home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23454
  1 Bruger, 617 Gæster Online.

Nyeste Bruger: concordemayfai...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Euro 2008 tråden - [Den officielle]
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvem vinder finalen?  (Afstemning slut: 29 Jun 2008, 11:55)
Tyskland
- 16 (34%)
Spanien
- 31 (66%)
Antal Stemmer: 47

Sider: 1 ... 57 58 [59] 60 61 ... 71 Udprint
Forfatter Emne: Euro 2008 tråden - [Den officielle]  (Læst 136115 gange)
Grønthandleren
Gæst

Sv: Euro 2008 tråden - [Den officielle]
« Svar #870: 23 Jun 2008, 14:51 »

Ja vi må jo være ærlige og indrømme at selvom at mange herinde nok gerne så russerne gå hele vejen, så er Spanien stadig klar favorit kval. deres rutine, og bedre spillere

Bedre spillere? På papiret måske. Men russerne er bedre end Spanierne lige pt. Dog har Spanien et lille overtag psysisk, som det blev nævnt før i denne tråd, men det tror jeg ikke vil spille ind når kampen starter. Guus Hiddink er sikkert allerede igang med at lade dem mentalt op til kampen i dette øjeblik.
Desuden jeg kan ikke se hvorfor de er klart favorit? Ærligt talt.

motZ
Gæst

« Svar #871: 23 Jun 2008, 14:58 »

Sådan Casillas !

Verdens bedste målmand. Længere er den ikke.

« Seneste Redigering: 23 Jun 2008, 15:03 af motZ » Logged

Grønthandleren
Gæst

« Svar #872: 23 Jun 2008, 15:02 »

Buffon, gå hjem.

Du har ikke lige skrevet at du mener at Buffon kan rende og hoppe? Shockeret
Han er da klart med i toppen af poppen på hans position. Han havde en uheldig straffesparkskonkur rence og det kan du ikke give ham skylden for. Det ville ikke være fair. Desuden så er han en komplet målmand i modsætning til Casillas som er meget svag i luftrummet, men jeg mener så til gengæld at de to er verdens absolut bedste på nuværende tidspunkt. Ingen over eller ved siden af.

motZ
Gæst

« Svar #873: 23 Jun 2008, 15:04 »

Nej det mener jeg ikke. Så derfor sletter jeg det lige så man endelig ikke skulle tro det. Wink

Vil ikke til at starte en diskussion om målmænd i denne tråd , det kan gøres andetsteds.

Grønthandleren
Gæst

« Svar #874: 23 Jun 2008, 15:05 »

Hehe, det er rigtigt. Men det var nu også mig der lagde op til diskutionen. Jeg kan ikke lade være da jeg elsker at diskutere. Undskyld Wink

motZ
Gæst

« Svar #875: 23 Jun 2008, 15:07 »

Har skam ikke noget i mod at diskutere, synes bare ikke det lige skulle være i denne tråd. Wink

Thore
Manager

« Svar #876: 23 Jun 2008, 19:16 »

Nogen der ved hvornår bronze kampen spilles på lørdag?

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

SoAP
Gæst

« Svar #877: 23 Jun 2008, 19:25 »

der er ikke bronze kampe til em

Thore
Manager

« Svar #878: 23 Jun 2008, 19:27 »

der er ikke bronze kampe til em

Ahh øv, holder klasse fest lørdag, det havde ellers været en perfekt optakt til festen

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

-LFC-
Manager

« Svar #879: 23 Jun 2008, 19:52 »

Fortjent at Spanien gik videre i aftes, det var tydeligt, at Italienerne ikke havde mere at skyde med, var de gået længere frem på banen, var de blevet kørt over, så deres chance var at gå i straffespark, og så håbe at Buffon viste klassen der, det gjorde han så ikke... Men at kalde det en sejr for fodbolden er i den grad noget vås, for i den kamp jeg så i aftes, var der to hold der spillede alibifodbold, men de eneste der var tvunget til det var Italienerne.

Russerne var stærke mod Holland, men får det sværere mod Spanien. Mod Holland kunne de lægge presset højt, fordi Hollænderne ikke kunne slå dybe bolde til Nistelroy, der ikke ville kunne løbe fra en krøbling. Den mulighed har de ikke mod Spanien, som har et par hurtige folk oppe foran, så det bliver spændende at se, hvordan Hiddink vil gribe det an i semifinalen. Jeg har dog stadig fidus til Russerne (og har også sat mit EM managerhold derefter), men de skal klart forsvare dybere mod Spanien, end de gjorde mod Holland.

