home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1399 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  Silkeborg IF - the next generation
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Silkeborg IF - the next generation  (Læst 7801 gange)
fcthomz
Gæst

Silkeborg IF - the next generation
« : 01 Maj 2008, 19:04 »

Silkeborg Idrætsforening blev stiftet den 26. april 1917 i den hurtigt voksende by i de naturskønne omgivelser.
Klubben var kendt i regionen og var med i de dengang regionalt virkende ligaer uden rigtigt at nå toppen.
Det var faktisk først i 1982 at klubben for alvor begyndte at røre på sig da selskabet SIF Fodbold Support A/S blev stiftet der skulle indføre professionel fodbold og bringe klubben frem imod nye højder.
I 1987 lykkedes oprykningen til den højeste danske liga der dengang hed 1. division. Træneren var Viggo Jensen.

Vores historie starter 20 år efter oprykningen midt i en alvorlig krise.

Sommeren 2007, Silkeborg
Byens fodboldstolthed er i krise. 
En katastrofal sæson sender holdet ud af superligaens rampelys og ned til sportslig og økonomisk overlevelseskamp i 1. Division.
Det er anden gang indenfor blot 4 år at SIF vågner op til en hverdag hvor turene ikke længere går til Parken, Atletion eller Aalborg Stadion, men til de alt andet end glamurøse stadions i Ølstykke eller Skive.
Midt i denne for SIF så svære tid vælger Peder Knudsen der ellers ifølge pressen havde underskrevet kontrakt om at træne førsteholdet at forlade SIF for at blive sportskommentator hos TV3.
Tiden går og SIF står efter ugers søgen stadig uden træner. Ingen af de kendte navne er interesseret i at træne et hold som mange af dem betegner som ”en håbløs opgave” og  ”en klub uden ambitioner og ude af trit med udviklingen”.

Den 1. Juli 2007 indkalder Silkeborg IF for de fleste medier højest overraskende til pressemøde.
Midt imellem to dusin journalister og fotografer hovedsageligt fra lokale medier sidder Kent Madsen og en for alle fremmødte presse-folk ukendt mand der mest af alt ligner en ny spiller i kraft af hans unge alder.
Mens alle journalister stadig ser lidt undrende på hinanden rømmer Kent Madsen sig og starter sin præsentation.
”Ja jeg vil gerne starte med at sige velkommen til alle jer der er mødt op til det her vigtige pressemøde. Som i sikkert alle sammen ved har vi i længere tid været aktive i at finde en ny træner til Silkeborg IF’s førstehold og vi  er glade for idag at offentliggøre at valget er faldet på Tom Nørlund som vi har hentet fra en stilling i det private erhvervsliv”

Efter et pressemøde rigt på spørgsmål om klubbens ambitioner og kritiske spørgsmål til den nye træners kvalifikationer er spændingen stor hos SIF, hvordan har pressen og sportens meningsdannere taget imod det kontrovertielle valg af træner?

*Og så lige lidt info om spillet:
Startdato: 1. juli 2007. Spillere fra vinterupdate 2008 er med.
Valgte ligaer: Danmark, Sverige, Norge, England, Frankrig, Tyskland, Holland, Italien og Spanien samt spillere fra Island.
Stor database
« Seneste Redigering: 06 Maj 2008, 00:19 af fcthomz » Logged

Grasshoppers
Landsholdsspiller

Sv: Silkeborg IF - the next generation
« Svar #1: 01 Maj 2008, 19:10 »

Sådan, så kom bloggen med HOLDET!
Jeg læser med!

FCK88
Manager

« Svar #2: 01 Maj 2008, 19:58 »

Me too.. kommer selv fra Silkeborg så COME ON IF crazy

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.

Say what?! Shockeret Djævel

pl15
Lilleputspiller
*

« Svar #3: 01 Maj 2008, 20:52 »

det ser sgu´godt ud.

En klub i Danmark! der er kun en klub i Danmark! Der kun en klub i Danmark!! Klubben = SILKEBORG IF
http://www.fmfreaks.dk/index.php?topic=14275.msg395546#msg395546

pl15
Lilleputspiller
*

« Svar #4: 01 Maj 2008, 21:58 »

Hvornår kommer der en update?

