home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:39:37 g00n Blogs Minimalistic 2020
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23573
  0 Brugere, 707 Gæster Online.

Nyeste Bruger: robbertwilson12
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  F.C. København Tråden
0 Brugere og 15 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 984 985 [986] 987 988 ... 1076 Udprint
Forfatter Emne: F.C. København Tråden  (Læst 1768018 gange)
HansenLFC
Gæst

Sv: F.C. København Tråden
« Svar #14775: 04 Mar 2012, 21:59 »

Fyrværkeri er ulovligt, undtagen i en kort periode, hvor der alligevel ikke spilles fodbold, ergo har det ikke noget at gøre på stadion, punktum!

Kør du aldrig for stærkt?

Hcan
Landsholdsspiller

« Svar #14776: 04 Mar 2012, 22:05 »

Det har jo intet med det at gøre! - Det er ulovligt at bruge fyrværkeri, og bliver det opdaget, så må de have den straf der er med! Kører jeg for stærkt, tager jeg straffen hvis jeg bliver opdaget!

Det er ulovligt at bruge fyrværkeri og det er så klart på skærmen at det er sket!

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #14777: 04 Mar 2012, 22:05 »

Faktisk ikke, for man kommer sgu ikke ret meget hurtigere frem, men det koster temmelig meget hvis man bliver snuppet. Plus det kan mærkes på brændstofforbruget i disse krisetider. Men selv hvis jeg gjorde, så ville det stadig ikke være iorden.

Fyrværkeri er ulovligt, dermed kan man ikke forsvare brugen af det. Og da slet ikke ved at henvise til et andet lovbrud. Der er jo heller ingen gode argumenter for at køre for stærkt, det kan heller ikke forsvares, det er lige så torskedumt, og i øvrigt livsfarligt for sig selv og sine medtrafikanter.

plutonium
Manager

« Svar #14778: 04 Mar 2012, 22:05 »

Troede ikke du gad skrive mere om fansene på stadion?
Anyway så kan du også lige få mine forkortede two cents til dine holdninger. Undskylder for stavefejl, er skrevet fra mobilen på vej hjem efter at have støttet holdet jeg kalder mig fan af.

1) Støtter man så sit hold, hvis dem der rent faktisk udgør holdet, sætter pris på støtten (og det er inklusive pyroteknik fra tribunen?

2) Lad os også få fjernet flag, de hører sig kun til ved fødselsdage, tifoer hører sig kun til ved klippe/klistre dage i børnehaven..

...

3) Fordi man er uenig, giver det ikke lidt sig selv.

4) Hvis man synes fodbold er sjovt at se uden at være på tribunen, kan jeg slet ikke forstå man vælger dansk fodbold

1) Holdet er klubben. Hvis klubben tager afstand fra det, så gør man jo ikke ligefrem noget som glæder det man prøver at støtte. Jeg er godt klar over at nogle spillere synes det er 'fedt', men så længe klubbernes holdning er imod, så mener jeg ikke at pyroteknik har noget som helst med at støtte sit hold at gøre.

2) Tifoer og flag er ikke ulovligt ved fodbold, og klubberne lægger ligefrem op til at det skal være der. Dermed bliver det en ønsket del af fodboldoplevelsen.

3) Så fordi jeg er uenig i prisen på fødevarer i supermarkederne, så retfærdiggør det tyveri? Begge dele er ulovligt ud fra det regelsæt der eksisterer på det sted man befinder sig. Er man uenig i reglerne, så kæmp for det gennem lovlige veje. Det andet er bare autonomi.

4) Jeg elsker at komme på stadion og jeg elsker mit hold. Hvis du hentyder til at fans der ser kampe på fjernsyn ikke er ordentlige fans, så må jeg jo bare erklære mig lodret uenig. Jeg elsker at komme på stadion, men har ikke mulighed for at være der weekend efter weekend. Så tager jeg til takke med fjernsyn, som vel må betragtes som det næstbedste.

Men fedt at du var på stadion i Aalborg. Ville ønske jeg havde tid og økonomi til det uge efter uge - og så alligevel. For pyroteknik gider jeg ikke være en del af. Det er ikke en del af det jeg betragter som en god stadionoplevelse.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Søgaard
Gæst

« Svar #14779: 04 Mar 2012, 22:06 »

Selvfølgelig er de fans, der er satme nok en grund til de bruge størstedelen af deres penge på at følge deres klub. Det er så pisse nemt at sidde bag skræmmen og pege finger af dem som virkelig forsøger at skabe den bedst mulige opbakning til holdet. (Dumt med pyro på banen, korrekt, men også kun ganske få som ikke fatter det holdes på tribunen).

