home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:39:37 g00n Blogs Minimalistic 2020
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23573
  1 Bruger, 757 Gæster Online.

Nyeste Bruger: robbertwilson12
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  F.C. København Tråden
0 Brugere og 28 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 991 992 [993] 994 995 ... 1076 Udprint
Forfatter Emne: F.C. København Tråden  (Læst 1764237 gange)
JKJ
Gæst

Sv: F.C. København Tråden
« Svar #14880: 05 Mar 2012, 22:09 »

Sikke en betragtning.. For fem år siden var der et højt snit til de danske kampe, og der var MINDST lige så meget pyro som der er i dag. Det rigtige svar her er nok at folk efterhånden ikke gider glo på den flok knoldsparkere og taktiske livrem og seler fodbold som mange klubber praktiserer.

Kampen i går havde jo været en ren godnathistorie hvis man ikke holdt med et af holdene. Selvom jeg er Brøndby fan med stort B stod jeg og gabte lidt i perioder.

Det passer ikke helt VK.
Det er blevet meget mere voldsomt de seneste år.

Dengang blev der måske tændt en x-antal pyro men idag skal halvdelen af stadion jo også lige smadres når man nu er i gang. Og så kan man jo også lige prøve på at true feks dem der står i boder, gå imod en flok kontrolløre og så lige ligge sig ud med ordensmagten.

Jeg har ikke været på stadion i nogle år efterhånde, af flere årsager.

Men jeg var fast på Aalborg stadion i 6-7  år stort set til alle deres hjemmekampe og især kampene mod Brøndby og FCK var noegt man så frem til.
Der blev kæmpet med Tifo og så blev der råbt, skreget og sunget mod hinanden, kanon stemning til alle disse kampe i samtlige 90 min lige meget hvad det endte med.
Dengang var der ikke den ballade som man ser idag. Som tidligere skrevet var der en slåskamp her og der men ikke mere end det man kan se en lørdag aften.

Sådan er det jo slet ikke i dag.

JKJ
Gæst

« Svar #14881: 05 Mar 2012, 22:14 »

Jeg har stået på alle de forskellige tribuner og afsnit efterhånden, JKJ, og jeg vil sige det sådan, at hvis du vælger det neutrale afsnit eller familietribunen, så er der INTET at være bange for. Modstanderens fans kommer ikke forbi før eller efter kampen og hjemmeholdets fans er ikke interesserede I at gøre jer noget.

Jeg ville ikke have betænkeligheder med at tage familie og små børn med til kamp, så længe jeg ikke stod blandt 'vilde' fans Smiley

Nedre C (for at blive i mit hjemmevante Parken) er ikke engang et farligt sted at tage børn med, selvom jeg stadig ville foretrække familietribunen til dét formål Peace

Du har jo nok styr på inde på stadions, altså man kan sætte sig et stykke væk fra dem.
Men uden for kan politiet jo ikke holde styr på dem mere. Der foregår jo til tider den rene lovløshed når man skal ind eller ud - måske lige hårdt nok sat op, indrømmet.

Og hvis det skal gå stærkt og der kommer en flok imod en skal det dælme gå hurtigt med at komme væk og så skal man lige tænke på en anden end en selv.

Det er blevet meget mere voldsomt at gå til fodbold i dag end det var for ganske få år tilbage.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #14882: 05 Mar 2012, 22:16 »

Jeg tror bare at det er en principsag. Fansene vil gerne selv stå bag det de præsterer på tribunen, så derfor ville det føles forkert at hyre en fyrværker uden relation til klubben til at stå for en visuel opbakning. Lige så vel som det ville føles forkert at få nogle uden relation til klubben til at lave en tifo. Fansene selv har altid fyret det af, og derfor er det svært at give slip på. Jeg kan sagtens se ideen i dit foreslag, men det er nok, som jeg sagde en principsag.

Men så er det jo netop hverken for pyroen eller stemningens skyld, at man vil have det. Nu ved jeg ikke hvor meget uddannelse der skal til, for at blive fyrværker, men man kunne måske forestille sig, at et par stykker fra fangruppen tog de nødvendige kurser? Og har man overhovedet undersøgt, om der måske kunne findes en fyrværker, der var fan af lige netop sin egen klub?

Legenden
Manager

« Svar #14883: 05 Mar 2012, 22:18 »

Det burde være forholdsvis nemt at identificere fjolserne ud fra de billeder man har af dem, og så give dem livslang karantæne.
Hvis det er så forholdsvis nemt at identificere "fjolserne", hvorfor bliver de så ikke bare identificeret alle sammen?