En klub i Danmark! der er kun en klub i Danmark! Der kun en klub i Danmark!! Klubben = SILKEBORG IF

fcthomz
Gæst

« Svar #5: 01 Maj 2008, 22:31 »

Trænerens dagbog 2. Juli 2007.
Det har godt nok været et heftigt første døgn. Jeg er blevet kimet ned af journalister der ville spørge mig om alt muligt og værst af alt af agenter der bare ringede for at ”præsentere” sig.
Jeg har heldigvis også haft tid til at tale med min assistent Michael Nielsen og ungdomstræneren Jesper Stücker og sammen er vi gået igennem truppens styrker og svagheder.
Kent forventer at vi rykker op og det er såsandelig også min ambition for ellers holder økonomien ikke. Vi har altså bare ikke mange penge at gøre godt med, hold da helt ferie hvor har de managet forretningen dårligt hidtil, det vil jeg ændre på.
Med 3,5 millioner kroner i klubkassen har jeg kun lidt over 600.000 kr til at købe nye spillere for og det er jeg blevet enige med alle i toppen af klubben om er nødvendigt for at vi skal klare oprykningen.
Jeg vil nok prøve at leje nogen spillere og så ellers forsøge at finde nogle kontraktfri spillere i norden.  Det er lidt af et handicap at Kent kun vil give lov til at vi scouter i Skandinavien, jeg undrer mig lidt om vi ikke også på det punkt er bagved Vejle, men anyway skal jeg nok ikke presse citronen for hårdt som den nye mand i det varme sæde.
« Seneste Redigering: 01 Maj 2008, 22:55 af fcthomz » Logged

Yoggidk
Gæst

« Svar #6: 01 Maj 2008, 22:35 »

Det ser skam ok ud, jeg vil da kigge ind en gang imellem.

fcthomz
Gæst

« Svar #7: 01 Maj 2008, 22:44 »

Arbejdet begynder

Under holdets træninger noterer den nye cheftræner ivrigt navne ned. Blandt spilleren går der allerede rygter om listen som ”dødslisten”.  Efter lidt under en uge på posten har den nye træner allerede gjort det klart for spillertruppen at der vil komme nye spillere til men at alle stadig vil have en chance for at komme på holdet hvis de præsterer godt nok.
Der er allerde forhandlingerne om en lang række talenter på lejekontrakter  og pludselig sprænger bomben:  SIF offentliggører i løbet af to dage et hav af lejemål.

SIF-fansene kan glæde sig til bl.a. at se David Williams i den rød-hvide trøje sæsonen ud.
« Seneste Redigering: 01 Maj 2008, 23:00 af fcthomz » Logged

fcthomz
Gæst

En lille teaser til updates imorgen aften
« Svar #8: 01 Maj 2008, 23:25 »

« Seneste Redigering: 01 Maj 2008, 23:29 af fcthomz » Logged

Grasshoppers
Landsholdsspiller

« Svar #9: 01 Maj 2008, 23:30 »

WHAT!? Har du hentet Prso?  Shockeret

Lidt for meget af det gode med Brøndbys nye massør. Syntes du skal holde det realistisk.

Erfurt
Reserveholdsspiller

« Svar #10: 01 Maj 2008, 23:32 »

HAHA.. humor

pl15
Lilleputspiller
*

« Svar #11: 03 Maj 2008, 14:22 »

Er det mulig at se et SS af din trup?

Grasshoppers
Landsholdsspiller

« Svar #12: 05 Maj 2008, 14:21 »

Er denne blog gået død?

doctor
Juniorspiller
**

« Svar #13: 05 Maj 2008, 22:22 »

helt klart en genial blog om verdens bedste hold!! regn med mig som fast læser, gode indkøb især Prso han ska nok blive et hit

fcthomz
Gæst

« Svar #14: 05 Maj 2008, 23:02 »

Trænerens dagbog, 10. Juli 2007:
Det har igen været en travl tid, jeg har hængt i telefonen konstant når jeg ikke lige har været undervejs eller til træning og træningskampe med holdet.
Faktisk har vi fået en pæn start på det hele. Vi har fået nogle super talenter til klubben og træningskampene imod St. Pauli (3-2 sejr), Brøndby (1-1) og AZ Alkmaar (0-1) er jeg godt tilfreds med. Jeg tror virkelig jeg og holdet kan klare det.
Dado Prso er godt nok ikke til rådighed før til forårssæsonen men jeg har set ham spille for Kroatien tidligere og jeg tror virkelig vi har gjort et scoop med ham. Han virker som en down-to-earth gut og forstod godt at vi ikke kunne tilbyde ham de store lønninger. Han fortalte mig at han allerede har tjent godt og nu mest af alt gerne vil være sikker på at spille førsteholdsfodbold når fysikken tillader det.
Jeg har fået et par interessante leads fra klubbens scouts om nogle flere spillere jeg burde se på. Bl.a. er Theis Rasmussen et stort talent som nok burde kunne overtage fra Preecy hvis han igen skulle blive skadet (eller gammel).
« Seneste Redigering: 06 Maj 2008, 00:29 af fcthomz » Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010