home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23454
  1 Bruger, 1232 Gæster Online.

Nyeste Bruger: concordemayfai...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  F.C. København Tråden
0 Brugere og 18 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 1051 1052 [1053] 1054 1055 ... 1076 Udprint
Forfatter Emne: F.C. København Tråden  (Læst 1564328 gange)
mfsjovhat
Landsholdsspiller

Sv: F.C. København Tråden
« Svar #15780: 21 Jul 2013, 19:18 »

Vi flækker indlæggende indover, men vi har ingen targetmand. Prøv eventuelt med flade/tidlige indlæg? Taktikken virker i mine øjne IKKE idéel.

Thaurat al Shabab

AFC
Manager

« Svar #15781: 21 Jul 2013, 21:34 »

Tabet af Cornelius var uden tvivl helt tydeligt. Alligevel formåede vi gang på gang at smække boldene i luften indover hvor Santin og Vetokele var chanceløse mod Thelander og Nielsen. Det var den helt forkerte taktik og det var ikke til at se, at vi er gået over til en anden spillestil. AaB pressede os rigtig godt og det gav pote for dem. Når vi kom under højt pres så kunne vi ikke få opspillet i gang og derfor endte det bare med lange bolde.

Pourié gjorde et fint indhop, men der er virkelig nogle ting, som skal arbejdes hårdt på før det ser fornuftigt ud. Håber godt nok at CV har en handel eller to i ærmet for med denne trup i Champions League så siger jeg av av. Omvendt kan man så have første spillerunde i mente, og sige, at ændringerne i taktikken ikke lige kommer til syne i første spillerunde, men så har man prøvet det af og er klar til at arbejde videre med det til næste kamp og længere inde i sæsonen.

plutonium
Manager

« Svar #15782: 21 Jul 2013, 21:40 »

Vi lider lidt under det samme problem som landsholdet. Vi insisterer på at spille en form for fodbold vi ikke har spillerne til. Kantspillet skal baseres på flade indlæg og træk ind i banen, når man kun har lave angribere. De spillere vi har oppe foran er  jo faktisk meget mere gearet til europæiske kampe, hvor vi må formode at modstanderen vil forsvare højt, og vi skal leve på omstillinger. I ligaen bør vi være dominerende, og det passer holdet faktisk ikke på!

Jeg er lidt nervøs for denne sæson. Tror FCN er noget mere gearede til mesterskabet faktisk.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

plutonium
Manager

« Svar #15783: 28 Jul 2013, 19:53 »

Og så spørger man sig selv, hvad der blev af det, der før var varemærket for FCK. Benhård fight fra størst til sidst og en ukuelig tro på, at resultatet nok skal komme. Det andet kendetegn, der desværre stadig lever i bedste velgående, er det høje indlæg til bagerste stolpe, hvor den høje angriber kan heade den ind. Men så erindrer man, at hverken N'Doye eller Cornelius er i klubben.

Det høje genpres og den stærke organisation er væk, på trods af at jeg ikke synes vi har dårlige spillere på holdet. Om det så er Jacobs, psyken eller noget tredje der bærer skylden må guderne vide, men jeg kan slet ikke genkende det FCK-hold, der er startet op her efter pausen.

Vi insisterer dog stadig på at skulle have løftede indlæg ind i boksen, men hverken Vetokele eller Pourie har højden til stabilt at vinde de dueller. Skulle en midtbanespiller så trække ind i boksen, så har vi ikke en med hovedspil som spidskompetence. Så hvorfor insisterer vi på at skulle spille på den måde?

Jeg har længe insisteret på at vi skulle have en defensiv oprydder, men problemet er jo, at med de spillere vi har på holdet lige nu, så er det slet ikke det vi mangler. Flere gange kunne man konstatere, at der ikke var nogen i området omkring modstanderfeltet, så måske det snarere er en offensiv midtbanespiller, der kan afslutte fra distancen, der mangler. Tænkte man Vingaard? Jeg gør.

Når vi så ikke har bolden, så er forsvarslinien for både forsvaret og midtbanen så kriminelt lav, at modstanderen så let som ingenting kan aflure hullerne i forsvaret og dermed fange os på flade fødder. Især, når holdet har en stor stærk angriber som Duncan. Så skal man ikke stå lavt på banen..

Skal vi så rykke over til enkeltpersoner, så er det jo skræmmende at se, hvor idefattig Bolanos er. Jeg har generelt ikke været vild med Bolanos som FCK-spiller, da jeg mener han er alt for svingende. Så når Nicolaj Jørgensen vender tilbage, så håber jeg inderligt at det bliver Gislason der får pladsen på højre kant, for der er da ti gange mere fight og energi i ham! Han tør desuden trække ind i banen og skabe noget, hvorimod Bolanos insisterer på de løftede afleveringer.

