home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:39:37 g00n Blogs Minimalistic 2020
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23573
  0 Brugere, 724 Gæster Online.

Nyeste Bruger: robbertwilson12
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  F.C. København Tråden
0 Brugere og 21 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 985 986 [987] 988 989 ... 1076 Udprint
Forfatter Emne: F.C. København Tråden  (Læst 1767977 gange)
HansenLFC
Gæst

Sv: F.C. København Tråden
« Svar #14790: 04 Mar 2012, 22:22 »

Så hvis man kan slippe afsted med en ulovlig handling, så er der ikke noget galt med det? Altså vil jeg kunne slå en person ihjel, uden at gøre noget forkert, så længe autoriteterne ikke finder ud af det?

Nøjagtigt det samme scenarie, som du lige har ridset op..

Hvis du er mand til at tage din straf.

Jeg er sikker på at alle som bliver nappet for at affyre lys, hvorefter det kan bevises tager sin straf på 1-2 år for det som der er sket.

Hcan
Landsholdsspiller

« Svar #14791: 04 Mar 2012, 22:23 »

Og igen kan man sige, hvorfor klubbernes økonomi? Ram regelbryderne! Jeg ved ikke hvordan, men for alt i verden sørg for at det bliver dem man rammer! De slipper jo gang på gang på gang for konsekvens.

Helt enig! - Hvorfor klubberne økonomi?! - Man kan også sige at FCK har faktisk gjort tiltag, og har vist en hård linie, men blødte så op, pga. der kom problemer på hjemmebane også! - Men problemer et jo lidt at vores medfans på Sektion 12 fortsætter og stiller sig fornærmet, når de bliver straffet samlet (hvilket jeg i princippet heller ikke mener man skal) men der er ingen af de styrende grupper på sektion 12 der tager afstand fra det.

I min verden har de fået så mange chancer nu, og så må man give de folk man genkender livslang karantæne! - og så må de ryge en efter en! - I dag så man en der var fuldt maskeret, hvis kameraerne vi har med virker, så bør man kunne finde ham på et tidspunkt i løbet af kampen uden denne maske og så må de sku næste nakkeskyde ham for min skyld (jaja.. overdrivelse) - men han skal bare nægtes mere fodbold! - Selvom straffen er hårde en hvad normal brug af fyrværkeri er... Det er trods alt i en menneskemængde, så det kan gå hen at blive farligt... og så er det vel at sætte andre i livsfare og det er da vist en strængere straf.

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

The Red
Landsholdsspiller

« Svar #14792: 04 Mar 2012, 22:24 »

Tak for kampen på banen idag, det var faktisk en ganske udmærket kamp! Stod netop og snakkede med flere af de andre AaB-fans om, at I (FCK) spillede mere direkte mod målet idag end i efteråret, det var godt og underholdende at se!

For så at komme ind på tilskuernes opførelse, så var det uden tvivl en skandalekamp! Dommeren skal efter min mening allerede komme med en advarsel efter første gang der bliver fyret fyrværkeri af, og anden gang det sker, så skal kampen afbrydes. Det er ulovligt til fodbold, og derfor skal det ikke finde sted. Ligesom med baneløberen, det er ulovligt, og skal derfor ikke finde sted.

Begge holds tilhængere gik langt over stregen idag, og det var pinligt at se på. Men det er også pinligt den indsats man må tro der er blevet lagt for dagen af kontrollørerne! At FCK-tilhængerne kan få så meget fyrværkeri med ind er skandaløst, og at det er en AaB-spiller der først for fat i baneløberen er også skandaløst. Ganske enkelt for dårligt.

Jeg håber ikke at I FCK-fans anser mit indlæg her for en provokation eller noget som helst, men tænkte der var mere gang i debatten her end i den døde AaB-tråd.

Smiley

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #14793: 04 Mar 2012, 22:27 »

Men du kan ikke betragte dem som et samlet folk... Der er forskellige holdninger og meninger om fyrværkeri i FCK's fangruppering. Jeg er dybt imod det, og har siddet og bandet over idioterne gør det... så hvorfor skal jeg straffes, hvis jeg gerne vil på en udebane tur....

Kollektiv straf er bare ikke okay, det er samme som at give alle billister en bøde, fordi nogle kører for stærkt! - Men er enig i det er ulovlig ligemeget om det er opdaget eller ej... og dem der har gjort det skal have en straf! og hvad er straffen for brug af fyrværkeri på andre tidspunkter end nytår?

