home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 272 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Pro Cycling Manager
| | |-+  Rabobank - fremtiden uden Rasmussen
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Rabobank - fremtiden uden Rasmussen  (Læst 11570 gange)
BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline

 
Rabobank - fremtiden uden Rasmussen
« : 10 Maj 2008, 13:01 »



I denne PCM blog er der mere lagt vægt på resultater og ikke så meget med billeder og SS af spillet. Dette tager i mine øjne for lang tid og da jeg ikke vil miste lysten ved spillet så bliver det på denne måde.

Sværhedsgrad: Svær
Database: PcmDaily's DB - 2.1.

Vigtige mål:
1*:
Hollandsk mesterskab
Flanderen rundt
2*:
Vueltaen
Eneco Tour
3*:
Amstel Gold Race
Tour De France

Sponsor mål:
Vind: Tour De France
Top 3: Paris-Roubaix
Vind: Romandiet Rundt
Etapesejr(e): Eneco Tour
Vind: Milano - San Remo

Rabobank holdet har i øjeblikket 26 ryttere og da lønbudget er over det tilladte bliver der ikke hentet folk på free inden 10.Januar.

De store ryttere:
Dennis Menchov - Har Touren og Vuelta som mål for denne sæson. Menchov er ikke typen der stikker af for de andre, så løbene skal vindes ved at holde sig med fremme og give den gas på enkelstarterne

Juan Flecha - Flecha skal vise sit værd i Flanderen rundt og Paris-Roubaix.

Oscar Freire - Oscar skal meget gerne vinde nogen etaper i Touren og et godt resultat i Milano - San Remo vil ikke gøre noget.

Talenter:

Rabobank er kendt for deres talenter og disse 3 vil de næste par år vise klassen:

Thomas Dekker - skal hjælpe Menchov i touren og kører sin egen chance i Liege og Amstel Gold Race

Robert Gesink - kan aldrig blive den helt store etapeløbs rytter. Han er ikke god til enkelstart. Får chancen i Giroen og kan hjælpe Menchov i Vueltaen

Sebastian Langeveld - den kun 22 årige rytter er en stabil rytter på brosten og bakker. Han skal hjælpe Flecha i Flanderen og kører sin egen chance i mindre løb

Mindre ryttere:

Joost Posthuma - er okey til enkelstart og er en god hjælperytter

Laurens Ten Dam - kan bidrage med noget i bjergene som hjælperytter

Pieter Weening - bliver et vigtig kort i bjergene for Menchov under touren som beskytter

Graeme Brown - holdets sprinter sammen med Oscar. Skal prøve at kører nogen top 3/5 placeringer hjem. Ikke god nok til at vinde større etaper.

Det var 10 af de bedste ryttere på holdet. Der er så 16 ryttere tilbage i truppen, et par enkelte af dem er slet ikke gode nok. Men bliver i denne sæson.
« Seneste Redigering: 10 Maj 2008, 13:22 af BlaZZo » Logged

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.


Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Rabobank - fremtiden uden Rasmussen
« Svar #1: 10 Maj 2008, 13:40 »

Nææ endnu en PCM blog, hvilket bare er dejligt Smiley

Kan godt lide du ligesom mig, vælger at lade billeder og SS være, for det er lige netop af den grund man går død. Smiley

Glæder mig til at se hvad du kan udrette, og måske kan Dekker allerede i år, levere i Touren Smiley

Held og lykke Peace
Logged


BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline

 
Sv: Rabobank - fremtiden uden Rasmussen
« Svar #2: 11 Maj 2008, 08:04 »



Hvis vi skal se lidt nærmere på målene, så vil disse ryttere nok være de bedste til opgaven:

Sponsor mål:
Vind: Tour De France - Dennis Menchov
Top 3: Paris-Roubaix - Flecha
Vind: Romandiet Rundt - Dekker
Etapesejr(e): Eneco Tour - Posthuma / Langeveld
Vind: Milano - San Remo - Oscar

Romandiet rundt og Eneco Tour har jeg ikke lige styr på endnu.

Fortis Bank fra Belgien, Centerparcs og Amstel er gået ind som små sponsor på holdet.

Der blev købt udstyr til holdet og rytterne var til samtale omkring hvilke løb de helst ville kører i denne sæson. Holdet har kun tilmeldt sig et enkelt løb i Januar måned, da fokus for ryttere som Flecha og Dekker først kommer i April måned. Så de første 3 måneder er ikke andet end opvarmning.