Tyrkernes held kan simepelthen ikke fortsætte, så mon ikke Tyskerne vinder den pligtsejr, og går i finalen, ellers er der da ingen retfærdighed til.
Spanien prøvede jo at skabe kampen, men det er jo lidt svært at finde på noget når italienerne stiller samtlige 11 mand bag bolden. Derfor kalder jeg det en sejr for fodbolden for Italien har IKKE villet noget nogensinde i denne slutrunde..de spiller generelt røvssygt, men det var ikke bare røvssygt i år..det var decideret møgkedeligt godnat-bold. Glæder mig til Rusland - Spanien. To dejligt spillende hold. Dog synes jeg mange har en tendens til at udråbe russerne som vindere fordi de har Arshavin og Hiddink. Arshavin er dog ikke ustoppelig selvom han er meget stærk i øjeblikket, men jeg har en tro på, at Senna som i mine øjne var Spaniens bedste sammen med Casillas, nok skal stoppe ham sammen med det spanske forsvar. Håber på en spinkel spansk sejr på 1-0 efter en hård kamp mellem 2 velspillende hold, men hvor Senna scorer på langskud. Han viste ihvertfald i går, at det er noget han kan.

Tyrkiet - Tyskland har jeg tværtimod ikke de store forventninger til. Jeg tror det bliver en røvssyg kamp, men jeg håber ikke jeg får ret. Også må Tyrkiet gerne sende Tyskland ud. Det ville være særdeles fantastisk. Håber det bliver en 0-0 kamp via en forrygende kamp fra Rüstü og det tyrkiske forsvar, hvor Semin Sentürk dukker op i overtiden og scorer. Thumbs Up

Zulue
Manager

« Svar #880: 23 Jun 2008, 19:56 »

Du har ikke lige skrevet at du mener at Buffon kan rende og hoppe? Shockeret
Han er da klart med i toppen af poppen på hans position. Han havde en uheldig straffesparkskonkur rence og det kan du ikke give ham skylden for. Det ville ikke være fair. Desuden så er han en komplet målmand i modsætning til Casillas som er meget svag i luftrummet, men jeg mener så til gengæld at de to er verdens absolut bedste på nuværende tidspunkt. Ingen over eller ved siden af.

Casillas er i den grad ikke svag i luftrummet, og vi så i går, hvordan Buffon på 3/4 straffespark hoppede den forkerte vej og desuden mener jeg også, at han var ved at tabe bolden ind i mål, hvor stolpen reddede ham. Casillas er imo by far verdens klart bedste keeper.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #881: 23 Jun 2008, 21:14 »

Spanien prøvede jo at skabe kampen, men det er jo lidt svært at finde på noget når italienerne stiller samtlige 11 mand bag bolden. Derfor kalder jeg det en sejr for fodbolden for Italien har IKKE villet noget nogensinde i denne slutrunde..de spiller generelt røvssygt, men det var ikke bare røvssygt i år..det var decideret møgkedeligt godnat-bold. Glæder mig til Rusland - Spanien. To dejligt spillende hold. Dog synes jeg mange har en tendens til at udråbe russerne som vindere fordi de har Arshavin og Hiddink. Arshavin er dog ikke ustoppelig selvom han er meget stærk i øjeblikket, men jeg har en tro på, at Senna som i mine øjne var Spaniens bedste sammen med Casillas, nok skal stoppe ham sammen med det spanske forsvar. Håber på en spinkel spansk sejr på 1-0 efter en hård kamp mellem 2 velspillende hold, men hvor Senna scorer på langskud. Han viste ihvertfald i går, at det er noget han kan.

Tyrkiet - Tyskland har jeg tværtimod ikke de store forventninger til. Jeg tror det bliver en røvssyg kamp, men jeg håber ikke jeg får ret. Også må Tyrkiet gerne sende Tyskland ud. Det ville være særdeles fantastisk. Håber det bliver en 0-0 kamp via en forrygende kamp fra Rüstü og det tyrkiske forsvar, hvor Semin Sentürk dukker op i overtiden og scorer. Thumbs Up

Som sagt, Italiens chance igår var at holde 0-0 og gå i straffespark, de havde intet at skyde med mod Spanien. Når man så kampen, og i særdeleshed statistikkerne, var det tydeligt, at var de gået bare en anelse længere frem, så var de blevet kørt godt og grundigt over. Men at sige at de har spillet røvkedeligt hele slutrunden, kan som jeg ser det, kun bunde i fordomme om Italiensk fodbold (som de dog ikke gjorde meget for at mane i jorden i aftes), for jeg husker et Fransk hold der i den grad blev sendt hjem af et velspillende Italiensk hold, en sejr der blev vundet på alt andet end defensiv alibifodbold.

