home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:39:37 g00n Blogs Minimalistic 2020
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23573
  0 Brugere, 662 Gæster Online.

Nyeste Bruger: robbertwilson12
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  F.C. København Tråden
0 Brugere og 39 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 993 994 [995] 996 997 ... 1076 Udprint
Forfatter Emne: F.C. København Tråden  (Læst 1763386 gange)
HansenLFC
Gæst

Sv: F.C. København Tråden
« Svar #14910: 05 Mar 2012, 23:13 »

Nu går der rygter om at DSB ikke vil køre med FCK fan mere rundt omkring i landet.
Hvordan vil man så komme rundt i store grupper?
Jeg kunne ikke forestille mig at man vil leje 20-40 busser til hvergang og hvis de får samme omgang som togvognene får er det vel også kun et spørgsmål om tid inden ikke vil køre jer (FCK) rundt, hvad gør i så?

Det er jo lidt til grin det der.

Nu har vi intet hørt om at der skulle være ballade osv. i togene.

Balladen og brugen af pyro er jo intet nyt i fankulturen herhjemme. Alt dette fandt jo også sted da DSB åbnede for samarbejdet med FCK, Brøndby, GF, Odense osv. Synes det er lidt tamt at de bukker under fordi der kommer ekstra fokus på det efter en runde.

Hvad så når Brøndby fyrer af i Odense næste gang, er de så også ude af samarbejdet? For så kan DSB jo ligeså godt proppe hele aftalen op, for de klubber som benytter sig af dette tilbud, der bliver fyret af fra de hold hvergang.

Selvfølgelig vil busserne kører med fansne, det har de jo gjort alle år indtil nu. Det er jo altså ikke nyt med Pyro. DSB vil desuden bare løbe ind i deres gamle problemer hvis de begynder at stoppe samarbejdet med nogen. 

Godnat!  Peace
« Seneste Redigering: 05 Mar 2012, 23:17 af HansenLFC » Logged

JKJ
Gæst

« Svar #14911: 05 Mar 2012, 23:20 »

Det er jo lidt til grin det der.

Nu har vi intet hørt om at der skulle være ballade osv. i togene.

Balladen og brugen af pyro er jo intet nyt i fankulturen herhjemme. Alt dette fandt jo også sted da DSB åbnede for samarbejdet med FCK, Brøndby, GF, Odense osv. Synes det er lidt tamt at de bukker under fordi der kommer ekstra fokus på det efter en runde.

Hvad så når Brøndby fyrer af i Odense næste gang, er de så også ude af samarbejdet? For så kan DSB jo ligeså godt proppe hele aftalen op, for de klubber som benytter sig af dette tilbud, der bliver fyret af fra de hold hvergang.

Godnat!  Peace

Jeg har kun hørt løse rygter om det så aner ikke hvor pålideligt det er.
Men det er da ingen hemlighed at DSB har store udgifter med at reparere togvogne efter nogle ture, siger jo ikke det sker hvergang.
Og de udgifter skal vel tages op mod de indtægter de får ind ved køb af biletter.

Og det kan vel også gælde Brøndby.

Uden at fornærme nogen fra de 2 københavner klubber, så er vel såkaldte fans fra de 2 klubber der står for det meste ballade og uro.
Så  hvis DSB taber penge på disse aftaler kan det jo sagtens betale sig at stoppe aftalen.

Men som sagt, kun rygter, Og det kan sagtens hænge sammen med balladen igår.

Legenden
Manager

« Svar #14912: 05 Mar 2012, 23:24 »

Der er maskeringsforbud i forsamlinger her i landet, så man kunne vel i og for sig plukke de maskerede ud allerede på stadion.

Og hvis man i fangrupperne vil sit hold det bedste, og tager afstand fra ballade, som vi f.eks. så det igår, så har man da i den grad en interesse i at få identificeret og udelukket dem som laver balladen. Det andet er misforstået loyalitet.

Og som det blev påpeget tidligere, så viste det youtube klip der blev lagt ind, ret tydeligt, at man ikke kan se en skid af hvad der foregår nede på banen, hvis man stiller sig op bag dem der fyrer romerlysene af.

Hehe, så løser problemet jo sig selv. Men på den anden side, så behøver man jo ikke overholde lovene, så man tager nok bare bilen, selvom man har en ordentlig kæp i øret...

