home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
01 Jun 2025, 12:23 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23573
  1 Bruger, 677 Gæster Online.

Nyeste Bruger: robbertwilson12
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  F.C. København Tråden
0 Brugere og 16 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 1025 1026 [1027] 1028 1029 ... 1076 Udprint
Forfatter Emne: F.C. København Tråden  (Læst 1749652 gange)
Daniel Nordentoft
Manager

Sv: F.C. København Tråden
« Svar #15390: 31 Jul 2012, 15:37 »

Jeg er enig med dig. 20 millioner vil være en klassehandel for jer. Oviedo er god, men han har kun et år tilbage af sin kontrakt, og derfor vil 20 millioner være et usædvanligt godt salg. Derudover er Bengtsson ikke specielt dårlig. Han kunne sagtens overtage, og I kunne spare de 20 millioner ved at satse på en fra de egne rækker som reserve. Det har vi da haft okay succes med i AaB, selv om vi selvfølgelig heller ikke havde noget valg.

Men set i lyset af Oviedos kontrakt, hans niveau og alternativer synes jeg ikke, at det ville være et dårligt salg. Tværtimod. Det er efter min mening også usandsynligt, at I holder Oviedo i mange år, og da hans kontrakt udløber næste sommer, vil jeg ikke tøve med at skyde ham afsted. 
Den Oviedo jeg ser hver weekend, er meget, meget mere værd en 20 mio. kr. Han er helt igennem en fantastisk fodboldspiller, og jeg tror virkelig, at han går en stor fremtid i møde. Hans antrit, speed og tekniske kvaliteter er simpelthen uhyggelige. Han åbner jo ethvert forsvar op, og det kan blive guld værd.

Bengtsson er bestemt ikke dårlig, men han er ikke i nærheden af Oviedo i min optik. Hvis jeg var CV havde jeg gjort alt hvad jeg kunne for at forlænge den kontrakt, og hvis det ikke kunne lade sig gøre, så må man vel sælge nu her og få nogle penge for ham. 20 mio. kr. synes jeg dog er for lidt. Han er en helt fantastisk fodboldspiller i min bog, og jeg ville begræde et salg af vores bedstspillende spiller pt.

verdenskrig
Manager

« Svar #15391: 31 Jul 2012, 15:41 »

Jeg synes faktisk Oviedo er så god at man burde give ham en løn der siger så meget spar to at man af den vej får ham til at blive bare en sæson mere. Det ville i så fald give endnu større muligheder for at skyde ham af til den pris han skal være værd.

Jeg må ganske ærligt sige at jeg er rystet over at nogle kan stille sig tilfreds med et beløb svarende til 20 millioner. Det er jo så underbetalt i min verden.

Oviedos mindstepris SKAL være 30 millioner og jeg synes enda det er fint ramt hvis man solgte ham for 40. Man må fra FCK's side da se at venstrebacks som Oviedo er i ufattelig høj kurs. Er CV blind?

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Daniel Nordentoft
Manager

« Svar #15392: 31 Jul 2012, 15:44 »

Jeg synes faktisk Oviedo er så god at man burde give ham en løn der siger så meget spar to at man af den vej får ham til at blive bare en sæson mere. Det ville i så fald give endnu større muligheder for at skyde ham af til den pris han skal være værd.

Jeg må ganske ærligt sige at jeg er rystet over at nogle kan stille sig tilfreds med et beløb svarende til 20 millioner. Det er jo så underbetalt i min verden.

Oviedos mindstepris SKAL være 30 millioner og jeg synes enda det er fint ramt hvis man solgte ham for 40. Man må fra FCK's side da se at venstrebacks som Oviedo er i ufattelig høj kurs. Er CV blind?
Spot on!

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #15393: 31 Jul 2012, 15:51 »

Nu skal vi heller ikke gøre ham bedre, end han er. Ja, han er god, men I får ham jo til at lyde som verdens bedste back.

