home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1140 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Strømgodset - og den store ungarer
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] Udprint
Forfatter Emne: Strømgodset - og den store ungarer  (Læst 4486 gange)
fodboldfjols
Juniorspiller
**

Sv: Strømgodset - og den store ungarer
« Svar #30: 12 Maj 2008, 05:10 »

Hej Fc Hansen.

Du er ikke den første der synes min blog mangler noget visuelt. Jeg er bare ikke så stærk til at sætte tingene op herinde, og har valgt at fokusere på mit spil i FM og prøver at gøre historien spændende og malerisk ved hjælp af sproget. Jeg håber du stadig har lyst til at følge med i 'verdens kedeligste liga'.

God Pinse til alle!

Her kommer lige en gennemgang af, hvad der er sket i Strømsgodset i de lange norske vintermåneder. Jeg kan afsløre, at vi har signet noget firepower til midtbanen...

Søndag den 20. januar mødtes jeg med klubbens formand Ivar Strømsjordet ved hans kolossale mahogni spisebord. Hans kone er ret begejstret for mørkt træ, hvilket betyder at deres hjem mest af alt minder om en blanding af et klassisk engelsk bibliotek og en oprindelig indo-europæisk urskov… Vi holdt et kort møde om forventningerne til den kommende sæson. Jeg slog hurtigt fast, at vores trup trængte til at blive styrket, og selv med de transfers vi kunne lave, så ville det stadig være højst utænkeligt at kvalificere sig til Europa gennem ligaplaceringen. En placering i den øverste halvdel af rækken syntes mere realistisk, og det var samtidig en opgradering af klubbens mål hidtil, som primært havde været en plads på den gode side af nedrykningsstregen. Rent økonomisk endte jeg med 3.000.000 kr til transfers og et råderum på ca. 70.000 kr pr md til mer-udgifter. Jeg forestillede mig, at jeg ville satse på indkøbstilen fra sidste sæson: Jeg ville højest købe en – måske to – spillere, som jeg vidste ville kunne styrke truppen her og nu. I U-truppen havde vi talenter klar som lottokuponer, så den slags var der ingen grund til at købe ind udefra.

Tranfer-overvejelser:

Målmandsposten var sikkert besat af Espen Johnsen med en stærk reserve i Adam Larsen. Ingen grund til at hente spillere ind udefra til denne position.

Forsvarskæden. Centerforsvaret og back-positionerne må ligeledes betegnes som værende solidt besat. Sidste sæsons transferrekord Inge André Olsen udgør en perfekt gardering – både i midterforsvaret og på højreback. Venstre back slås Samir Fazlagic og Joel Riddez om.

Midtbanen: 22 årige Fredrik Nordkvelle rundede sidste sæson af med nogle solide præstationer på venstrekanten i Anderssons fravær. Således er jeg tilfreds med den kant. Højrekantens førstevalg er selvsagt min favorit Stian Ohr. Som gardering Christer George. Steffen Nystrøm har jeg efter en sæson vurderet til at præstere under niveau, så han er blevet bedt om at finde sig en ny arbejdsgiver. Centralt sidder Winsnes på den venstre centrale midt, mens den højre og mere kreativt frie er mere åben. Efter Sørli har forladt klubben til fordel for en karriere i Sverige kæmper hele tre spillere om pladsen: Unge og forholdsvis uprøvede Lars Fuhre, Ousman Nyan (der dog ikke besidder ’vildskab’ nok til at besidde den position i en hård udekamp) og Christer George. Ingen af dem er dog typiske hårdtarbejdende midtbanefolk, og den type spillere vinder fodboldkampe for holdet – så derfor er denne position et oplagt sted at forsøge at styrke holdet. Jeg har tidligere haft et godt øje til Espen Nystuen i Helsingborg, og de talrige begejstrede rapporter fra min scout har ikke kølnet interessen. Tværtimod. Olav Råstad i hollandske Willem II er også en spiller jeg vil afgive et bud på.

Offensiv midt / hængende angriber: I takt med at hans landsholdsudtagelse r til Togos landshold blev hyppigere i den forgangne sæson har Komlan Amewou sat sig på pladsen. Han må dog konkurrere lidt med mere rutinerede Nyan, Christer George og evt. Lars Fuhre. Støder jeg forbi en typisk brasilianer 10’er, så vil jeg nok slå til. Den slags spillere koster nok bare en del mere, end de 3.000.000 klubben har stillet til rådighed.

