home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
27 Maj 2025, 12:48 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23571
  0 Brugere, 717 Gæster Online.

Nyeste Bruger: simka
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  F.C. København Tråden
0 Brugere og 23 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 1035 1036 [1037] 1038 1039 ... 1076 Udprint
Forfatter Emne: F.C. København Tråden  (Læst 1725047 gange)
Guldbrand
Blogmester

Sv: F.C. København Tråden
« Svar #15540: 30 Aug 2012, 07:25 »

Hold nu op. Det skal jo ikke give gult kort! Den dommerpræstation var simpelthen så ringe, at jeg skal langt tilbage, før jeg har set noget lignende. Det var helt grotesk. Kig på Lilles to kasser. De kommer efter to klokkeklare fejl af dommeren...

Selvfølgelig skal der da gives gult kort, når et helt hold trækker tiden fra første minut.. Men da dommeren ikke kan give gult til hele holdet, så må han jo udpege en syndebuk - Og det blev så bare Claudemir i dette tilfælde. At jeg så personligt ville have udpeget en syndebuk tidligere i kampen er noget helt andet, for dommeren valgte jo bare at give jer lidt længere snor..

Nu så jeg kun det første at Lilles mål, men umiddelbart kan jeg ikke se hvad det er du hentyder til? Forhåbentlig ikke offside, for det var der ikke.... 

plutonium
Manager

« Svar #15541: 01 Sep 2012, 15:10 »

Status på transfervinduet rejser mange spørgsmål for mig.

Truppen er blevet slanket gevaldigt, hvilket ikke nødvendigvis er dårligt. Jeg synes godt den var blevet lidt vel stor, så det er helt i orden. Men jeg hæfter mig ved at vi har mistet rigtig mange spillere på de samme pladser.

Absalonsen, Bergvold, Oviedo og Diouf har alle kvaliteterne til at dække venstre kant, og selvom de aldrig fik spilletid (pånær Oviedo) synes jeg det er risky at gå fra 8 til 4, der kan spille pladsen, hvor vel at mærke tre af dem som regel spiller en anden position!

Delaney er for mig at se fejlanvendt på venstre kant, og skal spille i maskinrummet for at få hans kvaliteter frem. Desuden vil han naturligt trække ind i banen, hvis han placeres derude, og så går ideen med fløjspil lidt fløjten. Vingaard kan sagtens spille pladsen, men i Jacobs taktik figurerer han oftere som central midt, og han har desuden spillet flere kampe for os som højre kant gennem tiden. Bolanos kan også spille på venstre kant, men må vist nok siges at være i samme situation som Vingaard, og er mere naturlig på højre kant hos os. Sidst men ikke mindst er der Nicolaj Jørgensen, der nok må formodes at blive den startende spiller på pladsen, så Cornelius og Santin bruges oppe foran med Mos og Vetokele som vikarer når det er nødvendigt.

Netop Vetokele kan selvfølgelig være et spørgsmålstegn, for han viste mod Lille at han sagtens kan spille højre kant, om end han er en ret udisciplineret en af slagsen. Så i tilfælde af skader kan han naturligvis rykke derned, og man kan sætte Vingaard/Bolanos over på venstre kant,  hvis det er det man vil.

Derudover, så synes jeg det er lidt trist at det er spillere som Absalonsen man skipper afsted, når man i stedet kunne have rykket Toutouh og Frederiksen videre. Forudsat naturligvis, at man solgte Absa for at tynde ud i truppen. Med Oviedo væk havde jeg set en klar mulighed for, at Absa kunne komme i spil, og jeg mener stadig at han ville være et genialt kort at spille på venstre kant. Har altid godt kunnet lide hans spil.