Der hvor jeg vil hen med den kollektive straf, er at klubben skal fratages muligheden for at få fans med til et antal kampe. Det går ud over en masse uskyldige, det er vi enige i, men det går også ud over idioterne, og det giver de uskyldige, en god grund til også at kæmpe for at få den slags idioter ud af de Danske stadions.

Den slags pædagogik brugte man da også i skolen, dengang jeg var ung og gik i skole. Havde nogle lavet ulykker, og ikke ville melde sig selv, når de blev opfordret til det, så faldt der en eller anden kollektiv straf. For de uskyldige fodboldfans er straffen så bare, at de ikke kan komme ind og se deres holds næste kamp på stadion. De er jo ikke stemplet for livstid.

Hcan
Landsholdsspiller

« Svar #14794: 04 Mar 2012, 22:27 »

Tak for kampen på banen idag, det var faktisk en ganske udmærket kamp! Stod netop og snakkede med flere af de andre AaB-fans om, at I (FCK) spillede mere direkte mod målet idag end i efteråret, det var godt og underholdende at se!

Jeg håber ikke at I FCK-fans anser mit indlæg her for en provokation eller noget som helst, men tænkte der var mere gang i debatten her end i den døde AaB-tråd.

Smiley

Selv tak for kampen, du har ret, vi var mere direkte - men jeg syntes kun vi spillede godt i det første kvarter, hvor vi var meget boldbesiddende, samt i de sidste 20 minutter, hvor vi faktisk satte jer (AaB) under pres og viste vi har et stærkere hold (jeg vil gerne være provokerende, hehe) - men jeg er godt nok træt af vi satte os tilfreds med 1-0, i stedet for at kører på som i perioden op til målet.

Derudover syntes jeg i gjorde en rigtig god figur! - men det var jeg ikke overrasket, har altid ment at Aalborg stadion er det ok kun at få 1 point

P.S. Der var intet provokerende i dit indlæg Smiley
« Seneste Redigering: 04 Mar 2012, 22:32 af Hcan » Logged

plutonium
Manager

« Svar #14795: 04 Mar 2012, 22:29 »

For så at komme ind på tilskuernes opførelse, så var det uden tvivl en skandalekamp! Dommeren skal efter min mening allerede komme med en advarsel efter første gang der bliver fyret fyrværkeri af, og anden gang det sker, så skal kampen afbrydes. Det er ulovligt til fodbold, og derfor skal det ikke finde sted. Ligesom med baneløberen, det er ulovligt, og skal derfor ikke finde sted.

Begge holds tilhængere gik langt over stregen idag, og det var pinligt at se på. Men det er også pinligt den indsats man må tro der er blevet lagt for dagen af kontrollørerne! At FCK-tilhængerne kan få så meget fyrværkeri med ind er skandaløst, og at det er en AaB-spiller der først for fat i baneløberen er også skandaløst. Ganske enkelt for dårligt.

Smiley

Et indlæg jeg er rørende enig i Tunge

Jeg synes faktisk også anden halvleg var ret god, hvis man ser bort fra fansene der prøvede at sætte deres negative præg på det Tunge

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Hcan
Landsholdsspiller

« Svar #14796: 04 Mar 2012, 22:31 »

Der hvor jeg vil hen med den kollektive straf, er at klubben skal fratages muligheden for at få fans med til et antal kampe. Det går ud over en masse uskyldige, det er vi enige i, men det går også ud over idioterne, og det giver de uskyldige, en god grund til også at kæmpe for at få den slags idioter ud af de Danske stadions.

Den slags pædagogik brugte man da også i skolen, dengang jeg var ung og gik i skole. Havde nogle lavet ulykker, og ikke ville melde sig selv, når de blev opfordret til det, så faldt der en eller anden kollektiv straf. For de uskyldige fodboldfans er straffen så bare, at de ikke kan komme ind og se deres holds næste kamp på stadion. De er jo ikke stemplet for livstid.

Forskellen er bare dette ikke er skolen... Skolen er et beskyttende og opdragende sted, dette er virkelighed. Folk der ikke nåes gennem de almindelige metoder, nåes heller ikke gennem kollektiv straf. Så må man lave strengere straffe på de enkeltestående tilfælde! Skole pædagogik = Kollektiv straf = Nej, tak - så skal vi jo til at have kollektiv straf over det hele! - Er det en rødhåret man der voldtager en kvinde, må alle rødhårde mænd tage straffen. Kører en blondine galt, må alle blondingers præmie hos forsikringsselskabe rne stige - begår en mekaniker et bankrøveri, så skal alle mekaniere tage straffen... Det kan man jo ikke ...