Så du ville bare flyve op til dem, der står med maskering og hvad? Give dem et cirkelspark eller sige "hey, kommer I lige med, drenge?" (Går ud fra at du snakker som enkelt person på tribunen).

Ville da gerne høre, hvad du ville gøre, hvor flertallet godt kan lide pyro og nogen af dem selv fyrer af?

Hvis det er så slemt med den røg, der er der i nogle minutter, så ved jeg da, at der er masser af pladser ved det neutrale afsnit.

Derudover er jeg meget enig det det, Yessir skriver her:
Citat
Det kan godt være det er misforstået loyalitet, men det må være noget der ligger dybt i mennesket så. For den slags holde hånden over hinanden sker i mange store grupperinger, det være sig politiet, sportsfolk, politikere, vennegrupper, præster(...) osv.

Ikke at det gør det mere rigtigt, men det må noget psykologisk der gør at mennesket simpelthen vælger at "holde hånden" over sit og sine, og foretrækker at prøve løse tingene internt.

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

Antchev
Juniorspiller
**

« Svar #14913: 05 Mar 2012, 23:35 »

Hvis man virkeligt vil det til livs så skal man lave noget a la det man har lavet i England og engelsk fodbold de senere år... Men det ville jeg synes var nederen .. Men noget i stil med alle kendte medlemmer af hooligan fraktioner skal melde sig på politistationen når deres pågældende hold spiller kamp fx .. Det var en af de metoder man brugte i England til at komme det til livs..

Månedens bruger: Oktober 2010

Enged
Gæst

« Svar #14914: 05 Mar 2012, 23:45 »

*Gherts dejlige indlæg*
Jeg er fuldkommen enig i dine betragtninger.

@JKJ og det med børn på stadion
Helt ærligt tror du så, at nogen fans, FCK, Brøndby, AGF eller whatever, nogensinde løber over og slår en familiefar ned og angriber hans barn? Det tror jeg ikke.
Det eneste jeg nogensinde har set, har været en far, der kom gående med sin søn på 5-6 i Brøndbytrøjer direkte forbi hjørnet af Parken, der vender op imod Trianglen, og der blev der råbt efter dem. Der var op til et derby, og man er, undskyld mig, da verdens største idiot, når man vælger at gå lige forbi der, hvor alle rivalens inkarnerede fans står i modstanderholdets trøje. Bestemt ikke rart for barnet og det er også uacceptabelt af fansene, meeen jeg synes stadig, at det er faderen, der opfører sig uansvarligt.
Jeg har ALDRIG set nogen, der er blevet angrebet fuldstændig uden grund, og jeg har været til en del derbies. Faktisk har jeg aldrig set nogen, der er blevet overfaldet i forbindelse med fodbold. En enkelt gang er Antchev og jeg selv blevet oppasset af en brøndbyfan der var helt væk, fordi Antchev havde sagt et eller andet, som ham fanen ikke kunne lide. Det blev heldigvis stoppet af en civilbetjent før der skete noget. Det var på vej mød Østerport station efter en kamp. Det viser også, at politiet altså er der, og de "passer på" os.
Risikoen for at man bliver "nakket" er altså ikke ret stor, hvis man følger vejen ned til stationen eller ikke går og skilter med, at man er fan af modstanderholdet.
Så er der episoder i toge, hvor folk er blevet truet af modstanderfans, fordi de har siddet med deres trøje fremme. Der må jeg også sige, at man er jævnt dum. Så kan man kalde det stolthed, men jeg tager sgu da heller ikke min FCK trøje yderst på tøjet, hvis jeg en gang skulle bevæge ud til Brøndby, og da slet ikke hvis jeg sad alene.
Det er ikke for at forsvare dem, der udøver meningsløs vold, som næsten al vold er, men blot for at opfordre folk til at tænke sig om en gang i mellem.