Med Oviedos salg er vi lige pludselig også svækket kraftigt på venstre back imo. Bengtsson er jeg helt vild med, og han er forhåbentlig klar starter. Det vil jeg i hvert fald være tryg ved. Men skader/karantæner rejser spørgsmålstegn i min bog. Michael Jakobsen er for mig at se ikke en god afløser, da han er en defensiv back. Vi spiller med offensive backs. Desuden er han købt ind som centerforsvar, hvilket Jacobs eller CV var ude at sige ifm købet. Så er der reelt kun ét alternativ, og det er Jacobsen. Han kan pladsen, har vi set på landsholdet, men det er lidt en søgt løsning, da han er klart højrebenet. At man brugte ham på venstre back ville dog ikke gøre mig det store, når man har en Remmer på højre, der så kan få lidt spilletid, selvom det næppe bliver et problem med Jacobs som træner.

Overordnet status på truppen:

GK: 3 styk, i hvert fald to af dem top kompetente, Busk som det ukendte kort

RB: 2 styk, begge kompetente, heraf en med europæisk klasse
CD: 4 styk, alle med et godt niveau
LB: 1 styk, men mulighed for at Lars/MJ vikarierer

RM: 2 styk, begge forrygende og kan være i spil til modsat kant
CM: 5 styk, hvor kun Grindheim imo ikke er god nok
LM: 1 naturlig og 2-3 erstatninger

ST: 4 styk, hvor 1 er fysisk stærk mens 3 er mindre vævre typer

Toutouh og Frederiksen er ikke med i ovenstående, da jeg ser dem som fyld i truppen. De har ikke fået spilletid af Jacobs, og fik næsten ingen af hverken CV eller Roland.

Alt i alt mener jeg at vi bør se på at få styrket venstre side ved næste transfervindue, for selvom vi har kompetente vikarer på pladserne, så har vi kun få spillere der naturligt kan spille rollerne som offensiv back og decideret kant. Desuden må vi gerne for min skyld skippe Grindheim til vinter, hvis han ikke formår at tilkæmpe sig mere spilletid under Jacobs, for så skal vi have en ny spiller til pladsen, der kan aflaste midtbanen. Claudemir, Vingaard og TK kan begge spille offensiv central midt, mens både TK og Delaney har vist at de kan spille den mere kontrollerende midtbanerolle. Så for at undgå problemer ved skadesperioder er det nok rarest at have en mere til den kontrollerende rolle. Jeg har talt med andre der mener at Vingaard kan agere kontrollerende midtbanespiller, men det mener jeg personligt er at spilde hans evner.

Tranfervinduet er for mig at se bestået, men jeg vil ikke sige at vi er gået usvækket igennem det.

Undskyld langt indlæg, men håber andre vil give deres vurdering af transfervinduet Peace

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Kagemexx
Ynglingespiller

« Svar #15542: 01 Sep 2012, 17:48 »

Transfervinduet i Danmark er stadig åbent, så de kan stadig hente og sælge spillere  Wink

plutonium
Manager

« Svar #15543: 01 Sep 2012, 19:46 »

Transfervinduet i Danmark er stadig åbent, så de kan stadig hente og sælge spillere  Wink

Så må der jo komme en update,  hvis der sker mere Wink

Men hvor længe er vinduet så åbent?

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

El Cubo
Ynglingespiller

« Svar #15544: 01 Sep 2012, 19:48 »

Så må der jo komme en update,  hvis der sker mere Wink

Men hvor længe er vinduet så åbent?
indtil klokken 24.00 tirsdag Smiley

Tash
Ynglingespiller

« Svar #15545: 03 Sep 2012, 18:56 »

Så fik vi sgu hentet en spiller - det havde jeg ikke lige regnet med, at vi gjorde.

Rurik Gislason er vores ny spiller på en fire-årig kontrakt Smiley

GHERTESTEAS
Gæst

« Svar #15546: 03 Sep 2012, 21:58 »

Rimelig uventet signing må man sige - i går stod vi og bandede ham væk i Odense efter hans mål, og nu spiller han for os. Ikke lige der jeg helst havde set en forstærkning, især fordi han ikke er en ledertype. Men han er en god spiller, og han er mere end velkommen, han skal nok bidrage med nogle nye gode ting.