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #14797: 04 Mar 2012, 22:32 »

Alle ved jo nu om dage at der er pyro på stort set alle udebaneafsnit i Danmark når de større klubber er på udebane. Det er jo ingen hemmelighed og alle medfans ved det jo, så det da klart at hvis man ikke vil være i nærheden af det, bør man stille sig på afstand af det.

Jeg ved ikke om jeg modsiger mig selv. Jeg elsker lys, blitz og røg. Jeg hader kanonslag. Det er min holdning til det hele, og desuden skal det ikke på banen, hvis det stod til mig. Det gør det ikke og jeg skal ikke prikke folk ud på tribunen det er der folk til. Selvfølgelig er det træls at kampene skal stoppes pga. det skal skydes på banen da det jo ikke er det som er mening med alt affyringen. Det er jo for at give spillerne det ekstra og det kommer ikke ved det bliver kastet ind overhovedet ikke. Selvfølgelig vil spillerne ikke hylde at der kommer pause pga. lys som bliver smidt på banen som idag, men nu er det jo meget sjælent i forhold til hvor oftes der bliver skudt af.

Og alle ved at der findes mennesker der slår andre mennesker ihjel, og alle ved at der findes pædofile osv., det bliver det bare ikke iorden af, og det betyder ikke at det er noget man skal se gennem fingre med. Det er verdens dårligste argument det der med, at bare fordi man ved det sker, så er det iorden, og så skal man bare lære at leve med det. Tvært imod vil jeg sige, det betyder bare, at der ikke bliver gjort nok for at stoppe det.

Søgaard
Gæst

« Svar #14798: 04 Mar 2012, 22:33 »

Alle ved jo nu om dage at der er pyro på stort set alle udebaneafsnit i Danmark når de større klubber er på udebane. Det er jo ingen hemmelighed og alle medfans ved det jo, så det da klart at hvis man ikke vil være i nærheden af det, bør man stille sig på afstand af det.

Jeg ved ikke om jeg modsiger mig selv. Jeg elsker lys, blitz og røg. Jeg hader kanonslag. Det er min holdning til det hele, og desuden skal det ikke på banen, hvis det stod til mig. Det gør det ikke og jeg skal ikke prikke folk ud på tribunen det er der folk til. Selvfølgelig er det træls at kampene skal stoppes pga. det skal skydes på banen da det jo ikke er det som er mening med alt affyringen. Det er jo for at give spillerne det ekstra og det kommer ikke ved det bliver kastet ind overhovedet ikke. Selvfølgelig vil spillerne ikke hylde at der kommer pause pga. lys som bliver smidt på banen som idag, men nu er det jo meget sjælent i forhold til hvor oftes der bliver skudt af.

Blot fordi der er mange tilfælde af fyrværkeri, så gør det jo ikke handlingen mere lovlig. Blot fordi mange kører over den tilladte hastighedsgrænse, så er det jo ikke lovligt af den grund. Så jeg holder egentlig fast i at fyrværkeri ikke bør være til gene for de andre tilskuere på tribunen. Jeg er absolut ikke imod kontrollerede affyringer til specielle kampe.. Hvor begge fangrupper kan få lov til det før kampen under kontrollede forhold, hvor det vel og mærke ikke foregår på tribunerne. Men at enkelte får lov til at gå ind på banen og byde holdene velkommen. Men jeg er dog også af den optik, at reglerne er til for at blive overholdt og jo flere episoder der hænder, som i dagens kamp, jo sværere er det at få lettet reglerne omkring det.

Javel, der findes episoder, hvor det sker under rimelige forhold og uden at være til irritation for kampen. Disse episoder står dog ikke så stærkt i billedet, som skrækeksemplerne, som dagens kamp, hvor det jo er tydeligt at man ikke er kommet tættere på at få orden på tribunerne. Derfor er vi ikke nærmere på at finde et kompromis, men derimod en stramning af reglerne omkring dette og det vil i sidste ende få konsekvenser for klubberne og dermed også for fansene. Så fansenes egen opførsel kommer jo til at bide dem selv i røven før eller siden. Men problemet er at disse personer ikke tænker mere end et par timer frem og bare skal have sjov i gaden i nuet, fremfor at tænke på hvilke konsekvenser deres handlinger har. Det gælder også baneløberen i dag, som jo også er en klovn af dimensioner og som efter min mening burde få en livsvarig karantæne fra de danske stadions. Det er utilgiveligt og bør straffes så hårdt at det burde afskrække selv den mest uintelligente på stadionet.

Hvis du er mand til at tage din straf.