Den enlige angriber: Med sine 11 mål i 26 kampe har Thomas Finstad sikret sig titlen som Årets spiller i klubben. Jeg så gerne et højere scoringssnit, men mon ikke det kommer i takt med han vænner sig til at være den ensomme ulv foran mål? I hvert fald besidder han stor fysisk styrke og er en konstant hovedstødstrussel foran modstandernes mål. Han hurtige antrit, der overrasker de fleste centerforsvarer, er dét der sikrer ham status af førstevalg foran Peter Kovacs. En angriber, der kan lave mere en Finstads 0.42 mål pr kamp står højt på min ønskeliste.

Tippeliganytt.no skriver:

29. januar 2008:

Vi har modtaget nedenstående pressemeddelelse for kort tid siden:

Det er med stor tilfredsstillelse at Strømsgodset i dag kan offentliggøre købet af Helsingborg IF’s midbaneprofil Espen Nystuen. 26 årige Nystuen betegnes som en komplet midtbanespiller der især udmærker sig med et stort fysisk potentiale. ’Teknikken lader dog ikke noget tilbage at ønske, og det er ingen hemmelighed, at det i lang tid har været min drøm at hente Espen til klubben’, udtaler en synligt begejstret manager. Transfersummen er ikke offentliggjort som et led i aftalen mellem de to klubber. Det menes dog at Strømsgodset har måttet betale i omegnen af 1.800.000 kroner for den tidligere Kongsvingerspiller. I så fald vil Espen Nystuen være den dyreste spiller Strømsgodset IF nogensinde har købt. Han vil i de kommende fire sæsoner tørne ud for klubben iført trøje nr. 11.

Ved samme lejlighed gør SIF opmærksom på at det er lykkedes at skille sig af med højrefløjen Steffen
Nystrøm, der i vinterpausen endeligt blev kasseret fra klubbens førsteholdstrup. Nystrøm er blevet hentet af Skeid, der har måttet slippe 220.000 kr. for ham.

3. marts 2008 / ritzau.com
Strømsgodsets danske manager har benyttet sit kendskab til SAS-ligaen til at styrke sit hold forud for en sæson, der tyder på at blive mere spændende end mange af de foregående. Således fortæller SIF i dag på sin hjemmeside at man har skrevet en treårig kontrakt med Viborg FF’s færøske midtbanedynamo Súni Olsen. Olsen har ifølge den danske avis jyllandsposten kostet 200.000 danske kroner. Aalesund var også meldt interesseret i færingen, men måtte se sig slået af rivalerne fra Strømsgodset. (ritzau)

Efter en træningskamp mod Sogndal kan jeg ikke længere se bort fra Thomas Sørum til pladsen som forreste angriber. Sørum er i modsætning til de truppens to typiske boksspillere Kovacs og Finstad ikke særlig stor, men enormt teknisk funderet. Sørum fik de sidste 45 min af kampen mod Sogndal og lavede et fornemt hattrick. Vi vandt iøvrigt  kampen 2-3. I de følgende træningskampe viser Sørum konstant giftighed og scorer faktisk i alle vores optaktskampe til den nye sæson. En sådan udmærkelse af egne evner kan hans træner ikke stå for, og det er langt fra sikkert, at årets spiller Thomas Finstad skal regne med at starte inde i sæsonens første kamp ude mod Brann Bergen.

Optaktsfasen har budt på det mest polerede spil jeg i min tid har set som SIF-manager. Midtbanen flytter hurtigt bolden frem til Amewou, der virkelig er blomstret som playmaker. Hans samspil med Sørum er nærmest udenjordisk. Forsvaret ser også solidt ud og de mange træningskampe er blevet brugt til at optimere formationen her og der. ’Det er mit indtryk, at vi er stærkere nu end nogensinde!’, lover Mathias en lokal journalist foran træningsanlægget et par dage før sæsonstarten. ’Selvom Winsnes døjer med en led skade, der kan holde ham ude i flere måneder endnu, så har vores midtbane bestående af Sunni Olsen og Espen Nystuen i den grad løftet opgaven. Så når Winsnes vender tilbage får jeg mig virkelig et par luksusproblemer!!’. Det er klart at den slags snak får forventningerne i Drammen til at stige, og allerede en uge før den første hjemmekamp kan klubbens administration meddele at man har solgt 2685 sæsonkort.

Opstarts resumé:
Vi har i opstartsfasen spillet en række kampe, mod modstandere, der med en vis rimelighed må betegnes som et stykke under vores styrke. Dog har vi mødt alle modstandere på udebane. Resultaterne har flasket sig således:

(SIF = Strømsgodset IF)
Sogndal – SIF 2-3
Follo – SIF 1-4
Arendal – SIF 3-1
Skeid – SIF 0-4
Gjøvik – SIF 0-3

Jeg er utrolig godt tilfreds med opstarten. Resultaterne er ligegyldige, selvom de er flotte. Det vigtige er at spillet har været overbevisende og selvsikkert.