Folk kommer ikke i fare ved der bliver fyret lys af. Er man rigtig nervøs for om der bliver poppet lys omkring en, så kan man jo nemt se hvor man ikke skal placere sig hvis man ikke vil stå omkring det.

De som ikke vil have lidt gang i gaden, de skal jo så lade være med at opsøge det. Nu ankom 80% af alle de FCK fans som var på stadion idag jo med tog. Man kan jo nemt igen, spotte hvem som er den hårde kerne som man ikke bør følges med.
Så de FCK-fans, som ikke synes om det ulovlige skal føje sig for dem, som bryder reglerne? Det er da godt nok et sjovt synspunkt!

Selvfølgelig skal man ikke lige stille sig i selskab med de helt hardcore, hvis man ikke har lyst til at være en del af det. Det er jo logisk nok, men der hvor min forstand ikke rækker, er når du siger, at de andre skal placere sig andre steder end der hvor de gerne vil stå på tribunen, fordi enkelte personer vil bryde reglerne.

Derudover modsiger du vel lidt dig selv i dit første afsnit. Du nævner først disse enkeltpersoner, som fans af klubben, men blot en enkelt linje senere begynder du at kritisere disse personer. Disse personer bør selvfølgelig søge andre steder at udleve deres behov for at fyre fyrværkeri af. Javel, enkelte folk kan sagtens finde ud af at bruge romerlys osv, men vi har altså mange tilfælde i denne sæson, hvor kampe bliver stoppet i korte eller længere perioder, grundet fyrværkeri på stadioner. Det bør vel ikke være målet med fyrværkeriet? At stoppe kampe og ødelægge rytmen for det hold, som man burde forsøge at støtte?

Dommerens beslutning i dag var fuldstændig efter bogen og jeg så egentlig gerne at dette bliver gjort noget før. Altså advarsel første gang og derefter en kort afblæsning af kampen og ved tredje afbrydelse, så stopper dommeren kampe fuldstændig. Altså en en hård linje, men nødvendig linje, da flertallet forhåbentlig så vil kunne se konsekvenserne af de handlinger enkeltpersoner laver og ødelægger oplevelsen for de forhåbentlig mange tusinde fans på diverse danske stadions.

Ja, klubberne skal tage afstand til disse aktioner. Det skader klubberne økonomisk og så er det sgu ligegyldigt om disse personer smider penge i klubben i form af køb af trøjer osv, hvis de alligevel sikrer bøder, som overstiger deres økonomiske støtte til klubben...

Derudover tvivler jeg sgu på, at ret mange af spillerne i dag eller generelt fodboldspillere nyder at deres kamp bliver standset midt i anden halvleg for at holde en pause på 7-8 minutter, fordi fansene ikke kan styre sig. Javel, det er skam fedt at spille fodbold, når der er damp på tribunerne, men når vi gang på gang ser at folk går over grænsen, så forsvinder denne glæde over støtten også straks fra spillerne.

Hold da kæft en dårlig sammenligning! Hvis vi skal lave en sammenligning med at køre for stærkt, så tilsvarer at affyre et romerlys på et stadion, jo at ligge og køre 130 km/t foran politistationen, samtidig med man kører med hornet i bund. Overvågningen på stadionene er efterhånden tilpas god til at man vil kunne identificere folkene hurtigt og drage dem til ansvar hurtigt. Men intelligensen på de personer, som affyrede de romerlys osv i dag har nok også en IQ på niveau med en person, som ville gøre det, som jeg har skrevet længere oppe!

Hcan
Landsholdsspiller

« Svar #14780: 04 Mar 2012, 22:06 »

Når en klubs fans opfører sig på den måde som FCK's fans gjorde idag, så er min holdning, at klubben skal fratages muligheden for at få fans med til de næste kampe (det kunne være 3-4 stykker første gang, og så løbende flere og flere for hver gang det gentager sig). Det kan forholdsvis let arrangeres. Tomme tribuner på hjemmebane, og på udebane, er det kun hjemmeholdets sæsonkortholdere, der kan komme ind, så skulle den skid vist være slået.

Det samme gælder jo så for en baneløber.... Han var trods alt til mere fare for spillerne end fyrværkeriet var diag...

HansenLFC
Gæst

« Svar #14781: 04 Mar 2012, 22:09 »

Det har jo intet med det at gøre! - Det er ulovligt at bruge fyrværkeri, og bliver det opdaget, så må de have den straf der er med! Kører jeg for stærkt, tager jeg straffen hvis jeg bliver opdaget!

Det er ulovligt at bruge fyrværkeri og det er så klart på skærmen at det er sket!

