home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 23:41:14 Balslev Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
17 Jul 2025, 20:35 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Jul 2025, 21:03 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23601
  1 Bruger, 482 Gæster Online.

Nyeste Bruger: narinpersson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  F.C. København Tråden
0 Brugere og 18 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 1042 1043 [1044] 1045 1046 ... 1076 Udprint
Forfatter Emne: F.C. København Tråden  (Læst 1922502 gange)
Skovby
Gæst

Sv: F.C. København Tråden
« Svar #15645: 10 Mar 2013, 21:34 »

Dejligt med en sejr i dag, og godt at se og rigtigt fint at Cornelius scorede 2 basser!
En lille lækker detalje fra Cornelius: http://onside.dk/superligaen/cornelius-laver-dagens-detalje

Daniel Nordentoft
Manager

« Svar #15646: 10 Mar 2013, 22:39 »

Lad os så få gang i denne tråd igen!

Det er et rigtig godt indlæg, du disker op med, Pluto. Jeg er meget enig med dig i, at Cornelius og specielt Jørgensen er ubeskriveligt vigtige for os. Som du selv kommer ind på, så kreerer Jørgensen så meget på den sidste tredjedel af banen. Han er ekstrem produktiv og overlegen i mange facetter af spillet. Vi ville slet, slet ikke kunne skabe så meget uden den mand, og jeg er lykkelig for, at vi har sikret en permanent aftale med ham. Han er ung, og har helt utvivlsomt potentialet til at begå sig på et højere plan, men jeg tror på, at vi i hvert fald holder i ham i én sæson mere. Måden, han agerer på, indikerer i mine øjne også til, at han er meget glad for at spille i F.C. København, og han skal jo ikke for tidligt afsted.

Vi kreerer egentlig et fint antal chancer i dag, og med lidt mere skarphed, så havde Cornelius jo også nettet et par gange mere. Han ramte vist træværet 2-3 gange, mener jeg. Desuden blev han snydt for et straffespark på det groveste. Det var så klokkeklart, at min halvblinde oldemor havde set den.

I de indledende minutter var Silkeborg på bolden, og jeg var ved at rive hovedet af Ragnar, som konstant bakkede, i stedet for at komme op på sin direkte modstander. Til sidst tog de også teten, hvilket egentlig var ret unødvendigt, da jeg mener, at vi i dag ville have bedre af at være på bolden i slutfasen.

Daniel Jensen er en meget spændende spiller, som kan give vores spil en ekstra dimension. Han kan sagtens operere i en plads lige bag angriberen, men vi kommer ikke langt med den måde, som vi brugte ham på i Odense. Han skal have bolden i fødderne, og så skal der skabes noget plads omkring ham. Så kan han uden tvivl blive en farlig profil for holdet.

Vokalmæssigt var det helt forfærdeligt i første halvleg, men der kom heldigvis lidt mere tryk på i kampens sidste 45 minutter. Desuden fik vi også sunget den nye sang, som egentlig var ret sprød.

Nå, nu skal Horsens have en snitter, når de gæster os på fredag. Lad os endelig fortsætte den stime, vi har gang i således, at vi kommer endnu tættere på det 10. mesterskab.
« Seneste Redigering: 10 Mar 2013, 22:45 af Daniel Nordentoft » Logged

plutonium
Manager

« Svar #15647: 11 Mar 2013, 21:31 »

Ja, debat får vi jo ikke meget af her i tråden Tunge

Men så kan vi jo se på lidt trupudvikling!

Nu har CV bekendtgjort, at man arbejder på en forlængelse af Ariels kontrakt. Et naturligt skridt, må man sige. Men hvad er så det næste, når først træneren er på plads?

