Update24/7 : Liga kamp : FC Basel - Xamax 3-0 (1-0)
"Jeg er mega glad for sejren i min debut" lød det fra Basel træneren efter kampen
MoM : Scott Chipperfield, Basel
Benjamin Huggel blev skadet i kampen og må holde 5 dages pause.
25/7 : U19 kamp : FC Basel U19 - Thun U19 2-2
29/7 : Landsholdsudtagelse : Ivan Ergin er udtaget til Serbien og Mont. landshold som skal spille i OL
30/7 : CL-Kval lodtrækning (3. runde) : Real Madrid - FC Basel.
"Det er absolut ikke nogen ønske modstander, men vi vil kæmpe for sejren" sagde en halv trist Basel træner til BT
31/7 : Liga Kamp : Schaffhausen - Basel 0-4 (0-2)
"Rigtig god kamp fra vores side, de får stort ikke et ben på jorden i kampen" sagde en glad Basel træner efter kampen.
MoM : Scott Chipperfield, Basel
1/8 : Young Boys træner Hans-Peter Zaugg bliver kåret til månedens manager foran undertegnede.
3/8 : Rygter vil vide at Basel er ude efter Xamax' Bobo Valente. Begge partner nægter.
7/8 : Liga Kamp : FC Basel - Grasshoppers : 3-1 (0-0) - TV
"Kanon kamp, vi virker urørlige, men nu skal vi jo snart spille på Bernabeu." Lød det fra C.Andersen som var tilfreds
MoM : Scott Chipperfield, Basel-
Scott Chipperfield har indtil videre været MoM 3 kampe i træk, ganske imporende.
11/8 : CL-Kval kamp : Real Madrid - FC Basel : 3-0 (1-0) - TV
"Sejren til Real M. var fuld fortjent, deres defensiv stod som den skulle og offensiven var ALTID et skridt eller to foran vores forsvar." lød det Basel træneren, som lød en smule skuffet.
MoM : Ivan Helguera, Real Madrid
14/8 : U19 kamp : FC Basel U19 - Xamax U19 : 1-1
14/8 : Liga Kamp : St. Gallen - FC Basel : 2-0 (2-0)
"Det er ikke godt nok, hvis vi skal være mestre i år skal vi også kunne slå topholdene på udebane" lød det lidt vredt fra Basel træneren
MoM : Bruno Sutter, St. Gallen
15/8 : Rygter vil vide at FC Basel har budt på Vålerenga angrebstalent Daniel Fredheim Holm. Buddet skulle være omkring 10 mil. dkr.
17/8 : C. Carignano bliver skadet under træningen, han ventes klar en om uges tid.
18/8 : Liga Kamp : FC Basel - Aarau : 5-0 (3-0)
"Hel vanvittig kamp. 5 mål og 2 udvisning, inden for kort tid. Vores fans kan gå skuffet hjem i dag. iøvrigt havde supporterne en flot tifo i dag." sagde en meget glad Basel træner.
MoM : Mile Sterjovski, Basel
Mile Sterjovski er oppe på 51 mål i sin tid i Schweiz.
Dagens tifo mod Aarau
19/8 : D. Degen bliver skadet under træningen og ventes ude i op til 2 uger.
21/8 : Daniel Fredheim Holm bliver præsenteret som ny FC Basel angriber. Han får trøje nr. 10.
"Det er min første klub i udlandet, så jeg glæder mig virkelig til at se hvordan det vil gå." Sagde Fredheim Holm. "Desværre kan jeg ikke være med til dagens kamp." sluttede han af.
21/8 : Liga Kamp : Servette FC - FC Basel : 3-0 (1-0) - TV
"Det er saftsus'me dårligt spil af os i dag. Vi skal spille meget bedre mod Madrid i vores næste kamp" sagde Basel træneren efter nederlag til lokalrivalen.
MoM : V. Moldovan, Servette FC.
Daniel Fredheim Holm er ny angriber i Basel, han var dog ikke med da Basel tabte til Servette FC
23/8 : Landsholdsindkaldel
se : P. Degen er udtaget til Schweiz U21 landshold.
I næste update.. ..venter bl.a. returkampen mod Real Madrid. Kan Basel komme i CL ??
..venter flere spænende kampe i den schweiziske liga
..Kommer der flere mål fra Mile Sterjovski. Og kan Daniel Fredheim Holm erobre en plads i startopstillingen ??
Følg med