Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
20 Nov 2024, 11:53
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24
Lars Pedersen
Omklædning...
Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31
Brodtgaard
Challenges
The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05
Broen13
Blogs
Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05
Bubbles
Blogs
#2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31
Svartowiz
Omklædning...
Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere:
23453
0 Brugere, 1063 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
Seraphinang
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andre Managerspil
Nostalgi
Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
Fanblog - FCM
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
[
1
]
Forfatter
Emne: Fanblog - FCM (Læst 1616 gange)
Hawkins
FmFreaks' Venner
Fanblog - FCM
«
:
17 Maj 2008, 17:32 »
Fanblog – Ulvene fra Midtjylland
Sæsonstarten nærmede sig, og Martin, Anders og jeg, havde fået fat på sæsonbiletterne til FC Midtjyllands kampe. Jeg har været fan af FC Midtjylland lige siden det hed Herning Fremad, og lå og spillede i første division. Efter fusionen med Ikast, kom der dog gang i kedlerne, og FC Midtjylland var hurtigt at finde i SAS ligaen. Kampene blev derfor også mere spændende at følge, og vi besluttede os derfor, for at købe sæsonbilletter til sæsonen 07/08. Mange af vore venner valgte i stedet at følge de lidt mere lokale hold fra AGF og Randers, men eftersom Martin og min moster bor i Herning, var det oplagt at følge dem. Så havde vi også overnatningsmulighe
der, hvis vi skulle se en sen aftenkamp. Vi ville også forsøge at følge udebanekampene, men det var ikke sikkert at det kunne blive muligt, når holdet f.eks. rejste til København for at spille BIF og FCK.
På grund af sidste sæsons flotte sølvmedaljer, mente Erik Rasmussen åbenbart at han kunne skifte til en større klub, og sagde derfor sit job op i FCM. Som fan var det en kæmpe skuffelse eftersom Rasmussen havde ført FCM op i det fine selskab, og talentarbejdet i Afrika kunne man kun beundre. I stedet ansatte FCM en forholdsvist ukendt manager, ved navn Niels Christian Meyer, som tidligere kun havde gjort sig uheldigt bemærket via nogle svingende præstationer for Holbæk og nogle desperate mediestunts, som kun havde gjort hans person endnu mere upopulær. Jeg synes, som I nok kan læse, at ansættelsen var en hån, men ikke desto mindre var vi nu på vej i Martins Skoda, mod Odense, hvor sæsonens første kamp skulle finde sted. OB vandt som bekendt pokalfinalen året før, og på udebane, ville det helt sikkert blive en svær kamp! Vi havde selvfølgelig fået plads på Fionia Bank-tribunen, hvor udeholdets fans holder til. Vi var da også klædt i sort og rødt, og klar til at skabe en forrygende stemning!
Jeg havde fuldstændig glemt at vi skulle spille mod B36, mener de er fra færøerne eller sådan noget, i kvalifikation til UEFA Cuppen, men da jeg så på livscore.com, kunne jeg se at vi havde vundet med komfortable 5-1. Thyge havde scoret 3 af målene, mens Farlige Frank som altid havde scoret, og så var vores nykøb Fagerberg blevet skiftet ind og havde scoret. Så skulle vi da vist være klar til næste runde! Det var i torsdags, og nu var det søndag eftermiddag. Kampen mod OB startede først kl. 18.00, så vi ville være sent hjemme i aften. Men forhåbentlig med højt humør og pænt stive…
En fan slap ind på banen…
Vi befandt os på vores pladser en halv time før kampstart, og vores kampråb var det eneste man kunne høre på det, indtil videre, halvtomme Fionia Park. Fagerberg var åbenbart blevet skadet mod B36, så han var end ikke på bænken. Farlige Frank startede derimod, sammen med Collins, så mål skulle vi da nok få! Det var desuden fedt at se Jessen i startopstillingen – Rygterne havde sendt ham til FCK i sommerpausen, men han var i hvert fald stadig i FCM. Kampen startede fremragende, da Helveg allerede efter 6 minutter blev skadet for OB. Manden er jo alt for gammel til en fodboldbane, så han fik et ”Grav ham ned” med på vejen ud. Stemningen kom helt op i top, da vi efter et kvarters tid, fik scoret!
G
O
A
L
!
Salami (haha) sendte bolden til Collins, som skød udefra, og spillerne tiljublede Collins på midten af banen! Vi andre hoppede og dansede, og omfavnede hinanden. Lækker start! Collins var også tæt på at score kort efter, da han blev sendt fri af en bold i dybden. Efter at keeperen havde reddet, valgte dommeren dog at dømme offside. Han var helt klart onside, men dommerne i SAS ligaen er jo ufatteligt dårlige! Collins forsøgte igen et par gange efter, men pludselig snorksov Troest på en bold i dybden, og Radonjic scorede nemt bag Raska.
