home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
09 Jun 2025, 20:39 g00n Blogs Minimalistic 2020
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23573
  0 Brugere, 606 Gæster Online.

Nyeste Bruger: robbertwilson12
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  F.C. København Tråden
0 Brugere og 16 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 983 984 [985] 986 987 ... 1076 Udprint
Forfatter Emne: F.C. København Tråden  (Læst 1768121 gange)
AFC
Manager

Sv: F.C. København Tråden
« Svar #14760: 03 Mar 2012, 22:59 »

Er FCK fansene herinde klar til Superliga start i morgen? Kæft, jeg har glædet mig til vores første forårskamp i ligaen. Det bliver spændende at se, hvordan holdet kommer til at spille under CV. I træningskampene synes jeg det har set ganske glimrende ud og forhåbentlig har vi fået spillet os ind under en anden slags taktik end den, Rolle havde. Bliver samtidig også spændende at følge vores to nyindkøb, Stadsgaard og "Mos", som han bliver kaldt. Begge to har spillet nogen flotte træningskampe, og sidstnævnte har endda også fået puttet læderet i kassen et par gange.

http://tipsbladet.dk/nyhed/bundesliga/kvist-tror-paa-staale-tilbage-i-fck:
Oven i det går det knap så godt for vores gamle ven, Ståle Solbakken, som ligger og kæmper for, at holde sig over i stregen i Bundesligaen. En anden af vores gamle venner, William Kvist spår Ståle til at komme tilbage en skønne dag, og det kunne sagtens være, hvis Köln evt. skulle ende under stregen og at Ståle så vil få sparket. Hvad siger I til det? Ville det være dumt at ansætte ham igen, når vi har fået en ny træner og hvor vi skal hen og bygge et nyt "koncept" op og fået sat tingene på plads under CV?

Ellers er der her truppen til i morgen mod AaB:

Målmænd:
1. Kim Christensen
21. Johan Wiland

Forsvar:
2. Lars Jacobsen
3. Pierre Bengtsson
4. Kris Stadsgaard
5. Sölvi Ottesen
17. Ragnar Sigurdsson
19. Bryan Oviedo

Midtbane:
6. Claudemir Domingues
8. Christian Grindheim
13. Pape Pate Diouf
16. Thomas Kristensen
20. Martin Vingaard
27. Thomas Delaney
30. Christian Bolanos

Angreb:
7. Mustafa "Mos" Abdellaoue       
11. César Santin
14. Dame N'Doye

Know112233
Førsteholdsspiller

« Svar #14761: 03 Mar 2012, 23:04 »

Selvfølgelig er vi klar Wink glæder mig virkelig meget til at se mos, hvis han kommer på banen. Jeg håber selvfølgelig også på en god debut til kris, og så skal vi helst have en sejr, nu hvor fcn spillede uafgjort.. Selvom det bliver svært i Aalborg. Jeg tror på en 2-1 sejr til os Smiley

plutonium
Manager

« Svar #14762: 03 Mar 2012, 23:12 »

Kampen i morgen kort: Jeg glæder mig som et lille barn til at se Kris i aktion, for jeg tror ham og Sölvi vil være en forsvarsduo i absolut særklasse, når de får lært hinanden at kende.

Men mere interessant: Ståle-diskussionen. CV er ansat som manager på tidsubestemt kontrakt. Det vil sige at han kan gå tilbage til sportschef når som helst og alternativt blive erstattet af en anden hvis det falder i bestyrelsens smag. Så på den led kan Ståle sagtens vende tilbage til sommer. Jeg tror nu ikke at Ståle selv vil, men lad os bare lege med ideen.

