home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
01 Jun 2025, 12:23 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23573
  0 Brugere, 498 Gæster Online.

Nyeste Bruger: robbertwilson12
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  F.C. København Tråden
0 Brugere og 15 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 1000 1001 [1002] 1003 1004 ... 1076 Udprint
Forfatter Emne: F.C. København Tråden  (Læst 1758944 gange)
verdenskrig
Manager

Sv: F.C. København Tråden
« Svar #15015: 10 Apr 2012, 16:22 »

Det var mere deres måde at spille fodbold på jeg hentyder til. Synes ikke Djemba Djemba har været specielt pigesur i kampene. Okay han havde en episode i kampen mod FCN, men udover det synes jeg oftest han leverer gode præstationer på banen. det er mere udenfor at han åbenbart ikke helt ved hvordan han skal opføre sig.

Det er bare noget jeg tror FCK ville kunne rette op på! Jeg mindes ikke et problem med disciplinen i FCK, og hvis Djemba kom ind i sådan en kultur, ville det nok være et dårligt træk at begynde at skabe problemer. Derudover tror jeg også det ville tøjle hans umodenhed, at komme ind i en klub hvor man vinder og dominerer..

Jeg tror ganske enkelt at han har problemer med disciplinen og motivationen fordi han spiller på et OB hold hvor han er stjernen over dem alle, og hvor holdkammeraterne ganske enkelt ikke kan spille på samme niveau som ham selv. Kom han ind på et hold hvor spillerne giver ham mulighed for at vinde og spille god fodbold, så tror jeg automatisk han ville blive mere medgørelig udenfor banen.

Kunne være spændende, jeg håber det dog ikke crazy

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

GHERTESTEAS
Gæst

« Svar #15016: 10 Apr 2012, 16:32 »

Det var mere deres måde at spille fodbold på jeg hentyder til. Synes ikke Djemba Djemba har været specielt pigesur i kampene. Okay han havde en episode i kampen mod FCN, men udover det synes jeg oftest han leverer gode præstationer på banen. det er mere udenfor at han åbenbart ikke helt ved hvordan han skal opføre sig.

Det er bare noget jeg tror FCK ville kunne rette op på! Jeg mindes ikke et problem med disciplinen i FCK, og hvis Djemba kom ind i sådan en kultur, ville det nok være et dårligt træk at begynde at skabe problemer. Derudover tror jeg også det ville tøjle hans umodenhed, at komme ind i en klub hvor man vinder og dominerer..

Jeg tror ganske enkelt at han har problemer med disciplinen og motivationen fordi han spiller på et OB hold hvor han er stjernen over dem alle, og hvor holdkammeraterne ganske enkelt ikke kan spille på samme niveau som ham selv. Kom han ind på et hold hvor spillerne giver ham mulighed for at vinde og spille god fodbold, så tror jeg automatisk han ville blive mere medgørelig udenfor banen.

Kunne være spændende, jeg håber det dog ikke crazy

Det er netop også det jeg mener. N'Doye er netop også et svin i kampene, men udenfor banen er der jo ikke noget. Djemba-Djemba derimod, ja du siger det jo selv.

Det er rigtigt, men det er ikke for sjov at der ikke har været nogle problemer, for det er også et kriterie for FCK, når de skal have nye spillere, at de spillere ikke skal føle sig større end holdet, og de skal bestemt ikke skabe splid i truppen. Om vi kunne håndtere Djemba ved jeg ikke, jeg synes ikke han er forsøget værd længere, må jeg indrømme, men havde det været for nogle år siden, så havde jeg været tilbøjelig til at sige give it a go.

plutonium
Manager

« Svar #15017: 10 Apr 2012, 21:27 »

Derudover tror jeg vi kan få en god centralmidtbane når Claudemir rammer formen igen, og Delaney bliver skubbet ind ved siden af ham, hvor han hører til.