GOAL!
Kæft hvor var det ringe forssvarsspil, og Troest fik nogle eder med på vejen! Endnu værre blev det lidt efter. Holdet var lammet efter scoringen, og pludselig stod Bolanos(ser) fri på kanten af straffefeltet. Raska kom igen ringe ud, og så fik Bolanos lov til at score ved nærmeste stolpe.
GOAL!
Så var vi pludselig bagud, og så kunne OB fansene høres – Vi havde heller ikke lige lyst til at synge på det tidspunkt, og bandede i stedet til hinanden… Jeg håbede at Meyer ville give dem en ordentlig opsang i halvlegen, især Raska, for det var sgu ikke godt nok det her! Vi pressede i starten af anden halvleg, men der kom ikke mange chancer ud af det. Vi puttede Femi ind i stedet for Salami efter en times spil, og håbede at det ville hjælpe. Tiden gik dog alt for hurtigt, og med ti minutter igen kom Madsen ind for Furuseth, som jeg heller ikke forstår var med på den fløj. Reid kom også ud for Simon Kjær. Vi pressede på i de sidste ti minutter, hvor OB brugte alle beskidte kneb for at trække tiden. Onyszko brugte omkring tre minutter på hvert udspark, og jeg fatter ikke hvorfor han ikke fik gult for det. Vi fik heller ikke scoret, og kampen endte
2-1
.. Pga. ”sikkerheden” skulle vi dog blive stående på stadion, selvom jeg helst ville skynde mig ud og køre hjemad. Efter 10 minutter blev vi dog sluppet ud, og så gik den med de 130 hjem. Jeg håber godt nok at det bliver bedre på
hjemmebane, for jeg gider ikke at bruge min søndag aften og 50kr på benzinsplejsning til kampe som vi taber!
«
Seneste Redigering: 17 Maj 2008, 17:41 af Hawk1nZ
»
Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.
Hawkins
FmFreaks' Venner
Sv: Fanblog - FCM
«
Svar #1:
17 Maj 2008, 17:34 »
hmm, jeg må vist ændre på opsætningen under kampene.. Men hvad mener man om denne stil?
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.
vesperGT
Manager
«
Svar #2:
17 Maj 2008, 17:48 »
Citat af: Hawk1nZ 17 Maj 2008, 17:34
hmm, jeg må vist ændre på opsætningen under kampene.. Men hvad mener man om denne stil?
Tjo, det ser fornuftigt ud, men vil da gerne lige læse et par flere kampe, inden jeg kommer med en nærmere anal(
)yse
Hawkins
FmFreaks' Venner
«
Svar #3:
17 Maj 2008, 18:23 »
Næste kamp blev allerede spillet om onsdagen. Det passede nu meget godt, for jeg havde fri kl 17, og kampen startede 19.30, så jeg aftalte med Martin og Anders at jeg ville møde dem på stadionet, og kørte så snart jeg havde fri. Det tager omkring 2 timer at køre til Herning, hvis man overholder fartgrænserne, og da jeg selvfølgelig gør det (…), var jeg ved stadion et stykke tid før kampstart. Martin og Anders var i souvenir butikken, og jeg købte da også et kuul svedbånd med et billede af en ulv på den ene side, og et FCM logo på den anden. Vi skulle spille mod FCN. Jeg er temmelig stor modstander af FCN, eftersom jeg har boet i Birkerød nær Farum, og hader alt der har med Farum at gøre… Derfor var jeg endnu mere opsat på kampen, og efter at vi havde købt et par bajsere, var vi på plads på Faxe tribunen (ja, det hedder det også i Herning!). Da navnene blev råbt op, blev vi begejstret for at se Femi starte inde, i stedet for Salamien. Ellers var der vist ingen ændringer i truppen, i forhold til søndagens blamage.
vs.
"Vi startede som lyn og torden!"
Både Collins og Femi havde nogle store chancer, men desværre var heldet ikke på deres side, og skuddene røg lige forbi målet. Vi fortsatte dog presset, og kom til flere gode chancer! Ind ville bolden dog ikke, og vi var lige ved at blive mundlamme, da et FCN frispark (som ikke skulle have været dømt!) blev rettet af, men for en gangs skyld var Raska vågen, og skubbede den væk fra målet.
Collins uforstående over sit ringe hold
GOAL!
Skuffelsen kom dog, da en fejlaflevering pludselig sendte Gunnarsson helt fri mod mål, og han udplacerede let Raska. Endnu engang en kæmpe blunder i vores forsvar og endnu engang kostede det dyrt! Vi var bagud, og så endda på uindtagelige SAS Arena! Der var kun 5 minutter til pausen, så ret megen mere sang kom der ikke i første halvleg.