Man bliver, som Pluto siger, nødt til at sætte tingene i perspektiv. Hvad er godt for Oviedo, og hvad er godt for FC København? Oviedo har et år tilbage af sin kontrakt og har udtalt, at han gerne vil videre. Er det 20 millioner værd at lade spille ham et år? Nej, det er det bestemt ikke. 20 millioner er et beløb, der sjældent ses i dansk fodbold, og det får man nu tilbudt for en spiller, som alligevel har en usikker fremtid i klubben. Jeg havde solgt ham på stedet.

En anden faktor er den, at Bengtsson som jeg ser som en glimrende afløser, stadig vil være en af de bedste backs i ligaen. Han vil ikke svække hold kontra de modstandere som man møder. Det er i hvert fald min holdning. I må ikke glemme hvor meget 20 millioner er i dansk fodbold.

Daniel Nordentoft
Manager

« Svar #15394: 31 Jul 2012, 15:57 »

Nu skal vi heller ikke gøre ham bedre, end han er. Ja, han er god, men I får ham jo til at lyde som verdens bedste back.

Man bliver, som Pluto siger, nødt til at sætte tingene i perspektiv. Hvad er godt for Oviedo, og hvad er godt for FC København? Oviedo har et år tilbage af sin kontrakt og har udtalt, at han gerne vil videre. Er det 20 millioner værd at lade spille ham et år? Nej, det er det bestemt ikke. 20 millioner er et beløb, der sjældent ses i dansk fodbold, og det får man nu tilbudt for en spiller, som alligevel har en usikker fremtid i klubben. Jeg havde solgt ham på stedet.

En anden faktor er den, at Bengtsson som jeg ser som en glimrende afløser, stadig vil være en af de bedste backs i ligaen. Han vil ikke svække hold kontra de modstandere som man møder. Det er i hvert fald min holdning. I må ikke glemme hvor meget 20 millioner er i dansk fodbold.
Hvorhenne får vi ham til at lyde som verdens bedste? Vi siger bare, at han er en fantastisk fodboldspiller, og det er vel indiskutabelt. Han kan blive til noget virkelig stort en dag, det tror jeg helt afgjort på.

Jeg sætter netop tingene i perspektiv, når jeg tilslutter mig VK's holdning. Vi tilbyder ham en rigtig god kontrakt og får ham til at spille 1-3 år mere i klubben og skyder ham afsted til en vanvittig sum. Hvis vi bare skyder ham afsted nu uden, at vi har en kontrakt der løber mere end ét år, så får vi selvsagt ikke meget for ham, og det ville være synd, når manden nu besidder et så stort talent. 20 mio. kr. er meget, det har jeg hele tiden sagt, men set i lyset af hans niveau, er det jo næsten ingenting.

verdenskrig
Manager

« Svar #15395: 31 Jul 2012, 16:01 »

Nej vi skal ikke gøre ham bedre end han er, men det mener jeg bestemt heller ikke der er nogen som gør? At sige han er FCK's bedste spiller, og med afstand den bedste back i superligaen synes jeg slet ikke er at overdrive. Jeg mindes ikke at have set en så komplet venstreback som ham herhjemme, og jeg er ikke et sekundt i tvivl om at han bliver en kanonspiller i PL efter en kort tilvænning.

Kvalitet bør koste, og selvom han har et år tilbage af sin kontrakt så bør hans markedsværdi stadig afspejle hans evner. 20 millioner er om man vil det eller ej ikke nok for en spiller af Oviedos klasse.

I øvrigt er det så ikke snart på tide at vi i DK stopper med den der amatøragtige jubeloptimistiske tankegang om at vores spillere ikke er mere værd? 20 millioner kroner er jo ikke meget, når man mister en spiller som er den bedste på sin plads i ligaen. Altså det er jo ikke fordi den danske liga er på niveau med den walisiske. Vi har bestemt gode spillere herhjemme og klubberne skal naturligvis have fuld valuta for pengene.

FCK skyder sig selv i foden hvis de sælger ham for så lidt, det er og bliver min holdning Smiley

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

plutonium
Manager

« Svar #15396: 31 Jul 2012, 16:02 »

Jeg er rørende enig med Jakob.