På målmandsposten kan vi nok godt risikere at der sker ting og sager. Wiland har halvt afsløret at han gerne vil prøve det store udland, og det er virkelig ved at være sidste chance for ham. Kontraktudløb om 9 måneder og en dåbsattest, der ikke længere skriger 'jeg er fremtiden' kunne godt gøre, at vi enten skiber Wiland afsted her til sommer eller får lov at nyde ham et sidste halvår i klubben, før han er fortid. Jeg finder i hvert fald en forlængelse tvivlsom. Kærkommen, men tvivlsom. Så er erstatningerne KC og unge Busk.
Jeg vil rigtig gerne se Busk i aktion, især fordi jeg ikke er tryg ved KC. Han fik en række kampe i streg i efteråret, og HVER kamp jeg så med ham enten kostede han mål eller havde sæbe på handskerne i en eller flere situationer. Så kan det godt være at han kan trække stærke redninger frem også, men hvis han koster lige så mange chancer som han redder, så er det ligesom lige meget. Så er alternativet Jakob Busk, som jeg har hørt meget godt om, men intet set.

Skal jeg vælge, så ville jeg gerne have at vi investerede i Frederik Rønnow. Jeg tror han er fremtidens danske landsholdsmålmand, når han først er blevet noget ældre og mere rutineret, men allerede nu ville jeg gerne se ham som lærling for Wiland, indtil han rykker videre.

Forsvaret er lidt interessant. Her synes jeg nemlig at vi er rigtig godt kørende. Bengtsson har jeg altid godt kunnet lide, og jeg ser ingen grund til at gå benhårdt efter en styrkelse af den position. Men en breddespiller (helst et talent) ville ikke gøre noget, så vi ikke behøver at bruge Mikael Jakobsen derude. Han hører til centralt i min bog, og der slås han med tre rigtig stærke spillere. Ja, de har deres udsving, men overordnet set synes jeg at de gør det rigtig godt. Skulle jeg vælge havde jeg haft Sölvi og Stadsgaard som makkerpar, men Sigurdsson gør det stærkt, uheldigvis for Sölvi. Sölvi er så meldt utilfreds, og jeg tror han rykker videre, hvis han ikke får spilletid i foråret. Jeg vil ærgre mig over det, men sådan er det. Vi har stadig tre stærke forsvarsspillere, som jeg mener vil gøre det stærkt i fremtiden. På højre back er vi super dækket ind. Ligaens bedste højre back i Lars Jacobsen, og Remmer, som jeg ser et kæmpe potentiale i. Hvis han kan lære af Jacobsen rent defensivt, så har vi en back der er perfekt skolet til vores system, for han har allerede vist hvordan man laver asists.

Fremtiden - styrkelse af bredden på venstre back, men ellers kører vi!

Midten er lidt mere spøjs. Claudemir har i de sidste to kampe vist klare forbedringer, og især mod Silkeborg synes jeg han var flyvende! Om det skyldes Daniel Jensen ved jeg ikke, men vi så meget mere kreativt vovemod fra Claudemir i søndags, og NUIJ hvor det klædte ham! Samtidig har vi TK og Delaney, der begge gjorde det godt i efteråret, og især sidstnævnte skal sgu nok få spilletid. Vingaard savner jeg at se i aktion, men spørgsmålet er om Jacobs ikke vil have ham? Personligt så jeg langt hellere ham inde end Bolanos for tiden, for Bolanos smider bolde væk konstant. Han gjorde det eminent i efteråret, men her fra opstarten virker han ideforladt og langsom. Til gengæld er Nicolaj  Jørgensen startet som lyn og torden! Fantastisk, at han bare fortsætter med at præstere på topniveau, på trods af at have været skadet i store dele af sæsonen. Det er simpelthen vanvittigt. Klart vigtigste spiller rent offensivt.

Alt i alt synes jeg at vi er godt dækket ind, efter at Grindheim er røget væk og Daniel Jensen er kommet ind. Jeg håber at Delaney bliver dynamoen på midten, der kan lære af Jensens spilintelligens, så han med tiden kan overtage for den gamle playmaker. Især fordi jeg tror Jensen og Delaney som typer bedre kan bringe det bedste frem i Claudemir. Hvis vi så også kunne få optimeret Bolanos lidt eller kørt Vingaard i stilling igen, så ville jeg bare være glad! Så egentlig savner jeg ikke forstærkning til de her pladser heller.