Den næste update vil indeholde en gennemgang af truppen før sæsonstarten. Og så skal vi selvfølgelig tage hul på den nye sæson med den svære udebanekamp mod forrige års norske mestre Brann Bergen. Jeg glæder mig utrolig meget til at komme igang med en turnering ovenpå de mange måneder uden fodbold.

"I couldn't settle in Italy... it was like living in a foreign country."
Ian Rush

fodboldfjols
Juniorspiller
**

Sv: Strømgodset - og den store ungarer
« Svar #31: 12 Maj 2008, 23:39 »

Gennemgang af truppen før sæsonstarten:

Mål:
Espen Johnsen, førsteklasses førsteholdsmålmand.
Adam Larsen: 20 årig aspirant til en fremtid mellem stolperne. Ghanesiske rødder og indtil videre en landskamp i det afrikanske.

Venstreback:
Samir Fazlagic: Solid venstreback. Et stærk opstartsfase sikrer ham pladsen foran
Joel Riddez: Svensker, der i type og niveau minder om Samir.

Centerforsvaret:
Alexander Aas: Kaptajn og forsvarsdirigent.
Glenn Andersen: Hovedstødsstærk og dygtig forsvarer. Nærmer sig kontraktudløb og ønsker at se tiden an før han skriver en ny kontrakt.
André Bergdølmo: Afdanket forsvarer. Et spørgsmål om tid før han lægger støvlerne på hylden og tørner ud som træner. Gerne i vores klub, hvor vi godt kunne bruge nogle flere hænder til træningen.
Marius Boldt: 19 år af egen avl. Er lige på nippet til at kunne gøre sig gældende på højeste niveau.

Højreback:
Inge André Olsen: Gennemført højreback, der også kan spille i centerforsvaret. Hovedstødstærk og hårdttacklende. Inge André Olsen er dog ikke nogen hurtig back.
David Driscoli:  Mere teknisk og hurtig back. Er dog et niveau under Olsen.

Venstre midt:
Mattias Andersson: Førstevalg på venstrekanten.
Fredrik Nordkvelle: Reserve for Andersson. I en rivende udvikling, bliver nærmest bedre og bedre dag for dag. 22 år gammel og med et meget tørt skud.
Joel Riddez: Venstrebacken kan også bruges på midten i kampe hvor defensiv kontrol er i højsædet.

Central midt:
Fredrik Winsnes: Midtbanens styrmand med en god portion erfaring. Døjer desværre med en drilsk skade, der forsinker han sæsonstart.
Espen Nystuen: Gennemført boldsikker og løbestærk. 26 år. Klassespiller. Klubbens dyreste indkøb nogensinde.
Súni Olsen: 27årig færing med et dødbringende venstreben. Godt blik for det fremadrettede spil.
Christer George: Offensiv altmuligmand. Spiller alle pladser fra midten og frem.
Kim Jeppe Karlsen: Rykket op fra U-truppen. Defensiv midt.

Højre midt:
Stian Ohr: Gennembrudsstærk teknisk wing. En rigtig publikumsdarling.
Christer George: Vi har ingen rigtige alternativer for Ohr, men heldigvis dækker George højresiden fint.

Offensiv midt:
Komlan Amewou: 24 år. Pasningsstærk kreatør. Holdets nr. 10. Støber bolde til angriberen og kanterne.
Ousman Nyan: 32 år. Offensivt geni, som samtidig ikke er bange for at tage arbejdshandskerne på.

Target man:
Thomas Sørum: Sæsonens overraskelse. Har virkelig forbedret sig i vinterpausen. Iskold kalkulerende afslutter. Savner lidt fysik og kan ikke rigtig duellere med i hovedstødskampene, men har til gengæld nogle løb, der kan splitte ethvert forsvar. Han starter 2008sæsonen som førstevalg.
Thomas Finstad og Peter Kovacs: Typiske target-men. Store stærke kæmper, der vinder det meste i luftrummet og besidder stor styrke. Finstad er en anelse hurtigere end Kovacs.

Tippeligaens 1. runde
Brann Bergen – Strømsgodset IF

Preview:
Årets første kamp af betydning. Strømsgodsets optakt har budt på positive resultater, men nu skal de vise, om de kan stå distancen på udebane mod mesterskabsudfordre rne Bergen.