Og igen, Spanien angreb altså ikke som vi er vant til at se dem angribe i går, hvor mange gange var Ramos f.eks. ret meget over midten? nej vel. Og Spaniolernes forsigtighed var ganske fornuftig og taktisk klogt, ellers havde de nemlig tabt 0-1 på et Italiensk kontramål.

Fodbold går nu engang ud på at vinde kampe, ikke på at spille flot mens man taber stort. Kan man ikke holde ud at se på defensiv fodbold, så har man heldigvis andre valg. Så længe reglerne i fodbold er som de er, så vil der altid være hold, der spiller defensiv fodbold, fordi de ved, at det er deres chance for at vinde.

Casillas er i den grad ikke svag i luftrummet, og vi så i går, hvordan Buffon på 3/4 straffespark hoppede den forkerte vej og desuden mener jeg også, at han var ved at tabe bolden ind i mål, hvor stolpen reddede ham. Casillas er imo by far verdens klart bedste keeper.

Nu skal man passe på med at bedømme målmænd overfor hinanden på en kamp alene. Jeg vil stadig mene at Buffon og Casillas er nogenlunde lige gode, det var bare ikke Buffons aften i går. Og ja, han tabte en bold, som ramte stolpen (han havde den dog dækket af, så den var ikke gået ind hvis ikke den havde ramt stolpen), men det er jo netop også det stort set alle målmænd meldte ud før slutrunden begyndte, at bolden er svær at holde efter langskud...

Og ja, Casillas snuppede to straffespark, men de var altså heller ikke supergodt sparket, hvis du lagde mærke til det, så var der faktisk flere af Italienerne, der ikke holdt focus på bolden, da de gik tilbage til deres tilløb, og det er altså nok til at ødelægge chancen for at score på straffespark. Buffon har i øvrigt også snuppet to straffespark i løbet af slutrunden, ligesom Casillas, så dropper Casillas de næste to (hvis han bliver stillet over for flere), så står den altså helt lige  Wink

Men som sagt, man kan ikke bedømme en målmand på en kamp, ja end ikke på en hel slutrunde som denne, der skal mere til, og der mener jeg altså at den står nogenlunde lige mellem de to.
« Seneste Redigering: 23 Jun 2008, 21:16 af DNE » Logged

-LFC-
Manager

« Svar #882: 23 Jun 2008, 21:23 »

Som sagt, Italiens chance igår var at holde 0-0 og gå i straffespark, de havde intet at skyde med mod Spanien. Når man så kampen, og i særdeleshed statistikkerne, var det tydeligt, at var de gået bare en anelse længere frem, så var de blevet kørt godt og grundigt over. Men at sige at de har spillet røvkedeligt hele slutrunden, kan som jeg ser det, kun bunde i fordomme om Italiensk fodbold (som de dog ikke gjorde meget for at mane i jorden i aftes), for jeg husker et Fransk hold der i den grad blev sendt hjem af et velspillende Italiensk hold, en sejr der blev vundet på alt andet end defensiv alibifodbold.

Og igen, Spanien angreb altså ikke som vi er vant til at se dem angribe i går, hvor mange gange var Ramos f.eks. ret meget over midten? nej vel. Og Spaniolernes forsigtighed var ganske fornuftig og taktisk klogt, ellers havde de nemlig tabt 0-1 på et Italiensk kontramål.

Nu skal man passe på med at bedømme målmænd overfor hinanden på en kamp alene. Jeg vil stadig mene at Buffon og Casillas er nogenlunde lige gode, det var bare ikke Buffons aften i går. Og ja, han tabte en bold, som ramte stolpen (han havde den dog dækket af, så den var ikke gået ind hvis ikke den havde ramt stolpen), men det er jo netop også det stort set alle målmænd meldte ud før slutrunden begyndte, at bolden er svær at holde efter langskud...