I Januar måned var der også fokus på mesterskaberne i Australien. Den 38 km lange enkelstart blev vundet af High Roads Rogers. Eneste Rabobank rytter var Walker som kom ind 7,08 minutter efter vinderen.
(INFO: Jeg kører ikke selv enkelstarterne, jeg ved godt at jeg muligvis taber noget tid der i forhold til hvis man kunne, men da jeg ikke er så skarp til det, så vælger jeg at simmer dem)

Mesterskabet i australien, 163km:

3 ryttere er med for Rabobank. Sprinteren Brown skal kæmpe i en evt sprint. Walker og Hayman er med som hjælperyttere. Brown er slet ikke i form til noget som helst, så en sejr er meget tvivlsom.
Lotto stiller med både Robbie McEwen og Evans og en af dem har store chancer for at vinde løbet. CSC har O´Grady med.
Med 140 km igen kom det første angreb, en god taktik fra Lotto. De sendte Gates afsted, så de selv var fri for at arbejde i feltet. 12 andre gik med og de har nu 2,40 ned til feltet hvor CSC trækker for O´Grady.
Med 100 km tilbage havde de 13 lykkeridere næsten 5 minutter, det så fornuftigt ud for dem. Med 78 km igen fik jeg dagsformen for mine ryttere, den var meget skidt. Så jeg besluttede for at hjælpe CSC med at trække, selvom det var for sent.

Det var nu en kendsgerning, de nu 11 ryttere i frontgruppen vil holde hjem, og da Renshaw fra Credit er den hurtigste af de 11, så ligger den til ham.
26,8 km tilbage.. O´Grady angriber for feltet, helt håbløst. Han har nemlig over 6 minutter op til de forreste.
Uha Uha.. Renshaw er ved at falde fra i frontgruppen, det hårde tempo kunne han ikke følge med i. Der er nu kun 7 tilbage ned 12,3 km igen. England fra holdet Bissell er den hurtigste, man har han kræfterne ?
En overraskende vinder, Calabria fra holdet "Team Type 1" stak af med 4,7 km igen og vandt med hele 23 sekunder ned til Bobridge.

Top 5:
1) Calabria
2) Bobridge +23
3) England +27
4) Clarke +35
5) Semple +35
Logged

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.


BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline

 
Sv: Rabobank - fremtiden uden Rasmussen
« Svar #3: 11 Maj 2008, 08:48 »

Nææ endnu en PCM blog, hvilket bare er dejligt Smiley

Kan godt lide du ligesom mig, vælger at lade billeder og SS være, for det er lige netop af den grund man går død. Smiley

Glæder mig til at se hvad du kan udrette, og måske kan Dekker allerede i år, levere i Touren Smiley

Held og lykke Peace


Ja, jeg har ikke kunne spille PCM på min gamle PC, så nu har jeg fået en ny, så jeg tænkte jeg ville lave endnu en PCM blog. Har tidligere lavet en med Astana.
Jeg satser meget på Menchov i år, så kan Dekker være en god hjælpe rytter. Fokus hos Dekker skal mere være i Liege og Amstel i første omgang. Men hvis det viser sig at Menchov ikke er godt kørende i touren og Dekker er, så bliver rollerne skiftet om.
Logged

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.


BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline

 
Sv: Rabobank - fremtiden uden Rasmussen
« Svar #4: 11 Maj 2008, 08:52 »




Vi er kommet til det første Pro Tour løb i denne sæson. Tour Down Under. Løbet har 6 etaper hvor 5 af dem er 100% sprint, med mindre et udbrud for lov til at kører hjem.
Brown er igen manden som skal prøve at skabe et resultat, formen er helt nede så forventningerne er ikke høje.
Følgene ryttere er med:
Brown, Kozontchuk, Leezer, Hayman, Boven, Walker, Löwik og De Maar

Löwik har fået kaptajn rollen, han har muligvis chancer på den såkaldte bjergetape hvor der er en mindre bakke et stykke fra mål hvor der skal angribes hvis benene er til det, men det er først på 4 eller 5 etape.

1.Etape af Tour Down Under, 129km


Astanas Iglinskiy tog etapens eneste bjergpoint i starten af etapen. Med under 100 km igen har 7 mand fået lavet en gruppen, den består af: Wrolich, Del Nero, Müller, Garcia Acosta, Blaudzun, Mori og Hansen(High Road).