Lige dér rammer du hovedet på sømmet Wink

Claudemir skal tilbage i form, og jeg ser altså mange af de kvaliteter Kvist havde og har i Delaney, selvom de ikke er de helt samme typer. Claudemir og Delaney kunne fungere rigtig godt sammen tror jeg. TK har jeg faktisk også været fint tilfreds med på det seneste, så han behøver ikke forlade klubben, hvis han er tilfreds med at være 3. eller 4. valg. Grindheim ser jeg til gengæld ikke meget potentiale i. Han slår ikke de lange afleveringer han ellers har fået ros for tidligere i karrieren, og hans defensive arbejde er acceptabelt og godkendt, men absolut ikke noget der afgør kampe. Han fylder ganske enkelt for lidt på midten.

Så ud med ham og ind med en spiller der kan presse Claudemir og/eller Delaney til det yderste. Gerne en der kan spille defensivt, da jeg trods alt mener at TK er acceptabel i rollen som fremadrettet spiller, selvom han ikke mestrer de dele af spillet på internationalt niveau.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Yessir
Manager

« Svar #15018: 10 Apr 2012, 21:41 »

Lige dér rammer du hovedet på sømmet Wink

Claudemir skal tilbage i form, og jeg ser altså mange af de kvaliteter Kvist havde og har i Delaney, selvom de ikke er de helt samme typer. Claudemir og Delaney kunne fungere rigtig godt sammen tror jeg. TK har jeg faktisk også været fint tilfreds med på det seneste, så han behøver ikke forlade klubben, hvis han er tilfreds med at være 3. eller 4. valg. Grindheim ser jeg til gengæld ikke meget potentiale i. Han slår ikke de lange afleveringer han ellers har fået ros for tidligere i karrieren, og hans defensive arbejde er acceptabelt og godkendt, men absolut ikke noget der afgør kampe. Han fylder ganske enkelt for lidt på midten.

Så ud med ham og ind med en spiller der kan presse Claudemir og/eller Delaney til det yderste. Gerne en der kan spille defensivt, da jeg trods alt mener at TK er acceptabel i rollen som fremadrettet spiller, selvom han ikke mestrer de dele af spillet på internationalt niveau.

Så hellere ud med TK da, han har fået langt længere snor end Grindheim! Jeg tror personligt stadig på Grindheim, jeg har lært af mine fejl med Linderoth, Solbakken (træner) og Damen.  Smiley

plutonium
Manager

« Svar #15019: 10 Apr 2012, 21:47 »

TK er en fin backup at have i mine øjne. Han har gjort det pænt på det seneste, og virker som om han godt kan acceptere ikke at være en af de to startere. Grindheim tror jeg ikke vil have den samme tålmodighed, og da jeg ikke ser ham som værende på niveau med Delaney, så tror jeg det vil være i alles interesse at han rykker videre. Men nej, vi behøver absolut ikke skippe ham afsted før han har spillet et år i klubben Tunge

Han skal da som minimum have en hel sæson til at vise sit værd, og jeg synes da også han skal blive efter sommerferien. Men umiddelbart ser jeg ham ikke som den type vi skal bruge til at sætte os igennem på midten.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

mfsjovhat
Landsholdsspiller

« Svar #15020: 10 Apr 2012, 22:15 »

Djemba Djemba ville da ellers passe godt ind i jeres klub som jeg ser det.. Så kunne han nemlig tage N Doye i hånden og kåre sig til superligaens værste afrikanere duo Tunge. Er sikker på at de to ville finde det sjovt og hyggeligt, at lemlæste deres modspillere på skift. Det kunne måske ligefrem være den motivation Djemba har brug for, for at få karrieren på ret køl. Det udfordrende bliver så hvem der kan grine højest og længst af deres mord på en fodboldbane.

For at være seriøs synes jeg han ville være en god spiller til jeres midtbane, og ved at befinde sig i en klub som FCK der har et større og bedre setup end OB kunne man måske ligefrem forvente modenhed fra ham Smiley. Han ville i hvert fald spille sammen med spillere som er bedre end det han spiller med nu. Det må i sig selv være en motivationsfaktor.