Hvis du bliver OPDAGET lige netop. Lige der jeg ville hen.

Man ved man gør noget ulovligt, men vil da helst skjule det så man slipper for straffen.

Det er da pisse normalt, ved man at man gør noget mod reglerne. Så vil man da helst undgå sin straf.

Dem som kører for stærkt kommer hurtigere frem og dem som fyrer pyro af føler de støtter spillerne mere.

# Kan se 3 har svaret og svaret er jo det samme til alle.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #14782: 04 Mar 2012, 22:09 »

Det samme gælder jo så for en baneløber.... Han var trods alt til mere fare for spillerne end fyrværkeriet var diag...

Enig, og han var vist "AaB'er", så de kunne for min skyld også få sig nogle kampe for tomme tribuner.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #14783: 04 Mar 2012, 22:13 »

Man ved man gør noget ulovligt, men vil da helst skjule det så man slipper for straffen.

Det er da pisse normalt, ved man at man gør noget mod reglerne. Så vil man da helst undgå sin straf.

Dem som kører for stærkt kommer hurtigere frem og dem som fyrer pyro af føler de støtter spillerne mere.

Men så kommer det jo an på definitionen af at blive opdaget, for det er sgu lidt svært at fyre et romerlys af, uden at blive opdaget, og kunne man gøre det, hvad er så ideen i det?  Wink Der skulle ikke den store detektiv til at opdage, at der blev fyret krudt af blandt FCK's tilhængere, og betragter man dem som en samlet flok, så er de altså opdaget, og kan straffes kollektivt.

Og uanset om du bliver opdaget eller ej, så er det ulovligt, og der er ingen gode argumenter for at gøre det.

Søgaard
Gæst

« Svar #14784: 04 Mar 2012, 22:15 »

Så hvis man kan slippe afsted med en ulovlig handling, så er der ikke noget galt med det? Altså vil jeg kunne slå en person ihjel, uden at gøre noget forkert, så længe autoriteterne ikke finder ud af det?

Nøjagtigt det samme scenarie, som du lige har ridset op..

Hcan
Landsholdsspiller

« Svar #14785: 04 Mar 2012, 22:15 »

Enig, og han var vist "AaB'er", så de kunne for min skyld også få sig nogle kampe for tomme tribuner.

Ja med tidligere handlinger i denne sæson, så kunne AGF og Brøndby vel lige så godt også spille uden tilskuere Peace

Syntes det er en svær diskussion, for selvfølgelig skal de have straf, men hvorfor skal det ramme det sportslige?? - Det må i min verden være på økonomien... så ja Tomme tribuner, men aldrig pointtræk. (ikke at du argumenterede for det)

plutonium
Manager

« Svar #14786: 04 Mar 2012, 22:17 »

Ja med tidligere handlinger i denne sæson, så kunne AGF og Brøndby vel lige så godt også spille uden tilskuere Peace

Syntes det er en svær diskussion, for selvfølgelig skal de have straf, men hvorfor skal det ramme det sportslige?? - Det må i min verden være på økonomien... så ja Tomme tribuner, men aldrig pointtræk. (ikke at du argumenterede for det)

Og igen kan man sige, hvorfor klubbernes økonomi? Ram regelbryderne! Jeg ved ikke hvordan, men for alt i verden sørg for at det bliver dem man rammer! De slipper jo gang på gang på gang for konsekvens.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Hcan
Landsholdsspiller

« Svar #14787: 04 Mar 2012, 22:19 »

Men så kommer det jo an på definitionen af at blive opdaget, for det er sgu lidt svært at fyre et romerlys af, uden at blive opdaget, og kunne man gøre det, hvad er så ideen i det?  Wink Der skulle ikke den store detektiv til at opdage, at der blev fyret krudt af blandt FCK's tilhængere, og betragter man dem som en samlet flok, så er de altså opdaget, og kan straffes kollektivt.

Og uanset om du bliver opdaget eller ej, så er det ulovligt, og der er ingen gode argumenter for at gøre det.

Men du kan ikke betragte dem som et samlet folk... Der er forskellige holdninger og meninger om fyrværkeri i FCK's fangruppering. Jeg er dybt imod det, og har siddet og bandet over idioterne gør det... så hvorfor skal jeg straffes, hvis jeg gerne vil på en udebane tur....

Kollektiv straf er bare ikke okay, det er samme som at give alle billister en bøde, fordi nogle kører for stærkt! - Men er enig i det er ulovlig ligemeget om det er opdaget eller ej... og dem der har gjort det skal have en straf! og hvad er straffen for brug af fyrværkeri på andre tidspunkter end nytår?