I angrebet er der intet nyt under solen. Cornelius gør det godt, Vetokele viser lovende takter, Santin er enten god i fem minutter eller forfærdelig og Amankwa er 4. mand. Jeg fastholder at Santin skal losses ud på røv og albuer, Mos skal være fast makker med Corner, og så skal Vetokele veksle mellem indskifter i angrebet og på højre kant. Amankwa skal have sporadiske kampe her og der det næste års tid, før vi så kan evaluere på ham igen.

Ønskes - lang forlængelse med Corner, og at vi så ellers får brasseren sendt hjem. Han er pensionsmoden.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Tash
Ynglingespiller

« Svar #15648: 11 Mar 2013, 21:37 »

Er stortset enig med dig på alle punkter, Pluto.

Du glemmer dog at nævne en spiller i forbindelse med pladsen som højre back: Mads Aaquist. Han skal nok også blive en rigtig god spiler i fremtiden, men han er selvfølgelig bag Remmer lige nu. Sikke med højre backs, der render rundt i FCK!

Stadsgaard og Ragnar er jeg fint tilfreds med som makkerpar derinde. Jeg synes, at Ottesen er for usikker i opspillet, ihvertfald når man ser på den måde, som Arïel gerne vil spille. Samtidig har de andre to også mere hurtighed, hvilket også passer den her stil mere, da jeg synes, at vi står højere på banen end under fx. Roland og CV.

Santin skal ud, det er jeg helt enig med dig i. Jeg er dog ikke sikker på, at Mos er svaret ved siden af Corner. Mest af alt på grund af, at jeg ikke tror, at Arïel kan bruge ham i hans system. Jeg ser ikke Mos som en spiller, der kan gå med i kombinationsspillet . Han er helt klart rigtig god i feltet til at være det rigtige sted på det rigtige tidspunkt.

Jeg så gerne Vetokele få noget mere spilletid sammen med Corner. De kunne godt have nogle gode sæsoner sammen oppe foran, når man kigger på deres alder Smiley

plutonium
Manager

« Svar #15649: 11 Mar 2013, 21:46 »

Jeg skal indrømme, at jeg ikke er imponeret af Aaquist. Han har alt for travlt med at vise sig frem, og koster mange boldtab på den konto. Jeg så ham i en u19-turnering i Tyskland, og der var han som anfører FCKs dårligste spiller. Han var alt for nonchalant i sin måde at spille på. Kan slet ikke se et lys i ham, selvom han havde nogle gode momenter i kampene på La Manga.

Derudover, så tror jeg at Mos vil være noget bedre at bruge end Santin i en opspilssituation. Santin har uden tvivl teknik, men jeg synes ikke at han deltager nok. Pudsigt nok havde han et par gode aktioner i kampen mod Silkeborg, men overordnet set er jeg ikke imponeret over ham. Så hellere lidt nordisk arbejdskraft.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Tash
Ynglingespiller

« Svar #15650: 11 Mar 2013, 21:48 »

Jeg skal indrømme, at jeg ikke er imponeret af Aaquist. Han har alt for travlt med at vise sig frem, og koster mange boldtab på den konto. Jeg så ham i en u19-turnering i Tyskland, og der var han som anfører FCKs dårligste spiller. Han var alt for nonchalant i sin måde at spille på. Kan slet ikke se et lys i ham, selvom han havde nogle gode momenter i kampene på La Manga.

Derudover, så tror jeg at Mos vil være noget bedre at bruge end Santin i en opspilssituation. Santin har uden tvivl teknik, men jeg synes ikke at han deltager nok. Pudsigt nok havde han et par gode aktioner i kampen mod Silkeborg, men overordnet set er jeg ikke imponeret over ham. Så hellere lidt nordisk arbejdskraft.