Takker for det geniale indhop  funny

Thaurat al Shabab

Daniel Nordentoft
Manager

« Svar #15021: 12 Apr 2012, 10:45 »

Ståle bliver bragt til og fra træningsanlægget med livvagter. Fansene i Köln er ekstremt utilfredse, og nogle var sågar dukket op i klubben og råbt smædesange efter spillerne. Det er fandme en svær situation dernede, og man kunne godt ane en fyring til vores norske ven snart. Jeg håber det bedste for ham. 

plutonium
Manager

« Svar #15022: 12 Apr 2012, 11:29 »

Jeg er bare glad for, at han er så stærk en personlighed. Ellers havde han nok allerede lagt opsigelsen. Jeg er sikker på, at hvis han får tid, så skal han nok få det vendt dernede, men Köln er en ond arbejdsplads, og har haft det ry i mange, mange år.

Han må hjertens gerne vende hjem til FCK, men det nægter jeg at tro på stemmer overens med hans egne ambitioner. Det vil være et personligt nederlag for ham at 'træde et skridt tilbage'. Ikke fordi jeg anser FCK som en dårligere klub end Köln, men fordi man forlader et kapitel i sit liv for at komme videre - så er det ikke sjovt at vende tilbage til det så hurtigt efter.

Daniel Nordentoft
Manager

« Svar #15023: 12 Apr 2012, 11:40 »

Jeg er bare glad for, at han er så stærk en personlighed. Ellers havde han nok allerede lagt opsigelsen. Jeg er sikker på, at hvis han får tid, så skal han nok få det vendt dernede, men Köln er en ond arbejdsplads, og har haft det ry i mange, mange år.

Han må hjertens gerne vende hjem til FCK, men det nægter jeg at tro på stemmer overens med hans egne ambitioner. Det vil være et personligt nederlag for ham at 'træde et skridt tilbage'. Ikke fordi jeg anser FCK som en dårligere klub end Köln, men fordi man forlader et kapitel i sit liv for at komme videre - så er det ikke sjovt at vende tilbage til det så hurtigt efter.
Helt enig.

Hans personlighed er vanvittig stærk og stor, som du også påpeger. Dog udtaler han, at det selvfølgelig ikke er rart, hvilket jo er helt naturligt. Spørgsmålet er bare, om han formår at få vendt det dernede. Fodboldfagligt er han en fremragende træner, og på det punkt, burde han kunne vende det. Nu begynder det i stedet, at blive et spørgsmål om det mentale pres, tror jeg. Hverdagen er en kamp, og fansene er begyndt at gå imod dem. Det er vanvittig hårdt for spillerne og specielt træneren, som står i en magtesløs situation. Hvad skal Ståle gøre? Han må finde en metode, at få humøret op i omklædninsrummet og ikke mindst på træningsbanen. Han skal have tid, og spørgsmålet er om Köln har meget mere tålmodighed at løbe på.

Yessir
Manager

« Svar #15024: 12 Apr 2012, 12:13 »

Jeg er sikker på, at hvis han får tid, så skal han nok få det vendt dernede, men Köln er en ond arbejdsplads, og har haft det ry i mange, mange år.

Men... Det går jo af helvedes til, og spørgsmålet er vel om han overhovedet har været det rette match for klubben. De ligger på en playoff plads om at undgå nedrykning nu, har fire kampe tilbage og 2 point ned til den ene af de to direkte nedrykningspladser.

Det så ellers ud til at lysne for ham, da han "vandt" magtkampen imod sportsdirektøren(?), det har bare ikke hjulpet det store.

Jeg kan sgu godt forstå hvis fans og ledelse er trætte af situationen og overvejer forandringer, det ville ikke være sundt for dem at rykke ned endnu en gang.

plutonium
Manager

« Svar #15025: 12 Apr 2012, 12:21 »

For mig at se er det spillernes psyke der skal vendes Smiley

Ståles retorik overfor medierne og fans har jo været stærk som granit. Han er ikke ved at knække. Men spillerne har det hårdt, og det er alfa og omega at DE får fjernet presset fra deres skuldre. Ståle gør hvad han kan for at få dem til det, men spillerne skal SELV indse det. Han kan kun hjælpe dem noget af vejen når det kommer til det mentale.