Ville det være dumt at hive Ståle ind igen? Absolut ikke. CV og Ståle deler mange af de samme visioner, og de to har over en længere periode bygget et hold op sammen der har præsteret bedre og bedre år for år, indtil det kulminerede i en pragtsæson sidste år. Truppen har fået store udskiftninger i forsvaret, men ellers vil Ståle jo stadig kende store dele af truppen indgående, og vil således sagtens kunne glide let ind i rollen igen. Da Ståle er typen der ikke er bange for at skære igennem, så tror jeg ikke man skal være bange for at han vil falde tilbage til at bruge 'dem han kender'. Han er kyniker, hvilket absolut er en fordel som cheftræner.

Derudover så mener jeg at CV og Ståle er et genialt team, for Ståle var i stand til at styre medierne så spillerne ikke havde et særlig stort pres over sig (sammenlignet med under Roland). CV er også stærk med medierne, men på en mere kølig facon, der vinder respekt fra hans omgivelser. Kan godt være at han ikke er særlig karismatisk eller farverig, men han oser af professionalisme efter min mening. De passer så universelt godt sammen som typer, og deler alligevel de samme visioner, så at sætte dem sammen igen ville være smukt i min optik.

Jeg tror det vil være en stor gevinst for holdet. Men jeg mener stadig at det er totalt urealistisk at hive Ståle hjem. Han er klar til at rykke op ad karrierestigen, og at tage 'tilbage' til noget han har prøvet før tror jeg han vil se som et nederlag.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Daniel Nordentoft
Manager

« Svar #14763: 04 Mar 2012, 15:57 »

Hvis vi kan få hevet Ståle tilbage igen, så skal vi selvfølgelig ikke tøve et sekund. Dog tror jeg ikke på, at det er noget som han vil. Hvis han får sparket i Köln, er der stadigvæk klubber som vil have ham, grundet hans formåen hos os. Han er en klasse træner, og jeg tror at han vil videre og udfordrer sig selv andetsteds, hvis han skulle blive tildelt en fyreseddel i det tyske.

Som Pluto også påpeger, så deler Ståle og CV mange visioner, og netop denne fælles fodboldfilosofi er jo også en vigtig faktor for, at vi nåede det tårnhøje niveau i sidste sæson. Vi har en råd tråd igennem hele forretningen, både spillestilsmæssigt og samtidig set fra det økonomiske perspektiv. Det skal vi fastholde, og lige meget hvem der kommer ind, får han ikke lov til at køre sin egen stil i F.C. København. Vi har vores koncept i klubben, og det fastholder vi 100%

Jeg synes faktisk man kunne anspore en form for konservativ tilgang fra Roland's side, og når man samtidig ikke kunne skaffe resultaterne på den europæiske scene og vores spil langt fra var godt nok, så fik han naturligvis sparket. Det var en meget konsekvent og hård fyrring, men et eller andet sted, finder jeg den faktisk fair, da jeg ikke brød mig om Rolands tilgang til tingene.

CV er trods alt lidt trænererfaring, men hans står med en kæmpe opgave nu, og vi må håbe at han kan klare det. Jeg er faktisk fortrøstningsfuld, omend jeg gerne ser en ny trænererhvervelse til sommer. Der skal scoutes ordentligt på markedet, og så skal vi finde en som deler samme fodboldfilosofi og samtidig også en mand, der kan sætte en skarp disciplin.

Tror vi vinder 0-2 i dag i Aalborg. KØBENHAVN!

Know112233
Førsteholdsspiller

« Svar #14764: 04 Mar 2012, 17:26 »

Dagens opstilling:
Wiland (anf.) - Jacobsen, Ottesen, Stadsgaard, Oviedo - Bolaños, Claudemir, Grindheim, Delaney - Santin, N'Doye.
Fedt at se Stadsgaard inde Smiley

plutonium
Manager

« Svar #14765: 04 Mar 2012, 20:18 »

Gider ikke skrive andet om vores fans på stadion i dag end at jeg er rasende over den opførsel mange af dem udviste før og under kampen (muligvis også efter...)

