home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  0 Brugere, 483 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  #13 Squadra Azzuri - Catenaccio er fortid
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 7 Udprint
Forfatter Emne: #13 Squadra Azzuri - Catenaccio er fortid  (Læst 24484 gange)
N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Squadra Azzuri - Catenaccio er fortid
« Svar #15: 01 Maj 2008, 01:39 »


Donadoni fyret
Det var ikke forventet, men på et pressemøde, tidligere i dag, i det italienske hovedkvarter blev det offentliggjort at Roberto Donadoni er afsat som landstræner. Det kommer som noget af en overraskelse, da holdet er placeret på en andenplads i deres kvalifikationsgrupp er, bare ét point efter Frankrig.

Efter flere skuffende episoder, på træningsbanen, tog det italienske fodboldforbund i dag endelig konsekvensen og fyrede Roberto Donadoni.

”Vi har ikke været tilfredse med mandskabsplejen under Donadoni, og derfor blev vi nødt til at tage konsekvensen og fyre ham. Det er aldrig sjovt at skulle fyre en tidligere spillere, som har gjort alt for landsholdet i sin tid, men vi blev nødt til det, og Donadoni har været helt indforstået med det.”

Donadoni nåede dermed kun til små ti kampe som manager for Squadra Azzuri, hvor han efterlader holdet som nummer to i kvalifikations gruppen, inden det altså sluttede. Donadoni blev kendt for en solid defensiv, men ikke for det mest sprudlende angrebsspil. Til afskedigelsen siger han selv.

”Det er et valg som er truffet på direktionsgangene. Jeg ville meget gerne fortsætte, men da de kom og forelagde deres beslutning så var der ikke andet at gøre end acceptere den. Selvfølgelig er jeg ked af det, da jeg gerne ville have opnået noget, men jeg vil gøre alt for mit land, og mener de det er bedst jeg ikke står i spidsen for holdet, så lytter jeg bare efter.”

Den nye træner forventes at blive den tidligere landstræner Marcelo Lippi, der ellers er rygtet til flere storklubber rundt omkring i Europa.

« Seneste Redigering: 01 Maj 2008, 02:20 af John Spurs » Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

ManUtd83
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #1 Squadra Azzuri - Catenaccio er fortid
« Svar #16: 01 Maj 2008, 01:45 »

Mit favoritlandshold - de har simpelthen de sejeste typer. Lige fra Pirlo, til Inzaghi, til Materazzi og videre til Buffon.

Du kan ikke andet end at få succes! Jeg følger med!
Logged


N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #1 Squadra Azzuri - Catenaccio er fortid
« Svar #17: 01 Maj 2008, 03:07 »


Baggio den nye mand i sædet
Det italienske fodboldforbund hev i dag en kanin op af hatten, da de præsenterede den nye landstræner. Det var på forhånd forventet at Marcelo Lippi ville overtage tøjlerne igen, men den nye mand er helt uerfaren.

Det blev ikke som ventet Marcelo Lippi der overtog tøjlerne efter fyringen af Roberto Donadoni, i stedet blev det den tidligere angrebsstjerne Roberto Baggio som får chancen i spidsen for Squadra Azzuri.

Roberto Baggio har oplevet mange ting som spiller. Blandt andet var han manden bag et brændt straffe mod Brasilien under VM i 1994. Hans straffe bar en del af skylden for Italiens exit. Men nu er han altså klar til at stå i spidsen for nationalmandskabet.

”Vi valgte Baggio fordi han givet står for offensiv fodbold. Vi ved godt, at han ikke har noget trænererfaring, men alligevel har han oplevet nok til at kunne stå i spidsen for vores hold. Vi er meget fortrøstningsfulde.”

Rundt omkring i landet har der været blandede følelser omkring ansættelsen af Baggio, men det er ikke noget der ryster den nye landstræner.

”Det er forståeligt at der har været en lidt blandet modtagelse af udnævnelsen af mig som landstræner, men jeg mener at jeg har kvaliteterne, ellers havde jeg aldrig sagt ja til dette job. Nu glæder jeg mig til at komme i gang, og håber vi sammen kan fører Italien mod store triumfer. Triumfer, som vi ved at, vi fortjener.”

Med ansættelsen af Baggio er forhåbninger blandt fans, at han vil indføre en mere offensiv spillestil, hvilket også har været bestyrelsens hovedårsag til ansættelsen af en uerfaren træner.

Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

LassePetersen
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: #2 Squadra Azzuri - Catenaccio er fortid
« Svar #18: 01 Maj 2008, 09:39 »

Flot sat op, flot skrevet og en blog jeg helt sikkert følger med i  Thumbs Up
Har du tænkt dig at holde til korte updates? - Eller vil du på et tidspunkt skifte ud med lange updates?
KUTGW  Peace
Logged


kasperbp12
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #2 Squadra Azzuri - Catenaccio er fortid
« Svar #19: 01 Maj 2008, 10:34 »

monster fed stil du har kørene Grin og som jeg har sagt til dig før vil jeg uanset hvad følge med! hehe Thumbs Up god start!
Logged


Fredi
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: #2 Squadra Azzuri - Catenaccio er fortid
« Svar #20: 01 Maj 2008, 12:07 »

Super fedt, kanon start. Jeg vil helt klart følge med!
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #2 Squadra Azzuri - Catenaccio er fortid
« Svar #21: 01 Maj 2008, 12:35 »


Meningerne er mange. Rigtig mange. Et fodboldhysterisk land kan ikke undgå at være ramt af et sandt helvede, når en ny træner bliver ansat. Det er også tilfældet i Italien.