En trænerfyring vil ikke hjælpe noget som helst i det her tilfælde, for det gør ikke presset mindre på spillerne i en klub, hvor fansene er så tossede. Jeg tror tvært imod at det, Köln mangler er kontinuitet. De skal have en dygtig træner der tør stå ved sit koncept uanset hvad omgivelserne siger, og så skal de ellers lade ham gøre sit arbejde i en årrække. Det duer ikke at skifte en eller flere gange pr. sæson, for i en klub som Köln skal der startes forfra fra bunden. Man skal have genindført et koncept som man vil holde ved. Ellers tror jeg ikke man skal forvente at de vil holde op med at køre i elevator i tabellerne.

Daniel Nordentoft
Manager

« Svar #15026: 12 Apr 2012, 12:39 »

For mig at se er det spillernes psyke der skal vendes Smiley

Ståles retorik overfor medierne og fans har jo været stærk som granit. Han er ikke ved at knække. Men spillerne har det hårdt, og det er alfa og omega at DE får fjernet presset fra deres skuldre. Ståle gør hvad han kan for at få dem til det, men spillerne skal SELV indse det. Han kan kun hjælpe dem noget af vejen når det kommer til det mentale.

En trænerfyring vil ikke hjælpe noget som helst i det her tilfælde, for det gør ikke presset mindre på spillerne i en klub, hvor fansene er så tossede. Jeg tror tvært imod at det, Köln mangler er kontinuitet. De skal have en dygtig træner der tør stå ved sit koncept uanset hvad omgivelserne siger, og så skal de ellers lade ham gøre sit arbejde i en årrække. Det duer ikke at skifte en eller flere gange pr. sæson, for i en klub som Köln skal der startes forfra fra bunden. Man skal have genindført et koncept som man vil holde ved. Ellers tror jeg ikke man skal forvente at de vil holde op med at køre i elevator i tabellerne.
Jeg er enig i alt andet, på nær det jeg har angivet med 'fed' skrift.

Det er netop her en klassetræner også skal udmærke sig fra en middelmådig træner. Ståle er en klasse træner, hvorfor han også skal kunne evne at løfte spillerne op på et nyt mentalt stadie. Jeg er sikker på, at hverdagen er en hård kamp, og der florerer helt sikkert mange tanker rundt i hovederne på spillerne. Nogle er måske helt nede i kulkælderen, især efter dette ekstremt hårde pres for fansene. Köln-supportere er krævende, og det ved spillerne også, men der skal stadigvæk en psykisk ballast til, og den ser skrøbelig ud hos spillermaterialet, - det er jeg helt sikker på.

Fodboldfagligheden er fornødent for en toptræner, men i modgang er mandskabsbehandling en mindst lige så vigtig, som at mestre de taktiske aspekter af spillet. Han skal finde sine mentale evner frem, og hjælpe spillerne på vejen. Hans indsats er uhyre vigtig, og det er ham, der skal evne at skubbe holdet i gang.

plutonium
Manager

« Svar #15027: 12 Apr 2012, 13:15 »

Grundlæggende er vi enige, men jeg vil lige uddybe Wink

En dygtig træner skal faktisk lege lidt psykolog for spillerne. Han skal have dem til at være i mental topform og sikre at de har alle de bedste muligheder for at være renset psykisk forud for kampe, så de kan fokusere på selve spillet. Problemet er bare, at psykologer ikke kan fjerne folks bekymringer. De kan ikke løse problemerne for dem. En psykolog kan sige nogle ting og give patienten nogle redskaber der gør, at patienten SELV kan løse sine problemer.

Når det foregår inde i hovedet, så kan en træner/psykolog være nok så god til at håndtere mennesker, men hvis spilleren/patienten ikke vil tage hjælpen og rådgivningen til sig, så kan det være ligegyldigt. Spillerne skal selv være indstillede på at arbejde sig ud af problemerne, for selv verdens bedste træner vil ikke kunne gøre fra eller til, hvis spillerne ikke VIL tro på det.