Det ser også ud til at ingen ved hvem der skal hente de 7 i front, mellem feltet og 7 mands gruppen ligger 4 mand. Der er ingen leder i feltet, i øjeblikket er Liquigas i front. De 7 i front har ca 4,30 ned til feltet.
Kozontchuk fik en punktering og kom aldrig tilbage i feltet, han ligger sammen med Engoulvent, 5 minutter efter feltet.

De 4 mellem feltet og 7 mands gruppen er nu hentet, Brown viser okey ben, han har +2 med 40 km igen. Der er dog 3minutter op til gruppen.
En lille stigning 30km før mål tog fuldstændig pusten fra Brown. Så Löwik har nu æren af at kører spurten.

Med 15km igen er 6 af de 7 i front hentet, Hansen fra High Road er stukket af, men har kun 25 sek.

4 km igen, Löwik er kommet ind bag Hagen, men da Löwik kun har 72 i sprint så er top 10 måske kun en mulighed.
Jeg var kommet ind i det forkerte tog.. Lead-out manden for CSC rytteren Gross var ikke hurtig nok. Hagen lå nemlig bag Groos og en anden CSC rytter, der kom slet ikke fart i det tog.
Heldigvis fik Löwik fundet et andet tog, chancen for sejr var dog væk fra længe siden, det blev dog til en 4 plads.

Top 5:
1) Carrara (Quick-Step)
2) Gerrans (Credit)
3) Fisher (Liquigas)
4) Löwik (Rabobank)
5) Geslin (Bouygues Telecom)

Top 5 samlet:
1) Carrara (Quick-Step)
2) Gerrans (Credit) +2 sek
3) Fisher (Liquigas) +4 sek
4) Löwik (Rabobank) +6 sek
5) Geslin (Bouygues Telecom) +6 sek
Logged

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.


KasperSchmidt
Gæst
 
Sv: Rabobank - fremtiden uden Rasmussen
« Svar #5: 11 Maj 2008, 09:02 »

fedt.. godt fundet på..
Logged

Temp
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Rabobank - fremtiden uden Rasmussen
« Svar #6: 11 Maj 2008, 10:15 »

Tror det her bliver den første PCM blog, jeg vil følge med i.
Logged

S
Gæst
 
Sv: Rabobank - fremtiden uden Rasmussen
« Svar #7: 11 Maj 2008, 10:23 »

God start, ser jo super ud Wink
Logged

LassePetersen
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Rabobank - fremtiden uden Rasmussen
« Svar #8: 11 Maj 2008, 11:00 »

Ser jo fint ud Smiley
Følger med Smiley
Logged


Schjelde
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Rabobank - fremtiden uden Rasmussen
« Svar #9: 11 Maj 2008, 11:12 »

God start Wink
Kigger med.
Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Rabobank - fremtiden uden Rasmussen
« Svar #10: 11 Maj 2008, 14:26 »

Glimrende start på Tour Down Under med Löwik.
Dog tror jeg ikke han har evnerne til at kunne køre væk på bakken, men håber Peace
Logged


BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline

 
Sv: Rabobank - fremtiden uden Rasmussen
« Svar #11: 11 Maj 2008, 19:57 »




Tour Down Under, 2.etape. 149km


149 km lang etape som igen ligner en sprint. Hvis Brown har benene så skal han deltage, ellers må Löwik igen være med fremme og blande sig.

Lang(Gerol), Larsson(CSC), Bertogliati(Duval), Coyot(Caisse), Eichler(Milram), Agirre(Euskatel) har fået lavet sig en gruppe i front. De har 1,33 ned til Righi(Lampre) som er på mellemhånd. Feltet er 3,48 efter Righi med 91km igen.

Med 36km igen blev de hentet, Quick-Step mandskabet har sat sig i front af feltet og håber på at Carraca igen kan vinde spurten.
Brown har ikke kræfter til at deltage i spurten, så Löwik må igen være med fremme.

Löwik er slet ikke den fødte sprinter, men han er i bedst form og den eneste der kan være med fremme. Det blev desværre kun til en 8.plads.

Top 5:
1) Geslin
2) Gerrans
3) Gatto
4) Fisher
5) Hasselbacher

Top 5 samlet:
1) Geslin
2) Gerrans +0sek
3) Carrara +2sek
4) Wrölich +2sek
5) Hasselbacher +5

Löwik ligger på en samlet 8.plads, 8 sek efter.