Santin ser jeg heller ikke noget lys i som opspilsstation. Han mister alt for mange bolde, og så går det sgu også meget langsomt nogle gange, når han skal lægge bolden af eller andet.

mathiasnh
Førsteholdsspiller

« Svar #15651: 11 Mar 2013, 21:56 »

Super velskrevet indlæg Plutonium!  Smiley

Er meget enig i dine holdninger, bortset fra Mostafa Abdellaoue. Ham har jeg svært ved, at se et lys i.
Men det kan meget vel være fordi, at jeg netop IKKE har set ham nok  Peace

Neal Caffrey!

plutonium
Manager

« Svar #15652: 11 Mar 2013, 22:23 »

Generelt synes jeg at spillere skal have nogle sammenhængende kampe for at vise deres værd, og her mener jeg ikke at Mos har fået chancen. Jeg ser ham som en type der minder meget om Santin, bortset fra at han gennem sin nordiske opdragelse arbejder lidt mere for holdet. Santin er usynlig indtil han scorer eller brænder. Men de er begge gode til at placere sig i boksen, og hvis så Mos kan deltage i opspillet, så er han allerede ti gange mere værd en Santin. Når Santin ikke er i hopla er det som at spille med 10 mand i min bog.

Men helt generelt så jeg gerne at vi fik en spydspids, der kan udfordre modstanderen i de små rum, og som er lynende hurtigt over de første par meter, så vi kan score på omstillinger og små frække stikninger. Men det passer ikke helt på vores spillestil, så der skal jeg nok pakke mine egne ambitioner væk crazy

AFC
Manager

« Svar #15653: 30 Mar 2013, 00:37 »

Er netop hjemvendt fra Herning og hvor var det dog en tam indsats fra vores side af i første halvleg. Mange individuelle fejl og især fejlafleveringer gjorde meget af udslaget. Det gjorde at Midtjylland åd sig mere og mere ind i kampen og kom frem til nogle pæne chancer og det manede ud i en scoring som skulle kæmpes over stregen. Vi skabte stort set intet i første halvleg, og der må have været et par belgiske gloser i pausen for det var et helt andet hold som kom ud til anden halvleg. Meget mere aggressive i vores presspil, flere løb for hinanden og viljen og gejsten kunne ses. Fantastisk med en scoring fra Corner i overtiden, og som Ariel selv siger så viser 2-2 resultatet også den mentalitet, som holdet har lige nu. Godt at se, at man fighter til det sidste, men man skal godt nok være bedre over 90 minutter end vi var i dag. Igen, første halvleg var noget værre møg.

Jeg synes dog vi skal være glade for, at vi ikke tabte til FCM i dag for reelt set fortjente de faktisk at få tre point. De spillede op til deres bedste, stod solidt i bagkæden og gjorde det svært for os, at finde åbningerne. Det hele blev i stedet noget klumpet og smalt spil med bolden. Generelt set har vi haft det svært i Herning - især sidste sæson så det er selvfølgelig altid noget, at vi ikke dragede hjem med 0 point i bagagen, men fik 1 i stedet.

Nu gælder det Silkeborg på mandag som tabte 0-5 til SønderjyskE i går. Ses vi der? Thumbs Up

FORZA FC!

Legenden
Manager

« Svar #15654: 31 Mar 2013, 11:51 »

Nu gælder det Silkeborg på mandag som tabte 0-5 til SønderjyskE i går. Ses vi der? Thumbs Up

Ashti, Ghertetetetetetetet etetetetetetetetete teteas og jeg kommer.  Smiley

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

Kim Jong-Il
Gæst

« Svar #15655: 01 Apr 2013, 20:41 »

Nu kommer der lige et vredesudbrud fra mig!  ticked off

Jeg fatter simpelthen ikke hvorfor Santin ikke bliver skiftet ud eller bare lader vær med at starte inde, for hold kæft hvor er han dårlig  Sur ticked off En spiller som Vetokele kunne sagtens starte inde, ved siden af Corner.

Men kampen idag... Hold op hvor var det dårligt. Vi burde have hevet en sikker sejr hjem, men det gad spillerne ikke.