SIF Line-up: (4-4-1-1) Johnsen // Fazlagic – Aas – Andersen - IA Olsen // Andersson – S Olsen – Nystuen - Ohr  // Amewou // Sørum

Referat:
Den første halve time sidder Brann på begivenhedernes gang. Andersson udgår med en skade og på venstrekanten kommer Riddez ind, med besked på at støtte forsvaret. Bagkæden får besked på at rykke lidt længere bagud, da Branns Demba-Nyrén for ofte finder plads bag ved kæden. I sekunderne før pausen finder Nystuen med en lang stikning Thomas Sørum, der løber midt igennem Branns forsvar og scorer til 1-0! I anden halvleg skiftes Amewou på den offensive midt ud til fordel for Marius Boldt. Føringen skal kæmpes hjem på et stærkt forsvar, da jeg ikke tror på vi kan score til 2-0 mod et Brann mandskab, der virker meget stærkt. Med en kæmpe arbejdsindsats lykkes det at holde Brann fra scoringer og vi vinder 1-0. Et fantastisk udgangspunkt for sæsonen.

Brann Bergen – Strømsgodsets IF 0-1 (0-1)
45 Sørum

Tilskuere: 19096

Tippeligaens 2. runde
Brann Bergen – Aalesund

Preview:
Årets første hjemmekamp hjemme på Marienlyst Stadion. Det er vigtigt at komme godt fra start i begyndelsen på en ny sæson, og hjemme mod sidste års 12’er har vi gode muligheder for at levere en god kamp.

SIF Line-up: (4-4-1-1) Johnsen // Fazlagic – Aas – Andersen - IA Olsen // Andersson – S Olsen – Nystuen - Ohr  // Amewou // Sørum

Referat:
Aalesund kommer friskt fra start. Første halvleg kommer for os til at dreje sig mere om at holde Aalesund fra scoringer end at fokusere på vores eget spil, og heldigvis holder vi 0-0 til pausen. Nu skal der strammes op over hele linien. Amewou får besked på at gå i bad efter pausen og Nyan trækker sin trøje ned over hovedet og gør sig klar til at starte inde i anden halvleg. Resultatet viser sig tydeligt i starten af anden halvleg, hvor vi endelig overtager initiativet. Og i det 58. min modtager Karl Oskar Fjørtoft sit andet gule kort for at rive Sørum omkuld. En halv time med en mand i overtal, det skal vi kunne udnytte. Jeg giver spillerne besked på at gøre banen så bred som mulig, og samtidig ryger Kovacs på banen i stedet for Fezlagic. Dette udmønter sig i et helt vildt pres mod Aalesunds mål. Desværre får vi ikke scoret på en af de utallige chancer.

Strømsgodset IF – Aalesund 0-0 (0-0)
59 Fjørtoft udvist

Tilskuere: 7563

Tippeligaens 3. runde
Fredrikstad –Strømsgodset IF

Preview: Efter vores 0-0’ert i sidste runde ville en udesejr lune. Men jeg synes ikke vi skal satse for meget fremad banen. Det er langt vigtigere at forblive ubesejrede. En tålmodig tilgang til dagens kamp er essencen i det kampoplæg spillerne for i bussen på vej mod Fredrikstad.

SIF Line-up: (4-4-1-1) Johnsen // Fazlagic – Aas – Andersen - IA Olsen // Riddez – S Olsen – Nystuen - Ohr  // Nyan // Sørum

Referat: I dag virker vi meget mere klar fra start end det var tilfældet mod Aalesund. Riddez gør det fremragende på venstrekanten og er med til at sikre os en kontrollerende rolle i kampen. Efter et hurtigt indkast fra Fazlagic slår Riddez et flot indlæg, der finder frem til en helt fri Sørum, der har oceaner af tid til at tæmme bolden og sende den langs jorden ind bag Fredrikstads keeper til 1-0. Vores udgangspunkt er i forvejen forsigtigt, så jeg ser ingen grund til at ændre på taktikken efter vores mål. Desværre bliver hjemmeholdet kort tid efter tildelt et tyndt straffespark begået af Aas på kanten af feltet. 1-1. Da vi senere scorer på et indøvet hjørnespark og Nystuen kan heade sin første bold i nettet for Strømsgodset er lettelsen stor. Kort efter følger Ohr op på et flot kombinationsspil med Sørum og scorer flot. Dette samspil er præcis en af grundene til, at jeg foretrækker Sørum frem for mine to mere muskuløse angribere. Resten af kampen styrer vi 100%, og selv om Fredrikstad formår at reducere føler jeg aldrig vores føring er truet.

Fredrikstad –Strømsgodset IF 2-3 (1-1)
17 Sørum
24 Kalvanes (pen)
53 Nystuen
56 Ohr
75 Gundersen

Tilskuere: 12570

Efter tre kampe og en pointhøst på 7 ligger vi på en delt førsteplads med Vålerenga. I næste runde venter Viking på hjemmebane og herefter en udebanetur mod altid hjemmestærke Vålerenga. Vi går ind i en vigtig uge i Strømsgodsets historie.

"I couldn't settle in Italy... it was like living in a foreign country."
Ian Rush

Sider: 1 2 [3] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010