Men rent spilmæssigt er jeg faktisk fortrøstningsfuld for CVs tid som cheftræner. Første halvleg var for mig en meget nervøs og rodet affære fra vores side, men i anden halvleg så det meget bedre ud. Jeg missede de første 15 minutter, men den sidste halve time var med højt presspil, mod og mandshjerte. Der blev fightet og vi lagde det massive tryk på AaB, at jeg sad med den følelse jeg har manglet under Roland. At det bare er et spørgsmål om tid før vi scorer. Kan vi tage dét med os fra den her kamp, så skal vi nok vende tilbage til det spil jeg forbinder med FCK.

Jeg vil så sige, at set over 90 minutter er det her ikke et uretfærdigt resultat.

Glæder mig til at se hvad det her forår bringer!

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

KarelPoborský
Landsholdsspiller

« Svar #14766: 04 Mar 2012, 21:24 »

Gider ikke skrive andet om vores fans på stadion i dag end at jeg er rasende over den opførsel mange af dem udviste før og under kampen (muligvis også efter...)

Men rent spilmæssigt er jeg faktisk fortrøstningsfuld for CVs tid som cheftræner. Første halvleg var for mig en meget nervøs og rodet affære fra vores side, men i anden halvleg så det meget bedre ud. Jeg missede de første 15 minutter, men den sidste halve time var med højt presspil, mod og mandshjerte. Der blev fightet og vi lagde det massive tryk på AaB, at jeg sad med den følelse jeg har manglet under Roland. At det bare er et spørgsmål om tid før vi scorer. Kan vi tage dét med os fra den her kamp, så skal vi nok vende tilbage til det spil jeg forbinder med FCK.

Jeg vil så sige, at set over 90 minutter er det her ikke et uretfærdigt resultat.

Glæder mig til at se hvad det her forår bringer!

De tosser som opfører sig latterligt inden kampen, og kaster romerlys og hvad de ellers har under kampen er på ingen måder fans!
Det er så pinligt at se på! Hvorfor hulen kan man ikke opfører sig ordentligt! Jeg har det helt fint med den såkaldte "fangetransport" efter sådan noget her. De folk som laver balladen er godt nok selv skyld i at vi bliver behandlet, som vi nu gør.
Håber man får fanget de fleste tosser, og at de mindst får karantæne fra stadion, gerne meget mere!

Ja første halvleg var noget nervøs fra vores side med en del fejlafleveringer, og ikke noget særligt godt sammenhængende spil, mens 2. halvleg var langt bedre, og det lykkes til sidst at få lagt et rimeligt okay pres på AaB.
Delany blev langt bedre, da han kom ind på midten. Han spiller godt! Håber han får chancen derinde til næste hjemmekamp!
Ærgerligt at AaB udligner vores føring, men det var nu fortjent nok at de fik point. De skabte flest store chancer..
Men oven på 2. halvleg glæder jeg mig også til at se hvad dette forår bringer!

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

HansenLFC
Gæst

« Svar #14767: 04 Mar 2012, 21:35 »

Jeg hader at se folk skriver eller folk som udtaler sig om, at folk som fyrer lys af og laver lidt i gaderne ikke er fans.

Amen man nærmer sig opkast gang på gang.

plutonium
Manager

« Svar #14768: 04 Mar 2012, 21:40 »

Jeg hader at se folk skriver eller folk som udtaler sig om, at folk som fyrer lys af og laver lidt i gaderne ikke er fans.

Amen man nærmer sig opkast gang på gang.

Så stik to fingre i halsen. Når klubberne tager afstand fra det, så må man da fatte at det ikke er at støtte sit hold men derimod et forsøg på at være rebeller.

Det har intet med fodbold at gøre. Det er fyrværkeri, og det eneste tidspunkt fyrværkeri faktisk er en del af fodbold er når der skal uddeles guldmedaljer og trofæer. Jeg kan ganske enkelt ikke se koblingen mellem det og en tilfældig fodboldkamp. At 'fansene' maskerer sig for ikke at blive opdaget bidrager ikke just til deres forsøg på at blive opfattet som andet end utilpassede smådrenge.