Efter min mening er det dybt urealistisk at forlænge med ham og sælge ham for 40 mio. Eller bare 30 for den sags skyld. At han er det værd er en helt anden snak, men jeg tror ikke der er mange udenlandske klubber der vil give 30 mio for en spiller, der spiller i Superligaen. Især ikke når han er 22 år (muligvis kun 21, kan ikke huske det), og ikke kan indgå som spiller af egen avl.

Min argumentation for at slippe ham er i et af mine forrige indlæg, og jeg vil ikke gentage mig selv mere end højst nødvendigt xD

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

plutonium
Manager

« Svar #15397: 31 Jul 2012, 16:05 »

I øvrigt er det så ikke snart på tide at vi i DK stopper med den der amatøragtige jubeloptimistiske tankegang om at vores spillere ikke er mere værd? 20 millioner kroner er jo ikke meget, når man mister en spiller som er den bedste på sin plads i ligaen. Altså det er jo ikke fordi den danske liga er på niveau med den walisiske. Vi har bestemt gode spillere herhjemme og klubberne skal naturligvis have fuld valuta for pengene.

FCK skyder sig selv i foden hvis de sælger ham for så lidt, det er og bliver min holdning Smiley

Hvis andre ligaers klubber var villige til at smide større beløb efter danske spillere, så er jeg principielt enig med dig Wink

Synes de danske spillere holder en pæn standard, men udlandet er bare ikke villige til at (i deres øjne) overbetale for vores spillere. At vi danskere så mener at de er det værd er en helt anden snak  Smiley

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

verdenskrig
Manager

« Svar #15398: 31 Jul 2012, 16:05 »

Selvom han ikke kan indgå som egen avl, så er han en spiller der på kort tid kan blive en profil på holdet.. Jeg går ud fra at Everton har i sinde at sælge Baines hvis de henter Oviedo. Oviedo er ikke på Baines niveau nu.

Men det kan han hurtigt blive Smiley

Cool

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #15399: 31 Jul 2012, 16:22 »

Hvorhenne får vi ham til at lyde som verdens bedste? Vi siger bare, at han er en fantastisk fodboldspiller, og det er vel indiskutabelt. Han kan blive til noget virkelig stort en dag, det tror jeg helt afgjort på.

Jeg sætter netop tingene i perspektiv, når jeg tilslutter mig VK's holdning. Vi tilbyder ham en rigtig god kontrakt og får ham til at spille 1-3 år mere i klubben og skyder ham afsted til en vanvittig sum. Hvis vi bare skyder ham afsted nu uden, at vi har en kontrakt der løber mere end ét år, så får vi selvsagt ikke meget for ham, og det ville være synd, når manden nu besidder et så stort talent. 20 mio. kr. er meget, det har jeg hele tiden sagt, men set i lyset af hans niveau, er det jo næsten ingenting.
Oviedo behøves ikke at være en bedre spiller om 3 år, end han er i dag. Det vil ikke nødvendigvis være et klogt træk af FC København at give ham kassen. Hans værdi kan sagtens falde. Og jeg synes, at I overdriver Oviedo. Han er god og måske den bedste back i ligaen, men at han er meget mere værd end 20 millioner og hurtigt kan spille på samme niveau som Leighton Baines synes jeg er noget værre sludder.

Det er ikke bare så nemt at forhandle med en spiller og så sige: "Her er en masse penge, og så spiller du for os de næste 3 år, hvorefter vi sælger dig for 40-50 millioner". Oviedo har selv sagt, at han vil videre, så det er for mig ikke aktuelt at forlænge med manden. Hans sportslige ambitioner burde betyde mere end penge. Oviedo kan jo reelt være ligeglad med, hvad FCK får for ham, hvis han kommer på hold i Everton. Og så kan Everton hente ham gratis næste år. Desuden har I mange rigtig dygtige ungdomsspillere, som også er værd at satse på.