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

plutonium
Manager

« Svar #14884: 05 Mar 2012, 22:19 »

Du har jo nok styr på inde på stadions, altså man kan sætte sig et stykke væk fra dem.
Men uden for kan politiet jo ikke holde styr på dem mere. Der foregår jo til tider den rene lovløshed når man skal ind eller ud - måske lige hårdt nok sat op, indrømmet.

Og hvis det skal gå stærkt og der kommer en flok imod en skal det dælme gå hurtigt med at komme væk og så skal man lige tænke på en anden end en selv.

Det er blevet meget mere voldsomt at gå til fodbold i dag end det var for ganske få år tilbage.

Jeg har nu stadig aldrig oplevet noget udenfor de rolige tribuner efter kampe. Dem der vil slås skal nok komme op at slås andetsteds, og jeg synes generelt at det er meget fredeligt efter kampene, der hvor jeg færdes. Om det er anderledes i Aalborg ved jeg ikke, men hvis man holder sig fra de vilde tribuner, så burde det være sikkert nok at tage familie med imo.

Der kan godt være lidt trykket stemning når man ser politi her og der, men de er der jo netop for at forhindre at der sker ballade. Og jeg har som sagt aldrig oplevet noget direkte selv.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Yessir
Manager

« Svar #14885: 05 Mar 2012, 22:22 »

Det passer ikke helt VK.
Det er blevet meget mere voldsomt de seneste år.

Der blev kæmpet med Tifo og så blev der råbt, skreget og sunget mod hinanden, kanon stemning til alle disse kampe i samtlige 90 min lige meget hvad det endte med.
Dengang var der ikke den ballade som man ser idag. Som tidligere skrevet var der en slåskamp her og der men ikke mere end det man kan se en lørdag aften.

Sådan er det jo slet ikke i dag.

Det passer jo ikke, der er bare langt mere fokus på tingene i dag. De ting jeg har set igennem tiderne i f.eks aalborgs gader før og efter en kamp, er langt værre end det jeg ser en tilfældig aften i byen.

Yessir
Manager

« Svar #14886: 05 Mar 2012, 22:24 »

Men så er det jo netop hverken for pyroen eller stemningens skyld, at man vil have det. Nu ved jeg ikke hvor meget uddannelse der skal til, for at blive fyrværker, men man kunne måske forestille sig, at et par stykker fra fangruppen tog de nødvendige kurser? Og har man overhovedet undersøgt, om der måske kunne findes en fyrværker, der var fan af lige netop sin egen klub?

Der er blevet undersøgt lovlige muligheder for affyring, uden held. Og dette i en tid hvor blus ikke var kotumen i FCK kredse.

JKJ
Gæst

« Svar #14887: 05 Mar 2012, 22:25 »

Jeg har nu stadig aldrig oplevet noget udenfor de rolige tribuner efter kampe. Dem der vil slås skal nok komme op at slås andetsteds, og jeg synes generelt at det er meget fredeligt efter kampene, der hvor jeg færdes. Om det er anderledes i Aalborg ved jeg ikke, men hvis man holder sig fra de vilde tribuner, så burde det være sikkert nok at tage familie med imo.

Der kan godt være lidt trykket stemning når man ser politi her og der, men de er der jo netop for at forhindre at der sker ballade. Og jeg har som sagt aldrig oplevet noget direkte selv.

Igen, det er min påstand at man ser det på en helt anden måde når der kommer småfolk til. Man får helt andre livsværdier og alt ændres i ens liv.
Og hvis der er den mindste smule chance for en ting ikke er sikker når man har dem med så går man langt udenom eller bliver helt væk.

Jeg ved godt at det er svært at forholde sig til hvis man ikke har børn. Jeg havde det nemlig på samme måde, havde en masse ting i munden og skulle spille bedrevidende. Men det ændrede sig 100% da man fik småfolk.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #14888: 05 Mar 2012, 22:28 »

Nu opstod problemerne igår jo netop fordi politiet ikke havde styr på situationen uden for stadion, og lod de som lavede ballade allerede udenfor stadion komme ind. Jeg har ikke engang børn, men jeg har sgu heller ikke lyst til at komme på stadion, når især FCK og Brøndby er på besøg.

Hvis det er så forholdsvis nemt at identificere "fjolserne", hvorfor bliver de så ikke bare identificeret alle sammen?