Pausen brugte jeg på at få en fransk (hotdog vel at mærke), og så var vi klar til anden halvleg. Spilleren blev sendt ud med buh-råb, men lad os håbe at det ændrede sig til anden!
To negere og en stor dansker
I pausen blev Furuseth-Olsen erstattet af Salamien, og så røg Thyge ud på kanten. Så var vores midtbane massiv! Anden halvleg startede utroligt sløvt. Jeg ved ikke om Meyer putter sovemiddel i deres kaffe, men holdet virkede fuldstændig modløst.
G
O
A
L
!
Vi blev derfor pænt overraskede, da bolden i en kontra, tilfældigt røg hen til Collins. Kølig som en neger altid er, satte han spurten ind, og placerede bolden i nettet via stolpen. Vi røg helt op af stolene, og pludselig var kampen ikke helt så ringe endda! Collins navn blev råbt i højtalerne og vi råbte med! Sikke et mål!
Meyer kunne, ligesom os andre, vist spotte Farlige Franks træthed derefter, for han blev pillet ud, og ind kom Madsen. Også Poulsen havde løbet sig træt, og blev erstattet af Kjær som kom ned på venstre back, mens Jessen røg op på midtbanen. Rigmændende fra Farum lavede også nogle udskiftninger, og så var der pludselig kun 5 minutter tilbage af kampen. Efter at have været bagud, var vi i bund og grund tilfredse med uafgjort, men alligevel skreg vi holdet frem.
GOAL!
Det gav, som man siger på godt jysk, bawslaw, da Klimpl sov på en lang bold og selvom Raska reddede skuddet fra Pode, ramte den et par spillere, og røg i nettet. Med halvandet fucking minut igen… Det lignede en røvdårlig sæsonstart, og folk begyndte allerede at råbe efter Meyer’s afgang. Jessen fik det sidste skud på mål, og endnu engang havde vi taget til en kamp, og rejst slukøret hjem. Røvheldige FCN havde ca. 2 chancer, og scorede på begge, og endnu engang blev vores forsvars uduelighed udstillet med et
1-2
nederlag. Jeg vil håbe at Meyer enten snart køber nogle spillere, eller smutter, for det her er slet ikke holdbart i længden!
Guldbrand
Gæst
«
Svar #4:
17 Maj 2008, 18:27 »
Kan godt lide dine måde at skrive på.. Men jeg syntes måske at dine updates er for lange.. Tror måske bare det bliver for kedeligt at følge i længden, så hvis du måske kunne cutte dem lidt ned, eller på en eller anden måde kunne inkludere nogle flere kampe i hver update, så tror jeg at det ville blive mere spændende..
Rossonero
Gæst
«
Svar #5:
17 Maj 2008, 18:57 »
Hvor gamle er de her gutter?
Jeg skyder på, at ham der skriver opdateringerne ikke er så gammel.
Spøg til side. Det ser ganske godt ud, og det skriftlige sidder mere eller mindre i skabet. Selve stilen tror jeg ikke lige er mig, men jeg tør vædde med, at du kommer til at fange en del, hvis du holder det kørende.
Held og lykke med det hele.
Hawkins
FmFreaks' Venner
«
Svar #6:
17 Maj 2008, 19:00 »
Haha, de er faktisk ældre end du tror
Jeg har valgt at skrive det lidt som man tænker tingene under en kamp... Jeg ved ikke helt om det er den "korrekte" måde, men det kan være at det får fans af klubberne til bedre at kunne relatere til det
Guldbrand: Jeg vil se om jeg kan lave kampreferaterne lidt kortere, men som tilskuer ser man jo det hele, og kommenterer alt...
tubbe93
Førsteholdsspiller
«
Svar #7:
17 Maj 2008, 19:50 »
virkelig god start ! og det er jo ligesom Erik der blev hentet op fra 2. Division ! og så gør det bare det så meget bedre du vælger verdens bedste fodboldhold !
FC Midtjylland !
FC Midtjylland !
FC Midtjylland !
FC Midtjylland !
Hawkins
FmFreaks' Venner
«
Svar #8:
17 Maj 2008, 19:52 »
Jeg venter spændt på at en bruger opdager Niels Christian Meyers sande identitet
tubbe93
Førsteholdsspiller
«
Svar #9:
18 Maj 2008, 13:02 »
muligvis er Niels Christian Meyers Hawk1nz selv !
FC Midtjylland !
FC Midtjylland !
FC Midtjylland !
FC Midtjylland !
Sider:
[
1
]
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »