home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
09 Jun 2025, 20:39 g00n Blogs Minimalistic 2020
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23577
  0 Brugere, 673 Gæster Online.

Nyeste Bruger: jiklopmneAtogs
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  4-1-2-1-2 RoO
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 6 Udprint
Forfatter Emne: 4-1-2-1-2 RoO  (Læst 22699 gange)
Ben92
Gæst

Sv: 4-1-2-1-2 RoO
« Svar #15: 08 Maj 2008, 21:28 »

Det lyder rigtig godt og mange tak. Husk endelig at melde tilbage hvordan det er gået dig.
Og ja i en kort stund brugte jeg den med Liverpool, hvor jeg også må sige, at det også gik rigtig godt. Dog interessere jeg mig inden for noget andet på FM-scenen, og starter til tider spil op, men fuldfører dem aldrig. Det beklager jeg, men vil prøve at klemme balderne sammen og starte et nyt spil op, så I kan få yderlige resultater. 
For min skyld behøves du ikke at spille for at få yderligere resultater, da de nuværende er yderst imponerende Smiley
Vender tilbage når jeg har prøvet den Smiley

vondracek
Gæst

« Svar #16: 08 Maj 2008, 21:38 »

Vender tilbage når jeg har prøvet den Smiley

Okey det lyder rigtig godt. Jeg er åben overfor al kritik, så hvis det ikke fungere helt som det skal, så smid endelig problemerne op, så taktikken kommer til fungere helt som den skal.

Trawlz
Gæst

« Svar #17: 13 Maj 2008, 19:52 »

Har lavet den danske liga om til en 18 hold liga, for at skabe lidt mere spænding, og bruger din taktik.. scorer mange mål, men lukker enormt mange ind, og ligger kun 12 ud af 18 med et ganske godt hold taget ligaens niveau i betragtning.. kan du ikke prøve at præcisere lidt hvad de enkelte spillere på de enkelte pladser skal være gode til??

molle
Landsholdsspiller

« Svar #18: 13 Maj 2008, 19:55 »

4-1-2-1-2 Rule of One
Made by Vondracek

[size=9pt]Min tid som aktiv træner i Football Manager 08 er desværre ved at være slut,[/url]

hvad mener du med det?

vondracek
Gæst

« Svar #19: 13 Maj 2008, 20:11 »

Har lavet den danske liga om til en 18 hold liga, for at skabe lidt mere spænding, og bruger din taktik.. scorer mange mål, men lukker enormt mange ind, og ligger kun 12 ud af 18 med et ganske godt hold taget ligaens niveau i betragtning.. kan du ikke prøve at præcisere lidt hvad de enkelte spillere på de enkelte pladser skal være gode til??

Hvis du vil, så må du meget gerne starte med at give mig lidt mere information, så jeg eventuelt kan hjælpe dig. En ven af mig, der benytter sig af taktikken, har klaret det rigtig godt med FC Midtjylland, så skriv lige hvilket hold du er etc. etc., så vi måske kan løse dine problems.
Jeg er i øvrigt meget enig med en bruger på FM-Briatin angående hvilket egenskaber spillere skal have på diverse positioner. Tjek dem her og her, hvis du er i tvivl.

hvad mener du med det?

At jeg ikke har det store lyst til FM mere Wink

molle
Landsholdsspiller

« Svar #20: 13 Maj 2008, 20:23 »

ohh ok. Men lyst er heller ikke den store. Men lysten kommer og går

Trawlz
Gæst

« Svar #21: 14 Maj 2008, 14:48 »

Mit hold.

Steffen Rasmussen
XX          Gravgaard       J. Wolters      Patrick Mtiliga
                             Nkonge
                      Gaarde     Wisinki
                          Jimenez
                Nannskog(Diouf) Arshavin

Har lavet 2 scoop, da Jimenez´s lån sluttede kunne jeg snuppe ham for 2m £, Arshavin for 3m£

Som sagt tidligere nævnt er ligaen lavet om til 18 hold, og holdene har fået lidt mere reputation, for at gøre spillet mere interessant.

Nå, men er nu nummer 9, med ligaens 2. bedste hold, og ikke vundet i 7 kampe (6 nederlag og 1 X) Senest med lækre 1-3 hjemme til Fremad Amager.. imponerende.
Poster lige screenshot af mine spillere.. Indstillinger for hhv spillere og holdet er ikke ændret..

Spillerne:
Arshavin ST:
http://img87.imageshack.us/my.php?image=arshavinqj4.jpg
Barneveld M C:
http://img183.imageshack.us/my.php?image=barneveldjc8.jpg
Ekong, Def mid:
http://img254.imageshack.us/my.php?image=ekongll3.jpg
Gauchinho Højre back:
http://img441.imageshack.us/my.php?image=gauchinhonv5.jpg
Gravgaard Midterforsvar:
http://img294.imageshack.us/my.php?image=gravgaardaf0.jpg
Iwanski M C:
http://img372.imageshack.us/my.php?image=iwanskisj7.jpg
Jimenez Offensiv midt:
http://img153.imageshack.us/my.php?image=jimenezgh8.jpg
Mtiliga Venstre back:
[urlhttp://img362.imageshack.us/my.php?image=mtiligakb0.jpg][/url]
Nannskog S T:
http://img404.imageshack.us/my.php?image=nannskogeu1.jpg
Steffen Målmand:
http://img404.imageshack.us/my.php?image=steffenfh6.jpg
Wolters Midterforsvar:
http://img530.imageshack.us/my.php?image=woltersdd8.jpg

Problemet ligger primært i at jeg lukker et hav af mål ind.. ofte smider de bare bolden ind i feltet fra alle kanter og bang, mål.. Sæsonen startede egentlig fint, og efter 7 kampe, 5 sejre 1 X og 1 nederlag.. men efter det er det virkelig kun gået en vej.. uden at have ændret nogle indstillinger..
Resultaterne so far kan ses her:
http://img179.imageshack.us/my.php?image=fixturesuu6.jpg

Så hvad gør jeg galt? ved godt mine spillere ikke er verdensklasse (udover 2 af dem), men i skal tænke på det er den danske liga, og de andre holds spillere er endnu dårligere, bortset fra FCK..

vondracek
Gæst

« Svar #22: 14 Maj 2008, 21:39 »

Problemet ligger primært i at jeg lukker et hav af mål ind.. ofte smider de bare bolden ind i feltet fra alle kanter og bang, mål.. Sæsonen startede egentlig fint, og efter 7 kampe, 5 sejre 1 X og 1 nederlag.. men efter det er det virkelig kun gået en vej.. uden at have ændret nogle indstillinger..

Dér har du dit problem. Man skal ikke forvente, at taktikken/taktikkerne kan benyttes af samtlige hold uden at de bliver tweaket. Tag et kig på din defensive linje, Tempo, Tidsspil, Ryk med fremad, Kontraangreb etc. etc. Først og fremmest, så er Ryk med fremad en meget vigtig indstilling, når du skal tweake dine taktikker. Denne indstilling er meget afhængig af, hvilken rolle din respektive spiller er. Føler du, at din DMC måske er en født playmaker, jamen så skal Ryk med fremad være på ofte. Har du den derimod på sjældent, så vil du se, at han tit hjælper den bagerste kæde og sjældent er med i den sjove ende. Ryk med fremad burde være den første ændring du laver, hvis ikke taktikken virke optimalt. Nu gider jeg dog ikke, at bruge hele min aften på at skrive hvilket ting du skal tweake etc., da du kan finde alt sammen på diverse hjemmesider, hvor jeg har min viden fra.

Heraf kan jeg nævne, at du læser disse tråde igennem;
- Tweaking I
- Tweaking II
- Tweaking III

Ingen taktik er egnet til samtlige hold og jeg kan se, at du fik dig en god start, men stille og rolig begyndte at tabe. Det er derfor tid til, at du begynder at justere lidt på den, så AI'en for sværere ved at læse hvad spillerne har gang i på banen.

NichlasKirk
Gæst

« Svar #23: 14 Maj 2008, 21:43 »

Satan FM Britain laver mange fuldstændig geniale ting der virkelig er til glæde for alle os fritidsmanagere! Wink

Vinokourov
Manager

« Svar #24: 17 Maj 2008, 12:30 »

Jeg har et spil i gang med Everton, hvor jeg bruger denne taktik. Jeg har de problem, at når jeg kommer foran med to-tre kasser, kan jeg ikke holde føringen, og modstanderen kommer ofte tilbage. Hvad kan jeg gøre, Vondareck? Wink

Den stolte vinder af Tour-konkurrencen

vondracek
Gæst

« Svar #25: 17 Maj 2008, 12:48 »

Jeg har et spil i gang med Everton, hvor jeg bruger denne taktik. Jeg har de problem, at når jeg kommer foran med to-tre kasser, kan jeg ikke holde føringen, og modstanderen kommer ofte tilbage. Hvad kan jeg gøre, Vondareck? Wink

Så skal du til at rode lidt med indstillingerne. Forstår dig også udemærket godt, da AI'en ofte skifter til en 4-2-4 formation de døende minutter af kampen. Det du skal gøre er, at få lavet en SUS taktik. Ergo, Shut Up Shop. Reglen med RoO taktikker, når man skal lave en SUS taktik er, at bruge den mest defensive mentalitetssystem, som er fra ét til seks. Dernæst skal du justere lidt på dine holdinstruktioner. Brug tæt markering, sæt din defensive linje længere ned, skift tidsspil til det højeste og din bredde til smal. I øvrigt, så prøv også at sætte din backs til ikke at rykke med frem så ofte. Dette burde meget gerne hjælpe en del - Håber det kan bruges!

Hvordan går det ellers for dit Everton hold?
« Seneste Redigering: 17 Maj 2008, 12:51 af vondracek » Logged

Zulue
Manager

« Svar #26: 17 Maj 2008, 12:52 »

Uhh Vondra, nu har jeg selv begivet mig ud i en sådan taktik som denne og jeg har sjældent alene skabt sådanne resultater. Smiley Har aldrig fattet det der RoO helt, men efter blogkonkurrencen vil jeg lige tjekke den ud.. Wink

Vinokourov
Manager

« Svar #27: 17 Maj 2008, 14:33 »

Så skal du til at rode lidt med indstillingerne. Forstår dig også udemærket godt, da AI'en ofte skifter til en 4-2-4 formation de døende minutter af kampen. Det du skal gøre er, at få lavet en SUS taktik. Ergo, Shut Up Shop. Reglen med RoO taktikker, når man skal lave en SUS taktik er, at bruge den mest defensive mentalitetssystem, som er fra ét til seks. Dernæst skal du justere lidt på dine holdinstruktioner. Brug tæt markering, sæt din defensive linje længere ned, skift tidsspil til det højeste og din bredde til smal. I øvrigt, så prøv også at sætte din backs til ikke at rykke med frem så ofte. Dette burde meget gerne hjælpe en del - Håber det kan bruges!

Hvordan går det ellers for dit Everton hold?
Jeg vinder næsten over alle - det er bare lige de fire store, jeg ikke har det så godt imod. Af store resultater kan der nævnes UEFA-Cuppens to første kampe: 3-0 over Bayern på hjemmebane og 2-0 på udebane mod Atletico Madrid.

Men jeg vil da prøve at lave en "Shut Up Shop"-taktik. Måske er det noget, du vil rode dig ud i? Opstemt

Edit: Jeg har prøvet at lave en hurtig én. Lad os se, om den virker.
« Seneste Redigering: 17 Maj 2008, 14:44 af LAge » Logged

Vinokourov
Manager

« Svar #28: 17 Maj 2008, 16:23 »

Nu har jeg brugt min SUS-taktik fra efter pausen med en etmålsføring i to af mine kampe. Det har resulteret i ingen mål til modstanderen i anden halveg. Så dine råd er rigtig gode, Vondareck Smiley

vondracek
Gæst

« Svar #29: 17 Maj 2008, 21:53 »

Uhh Vondra, nu har jeg selv begivet mig ud i en sådan taktik som denne og jeg har sjældent alene skabt sådanne resultater. Smiley Har aldrig fattet det der RoO helt, men efter blogkonkurrencen vil jeg lige tjekke den ud.. Wink

Jeg kan klart anbefale dig, at læse noget stuff om RoO, RoT etc. Jeg har selv benyttet mig af RoO i længere tid, og det fungere rigtig godt. På med læsebrillerne Zulue! Wink

Jeg vinder næsten over alle - det er bare lige de fire store, jeg ikke har det så godt imod. Af store resultater kan der nævnes UEFA-Cuppens to første kampe: 3-0 over Bayern på hjemmebane og 2-0 på udebane mod Atletico Madrid.

Men jeg vil da prøve at lave en "Shut Up Shop"-taktik. Måske er det noget, du vil rode dig ud i? Opstemt

Edit: Jeg har prøvet at lave en hurtig én. Lad os se, om den virker.

Nu har jeg brugt min SUS-taktik fra efter pausen med en etmålsføring i to af mine kampe. Det har resulteret i ingen mål til modstanderen i anden halveg. Så dine råd er rigtig gode, Vondareck Smiley

Resultaterne lyder ganske imponerende. Smid endelig flere op, når du er nået dertil. Hvad angår SUS-taktikker, så er de ikke specielt sværere at lave. Det ser dog også ud til, at du kom godt ud af det og lækkert, at dine modstandere slet ikke fik scoret.

Sider: 1 [2] 3 4 ... 6 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010