Og så har jeg lidt på fornemmelsen at det betyder at enten Bolaños eller Robben kan være på vej ud af døren her til sidst.

AFC
Manager

« Svar #15547: 03 Sep 2012, 22:05 »

Det kom også som en stor overraskelse for mig, da jeg opdagede billedet af Gislason i FCK trøjen, som FCK havde publiceret på facebook på min iPhone.

Nu når Oviedo er røget er det meget rart med lidt bredde til truppen, og jeg er ret sikker på, at han nok skal blive en gevinst for os. Han har tempo, er driblestærk og så knokler han røven ud af bukserne. Både offensivt og defensivt, som vi så eksempler på i går. Spørgsmålet er, om han går direkte ind i startopstillingen på venstrekanten eller om den er tildelt Jørgensen, men det kan også tyde på et Bolanos farvel senere i aften, hvilket jeg virkelig frygter!

Men spændende med Gislason. Nu er der knap to timer tilbage, og der kan ske meget endnu. Vi må krydse fingre for, at der ikke er flere spillere der forlader os.

Thebarber
Landsholdsspiller

« Svar #15548: 19 Sep 2012, 23:26 »

Vinder FCK imorgen over Molde?

Jeg får aldrig råd til et nyt FMF navn.......

Legenden
Manager

« Svar #15549: 19 Sep 2012, 23:29 »

Vinder FCK imorgen over Molde?

Du finder svaret herHævet Øjenbryn

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

Thebarber
Landsholdsspiller

« Svar #15550: 19 Sep 2012, 23:31 »

Jakob siger nej, så skal jeg nok ikke oddse på dem imorgen Smiley

Jeg får aldrig råd til et nyt FMF navn.......

mfsjovhat
Landsholdsspiller

« Svar #15551: 19 Sep 2012, 23:50 »

Tror på. at vi vinder imorgen. Vi kommer nok bagud, men hiver den alligevel hjem.

Thaurat al Shabab

Legenden
Manager

« Svar #15552: 23 Sep 2012, 23:35 »

Har ikke set så meget til Cornelius, han har da sikkert gjort det fint. Men ser ham på ingen måde kunne erstatte Damen på nuværende tidspunkt.

Min krystalkugle fejler aldrig!

Hold kæft, hvor er han bare god.  Opstemt

Cooooooooooooooooen elius!

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

plutonium
Manager

« Svar #15553: 26 Sep 2012, 14:03 »

Så er der storm af forlængelser i truppen Opstemt

Remmer, Busk, Santin og ikke mindst Cornelius har alle forlænget deres kontrakter til henholdsvis tre, tre, to og fire år ud i fremtiden.

Remmer har allerede vist at han er en eminent offensiv back, der imo sagtens kan true LJ i startopstillingen. Defensivt har han naturligvis mere at arbejde med, men det er jo så bare dejligt at Lars er i truppen til at lære ham det! Vi står stærkt på højre back, selvom vi før sommerferien skreg på styrkelse af bredden. Det gør jeg personligt ikke mere.

Busk har jeg fra flere sider hørt omtalt som en af landets mest lovende målmandstalenter, og jeg glæder mig sygt meget til at se ham i aktion en dag! Hvis han gør bare halvdelen af de roser jeg har hørt om ham ære, så har vi en genial erstatning når Wiland/KC skal videre eller pensioneres.

Santin har i den grad løftet sit spil efter Jacobs entré, og derfor er det da kærkomment med den forlængelse. Når det er sagt, så vil jeg ikke så hurtigt glemme Santins, efter min mening, dårlige arbejdsindsats i de senere år, hvor det kun er målene der har holdt ham på banen. Brasilianere har før vist, at de kan have gode måneder eller halvsæsoner, for derefter at falde sammen. Men absolut ikke dårligt at han har fået sin kontrakt forlænget.