Desuden har jeg også svært ved at se, hvordan DSB skal nægte folk at køre med toget i forbindelse med fodboldkampe. Hvis det endelig var muligt, mon så ikke man havde gjort det i England for flere år siden? Det kan godt være, at den engelske stemning er tam, men deres fans er ikke for sjov, når de rejser. De har et helt specielt udtryk, der hedder "On the jib", så vidt jeg husker, og det betyder kort sagt, at fansene tjener penge på at tage på udebaneturer. De betaler ikke for togbilletter, de raserer kiosker og hvad de ellers kan komme til, og så tager de lige, hvad de vil have.
Det er umiddelbart ikke noget, jeg har indtryk af er det store problem i Danmark. Jeg har set en enkelt gut, der prøvede det i 7eleven på Lyngby station, men han blev nuppet med det samme.

Og lige til sidst det med, at man ikke kan se, når der er røg. Cry me a river. Jeg er lav, jeg kan have svært ved at se, når folk står op foran mig. Det får mig da ikke til at stå og tude over det. Desuden er der også tit fyldt med flag, hvorfor det også bliver umuligt at se i perioder, hvis man står lige bag et af disse.
Du er ikke i biografen, hvor alle er kommet for at tie stille og spise sine popcorn og drikke en sodavand.

verdenskrig
Manager

« Svar #14915: 06 Mar 2012, 12:09 »

Det passer ikke helt VK.
Det er blevet meget mere voldsomt de seneste år.

Dengang blev der måske tændt en x-antal pyro men idag skal halvdelen af stadion jo også lige smadres når man nu er i gang. Og så kan man jo også lige prøve på at true feks dem der står i boder, gå imod en flok kontrolløre og så lige ligge sig ud med ordensmagten.

Jeg har ikke været på stadion i nogle år efterhånde, af flere årsager.

Men jeg var fast på Aalborg stadion i 6-7  år stort set til alle deres hjemmekampe og især kampene mod Brøndby og FCK var noegt man så frem til.
Der blev kæmpet med Tifo og så blev der råbt, skreget og sunget mod hinanden, kanon stemning til alle disse kampe i samtlige 90 min lige meget hvad det endte med.
Dengang var der ikke den ballade som man ser idag. Som tidligere skrevet var der en slåskamp her og der men ikke mere end det man kan se en lørdag aften.

Sådan er det jo slet ikke i dag.

Det kommer jo an på hvor man kom, og kommer.. Uden at skulle være kæphøj eller bedrevidende, så tror jeg at jeg har et væsentligt bedre grundlag for at vurdere lige netop den side af sagen end så mange andre herinde..

Ligesom i dag kom jeg dengang i Brøndby til stort set hver hjemmekampe og en stor bunke udekampe, og jeg stod ligesom i dag midt i brændpunktet.. I September 06 mødte vi FCK i parken, og deres tribune efter kampen så nøjagtigt lige så hærget og smadret ud som den ville gøre i det.. Smadrede og smeltede stole, og kan sågar huske at der stod en masse brøndby og fck fans og kastede ting efter hinanden fra hver deres tribune afsnit ( Nedre D, og Nedre C ligger ret klods op af hinanden, men i dag har man lavet en afspærring så vores fans ikke kan komme helt ud i siden)
At sige at volden er eskaleret ekstremt gennem de senere år er ikke korrekt.. At sige at medierne har et langt større fokus på det i dag er korrekt. Jeg synes personligt ikke det har ændret sig marakant.. Det kan godt være det hele er blevet en smule mere råt, men de episoder jeg oplever i dag, og dem jeg oplevede for fem år siden er det samme.- 

Vold og hærværk har beklageligt nok været en del af både Brøndby og FCK's fankultur igennem de seneste 10-15 år, startende helt tilbage ved sorte fredag som vidst nok var i 96. De billeder man så fra den kamp, var en ren kopi af billeder man ser i dag.

Enged@

Dit indlæg er fuldkommen som talt ud af min mund Smiley

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

verdenskrig
Manager

« Svar #14916: 06 Mar 2012, 12:23 »

Jeg har kun hørt løse rygter om det så aner ikke hvor pålideligt det er.
Men det er da ingen hemlighed at DSB har store udgifter med at reparere togvogne efter nogle ture, siger jo ikke det sker hvergang.
Og de udgifter skal vel tages op mod de indtægter de får ind ved køb af biletter.

Og det kan vel også gælde Brøndby.