Tour Down Under, 3.etape. 138km


De 5 lykkeriddere på dagens etape havde op til 5 minutter, men et rigtig godt sammarbejde af feltet fik hentet dem.
Jeg valgte ikke at deltage i spurten da ingen kunne vinde alligevel.

Geslin vandt igen på fornem vis og det ser ud til han kan vinde Tour Down Under.

Top 5 samlet:
1) Geslin
2) Carrara +6
3) Gerrans +6
4) Fisher +8
5) Wrölich +8

Löwik er 14 sekunder efter Geslin.

Tour Down Under, 4.etape. 134km


Endnu et udbrud prøvede at komme alene hjem, endnu engang blev det hentet. 2-3 sprinterhold hjælper ved hver etape hinanden.
Löwik lå fornufigt i spurten og fik en rigtig flot 2. plads. Carrara fra Quick-Step fik hans anden sejr og fører nu løbet. Löwik rykkede via 2 pladsen op på en samlede 6 plads. 10 sek efter Carrara.

Top 5 samlet:
1) Carrara
2) Geslin +0
3) Gerrans +4
4) Fisher +8
5) Wrölich +8

Næste etape kan blive meget afgørende. Löwik bliver nød til at angriber på denne etape

Logged

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.


BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline

 
Sv: Rabobank - fremtiden uden Rasmussen
« Svar #12: 12 Maj 2008, 10:36 »



Tour Down Under, 5.etape. 147km


På selv opstigningen prøvede Löwik at komme væk, kræfterne var ikke til det og det endte i en massespurt. Löwik havde brugt sine kræfter på stigningen og endte på en skuffende 13.plads

Top 5 samlet inden sidste etape:
1) Geslin
2) Carrara +0
3) Fischer +2
4) Gerrams +4
5) Wrölich +8

Löwik er på en 7 plads, 12 sekunder efter Geslin.


Tour Down Under, 6.etape. 88km


Sølle 88km er denne sidste etape. Det er Löwiks sidste chance for at vinde løbet, eller at komme i top 5. Han bliver nød til at prøve udefra.

Feltet kørte alt for stærk til at komme væk, og i spurten vandt Geslin. Som også blev samlet vinder af sæsonens første pro tour løb.

Top 5 samlet:
1) Geslin
2) Carrara
3) Fischer
4) Gerrans
5) Wrölich

Löwik endte på en godkendt 7 plads.

Löwik om løbet:
"Det er et udmærket løb for mig, jeg er hverken sprinter eller etapeløbsrytter, så jeg synes faktisk jeg klarede kaptajn rollen udmærket. Jeg er langt fra i form, og er sikker på jeg havde gjort det bedre i form. Men løbet er somsagt godt, for man får en masse km i benene og det er godt."

I Februar måned har jeg tilmeldt mig holdet 3 løb. Challange Vuelta a Mallorca, Vuelta a Andulucia og Trofeo Laigueglia

Challange Vuelta a Mallorca

5 dags etapeløb i Spanien. Et par enkelte bakker på 2 af etaperne, men chancen for en sprinter vinder dette løb er stort.

Følgene 6 Rabobank ryttere deltager:
De Maar, Brown, Leezer, Hayman, Niermann og Elijzen.

1.Etape: 100km - flad
Det sædvanlige udbrud kom afsted, meget overraskende er den italienske veteran, Rebellin valgt at deltage i dagens udbrud. Med 54km igen har 5 mands gruppen kun 5,15.

Det var ellers tæt på de lykkes der flotte udbrud, et par af sprinterholdene fik dog sat tempo. Brown var manden der skulle gøre sig i sprinten og da navne som Ventoso og Boonen var med, så var der ikke meget at gøre. En 3.plads blev det til. Netop efter de 2 overnævnte.

2.Etape: 160km - flad
De Maar blev sendt afsted med 4 andre, men De Maar kom aldrig helt frem til de 2 forreste, som heletiden havde ca 40 sek ned til De Maar og 2 andre. Jeg valgte derfor bare at lade De Maar sidde bag Goesinnen og Zambrano.
Med 75km igen blev De Maar hentet og det var kun et spørgsmål om tid før de 4 andre blev hentet.