Også TK render rundt og tror at han er Pirlo. Han slår alt for mange lange tværafleveringer i forhold til hans kompetencer, og dermed er det bare at smide bolden væk. Jacobsen er efter min overbevisning den eneste spiller på den defensive banehalvdel der kan slå tværafleveringer frem i banen i høj nok kvalitet til at han må! TK er stærk defensivt, men slet ikke god nok offensivt. Delaney og en kreativ midtbanespiller kunne godt være den langsigtede løsning i min bog, da vi bør være det spilstyrende hold i ligaen, hvorfor en balancespiller og en kreativ nerve bør være vores konstellation på midten.

Håber VIRKELIG at anden halvleg bliver bedre, men jeg har mine tvivl. Vi er ikke favoritter til mesterskabet i år, sådan som jeg ser det. Der er ganske enkelt for mange huller i vores kampplan..

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

mfsjovhat
Landsholdsspiller

« Svar #15784: 28 Jul 2013, 20:21 »

Og så spørger man sig selv, hvad der blev af det, der før var varemærket for FCK. Benhård fight fra størst til sidst og en ukuelig tro på, at resultatet nok skal komme. Det andet kendetegn, der desværre stadig lever i bedste velgående, er det høje indlæg til bagerste stolpe, hvor den høje angriber kan heade den ind. Men så erindrer man, at hverken N'Doye eller Cornelius er i klubben.

Det høje genpres og den stærke organisation er væk, på trods af at jeg ikke synes vi har dårlige spillere på holdet. Om det så er Jacobs, psyken eller noget tredje der bærer skylden må guderne vide, men jeg kan slet ikke genkende det FCK-hold, der er startet op her efter pausen.

Vi insisterer dog stadig på at skulle have løftede indlæg ind i boksen, men hverken Vetokele eller Pourie har højden til stabilt at vinde de dueller. Skulle en midtbanespiller så trække ind i boksen, så har vi ikke en med hovedspil som spidskompetence. Så hvorfor insisterer vi på at skulle spille på den måde?

Jeg har længe insisteret på at vi skulle have en defensiv oprydder, men problemet er jo, at med de spillere vi har på holdet lige nu, så er det slet ikke det vi mangler. Flere gange kunne man konstatere, at der ikke var nogen i området omkring modstanderfeltet, så måske det snarere er en offensiv midtbanespiller, der kan afslutte fra distancen, der mangler. Tænkte man Vingaard? Jeg gør.

Når vi så ikke har bolden, så er forsvarslinien for både forsvaret og midtbanen så kriminelt lav, at modstanderen så let som ingenting kan aflure hullerne i forsvaret og dermed fange os på flade fødder. Især, når holdet har en stor stærk angriber som Duncan. Så skal man ikke stå lavt på banen..

Skal vi så rykke over til enkeltpersoner, så er det jo skræmmende at se, hvor idefattig Bolanos er. Jeg har generelt ikke været vild med Bolanos som FCK-spiller, da jeg mener han er alt for svingende. Så når Nicolaj Jørgensen vender tilbage, så håber jeg inderligt at det bliver Gislason der får pladsen på højre kant, for der er da ti gange mere fight og energi i ham! Han tør desuden trække ind i banen og skabe noget, hvorimod Bolanos insisterer på de løftede afleveringer.

Også TK render rundt og tror at han er Pirlo. Han slår alt for mange lange tværafleveringer i forhold til hans kompetencer, og dermed er det bare at smide bolden væk. Jacobsen er efter min overbevisning den eneste spiller på den defensive banehalvdel der kan slå tværafleveringer frem i banen i høj nok kvalitet til at han må! TK er stærk defensivt, men slet ikke god nok offensivt. Delaney og en kreativ midtbanespiller kunne godt være den langsigtede løsning i min bog, da vi bør være det spilstyrende hold i ligaen, hvorfor en balancespiller og en kreativ nerve bør være vores konstellation på midten.

Håber VIRKELIG at anden halvleg bliver bedre, men jeg har mine tvivl. Vi er ikke favoritter til mesterskabet i år, sådan som jeg ser det. Der er ganske enkelt for mange huller i vores kampplan..