Nej nej og nej.. Den må jeg også lige kommentere på.. Nu har jeg kørt med toget masser af gange, også efter at DSB har lavet den ordning med os, og jeg kan garantere dig for at der er en kæmpe respekt omkring den aftale fra os fans af.. I toget er der altså en enorm selvjustits, folk minder hinanden om at man ikke sætter stickers op, folk sidder og drikker løs, slås måske for sjovt, går rundt, snakker med alt og alle og har det generelt bare fedt.. Efter en tur i Aarhus mener jeg det var, var der en som havde smadret en rude.. Uanset hvor jeg kom forbi i det tog så blev der set ned på det, og alle var enige om at det var komplet idiotisk.

DSB har gjort os en VANVITTIG stor tjeneste i den her sammenhæng, og jeg har ikke oplevet en away hvor den tillid ikke er blevet gengældt af vores fanskare. Desuden har de med deres ansættelse af fodboldguides fået hyret et crew der er eksperter i at håndtere vores hårde kerne.. Ser ofte folk fra vores hårde kerne gå og grine og pjatte og snakke med fodboldguidsene..

Så den påstand må jeg skyde ned.
Ligesom jeg synes du overreagerer MARKANT i dit forhold til at gå på stadion og tage sin søn med.. Opsøger man ikke det vilde og balladen så møder man det heller ikke.. Vores fans går jo ikke bare hen og slår tilfældige ned på gaden.. Fair nok hvis du ikke vil tage din søn med, jeg synes bare det er synd da din søn så vil gå glip af mange af de fantastiske oplevelser det er at gå til fodbold live på stadion. Peace. At jeg som 13 årig begyndte at komme fast på faxe, er noget jeg aldrig har fortrudt, og pt er det et af de bedste valg jeg har truffet i mit liv.. Okay det krævede jo også at jeg måtte for min mor, men som hun sagde " Jeg vil lade det være op til dig at vise at du kan finde ud af at håndtere det " Smiley .. Håber du selv får samme indstilling når din søn når den alder Thumbs Up

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #14917: 06 Mar 2012, 12:41 »

Det siger alt for meget om fodboldkulturen nogen steder, at man nærmest betragter det som værende ens egen skyld hvis man skulle blive antastet/råbt af, blot fordi man går et bestemt sted i sit favoritholds trøje.

verdenskrig
Manager

« Svar #14918: 06 Mar 2012, 12:43 »

Det kan man sige.. Men når det nu er sådan, kan vi vel godt blive enige om at det ikke er det smarteste træk hvis man vil undgå negativ opmærksomhed?

Cool

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #14919: 06 Mar 2012, 12:47 »

Det kan man sige.. Men når det nu er sådan, kan vi vel godt blive enige om at det ikke er det smarteste træk hvis man vil undgå negativ opmærksomhed?

Jamen selvfølgelig. Det var blot en konstatering af, at jeg synes det er en helt forfærdelig udvikling.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #14920: 06 Mar 2012, 13:16 »

Det kommer jo an på hvor man kom, og kommer.. Uden at skulle være kæphøj eller bedrevidende, så tror jeg at jeg har et væsentligt bedre grundlag for at vurdere lige netop den side af sagen end så mange andre herinde..

Ligesom i dag kom jeg dengang i Brøndby til stort set hver hjemmekampe og en stor bunke udekampe, og jeg stod ligesom i dag midt i brændpunktet.. I September 06 mødte vi FCK i parken, og deres tribune efter kampen så nøjagtigt lige så hærget og smadret ud som den ville gøre i det.. Smadrede og smeltede stole, og kan sågar huske at der stod en masse brøndby og fck fans og kastede ting efter hinanden fra hver deres tribune afsnit ( Nedre D, og Nedre C ligger ret klods op af hinanden, men i dag har man lavet en afspærring så vores fans ikke kan komme helt ud i siden)
At sige at volden er eskaleret ekstremt gennem de senere år er ikke korrekt.. At sige at medierne har et langt større fokus på det i dag er korrekt. Jeg synes personligt ikke det har ændret sig marakant.. Det kan godt være det hele er blevet en smule mere råt, men de episoder jeg oplever i dag, og dem jeg oplevede for fem år siden er det samme.- 

Vold og hærværk har beklageligt nok været en del af både Brøndby og FCK's fankultur igennem de seneste 10-15 år, startende helt tilbage ved sorte fredag som vidst nok var i 96. De billeder man så fra den kamp, var en ren kopi af billeder man ser i dag.