HansenLFC
Gæst

« Svar #14788: 04 Mar 2012, 22:20 »

Så de FCK-fans, som ikke synes om det ulovlige skal føje sig for dem, som bryder reglerne? Det er da godt nok et sjovt synspunkt!

Selvfølgelig skal man ikke lige stille sig i selskab med de helt hardcore, hvis man ikke har lyst til at være en del af det. Det er jo logisk nok, men der hvor min forstand ikke rækker, er når du siger, at de andre skal placere sig andre steder end der hvor de gerne vil stå på tribunen, fordi enkelte personer vil bryde reglerne.

Derudover modsiger du vel lidt dig selv i dit første afsnit. Du nævner først disse enkeltpersoner, som fans af klubben, men blot en enkelt linje senere begynder du at kritisere disse personer. Disse personer bør selvfølgelig søge andre steder at udleve deres behov for at fyre fyrværkeri af. Javel, enkelte folk kan sagtens finde ud af at bruge romerlys osv, men vi har altså mange tilfælde i denne sæson, hvor kampe bliver stoppet i korte eller længere perioder, grundet fyrværkeri på stadioner. Det bør vel ikke være målet med fyrværkeriet? At stoppe kampe og ødelægge rytmen for det hold, som man burde forsøge at støtte?

Dommerens beslutning i dag var fuldstændig efter bogen og jeg så egentlig gerne at dette bliver gjort noget før. Altså advarsel første gang og derefter en kort afblæsning af kampen og ved tredje afbrydelse, så stopper dommeren kampe fuldstændig. Altså en en hård linje, men nødvendig linje, da flertallet forhåbentlig så vil kunne se konsekvenserne af de handlinger enkeltpersoner laver og ødelægger oplevelsen for de forhåbentlig mange tusinde fans på diverse danske stadions.

Ja, klubberne skal tage afstand til disse aktioner. Det skader klubberne økonomisk og så er det sgu ligegyldigt om disse personer smider penge i klubben i form af køb af trøjer osv, hvis de alligevel sikrer bøder, som overstiger deres økonomiske støtte til klubben...

Derudover tvivler jeg sgu på, at ret mange af spillerne i dag eller generelt fodboldspillere nyder at deres kamp bliver standset midt i anden halvleg for at holde en pause på 7-8 minutter, fordi fansene ikke kan styre sig. Javel, det er skam fedt at spille fodbold, når der er damp på tribunerne, men når vi gang på gang ser at folk går over grænsen, så forsvinder denne glæde over støtten også straks fra spillerne.
Hold da kæft en dårlig sammenligning! Hvis vi skal lave en sammenligning med at køre for stærkt, så tilsvarer at affyre et romerlys på et stadion, jo at ligge og køre 130 km/t foran politistationen, samtidig med man kører med hornet i bund. Overvågningen på stadionene er efterhånden tilpas god til at man vil kunne identificere folkene hurtigt og drage dem til ansvar hurtigt. Men intelligensen på de personer, som affyrede de romerlys osv i dag har nok også en IQ på niveau med en person, som ville gøre det, som jeg har skrevet længere oppe!

Alle ved jo nu om dage at der er pyro på stort set alle udebaneafsnit i Danmark når de større klubber er på udebane. Det er jo ingen hemmelighed og alle medfans ved det jo, så det da klart at hvis man ikke vil være i nærheden af det, bør man stille sig på afstand af det.

Jeg ved ikke om jeg modsiger mig selv. Jeg elsker lys, blitz og røg. Jeg hader kanonslag. Det er min holdning til det hele, og desuden skal det ikke på banen, hvis det stod til mig. Det gør det ikke og jeg skal ikke prikke folk ud på tribunen det er der folk til. Selvfølgelig er det træls at kampene skal stoppes pga. det skal skydes på banen da det jo ikke er det som er mening med alt affyringen. Det er jo for at give spillerne det ekstra og det kommer ikke ved det bliver kastet ind overhovedet ikke. Selvfølgelig vil spillerne ikke hylde at der kommer pause pga. lys som bliver smidt på banen som idag, men nu er det jo meget sjælent i forhold til hvor oftes der bliver skudt af.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #14789: 04 Mar 2012, 22:20 »

Og igen kan man sige, hvorfor klubbernes økonomi? Ram regelbryderne! Jeg ved ikke hvordan, men for alt i verden sørg for at det bliver dem man rammer! De slipper jo gang på gang på gang for konsekvens.

Jeg synes egentlig også der er god grund til at ramme klubberne, for at få dem til at gøre så meget som muligt, for at undgå at det sker. Men enig, pointstraf bør være absolut sidste udvej.

Sider: 1 ... 984 985 [986] 987 988 ... 1076 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010