Cornelius er vel den mest naturlige forlængelse. Han er gået fra ungt talent til et af ligaens mest lovende talenter (hvis ikke dét mest lovende) i løbet af en måned, og det er derfor en selvfølge at han skal have en lønforhøjelse. At man samtidig kan få et år mere på kontrakten er jo bare nice! Især fordi han virker som om han har mod på at blive kontrakten ud! Det kan selvfølgelig ændre sig hurtigt, men det luner mit løvehjerte, at talenterne ikke har travlt med at forlade flokken! Cornelius er spændende at følge, for der har før været unge angrebstalenter der har haft en god halvsæson eller to, for derefter at dale i niveau, men fordi Cornelius ikke bare er en målsluger, men en lige så kompetent spilfordeler og presspiller, så tror jeg han vil levere på et højt niveau selv hvis målene i en periode udebliver.

Alt i alt sender jeg en stor mental high five i CVs retning. Dejlig pose nyheder på en regnvåd onsdag!

mfsjovhat
Landsholdsspiller

« Svar #15554: 26 Sep 2012, 16:07 »

Så er der storm af forlængelser i truppen Opstemt

Remmer, Busk, Santin og ikke mindst Cornelius har alle forlænget deres kontrakter til henholdsvis tre, tre, to og fire år ud i fremtiden.

Remmer har allerede vist at han er en eminent offensiv back, der imo sagtens kan true LJ i startopstillingen. Defensivt har han naturligvis mere at arbejde med, men det er jo så bare dejligt at Lars er i truppen til at lære ham det! Vi står stærkt på højre back, selvom vi før sommerferien skreg på styrkelse af bredden. Det gør jeg personligt ikke mere.

Busk har jeg fra flere sider hørt omtalt som en af landets mest lovende målmandstalenter, og jeg glæder mig sygt meget til at se ham i aktion en dag! Hvis han gør bare halvdelen af de roser jeg har hørt om ham ære, så har vi en genial erstatning når Wiland/KC skal videre eller pensioneres.

Santin har i den grad løftet sit spil efter Jacobs entré, og derfor er det da kærkomment med den forlængelse. Når det er sagt, så vil jeg ikke så hurtigt glemme Santins, efter min mening, dårlige arbejdsindsats i de senere år, hvor det kun er målene der har holdt ham på banen. Brasilianere har før vist, at de kan have gode måneder eller halvsæsoner, for derefter at falde sammen. Men absolut ikke dårligt at han har fået sin kontrakt forlænget.

Cornelius er vel den mest naturlige forlængelse. Han er gået fra ungt talent til et af ligaens mest lovende talenter (hvis ikke dét mest lovende) i løbet af en måned, og det er derfor en selvfølge at han skal have en lønforhøjelse. At man samtidig kan få et år mere på kontrakten er jo bare nice! Især fordi han virker som om han har mod på at blive kontrakten ud! Det kan selvfølgelig ændre sig hurtigt, men det luner mit løvehjerte, at talenterne ikke har travlt med at forlade flokken! Cornelius er spændende at følge, for der har før været unge angrebstalenter der har haft en god halvsæson eller to, for derefter at dale i niveau, men fordi Cornelius ikke bare er en målsluger, men en lige så kompetent spilfordeler og presspiller, så tror jeg han vil levere på et højt niveau selv hvis målene i en periode udebliver.

Alt i alt sender jeg en stor mental high five i CVs retning. Dejlig pose nyheder på en regnvåd onsdag!

Enig i alt!

For lige kort at supplere mener jeg, at CVs forhold til både spillere, stab og fans i og omkring klubben er blevet styrket markant. Efter en del fejl indkøb og et fejlslået ophold som cheftræner samt et misset mesterskab + direkte chl detagelse, så det ikke godt ud for CV. Den endelige beslutning om at ansatte Ariel, tror jeg personligt var vendepunktet for os, idet han lynhurtigt fik sat et præg på truppen og turde satse på unge spillere fremfor etablerede navne som b.la Vingaard. Ariel besidder iøvrigt også værktøjerne og de taktiske elementer, som man vinde fodbolde via flot spil med.

Thaurat al Shabab

Sider: 1 ... 1035 1036 [1037] 1038 1039 ... 1076 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010