Og lige til sidst.. der er godt nok stille på Silkeborg Stadion Tunge

Ariana Grande
Manager

« Svar #15656: 01 Apr 2013, 20:43 »

Stille? Ahhhhhhhhhhhhh

Skovby
Gæst

« Svar #15657: 01 Apr 2013, 20:45 »

Hmmm... fair nok Smiley

plutonium
Manager

« Svar #15658: 05 Apr 2013, 20:01 »

Jeg er lidt blandet i forhold til det der. Det er korrekt, at det galehus Brøndby har været især de sidste par år ikke hører til i Superligaen. Men samtidig vil jeg da sige, at jeg som FCK-fan SAVNER et New Firm som det var det tilbage i starten af 00'erne og frem til måske et år efter jeres krise så småt gik i gang. Dengang var det kampen mellem Danmarks to bedste mandskaber, masser af rivalisering i medierne og sjov optakt før især den sidste kamp mellem os i foråret. Det savner jeg da. Så jeg ønsker at se et stærkt Brøndby mandskab, der ender på den anden plads, hvor de hører til, for at vi kan få et så fedt derby som muligt!

Derudover synes jeg at det er idioti, at man skal hade en klub bare fordi man elsker en anden. Jeg har ikke det fjerneste imod Brøndby, men det er da klart det hold jeg allerhelst vil se FCK lammetæve, fordi man er opsat på kampen på en helt anden måde. Det vil sige, man VAR opsat på en helt anden måde, men det er kølnet lidt af de sidste par år, hvor det nærmest bare er blevet en duel om hvem der kan svine hinanden mest til fra fansiden. Men der ved jeg godt, at jeg skiller mig lidt ud som fodboldfan. Eneste klub jeg ikke kan fordrage er Barcelona, og det til trods for at jeg ikke engang følger spansk fodbold.

Men tilbage til emnet, så synes jeg da faktisk at det har været fedt at høre FCKs sportslige ledelse begræde Brøndbys situation, for det fjerner som sagt en masse charme ved dansk fodbold, at man ikke længere kan se frem til derbyet mellem de to bedste hold i Danmark. Når det så er sagt, så tror jeg Brøndby vil have bedst af en reboot, også selvom det vil tage 10 år at vende tilbage til toppen (eller 15 for den sags skyld). De har brug for at omstrukturere HELT fra bunden. Så må vi se, om derbyet kan blive genoplivet til den tid.

EDIT
Lad da være med at fjerne indlægget med linket ticked off

mfsjovhat
Landsholdsspiller

« Svar #15659: 15 Apr 2013, 21:30 »

http://www.dbu.dk/~/media/Files/DBU_Broendby/Juridisk/Fodboldloven_2012.pdf

Skadet spiller:

"Grundlæggende skal dommeren sikre, at
en skadessituation afvikles så hurtigt som
muligt under behørig hensyntagen til spillerens sikkerhed og uden anden behandling
på banen end den, som spillerens sikkerhed
kræver. Dommeren skal ved mistanke om
hovedskader standse spillet øjeblikkeligt."

Side 50 midtfor i højre side, jeg citerer:

Undtagelser til de ovenfor anførte bestemmelser om skadede spillere kan kun ske, når:

-en målmand er skadet

-en målmand og en markspiller er stødt
sammen og skal have behandling

-medspillere er stødt sammen og skal have
behandling

"Loven forudsætter, at der er en målmand.
Dette giver kun mening, såfremt han er
funktionsdygtig. Hvis målmanden er kommet til skade i en grad, så han ikke kan udøve
sin funktion, men har behov herfor, skal
dommeren standse spillet og tillade skadesbehandling på banen, hvis der er rimelig
mulighed for, at målmanden herefter kan
fortsætte spillet. Målmanden behøver ikke
forlade banen efter behandlingen."

Ergo FCNs mål til 1-1 skulle være blevet annulleret jævnfør DBUs egen fortolkning af fodboldloven.
Nok brok fra min side!

Herligt med en fuld fortjent sejr, hvor vi som så mange gange før viser vores vinderinstinkt og fysiske styrspil og spiser dem indefra i det meste af 2. halvleg. Meget tilfredsstillende at se drenge kæmpe som mænd og vise hvem der er kongerne af København. Godt gået!
« Seneste Redigering: 15 Apr 2013, 21:33 af mfsjovhat » Logged

Thaurat al Shabab

Sider: 1 ... 1042 1043 [1044] 1045 1046 ... 1076 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010