Daniel Nordentoft
Manager

« Svar #15400: 31 Jul 2012, 16:50 »

Oviedo behøves ikke at være en bedre spiller om 3 år, end han er i dag. Det vil ikke nødvendigvis være et klogt træk af FC København at give ham kassen. Hans værdi kan sagtens falde. Og jeg synes, at I overdriver Oviedo. Han er god og måske den bedste back i ligaen, men at han er meget mere værd end 20 millioner og hurtigt kan spille på samme niveau som Leighton Baines synes jeg er noget værre sludder.

Det er ikke bare så nemt at forhandle med en spiller og så sige: "Her er en masse penge, og så spiller du for os de næste 3 år, hvorefter vi sælger dig for 40-50 millioner". Oviedo har selv sagt, at han vil videre, så det er for mig ikke aktuelt at forlænge med manden. Hans sportslige ambitioner burde betyde mere end penge. Oviedo kan jo reelt være ligeglad med, hvad FCK får for ham, hvis han kommer på hold i Everton. Og så kan Everton hente ham gratis næste år. Desuden har I mange rigtig dygtige ungdomsspillere, som også er værd at satse på.
Du er nødt til at læse, hvad man skriver. Jeg har intet nævnt om Baines. Det var VK, og han skrev jo heller ikke, at han var på samme niveau, men kunne blive det. Baines er fantastisk og lad os nu se, hvor langt Oviedo's talent rækker, men ingen tvivl om, at han kan blive noget stort.

Hvem har nu sagt, at det er nemt at forhandle med ham? Det er jo netop derfor, at CV virkelig skal gøre alt for at forlænge med ham. Hvis han ikke vil det og hans ambitioner ligger andetsteds, så må vi jo handle derefter. Vi har nogle fine unge spillere på vej op, men der skal forstærkes i venstresiden, hvis Oviedo bliver solgt. Bengtsson er dygtig, men slet ikke på niveau med Oviedo og det ville da utvivlsomt være en svækkelse for os, og tænk så hvis svenskeren blev skadet? Der skal forstærkes på backen, hvis han ryger.

GHERTESTEAS
Gæst

« Svar #15401: 31 Jul 2012, 16:52 »

Når man ser på hvad spillere bliver handlet for i PL, så synes jeg bestemt at 20 mio. er en smule trist for en så fantastisk og ung spiller som Oviedo.

Dog må man bare sige, at det er svært at forvente så meget, netop fordi han kun har et år tilbage af sin kontrakt. Man skulle have været hurtigt ude og forlænge med ham, lige da han begyndte at komme på holdet i foråret. Der var sgu nok en grund til at han pludselig kom på holdet lige pludselig, og det var også først her at han bed sig fast på holdet. Så der var kæmpe grundlag for en forlængelse dengang, netop fordi Oviedo vel var glad for endelig at kunne spille fast for Danmarks største klub.

Så endte han bare med at blive for god i løbet af foråret og nu her efter 3 kampe i efteråret må man bare sig at han er for god til at rende rundt i Suppen.

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #15402: 31 Jul 2012, 17:33 »

Du er nødt til at læse, hvad man skriver. Jeg har intet nævnt om Baines. Det var VK, og han skrev jo heller ikke, at han var på samme niveau, men kunne blive det. Baines er fantastisk og lad os nu se, hvor langt Oviedo's talent rækker, men ingen tvivl om, at han kan blive noget stort.

Hvem har nu sagt, at det er nemt at forhandle med ham? Det er jo netop derfor, at CV virkelig skal gøre alt for at forlænge med ham. Hvis han ikke vil det og hans ambitioner ligger andetsteds, så må vi jo handle derefter. Vi har nogle fine unge spillere på vej op, men der skal forstærkes i venstresiden, hvis Oviedo bliver solgt. Bengtsson er dygtig, men slet ikke på niveau med Oviedo og det ville da utvivlsomt være en svækkelse for os, og tænk så hvis svenskeren blev skadet? Der skal forstærkes på backen, hvis han ryger.