Det er patetisk at folk bare ikke kan fatte det. Når der nu er regler der går imod pyroteknik, hvorfor skal folk så død og pine bryde dem? Grow up! Eller tag til Østeuropa/Tyrkiet. Hvis man ikke mener fodbold er sjovt uden pyroteknik, så kan jeg slet ikke fatte hvorfor man gider se det i Danmark.

HansenLFC
Gæst

« Svar #14769: 04 Mar 2012, 21:45 »

Selvfølgelig er de fans, der er satme nok en grund til de bruge størstedelen af deres penge på at følge deres klub. Det er så pisse nemt at sidde bag skræmmen og pege finger af dem som virkelig forsøger at skabe den bedst mulige opbakning til holdet. (Dumt med pyro på banen, korrekt, men også kun ganske få som ikke fatter det holdes på tribunen).

Folk kommer ikke i fare ved der bliver fyret lys af. Er man rigtig nervøs for om der bliver poppet lys omkring en, så kan man jo nemt se hvor man ikke skal placere sig hvis man ikke vil stå omkring det.

De som ikke vil have lidt gang i gaden, de skal jo så lade være med at opsøge det. Nu ankom 80% af alle de FCK fans som var på stadion idag jo med tog. Man kan jo nemt igen, spotte hvem som er den hårde kerne som man ikke bør følges med.

# Pluto.

At klubberne tager afstand fra det, er jo logik, det skal de jo.

Spillerne derimod, de elsker det. Selvfølgelig var det som også nævnt, dumt det ryger på banen!
« Seneste Redigering: 04 Mar 2012, 21:50 af HansenLFC » Logged

plutonium
Manager

« Svar #14770: 04 Mar 2012, 21:51 »

At folk bruger mange penge på klubben har ikke noget med fanskab at gøre. Det støtter klubben økonomisk, korrekt, men folk der ikke bruger lige så mange penge på merchandise er ikke mindre fans af den grund. Det er jo ikke scientology det her, hvor man kan betale sig til det.

Fanskab finder sted i bevidstheden, og selvfølgelig vil klaphattene selv se sig som fans (og så er de det også), men klubberne vil jo ikke kendes ved dem. Efter min personlige mening, så er det at være fan at kunne identificere sig med en klub. Hvis klubbens holdninger til fx pyroteknik ikke stemmer overens med fanens, så kan man diskutere om de er det korrekte match.

EDIT
Og det er ikke alle spillere der 'elsker det'. Jeg har set ganske få spillere sige at de synes det er fedt, men de kan jo kun udtale sig på egne vegne.

Yessir
Manager

« Svar #14771: 04 Mar 2012, 21:54 »

Troede ikke du gad skrive mere om fansene på stadion?
Anyway så kan du også lige få mine forkortede two cents til dine holdninger. Undskylder for stavefejl, er skrevet fra mobilen på vej hjem efter at have støttet holdet jeg kalder mig fan af.

Så stik to fingre i halsen. Når klubberne tager afstand fra det, så må man da fatte at det ikke er at støtte sit hold men derimod et forsøg på at være rebeller.

Støtter man så sit hold, hvis dem der rent faktisk udgør holdet, sætter pris på støtten (og det er inklusive pyroteknik fra tribunen?

Det har intet med fodbold at gøre. Det er fyrværkeri, og det eneste tidspunkt fyrværkeri faktisk er en del af fodbold er når der skal uddeles guldmedaljer og trofæer. Jeg kan ganske enkelt ikke se koblingen mellem det og en tilfældig fodboldkamp.

Lad os også få fjernet flag, de hører sig kun til ved fødselsdage, tifoer hører sig kun til ved klippe/klistre dage i børnehaven..

At 'fansene' maskerer sig for ikke at blive opdaget bidrager ikke just til deres forsøg på at blive opfattet som andet end utilpassede smådrenge.

...

Det er patetisk at folk bare ikke kan fatte det. Når der nu er regler der går imod pyroteknik, hvorfor skal folk så død og pine bryde dem?

