rangers)
    szukizek (Burnley)
    Hawk1nZ (-)
    mortenbrenoe (Queens Park Rangers)
    Fynbo (Burnley)
    bennybenny (Queens Park Rangers)
    jakobws (Queens Park Rangers)
    JimmyGP (-)
    Rossonero (-)

POINT:
    1-2 sæson: -
    3-4 sæson: -
    5-6 sæson: -
    7-8 sæson: -
« Seneste Redigering: 02 Jun 2008, 20:20 af Zulue » Logged

vondracek
Gæst

« Svar #2: 25 Maj 2008, 14:31 »

Jeg starter hurtigst muligt, så jeg kan få skrabe mig nogle point sammen Wink

I øvrigt, så er det en lækker udfordring Zulue. Tvivler dog på om jeg kan gå hele vejen, men nu må vi se.
« Seneste Redigering: 25 Maj 2008, 15:08 af vondracek » Logged

vondracek
Gæst

« Svar #3: 26 Maj 2008, 15:25 »

Så har jeg spillet hele fem kampe i Coca-Cola Championsship med Queens Park Rangers, og jeg må sige, at det er gået lidt bedre end forventet. Jeg har placeret mig på en tredje plads med to point op til første og anden pladsen, mens West Bromwich er to point bag mig på fjerde pladsen.

Jeg har været en smule aktiv på transfermarkedet, hvor min lille guldfugl Leroy er blevet hentet, mens Piatti, Kalouda, McCann, Zola også er blevet købt. Anichebe er hentet på en lejekontrakt, og det kører for ham oppe i angrebet, hvor han gør et solidt stykke arbejde.

Jeg anser en chance for at komme i Play Off, men der er lang vej endnu!

FCK88
Manager

« Svar #4: 26 Maj 2008, 16:08 »

det er da en nizzle challenge Zulue.. spiller dog på Vondraceks så kan ikk lige deltage pt. men måske vil jeg kigge på den senere hen Wink

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.

Say what?! Shockeret Djævel

szukizek
Førsteholdsspiller

« Svar #5: 26 Maj 2008, 19:34 »

Hey jeg er klar...

Burnley Blev de heldige.

Zulue
Manager

« Svar #6: 26 Maj 2008, 19:35 »

Hey jeg er klar...

Burnley Blev de heldige.

Super - godt spil Wink

Lyder godt FCK, håber snart du kan gå i gang. Opstemt

mortenbrenoe
Landsholdsspiller

« Svar #7: 26 Maj 2008, 19:48 »

Arh! Det er en fed challenge ... når mine eksamener er overstået lyder det som noget jeg godt ku tænke mig Peace Er vel egentlig lidt igang med det selv.. Er dog startet jobløs og er i Recreativo på 2 år nu Peace hehe... Den med Vatikanstaten var også en interessant challenge... så meget tid har jeg slet ikke Opstemt

You'll Never Walk Alone.

'/0\_/'|_|_ /\/3\/3|2 \\/4|_|< 4|_0/\/3

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #8: 26 Maj 2008, 19:49 »

Perfekt challenge til mig! Den vil jeg give mig i kast med snarest...!

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

mortenbrenoe
Landsholdsspiller

« Svar #9: 26 Maj 2008, 19:57 »

Jeg glemte at skrive at jeg gerne vil tilmelde mig... men jeg får nok først spillet fra midten af Juni Opstemt

You'll Never Walk Alone.

Zulue
Manager

« Svar #10: 26 Maj 2008, 19:59 »

Super; skriver dig på Morten uden hold her i starten, Hawkins - skal du have et hold skrevet på nu? .. Opstemt

Zulue
Manager

« Svar #11: 26 Maj 2008, 23:51 »

Så har jeg spillet hele fem kampe i Coca-Cola Championsship med Queens Park Rangers, og jeg må sige, at det er gået lidt bedre end forventet. Jeg har placeret mig på en tredje plads med to point op til første og anden pladsen, mens West Bromwich er to point bag mig på fjerde pladsen.

Jeg har været en smule aktiv på transfermarkedet, hvor min lille guldfugl Leroy er blevet hentet, mens Piatti, Kalouda, McCann, Zola også er blevet købt. Anichebe er hentet på en lejekontrakt, og det kører for ham oppe i angrebet, hvor han gør et solidt stykke arbejde.

Jeg anser en chance for at komme i Play Off, men der er lang vej endnu!

I andre må selvfølgelig godt komme med så fine beskrivelser om jeres spil Opstemt Fantastisk Vondra, håber du kommer videre Opstemt

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #12: 27 Maj 2008, 14:57 »

Super; skriver dig på Morten uden hold her i starten, Hawkins - skal du have et hold skrevet på nu? .. Opstemt

Ikke lige nu.. Bliver måske senere i dag, eller næste gang jeg har fri fra arb (tirsdag i næste uge)

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

mortenbrenoe
Landsholdsspiller

« Svar #13: 27 Maj 2008, 21:02 »

Jeg vælger : Queens Park Rangers Smiley

You'll Never Walk Alone.

Fynbo
Odds-hjælper
*

« Svar #14: 27 Maj 2008, 21:21 »

Jeg er osse med og spiller med Burnley Smiley

Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010