Jeg er enig i det meste Pluto, bortset fra det jeg har markeret med fed skrift.
TK er hverken god defensivt ej heller offensivt. Han er hidtil det største eksempel på en decideret alibi-spiller, jeg nogensinde har set. Han løber og afleverer konstant sidelæns, ingen tegn på hverken dynamik eller flair i sit spil, alt for få fremadrettede afleveringer, når det endelig forekommer er de oftest upræcise. Hvad angår det defensive trækker han sig konstant i duellerne, han fylder slet ikke nok og mangler instinktet i, at VILLE vinde hver en duel samt takling. Sidst men ikke mindst er han utrolig tung og langsom.
Delaney er i mine øjne ikke en særlig kreativ type, men mere en balancespiller som ikke er bange for at takle og gå hårdt til den. Hans afleveringer mangler lidt, men jeg kunne godt se ham som fremtidens anfører og styrmand på midtbanen.

Thaurat al Shabab

plutonium
Manager

« Svar #15785: 28 Jul 2013, 20:25 »

Jeg synes stadig vi ser TK i nogle gode tacklinger hver kamp, men ja, han er måske ikke god nok i sine markeringer. Og det er heller ikke fordi jeg synes han er stærk defensivt som sådan (kan godt se at jeg giver udtryk for det, men det er ikke helt det jeg mener), men han er bedre defensivt end offensivt i min optik.

Delaney mener jeg lige præcis er en balancespiller, og derfor tror jeg at han og så en kreativ nerve vil kunne fungere. Jeg ser også masser af lederpotentiale i Delaney, og der er forhåbentlig ingen diskussion om at det er TK der ryger på bænken, når Claudemir (eller en nyindkøbt midtbanespiller) bliver klar.

plutonium
Manager

« Svar #15786: 28 Jul 2013, 20:54 »

Hvis der ikke sker noget gevaldigt med vores spillestil i de næste kampe, så tror jeg vi skal være glade for bare at få en top3-placering. Jeg synes ikke der er bedre hold i ligaen, men vi er ALT for lette at læse og har alt for svært ved at spille os igennem modstanderne. Av, av, av...

Tash
Ynglingespiller

« Svar #15787: 28 Jul 2013, 20:56 »

Vi spiller så håbløst fodbold. Jeg har intet problem i, at man slår indlæggene, når man har muligheden for det. Det nytter jo bare ikke noget, når folk så vælger enten at ramme den forreste modstander eller losse den ud på tilskuerpladserne. Så er det klart, at Pourié og Vetokele ikke kan gøre så meget. Hvis indlægget ligger ordentligt, så kan de to sagtens heade bolden i kassen.

Bolaños har spillet så pivelendigt i de to første kampe, og jeg mindes ikke at have set ham spille så ringe i FCK-trøjen. De mest simple afleveringer og tæmninger springer altid fra ham af en eller anden grund.

CV skal ud og åbne pungen, hvis det her hold skal hive mesterskabet hjem igen og slippe for seks ydmygelser i Champions League. En kant, en central midtbanespiller med et drive rent offensivt og så en angriber mere med europæisk klasse.

plutonium
Manager

« Svar #15788: 28 Jul 2013, 21:00 »

Jeg synes ikke at vi mangler en kant? Vi har Jørgensen og Gislason til start11, og så har vi Toutouh (som jeg hellere ser end Bolanos for tiden) som backup, der kan dække begge kanter.

Men ja, jeg tror også at jeg vil gå over til at vi skal bruge en stærkere offensiv midt, der kan give nogle sukkerbolde i dybden til angriberne. ALTERNATIVT skal vi købe en stor og stærk angriber, der kan tage de høje indlæg, for så er vores spillestil sgu fin. Problemet er at vi insisterer på at spille på en måde, som ikke matcher vores spillermateriale. Spillerne er jo dygtige nok til at vinde superligaen uden problemer, men så skal vi sgu bruge dem ordentligt!

Min ønskeliste er:

Offensivt orienteret midtbanespiller
Stor targetangriber
Backup til Bengtsson, selvom jeg synes at han gør det godt nok

mfsjovhat
Landsholdsspiller

« Svar #15789: 28 Jul 2013, 21:05 »

Ariel blev beskyldt for at spille for kedeligt og resultatorienteret i Anderlecht. Deres kritik af ham lød på, at holdet var alt for fastgroet i en stram 4-4-2 organisation, som meget få chancer skabte samt var alt for forudsigeligt i det åbne spil.
Jeg må erklære mig enig. Lige siden Ariels 1. kamp (imod FCM i Parken) er holdet blevet båret frem af individuelle præstationer og tidlige bolde på Corner. Oviedo, NJ, Corner, Claude og Wiland var hovedårsagen til vores mesterskab i forrige sæson.
Det er mig seriøst en kæmpe gåde, at vi stadig bibeholder vores bredde kanter, idet vi ingen targetman har at sigte efter. Det er en lorte tendens, som efterhånden har tegnet sig en skabelon, hvoraf TK sender bolden sidelæns ud til enten Lars eller Bola. Efter et par afleveringer og lidt berøringer ryger bolden tilbage til TK, som afleverer den sidelæns til Delaney, der som eneste forsøger med enten en førstegangsafleveri ng eller et hurtigt touch får den ud til Bengtsson. Bengtsson kan heller ikke finde en åbning og banker den derfor ind i boksen til ingen verdensnytte.