Hold nu op med alle de der retoriske spørgsmål, det er sgu lovligt at ligge to og to sammen. Set i lyset af en spiller i dansk fodbold, set i lyset af Oviedos kontrakt og set i lyset af hans ambitioner er det et rigtig godt salg. Så kan det godt være, at der render en back i Premier League, der er på niveau med Oviedo, og som har en højere salgspris, men sådan er det markedet nu til dags, og det ved FC København forhåbentlig godt.

I har to backer, der er bedre end alle andre, så hvis I nu var fornuftige og solgte Oviedo, så vil Bengtsson kun være en svækkelse på jeres hold indbyrdes, hvilket er hamrende ligegyldigt, når I ikke skal møde jer selv.

Du synes Oviedos værdi er mere end 20 millioner, og beskriver det som "næsten ingenting". VK mener, at han kan nå Baines' niveau hurtigt. Jeg nævner de to ting. En sagt af hver af jer. Men du hiver kun fat i det med Baines, og siger at jeg ikke læser efter. Det er sgu for nemt. Jeg citerer ingen steder, nogle for at have sagt at Oviedo er på niveau med Baines, men siger at det er noget sludder, at han kan nå det indenfor nærmest fremtid, for det er det. Ligesom det er noget sludder, at Oviedo værdi på nuværende tidspunk er langt højere end 20 millioner.

Jeg er ude.
« Seneste Redigering: 31 Jul 2012, 17:37 af Jakob E » Logged

MBJ
Landsholdsspiller

« Svar #15403: 31 Jul 2012, 20:09 »

Oviedo er en helt fantastisk spiller, som jeg faktisk tror på kan være med på et sub-tophold i PL. Han kan det hele, offensivt som defensivt. Han er ung, men har allerede en del erfaring. En ønskespiller for rigtig mange klubber. Derfor mener jeg ikke at 20 millioner nok for ham. Det har han simpelthen for meget talent til. Han har fremtiden foran sig, og kunne sagtens spille fast for Everton hvis Baines forsvandt. Jeg tror måske endda han kan udvikle sig til at blive blandt de 15 bedste venstrebacks i verden. Det er en guldgrube i har rendende rundt. Havde vi i Chelsea ikke haft en reserve for Cole, så havde jeg gerne set vi havde købt Oviedo.

Hvis jeg var CV ville jeg afvise et hvert bud under 40 millioner og så tilbyde ham en klækkelig lønforhøjelse. Han er helt bestemt det værd!

mfsjovhat
Landsholdsspiller

« Svar #15404: 31 Jul 2012, 20:54 »

Det er ikke tit jeg siger det her, jeg tror faktisk aldrig jeg har sagt det før, men fuck hvor er du vidunderlig VK. Det er jo for fanden logisk, at jo højere Superligaen tangere koefficientmæssigt, jo højere vil markedsprisen være/blive på alle ligaens spillere, idet konkurrence- og ydeevnen er høj og stigende. Vi ser gang på gang at tilsvarende ligaer, hvad angår det sportslige samt det statistiske, såsom Jupiler League, Skotske PrL, Den Østriske Bundesliga og den Schweiziske Super League formår at sælge spillere til sindsyge prisniveauer hver sæson. Jeg savner noget eksponering og respekt omkring superligaen, som konstant formår at udvikle sig i den rigtige retning. Tag evt. et kig på Norge og Sverige. Sverige ligger nr. 25 og Norge nr. 27 - De formår alligevel at sælge spillere til udlandet, tilsvarende Superligaens salgstal og priser.
Det er ved at blive et markant problem, da vores øvrige konkurrenter (Østrig, Schweiz, Skotland og Belgien) er i færd med at bygge nogle rigtige stærke hold op, som vil blive meget svære at udkonkurrere og derved er vores koefficientplacerin g desværre ... midlertidig.

EDIT: At Salzburg fucker op med den økonomi som de er i besiddelse af, vil jeg tillade mig at betegne som vores held!
« Seneste Redigering: 31 Jul 2012, 20:57 af mfsjovhat » Logged

Thaurat al Shabab

Sider: 1 ... 1025 1026 [1027] 1028 1029 ... 1076 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010