Enged@

Dit indlæg er fuldkommen som talt ud af min mund Smiley

Jamen hvis det har været sådan i 10-15 år, så bliver det jo nok ikke bedre. Løsninger virker oplagt. Enten må FCK og Brøndby spille for tomme tribuner, eller også skal de helt udelukkes. De kan jo tydeligvis ikke styre deres fans.

At det angiveligt altid har været sådan, gør det på ingen måde iorden, det siger bare noget om, at man ikke har gjort nok, for at få det stoppet. Jeg håber ærligt talt, at DBU for én gangs skyld får sig nosset sammen, til at statuere et eksempel, og giver en straf der kan mærkes for episoden i Aalborg i søndags. Tomme tribuner ville være fint med mig, det er absolut ikke ufortjent. Pointstraf er jeg ikke begejstret for, men på den anden side, hvis problemet har været det samme i 10-15 år, så er det vel et godt udtryk for, at klubben ikke har gjort nok for at få det stoppet, og så er det vel iorden at straffe klubben, hvor det gør allermest ondt.

verdenskrig
Manager

« Svar #14921: 06 Mar 2012, 13:28 »

Jeg synes bare det er så let købt at give klubberne skylden..

Beder de ballademagerne om at komme? Beder de dem om at smadre alt? Beder de de dem om at te sig åndsvagt? Nej nej og nej.

Hvis en person går ind på et diskotek og begår hærværk er det hærværksmanden som får en bøde eller anden straf.. Ikke diskoteket. Jeg synes det er helt forkert at begynde at give klubberne pointstraf, eller store bøder.. Muligt det er deres arrangement, men de beder ikke idioterne om at komme, og jeg kan helt ærligt ikke se hva klubberne skulle kunne gøre anderledes end det de gør. Der har jo været prøvet tonsvis af muligheder.. Fingeraftryk, hooliganregister, kropsvisitering, ID på billetter, videokameraer, tidlige kampe osv.

Det er så let at pege fingre af klubberne.

Cool

Daniel Nordentoft
Manager

« Svar #14922: 06 Mar 2012, 15:05 »

Jeg synes bare det er så let købt at give klubberne skylden..

Beder de ballademagerne om at komme? Beder de dem om at smadre alt? Beder de de dem om at te sig åndsvagt? Nej nej og nej.

Hvis en person går ind på et diskotek og begår hærværk er det hærværksmanden som får en bøde eller anden straf.. Ikke diskoteket. Jeg synes det er helt forkert at begynde at give klubberne pointstraf, eller store bøder.. Muligt det er deres arrangement, men de beder ikke idioterne om at komme, og jeg kan helt ærligt ikke se hva klubberne skulle kunne gøre anderledes end det de gør. Der har jo været prøvet tonsvis af muligheder.. Fingeraftryk, hooliganregister, kropsvisitering, ID på billetter, videokameraer, tidlige kampe osv.

Det er så let at pege fingre af klubberne.
Fuldstændig enig.

Dernæst vil jeg påpege, at jeg er stærk afstandstager for pointstraf!

Det skal ikke gå ud over det sportslige, fordi fans ikke kan agere sig ordentligt på lægterne! Selvfølgelig kan man argumentere for, at uroen så ville stoppe, fordi fansene ikke ønsker at se deres hold miste point, men jeg synes at det er en fuldstændig håbløs idé. Så hellere spille på et tomt stadion, omend det ville være surrealistisk.

Det skal simpelten ikke gå ud over det sportslige, det ville være forkasteligt.
« Seneste Redigering: 06 Mar 2012, 15:10 af Daniel Nordentoft » Logged

Yessir
Manager

« Svar #14923: 06 Mar 2012, 15:43 »

Jamen hvis det har været sådan i 10-15 år, så bliver det jo nok ikke bedre. Løsninger virker oplagt. Enten må FCK og Brøndby spille for tomme tribuner, eller også skal de helt udelukkes. De kan jo tydeligvis ikke styre deres fans.