Thaurat al Shabab

Thomashald
Gæst

« Svar #15790: 28 Jul 2013, 23:26 »

Fck er alt for lette og læse ! Alle kan se hvad de vil og det de vil kan de ikke magte....
Ariel virker i min bog ikke som den rette træner.. Han ligner ikke en mand som kan sætte sine spillere op.
Vi ligner slet ikke et hold der er mentalt klar til at spille superliga fodbold, der er ingen gejst, gnist ingenting !
Vi mangler en leder på den centrale midtbane, delaney ligner ikke en spiller som er klar til at løfte arven efter spiller som Peter Nielsen, Linderoth og Kvist... Udover det mangler vi også en angriber med klasse, Igor viser for lidt, Santin er ingenting, Mos er sammen med Pape de dyreste spillere i reserve ligaen, men tror stadig Marvin har det der skal til for at lave kasser..
Bolanos ligner en spiller som for laaaaaang tid siden toppede og han virker heller ikke som om han selv gider, han kunne pænt tage TK, Wiland og Santin i hånden og smutte laaaangt væk...
Og sidst men ikke mindst så smid da CV ud af københavn !

22
Landsholdsspiller

« Svar #15791: 29 Jul 2013, 01:20 »

Har sagt det i tråden før, og kan se at andre tænker det samme - Ariel er totalt opreklameret. Ja han har sikkert 17+ i 'disciplinniveau' og 'arbejde med ungdomsspillere' men hvad nytter det når han på den anden side har under 5 i 'motivationsevne' og 'taktisk viden'? crazy
Han skal dog ikke have hele skylden, for CV må da også meget gerne, snarest, få fingeren ud og få købt den targetman, og meget gerne en midtbanespiller med nosser og aggressivitet! (Når nu vi ikke ser ud til at ville ændre konceptet synderligt)
Spillerne virker sgu også ret tørre og det ser ikke ud som om de ved hvad de skal, eller sågar har lyst til at sparke røv og vinde endnu et mesterskab (Vi har vel også nok efterhånden...)
IMO ser det ud til at vi kunne bruge en ny træner - ja vi har haft mange skift de sidste par år, men stadig! - en UNG træner med nye ideer, personlighed, og måske endda evnen til at snakke med - og motivere spillerne!

fck-drengen
Gæst

« Svar #15792: 29 Jul 2013, 01:27 »

22
Landsholdsspiller

« Svar #15793: 29 Jul 2013, 01:36 »

Gode nyheder^^ Så må der da snart ske noget. Et lokum eller CV på porten kan snart være lige fedt.

AFC
Manager

« Svar #15794: 29 Jul 2013, 01:40 »

Dejlig nyhed! Der har længe været snak om at forhandlingerne med Joshua John snart er færdige så vi kan jo kun håbe det passer. Venstrebacken lader det til at vi finder i form af Alex Martinez fra Real Betis trods afvist bud, mens angriberen og midtbanegeneralen lader til, at være unavngivet stadigvæk.

Jeg har dog tidligere i tråden sagt, at en mand som Petter Andersson burde man kigge på. Og det er ikke bare efter i dag. Vi mangler en dynamisk spiller der kan sætte sig igennem på midten af banen. Mod AaB tabte vi slaget på midtbanen og i dag var vi også sårbare overfor FC Midtjyllands spillere. Vi så det tydeligt, hvordan Petter Andersson bevægede sig overalt på banen og hans fandenivoldskhed kan komme os til gode.

Angriberen er også et spændende emne. Som Lars selv siger: "Vi er ikke gode nok til at sætte vores angribere i scene. Vi får bolde nok ind til dem, men vi får ikke spillet dem bagom forsvaret. Der er stadig et stykke vej endnu." - der kan ikke herske et sekunds tvivl om, at konceptet overhovedet ikke fungerer og vi mangler tydeligvis en angriber som er kropsstærk og som er god i luften. Læste dette for et stykke tid siden - http://m.sporten.dk/?article=9400131-Djiby-Fall-aabner-for-FCK - han er jo netop kropsstærk og god i luften. Han vil absolut være spændende på et FCK hold som mangler aggressivitet og fysik inde i boksen. Sandro Wagner rygtes dog stadigvæk også.

Ønskeliste:
Petter Andersson
Djiby Fall
Joshua John

Sider: 1 ... 1051 1052 [1053] 1054 1055 ... 1076 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010