Og ja, Casillas snuppede to straffespark, men de var altså heller ikke supergodt sparket, hvis du lagde mærke til det, så var der faktisk flere af Italienerne, der ikke holdt focus på bolden, da de gik tilbage til deres tilløb, og det er altså nok til at ødelægge chancen for at score på straffespark. Buffon har i øvrigt også snuppet to straffespark i løbet af slutrunden, ligesom Casillas, så dropper Casillas de næste to (hvis han bliver stillet over for flere), så står den altså helt lige  Wink

Men som sagt, man kan ikke bedømme en målmand på en kamp, ja end ikke på en hel slutrunde som denne, der skal mere til, og der mener jeg altså at den står nogenlunde lige mellem de to.
Jep Italien vandt 2-0 mod et fransk landshold uden sine bedste spillere, og som havde fået deres bedste spiller skadet efter 10 minutter, mens Frankrig fik en mand udvist efter 25 minutter. Italiens mål kom faktisk på et straffespark og et heldigt frispark. Imponerende? Nej det synes jeg i den grad ikke. Jeg er også stensikker på, at det Italien var blevet kørt ned af et optimalt fransk landshold med en optimal træner. Men ja, man kan sige så meget, men jeg synes alligevel ikke det var videre imponerende det Italien udrettede mod Frankrig...

Og der var ganske rigtigt en mening med, at Spanien spillede som de spillede. De er jo de sidste mange slutrunder, blevet sendt ud pga. deres offensive spil så hvorfor risikere at Italien skulle få et af deres velkende kontramål. Og alligevel selvom det var et mere defensivt orienteret spansk hold, så mener jeg, at Spanien var de eneste der ville noget, og det er derfor en sejr for fodbolden, at vi slipper for at kigge på resultatorienteret bold igen i semifinalen.

kerzhakov
Førsteholdsspiller

« Svar #883: 23 Jun 2008, 21:28 »

Fodbold går nu engang ud på at vinde kampe, ikke på at spille flot mens man taber stort. Kan man ikke holde ud at se på defensiv fodbold, så har man heldigvis andre valg. Så længe reglerne i fodbold er som de er, så vil der altid være hold, der spiller defensiv fodbold, fordi de ved, at det er deres chance for at vinde.

De har spillet decideret elendigt og særdeles defensivt med mindre de var død og pine tvunget til andet. Mod Holland prøvede de at stille sig tilbage, men blev hurtigt skudt ned. Da dei 2.halvleg satsede lidt og lagde pres på kom de til et par pænt store chancer, men missede og Holland lukkede kampen. Mod Rumænien virkede det til at begge hold var tilfredse med uafgjort, og da italierne fik lynhurtigt udlignet slap de også fra den kamp uden at angribe.
Og det er jo håbløst at bruge kampen mod Frankrig. for det 1. blev målene scoret på straffe og et afrettet frispark. De var en mand mere i mindst en time. så det var da også flot at de til tilder kunne spille bolden rundt på Frankrigs banahalvdel.
Og kampen mod Spanien taler for sig selv.

Italien har ved denne slutrunder spillet alibifodbold, med mindre de var tvunget til andet og dermed bekræftet mange af de fordomme man har om italiensk fodbold. I modsætning til VM, hvor jeg faktisk til tider synes at de spillede godt. Det har de droppet alt om ved dette EM og derfor synes jeg at det var fint at de røg ud.

Ja, man kan ikke afgøre hvem der er bedst, udfra en enkelt straffekonkurrence. jeg synes også ca. de er ligegode. De er to fantastiske målmænd. Casillias er en anelse mere usikker i luften, men er til gengæld hurtigere end Buffon. Jeg synes det går ca. lige op. Der er self. mere fremtid i Casillias, som har spillet på et højt niveau siden en meget ung alder.

It's gonna be legendary

Xavi_Hernandez
Reserveholdsspiller

« Svar #884: 23 Jun 2008, 21:35 »

og det er derfor en sejr for fodbolden, at vi slipper for at kigge på resultatorienteret bold igen i semifinalen.
Jeg er saadan set enig langt hen ad vejen.. Men hvem spiller dog ikke resultatorienteret bold? Alle vil vel vinde en kamp hvis det er muligt? Andet er da naivt at tro.

Barcá - Més que un club

Josep Guardiola, Xavi Hernandez & Rafa Marquez

AGF - De hviiiiiie' fra Fredensvang

Diddlidoo, Fæjlhaber og Lumbinho!

Sider: 1 ... 57 58 [59] 60 61 ... 71 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010