Et bud kunne være, at det var på grund af, at de andre fans, i en eller anden form for misforstået loyalitet, ikke vil medvirke til at udpege de ballademagere, som ødelægger det for resten.

plutonium
Manager

« Svar #14889: 05 Mar 2012, 22:29 »

JKJ: Jeg prøver absolut ikke at være bedrevidende Smiley

Jeg er ganske rigtigt ikke selv far, men man skal også passe på med ikke at blive overbeskyttende. Prøv netop at huske på, hvordan du havde det da du var yngre! Sponsorsiden, familietribunen og langt hen ad vejen C-tribunen I Parken er ikke steder med risiko for at der skal ske de mindste noget. Tvært imod har jeg da tit oplevet af folk omkring de mindste (vi taler under 8-10 år) gør hvad de kan for at give dem en god oplevelse.

Jeg kan selvfølgelig ikke tvinge dig, men der er ikke så meget at være bange for, hvis man holder sig fra de vilde sektioner. Når det så er sagt, så er jeg enig i at 3 år er for ung en alder, for man kan ikke få så meget ud af det alligevel. Når han er 5 ville jeg måske være mere åben, for så kan stemningen godt bide sig fast i knægten Peace

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

HansenLFC
Gæst

« Svar #14890: 05 Mar 2012, 22:30 »

Et bud kunne være, at det var på grund af, at de andre fans, i en eller anden form for misforstået loyalitet, ikke vil medvirke til at udpege de ballademagere, som ødelægger det for resten.

Det er da klart?

90% af de fans som var i dobbelt a igår, elsker jo pyro? Det er ikke nogen stikker kultur.

JKJ
Gæst

« Svar #14891: 05 Mar 2012, 22:31 »

Det passer jo ikke, der er bare langt mere fokus på tingene i dag. De ting jeg har set igennem tiderne i f.eks aalborgs gader før og efter en kamp, er langt værre end det jeg ser en tilfældig aften i byen.

Da jeg havde min gang på stadion skulle jeg forbi udebane afsnittet derud og hjem, boede ganske tæt på stadion.
Det var ikke tit der var ballade hvor man så stor grupper, som igår da nogle såkaldte AaB'er ville angribe nogle FCK'er. 22 anholdte .
Det var næsten altid små grupper på maks 3-4 mod hinanden og langt de fleste gange mindre grupper.

De slåskampe jeg har set i Aalborg, der ikke har noget med bold at gøre, har været i samme stil, altså maks grupper på 3-4 stykker mod hinanden.

Ja der er langt mere fokus på balladen idag, men det har vel også noget at gøre med at der er langt mere ballade end dengang plus at det er langt mere voldsom hvor alt skal ødelægges og smadres især på stadionet.

HansenLFC
Gæst

« Svar #14892: 05 Mar 2012, 22:32 »

Da jeg havde min gang på stadion skulle jeg forbi udebane afsnittet derud og hjem, boede ganske tæt på stadion.
Det var ikke tit der var ballade hvor man så stor grupper, som igår da nogle såkaldte AaB'er ville angribe nogle FCK'er. 22 anholdte .
Det var næsten altid små grupper på maks 3-4 mod hinanden og langt de fleste gange mindre grupper.

De slåskampe jeg har set i Aalborg, der ikke har noget med bold at gøre, har været i samme stil, altså maks grupper på 3-4 stykker mod hinanden.

Ja der er langt mere fokus på balladen idag, men det har vel også noget at gøre med at der er langt mere ballade end dengang plus at det er langt mere voldsom hvor alt skal ødelægges og smadres især på stadionet.

Lige en kort bemærkning, de 22 som blev anholdt det var nede i byen og ikke omkring stadion.

JKJ
Gæst

« Svar #14893: 05 Mar 2012, 22:33 »

Det er da klart?

90% af de fans som var i dobbelt a igår, elsker jo pyro? Det er ikke nogen stikker kultur.

Kan ikke se man er fan hvis det betyder at ens opførsel ender med en mega bøde og fratagelse af point!

Hvordan er det så lige man har støttet sin klub?

HansenLFC
Gæst

« Svar #14894: 05 Mar 2012, 22:35 »

Kan ikke se man er fan hvis det betyder at ens opførsel ender med en mega bøde og fratagelse af point!

Hvordan er det så lige man har støttet sin klub?

Jeg har aldrig oplevet nogen har fået fratrukket point, har du?

Jaaaa de snakker og snakker men det har de gjort mange år efterhånden.

Sider: 1 ... 991 992 [993] 994 995 ... 1076 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010