Jeg fik en god meddelse over radioen.. Brown fortalte at han havde gode ben (+5) og mente selv at han kunne kører en top 3 placering hjem igen.
25 km tilbage, Colom fra Astana og Cobo fra Duval forsøgte at komme afsted. Det lykkes dog kun Cobo at komme væk, men sølle 40 sek havde han med 18 km igen.

Brown fik mistet hjulet til Steegmans 5km før mål og faldt et par pladser tilbage.. Brown fik dog kørt sig op, desværre var Boonen og Vaitkus for langt fremme så endnu en 3.plads blev det til.
Brown er nu samlet nr 2.

3.Etape: 166km - flad (dog 2 bakker/bjerge)
Brown kan uden tvivl ikke følge med når Cobo vælger at angribe på en af de 2 bakker. Jeg vil forsøge at få Niermann med i et angreb, og se hvor langt det rækker.

Første lille bakke blev overstået, der ventede dog en 14,4 km lang stigning. Spørgsmålet var om Niermann kunne følge med når der først blev angrebet.
Niermann forsøgte at gå med da Verdugo fra Euskatel angreb, benene var ikke til det og Verdugo kom væk alene.
Der kom et lille angreb 1,5 km før toppen, feltet blev dog samlet på nedkørslen.
Med 50km tilbage ligger der 4 ryttere foran feltet, Verbrugghe er forreste mand, han har 34 sek ned til Verdugo og Rojas. De har så 32 sek ned til Galvente som har 1,14 til feltet.

Det er kun De Maar og Niermann som sidder i feltet, så Brown mister hans anden plads. Etapen ender nok med en massespurt, Boonen sidder i feltet.
13km før tid blev Verbrugghe hentet, og der var lagt op til en spurt. Det blev dog en lidt underlig afslutning, der var måske en lille stigning mod slutningen, om de rigtige sprintere ikke havde benene tør jeg ikke sige, men Gutierrez fik angrebet på den sidste km og da Niermann sad godt fremme tog han hans hjul og fik dermed en 2.plads ud af det.

Det betyder nu at Niermann ligger på en samlet 16 plads. Der er 2 etaper endnu.

4.Etape: 162km - flad (et par enkelte bakker i starten)

En mere rolig dag, det skal dog siges at Brown ikke kunne følge med over det halv svære terræn i starten af etapen. Etapen endte i en massespurt som Boonen vandt foran Rojas og Ventoso. Herrero fra Karpin ligger samlet på en første plads. Niermann kom ind som nr 37 og ligger på en samlet 20 plads.

Rebbelin vandt!






5.Etape: 148km - flad (dog flere små stigninger)

Der er 5 stigninger på denne etape som også er den sidste, Niermann skal angribe for at kunne vinde løbet.
Dårligt nyt, Niermann har ikke den bedste dagsform, så med mindre den ændre sig, så skal han nok ikke gøre sig forhåbninger om en topplacering.

Pokkers også, jeg sad for lang tilbage da jeg Niermann angreb, han kom ikke ordenligt væk fra feltet, og da Rebellin og 2 andre ryttere havde mere fart på, kom de forbi Niermann. Den 3 mands gruppe kom alene til mål og Rebellin var den hurtigste, hvis bare Niermann havde været længere fremme i feltet da han angreb kunne han komme med i toppen.
Rebellin vandt med 45 sek ned til feltet og blev den samlede vinder af løbet. Niermann endte på en samlede 19.plads.
Logged

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.


vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Rabobank - fremtiden uden Rasmussen
« Svar #13: 12 Maj 2008, 10:37 »

Det er sjovt at se, hvordan vi hver især: Os 2 og Shaft stiller vores blogs op....... (og andre for den sags skyld)
Logged

fredesvbg
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Rabobank - fremtiden uden Rasmussen
« Svar #14: 12 Maj 2008, 10:57 »

Det er sjovt at se, hvordan vi hver især: Os 2 og Shaft stiller vores blogs op....... (og andre for den sags skyld)

Alle 3 er gode og især Shaft har givet mig lysten til PCM igen (og har været en god mentor og tålmodig orakkel til alle mine spørgsmål)

Dejligt at i kan give folk lysten til et spil, med disse gode blogs, især nu jeg er nede i en FM-krise og bare skulle have noget andet på min pc
Logged

Vah! Denuone Latine loquebar? Me ineptum. Interdum modo elabitur

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010