At det angiveligt altid har været sådan, gør det på ingen måde iorden, det siger bare noget om, at man ikke har gjort nok, for at få det stoppet. Jeg håber ærligt talt, at DBU for én gangs skyld får sig nosset sammen, til at statuere et eksempel, og giver en straf der kan mærkes for episoden i Aalborg i søndags. Tomme tribuner ville være fint med mig, det er absolut ikke ufortjent. Pointstraf er jeg ikke begejstret for, men på den anden side, hvis problemet har været det samme i 10-15 år, så er det vel et godt udtryk for, at klubben ikke har gjort nok for at få det stoppet, og så er det vel iorden at straffe klubben, hvor det gør allermest ondt.

Hvad er det for noget pjat med kollektiv afstrafning? Vi lukker sgu da heller ikke motorvejene for alt andet end offentlig trafik, fordi nogen billister ikke kan køre ordentlig, vi lukker sgu da heller ikke ned for supermarkederne fordi enkelte synes de skal stjæle, vi lukker sgu da heller ikke ned for den offentlige trafik fordi nogen synes de ikke skal betale for deres billet, vi lukker sgu da heller ikke ned for legepladserne fordi nogen har sygelige seksuelle præferencer, vi lukker sgu da heller ikke vores politistyrker ned fordi enkelte ikke er deres opgave voksen.

Kollektive straffe er noget der ikke hører til i en moderne demokratisk funderet stat, straf dem der bevisligt har gjort noget ulovligt.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #14924: 06 Mar 2012, 16:39 »

Hehe, nu var mit indlæg, mest en reaktion på VK's "sådan har det været længe, så det er nærmest iorden" indlæg.

Hvis i lægger mærke til det, siger jeg jo faktisk også selv, at jeg ikke er for pointstraf. Men vi er efterhånden også derude, hvor intet andet har hjulpet.

Og hele debatten om, om de her idioter er rigtige fans eller ej, kunne i øvrigt hurtigt blive afgjort, hvis deres opførsel kunne gå hen at få direkte konsekvens for deres holds placering i tabellen. Stopper de ikke, kan man i hvert fald hurtigt drage den konklussion, at det hverken er holdet eller klubben de støtter, uanset hvordan de så skelner mellem de to.

Men tomme tribuner har jeg altså intet problem med at acceptere som straf for tilskueruroligheder . Det er jo også klubbernes ansvar, at holde orden på lægterne. Ligesom diverse beværtninger, risikerer at miste deres bevilling, hvis eksempelvis der er for meget ballade på stedet, det går jo også ud over de gæster, som ikke gør noget forkert. Ligesom eksempelvis læger og advokater risikerer at miste deres bestalling, hvis de ikke lever op til reglerne i nogle tilfælde, selvom de fleste af deres kunder måske får den service som de skal have. Osv.

Økonomisk uføre kan jo allerede idag koste både point, og deltagelse i det hele taget i de bedste rækker. Det har heller ikke så meget med det sportslige at gøre, men straffes alligevel sportsligt. Hvorfor så ikke også tilskueruroligheder, som jo altså også, blandt andet, er klubbernes opgave at forhindre.

Det er egentlig underordnet, om det er blevet værre eller ej, så længe der opstår episoder, som dem i Aalborg i søndags, så er der noget galt, som der skal gøres noget ved. Det er ikke klubbernes ansvar alene, det er korrekt (og i søndags havde politiet også en stor andel i at det udviklede sig som det gjorde, fordi de havde undervurderet situationen i nærmest grotesk grad), men de har dog trods alt en stor del af ansvaret, og det er uden tvivl dem, der har bedst mulighed for at gøre noget ved problemet, så det er vel heller ikke skudt helt ved siden af, at straffe dem, hvis de ikke formår at minimere problemerne. Og mindre er problemerne i hvert fald ikke blevet, det kan vi da vel blive enige om?

Edit:
Og kan man i det hele taget snakke om kollektiv afstrafning, hvis en klub f.eks. bliver pålagt at spille for tomme tribuner? Er det ikke et definitionsspørgsmå l. Er det jeres ret, at komme ind og se jeres hold spille? Er det så også en straf, hvis kampen er udsolgt, inden i når at få billetter? Sikken offermentalitet.
« Seneste Redigering: 06 Mar 2012, 16:43 af DNE » Logged

Sider: 1 ... 993 994 [995] 996 997 ... 1076 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010