Jeg er sikker på at alle som bliver nappet for at affyre lys, hvorefter det kan bevises tager sin straf på 1-2 år for det som der er sket.
Problemet er vel blot at personerne ikke lærer af disse straffe og derfor ser jeg egentlig en forøgning af straffen, som en mulig konsekvens, da det ikke umiddelbart ser ud til at de nuværende konsekvenser er nok til at afholde personerne fra at gøre forbrydelsen.

HansenLFC
Gæst

« Svar #14799: 04 Mar 2012, 22:36 »

Og alle ved at der findes mennesker der slår andre mennesker ihjel, og alle ved at der findes pædofile osv., det bliver det bare ikke iorden af, og det betyder ikke at det er noget man skal se gennem fingre med. Det er verdens dårligste argument det der med, at bare fordi man ved det sker, så er det iorden, og så skal man bare lære at leve med det. Tvært imod vil jeg sige, det betyder bare, at der ikke bliver gjort nok for at stoppe det.

Problemet her er jo at de i ikke kan finde en måde at stoppe det på?

Du kalder dem idioterne. Idioterne er så dem som følger deres hold rundt uge efter uge ude som hjemme. Jeg er ikke i tvivl om at hvis de ikke kan komme ind på eget afsnit, så vil de søge mod hjemmeholdets tribuner. Hvis de så i forvejen er idioter i dine øjne, hvordan vil idioterne så opfører sig hvis de bliver provokeret på hjemmeholdetsafsnit?

Skal der laves home kort for at man kan komme ind på hjemmeholdets tribuner fremover? Skal vi have fingeraftryk trusler frem igen, så må man afgive sit fingeraftryk, så kan man kun komme ind på det afsnit som høre til sin klub.

Hcan
Landsholdsspiller

« Svar #14800: 04 Mar 2012, 22:38 »

Du kalder dem idioterne. Idioterne er så dem som følger deres hold rundt uge efter uge ude som hjemme. Jeg er ikke i tvivl om at hvis de ikke kan komme ind på eget afsnit, så vil de søge mod hjemmeholdets tribuner. Hvis de så i forvejen er idioter i dine øjne, hvordan vil idioterne så opfører sig hvis de bliver provokeret på hjemmeholdetsafsnit?

Skal der laves home kort for at man kan komme ind på hjemmeholdets tribuner fremover? Skal vi have fingeraftryk trusler frem igen, så må man afgive sit fingeraftryk, så kan man kun komme ind på det afsnit som høre til sin klub.

Fingeraftryk, billeder, DNA register... bring it on! - Har man noget at skjule, må man jo lade være! (kort og præcist, min holdning)

plutonium
Manager

« Svar #14801: 04 Mar 2012, 22:40 »

Har aldrig kunnet se problemet i at lade sig registrere?

Man skal opgive cpr til dba.dk (så vidt jeg ved), man skal oprette profil for at købe biletter til diverse ting. Det kriminaliserer sgu da ikke folk at man tager deres fingeraftryk?? Det er bare en simpel registrering, og man er ikke kriminel eller betragtes som sådan før man har GJORT noget kriminelt.

Jeg ser virkelig ikke problemet og registrerer mig gerne.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

HansenLFC
Gæst

« Svar #14802: 04 Mar 2012, 22:41 »

Har aldrig kunnet se problemet i at lade sig registrere?

Man skal opgive cpr til dba.dk (så vidt jeg ved), man skal oprette profil for at købe biletter til diverse ting. Det kriminaliserer sgu da ikke folk at man tager deres fingeraftryk?? Det er bare en simpel registrering, og man er ikke kriminel eller betragtes som sådan før man har GJORT noget kriminelt.

Jeg ser virkelig ikke problemet og registrerer mig gerne.

Men hvad har FCK away hjulpet?

plutonium
Manager

« Svar #14803: 04 Mar 2012, 22:42 »

Men hvad har FCK away hjulpet?

Tydeligvis ikke nok, desværre.

EDIT

ændrer STADIG ikke på at ej gerne lader mig registrere Smiley

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #14804: 04 Mar 2012, 22:42 »

Nu var mit forslag jo, at når en fangruppe gik over stregen, som det skete idag, så måtte holdet spille for tomme tribuner på hjemmebane, og på udebane er det kun hjemmeholdets sæsonkortholdere, der får lov at komme ind.

Edit:
I øvrigt enig med de, som mener at registrering er helt iorden. Så meget som overhovedet nødvendigt, for at komme det pis til livs.
« Seneste Redigering: 04 Mar 2012, 22:45 af DNE » Logged

Sider: 1 ... 985 986 [987] 988 989 ... 1076 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010