Fordi man er uenig, giver det ikke lidt sig selv.

Grow up! Eller tag til Østeuropa/Tyrkiet. Hvis man ikke mener fodbold er sjovt uden pyroteknik, så kan jeg slet ikke fatte hvorfor man gider se det i Danmark.

Hvis man synes fodbold er sjovt at se uden at være på tribunen, kan jeg slet ikke forstå man vælger dansk fodbold

HansenLFC
Gæst

« Svar #14772: 04 Mar 2012, 21:57 »

At folk bruger mange penge på klubben har ikke noget med fanskab at gøre. Det støtter klubben økonomisk, korrekt, men folk der ikke bruger lige så mange penge på merchandise er ikke mindre fans af den grund. Det er jo ikke scientology det her, hvor man kan betale sig til det.

Fanskab finder sted i bevidstheden, og selvfølgelig vil klaphattene selv se sig som fans (og så er de det også), men klubberne vil jo ikke kendes ved dem. Efter min personlige mening, så er det at være fan at kunne identificere sig med en klub. Hvis klubbens holdninger til fx pyroteknik ikke stemmer overens med fanens, så kan man diskutere om de er det korrekte match.

EDIT
Og det er ikke alle spillere der 'elsker det'. Jeg har set ganske få spillere sige at de synes det er fedt, men de kan jo kun udtale sig på egne vegne.

Jeg har mødt mange spillere i byen igennem tiderne, og har endnu ikke mødt nogen som har været i mod brugen af lys. Dog har flere taget afstand af kanonslag, og det er jeg helt enig i, det er ikke særlig smart at medbringe på tribunen blandt så mange mennesker. Jeg kan dog ikke li dem uanset, men et uskyldig lys, herre gud.

Hver sin mening. Jeg ser folk som viser viljen til at troppe op som "større" fans end dem som ikke gør.

Klubberne SKAL jo tage afstand fra ting og sager når der laves noget lort. Det forstår jeg da udmærket, men de FCK fans som levere en pisse lækker opbakning i Herning uden pyro og bliver rost til skyerne er jo de samme fans som klubben tager afstand fra når de tænder op i Esbjerg.

Sådan er gamet.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #14773: 04 Mar 2012, 21:58 »

Fyrværkeri er ulovligt, undtagen i en kort periode, hvor der alligevel ikke spilles fodbold, ergo har det ikke noget at gøre på stadion, punktum!

Når en klubs fans opfører sig på den måde som FCK's fans gjorde idag, så er min holdning, at klubben skal fratages muligheden for at få fans med til de næste kampe (det kunne være 3-4 stykker første gang, og så løbende flere og flere for hver gang det gentager sig). Det kan forholdsvis let arrangeres. Tomme tribuner på hjemmebane, og på udebane, er det kun hjemmeholdets sæsonkortholdere, der kan komme ind, så skulle den skid vist være slået.

Gør man det på den måde, har de fans, som godt kan opføre sig ordentligt, også en god grund, til at engagere sig lidt mere i at få det lort stoppet. Og de idioter der kalder sig fans, har også et incitament, til at opføre sig ordentligt, ellers kommer de jo bare ikke med til de næste kampe, uanset om de bliver taget eller ej.

Yessir
Manager

« Svar #14774: 04 Mar 2012, 21:59 »

Jeg tror Hansen hentyder til de personer der bruger penge på at følge holdet, og derved støtte dem visuelt og vokalt.

Så kan man diskutere om dem der sidder på magten skulle have købt sig ind i klubben, hvis ikke de kan acceptere fanskaren og det der fulgte med. Fanskaren var der før og vil være der længe efter disse personer har forladt klubben igen.
Citat

EDIT

Så skulle du måske prøve at høre nogen af spillerne når der ikke er kameraer/mikrofoner/diktafoner i hovedet på dem  Smiley

Sider: 1 ... 983 984 [985] 986 987 ... 1076 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010