Det er korrekt at en god træner skal få spillerne til at arbejde for bedre tider, men der må man bare erkende at forskellige metoder virker på forskellige mennesker. Og så er der bare mennesker der er EKSTREMT dårlige til at håndtere modgang, og hvis det er sådan nogen der er flest af i Köln, så skal der nok snarere en udrensning til end en trænerfyring. Sådan nogle spillere vil ikke få succes før de skifter klub ELLER før klubbens øvrige spillere får tilkæmpet sig succes igen.

Daniel Nordentoft
Manager

« Svar #15028: 12 Apr 2012, 13:32 »

Grundlæggende er vi enige, men jeg vil lige uddybe Wink

En dygtig træner skal faktisk lege lidt psykolog for spillerne. Han skal have dem til at være i mental topform og sikre at de har alle de bedste muligheder for at være renset psykisk forud for kampe, så de kan fokusere på selve spillet. Problemet er bare, at psykologer ikke kan fjerne folks bekymringer. De kan ikke løse problemerne for dem. En psykolog kan sige nogle ting og give patienten nogle redskaber der gør, at patienten SELV kan løse sine problemer.

Når det foregår inde i hovedet, så kan en træner/psykolog være nok så god til at håndtere mennesker, men hvis spilleren/patienten ikke vil tage hjælpen og rådgivningen til sig, så kan det være ligegyldigt. Spillerne skal selv være indstillede på at arbejde sig ud af problemerne, for selv verdens bedste træner vil ikke kunne gøre fra eller til, hvis spillerne ikke VIL tro på det.

Det er korrekt at en god træner skal få spillerne til at arbejde for bedre tider, men der må man bare erkende at forskellige metoder virker på forskellige mennesker. Og så er der bare mennesker der er EKSTREMT dårlige til at håndtere modgang, og hvis det er sådan nogen der er flest af i Köln, så skal der nok snarere en udrensning til end en trænerfyring. Sådan nogle spillere vil ikke få succes før de skifter klub ELLER før klubbens øvrige spillere får tilkæmpet sig succes igen.
Du har helt ret.

Selvfølgelig skal spillerne selv være indstillet på tingene, for ellers hjælper redskaberne ingenting. Men en træner skal evne, at håndtere disse situationer og agere en slags psykolog, som du også kommer ind på. Selvfølgelig bærer spillerne selv en stor del af ansvaret, men helt grundlæggende mener jeg, at træneren har en ubeskrivelig stor betydning. Det er ham der sætter dagsordenen, og dermed har (bør have) en stor mængde respekt og tiltro til ham, hvorfor han burde være i stand til, at sætte sit præg i den mentale del af sin mandskabsbehandling og sætte sine synspunkter igennem på banen og i omklædningsrummet, så truppen får stof til eftertanke.

Jeg tror ikke på, at der findes ret mange spillere, som ikke er modtagelige for mental støtte, og hvis det forholder sig sådan i Köln, så burde man foretage en udrensning, eller gå ind i nogle dybere psykologiske samtaler med vedkommende. Det er trods alt elite fodboldspillere, og dem bør man forvente noget af, - også på det mentale plan.

verdenskrig
Manager

« Svar #15029: 12 Apr 2012, 13:44 »

Ståle bliver bragt til og fra træningsanlægget med livvagter. Fansene i Köln er ekstremt utilfredse, og nogle var sågar dukket op i klubben og råbt smædesange efter spillerne. Det er fandme en svær situation dernede, og man kunne godt ane en fyring til vores norske ven snart. Jeg håber det bedste for ham. 

Et eller andet sted beviser hans tid i Køln også, at han slet ikke er så god en træner som han er blevet skreget op til i Danmark. Al ære og respekt for det arbejde Ståle leverede i FCK, men når man kan få en hvilken som helst spiller til en hvilken som helst pris, og derudover har et MARKANT større budget end andre trænere i samme liga, så har man lette vilkår for at opnå succes.

Nu er de vilkår blevet taget fra ham, og straks fremstår han som en ganske ordinær træner som så mange andre.
Hvis Køln ikke fyrer ham er de godt nok historisk flinke, hvilket ville være ganske utysk.

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Sider: 1 ... 1000 1001 [1002] 1003 1004 ... 1076 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010