Stemningen er lummer. Ikke mange er tilfredse. Godt nok elsker de manden med hestehalen. Men forventningerne var større. Meget større. Man havde forventet en mand som Fabio Capello. En mand med masser af erfaring. Erfaring fra flere store ligaer – og hold. Men nu må man nøjes. Nøjes med en mand uden erfaringer fra trænerfaget.

At han selv tror på det er godt. Men det er ikke nok. De mange fans omkring i støvlelandet er bange. Bange for at landet er på vej ned. På vej væk fra verdenstoppen som holdet altid har tilhørt. På vej ned på niveau med f.eks. Rumænien. Langt væk fra trofæerne. Langt væk fra alt.

Catenaccio skal væk ifølge forbundet. Men er det værd at arbejde mod? Det kræver kræfter. Mange kræfter. Kan det koste i kampen om trofæer – og i det hele taget at komme dertil. Eller vil det have en positiv indvirkning på holdet. Spillere som Totti ville boltre sig godt. Rigtig godt. Men desværre er han ikke en del af holdet. Prinsen fra Rom har meldt fra under Donadoni. Endeligt fra. Det samme rygtes Nesta at gøre. Det vil være et hårdt slag for Italien. Et meget hårdt slag.

Alle vil Italien det bedste. Men hvad er det bedste. Er det offensiv fodbold – eller er det den typiske Catenaccio? Mange giver udtryk for at Catenaccio er vejen frem mod trofæerne. Hellere vinde 1-0 og komme i finalen – og tage trofæet med hjem, end at underholde og så tabe i kampen om trofæer.

Hvad ville du gøre? Offensivt og underholdene, men uden trofæer. Eller defensivt og destruktivt, men med trofæer? Baggios mening er klar. Boldkunst. Driblinger. Pasninger og fedtet hår er vejen frem. Trofæerne skal hjem. Men det skal være med positiv og fremadrettet fodbold.
« Seneste Redigering: 01 Maj 2008, 12:38 af John Spurs » Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #3 Squadra Azzuri - Catenaccio er fortid
« Svar #22: 01 Maj 2008, 13:33 »


Uhhh strålende som altid John. Glæder mig til at se om du kan få succes med Italien. Satser du på fremtiden eller regner du med den gamle garde kan klare skærende?
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #3 Squadra Azzuri - Catenaccio er fortid
« Svar #23: 01 Maj 2008, 13:35 »

Koooom nuuuuuuuuu ... vi vil have mere!!!
Logged

kasperbp12
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #3 Squadra Azzuri - Catenaccio er fortid
« Svar #24: 01 Maj 2008, 17:05 »

god update og god stil med alt det kritik! hehe
Logged


NichlasKirk
Gæst
 
Sv: #3 Squadra Azzuri - Catenaccio er fortid
« Svar #25: 01 Maj 2008, 17:11 »

Det er rigtig godt JS Opstemt
Men dog synes jeg du bruger for mange gentagelser... bare min mening Smiley
Logged

Suicide
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #3 Squadra Azzuri - Catenaccio er fortid
« Svar #26: 01 Maj 2008, 17:26 »

Dejlig blog fra dig JS Smiley

Glæder mig til at se, hvad du kan føre dem til.
Logged

Sådan gøres en entré i crewet!!

Citat af: Nekker
Jeg kan da godt komme forbi og lege stripper  Djævel

Fredi
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: #3 Squadra Azzuri - Catenaccio er fortid
« Svar #27: 01 Maj 2008, 17:58 »

det er virkelig godt, jeg er allerede fanget. Glæder mig til at høre mere og hvordan du vil tackle situationen.
Logged

kasperbp12
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #3 Squadra Azzuri - Catenaccio er fortid
« Svar #28: 01 Maj 2008, 18:26 »

hvornår kommer der mere?
Logged


N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #3 Squadra Azzuri - Catenaccio er fortid
« Svar #29: 01 Maj 2008, 21:16 »


Totti gør comeback
Med ansættelsen af Roberto Baggio har også fulgt en anden stjerne. AS Romas anfører Francesco Totti har valgt at gøre comeback i forbindelse med ansættelsen.

Under Donadonis æra valgte spildirigenten Francesco Totti at trække sig tilbage, men efter det overraskende trænerskifte, så har han valgt at vende tilbage til fanerne.

”Ja det er korrekt at jeg har meldt mig under fanerne hvis Baggio vil bruge mig. Der skal ikke herske nogen tvivl om, at jeg ikke fungerede sammen med Donadoni, og da jeg hørte de ansatte Baggio ringede jeg straks til ham, og meldte ud, at hvis han kunne bruge mig, så var jeg igen klar til at tørne ud for Italien. Nu har jeg så bare at vente til næste landsholdssamling og se om han kan bruge mig.”

Tottis comeback er givet noget der har fået mange italienere op af stolen. Flere mener ikke han skal tilbage, mens andre ser det som en super gevinst for landsholdet, at han nu gør comeback. Men i sidste ende er det Roberto Baggio der bestemmer, når han om lidt over en måned skal udtage sin første landsholdstrup til kampen mod Ungarn. Om offensiv spilleren er med vil Roberto Baggio ikke give endelig besked om.

"Det er meget positivt at Totti gerne vil tilbage på holdet, og vi kan uden tvivl bruge hans kvaliteter på holdet. Men omvendt så må han vise om han er værd at tage med. Han skal selv bevise sit værd, og vise han er klar til at optage en plads på landsholdet. Han er ikke selvskrevet bare fordi han hedder Totti og er tidligere anfører."

Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Sider: 1 [2] 3 4 ... 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010