home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
09 Jun 2025, 20:39 g00n Blogs Minimalistic 2020
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23575
  0 Brugere, 739 Gæster Online.

Nyeste Bruger: datarecovee
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  F.C. København Tråden
0 Brugere og 17 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 978 979 [980] 981 982 ... 1076 Udprint
Forfatter Emne: F.C. København Tråden  (Læst 1778171 gange)
Daniel Nordentoft
Manager

Sv: F.C. København Tråden
« Svar #14685: 09 Jan 2012, 12:58 »

Bjerregaard har været med fra starten(?) - i lang tid anyways - det blåstempler jo ikke ligefrem alt han foretager sig.

At CVs overordnede er business-mindede, kan lige så godt blive en bagdel, da han så måske får for kort eller lang snor, da de ikke har føling med fodbold, men kun business.... Der er meget på spil med sådan en ansættelse.
Selvfølgelig har de føling på fodbolden, da det er det som er hele drivskraften for virksomheden. CV er en yderst kompetent herre, som har sit håndværk i orden! Jeg er rolig ved situationen, og jeg tror også at der kommer en ny herre ind på sigt.

Daniel Nordentoft
Manager

« Svar #14686: 09 Jan 2012, 13:08 »

Manden får i hvert fald noget at se til, og jeg håber at han kan magte det! Han skal tage P-trænerlicensen, og samtidig har han et kæmpe stykke arbejde i klubben fremover, da han jo skal udfylde sin vante rolle som sportsdirektør, og jo nu samtidig agere rollen som cheftræner.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #14687: 09 Jan 2012, 13:19 »

Forskellen på Brøndby og FCK er jo også, at amatørafdelingen i Brøndby sidder på en meget stor del af magten, mens FCK er en forretning drevet af forretningsfolk. Amatørklubber har det med at dvæle ved fortiden, mens forretninger skal skabe resultater fremadrettet. Det borger for, at selvom CV måske nok er rekrutteret fra egne rækker, så får han ikke længere snor end resultaterne er til.

Når det er sagt, så virker fyringen af Roland Nilsson logisk, selvom den alligevel kommer lidt ud af det blå. Han virkede slet ikke til, i samme grad som sine forgængere, til at være headhuntet til at videreføre den røde tråd, som startede under Hodgson. Problemet i det, kan så være, at det jo netop er CV der har stået for træneransættelsen (går jeg ud fra), så fejlcastingen falder tilbage på ham, og alligevel er det nu ham der selv skal følge den røde tråd.

RN var tydeligvis en fejl. Jovist var opgaven svær, med de mange profiler der forlod klubben, men det var jo netop i starten det gik bedst, og så er resultaterne ellers bare blevet ringere og ringere.

Det der i mine øjne burde bekymre FCK fans er, hvordan man har tænkt sig at føre den røde tråd videre, hvis CV ikke fungerer som cheftræner. For hvem skal så finde den træner, der passer ind i klubben?

jokke
Førsteholdsspiller

« Svar #14688: 09 Jan 2012, 13:27 »

Jeg vil mene, at dette er udmærket beslutning. Resultatsmæssigt i Superligaen har det vel kørt ok, men spillemæssigt har det hverken i Europa eller førnævnte Superligaen kørt.. Er spændt, og optimistisk på fremtiden!!

Forza FC

jokke
Førsteholdsspiller

« Svar #14689: 09 Jan 2012, 13:36 »

Anders-G
Reserveholdsspiller

« Svar #14690: 09 Jan 2012, 14:00 »

Det er vel ikke så langt fra hvordan de gør det i England? Smiley

Nu skal have være træner og selv stå for sine indkøb - det har alle dage været god latin i min bog! Det øvrige arbejde som sportsdirektør kan vel uddelegeres til andre? En sportsdirektørs primære funktion er jo at sørge for at den sportslige sektor fungerer, og jeg kan ikke se problemet ved at sportsdirektør samtidig er cheftræner.

Det er jo heller første gang det er sket i dk.. ove pedersen var jo også sportsdirektør og træner i Esbjerg indtil han fyrede sig selv.. 

Erik Mykland: En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80% temperament og 20% fuld.

Anders-G
Reserveholdsspiller

« Svar #14691: 09 Jan 2012, 14:25 »

Er jeg den eneste som havde håbet vi havde kigget op mod Molde og deres træner Ole Gunner Solskjær?..
Jeg havde virkelig håbet på vi havde hentet ham ind. Han har godt nok spillet et andet system end det vi gør men.
1 Han har jo spillet i en klub som spiller det sammen system som vi og vil da også mene at koncepterne ligner lidt hinanden så han kender til systemet
2 Han har arbejdet sammen med en af de største managers i veerden og har da også trænet ungdommen i utd. Jeg ved godt det ikke gør han til den bedste træner men det at har stået i lære hos Sir Alex kan kun ha været lærerigt for ham.
3 Han har vundet det norske mesterskab. ja jeg ved godt Roland også havde vundet et mesterskab inden han kom til klubben.. men jeg tror Ole har det der skal til i og med han har spillet i klub hvor der er meget pres.
4 Så er han norsk ej spøg til side. Han har sagt at den eneste klub i norden han vil træne udover Molde er FCK. og hvis man kunne lokke sådan en som Ole til klubben ville i mine øjne være et scoop..

Erik Mykland: En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80% temperament og 20% fuld.

plutonium
Manager

« Svar #14692: 09 Jan 2012, 14:34 »

Ståle nåede jo at stå som assistent for et landshold og skabte gode resultater med mindre hold før han nåede til FCK. Solskjær er efter min mening endnu for grøn i trænergerningen til at jeg ville hive ham ind.

Men på længere sigt tror jeg godt han kunne blive interessant. Lige nu er han dog uaktuel for mig.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

DeBuur
Manager

« Svar #14693: 09 Jan 2012, 16:53 »

Tror og håber dette er starten på FCK's nedtur..
Dog kan man så også sige at det i forvejen ikke fungerede med RN.

Jeg må indrømme, at jeg synes det lyder voldsomt at han både skal fungere som Sportsdirektør og Træner.. Det kan vel ikke være en holdbar løsning på sigt.

Nope - IMO viser FCK ledelsen handle kraft og stopper et samarbejde på trods af at FCK ligger nr 1 - det er da om noget at have visioner - spillet har ikke fungeret og FCK har sgu været pinlige at følge i CL og EL , men FCK har noget som vi ikke har på vestegnen.... en ledelse der har ambitioner og følger disse op af handlinger.

Jeg tror ikke CV er den langsigtede løsning... men hvad ved jeg om det - personligt kunne jeg godt tænke mig at se en Troels Bech i FCK... men mon ikke der hentes en udenlandsk træner.

YNWA

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

« Svar #14694: 09 Jan 2012, 16:56 »

Synes bare at man burde kunne have set et problem ved at ansætte Ronald når han er en helt anden type end det de åbenbart leder efter. CV har haft 1½ år til at finde den rigtige træner efter Ståle sagde han ville stoppede.

Så CV må have gjort noget forkert i castingen af Ronald, og manden har altså haft 1½ år til at finde den rigtige. Det er da lidt tankevækkende, når man altid høre hvor meget tjek københav har på spillere rundt omkring i verden, men de ikke kan finde den rigtige træner, når man har haft så lang tid til det.

I skal ikke komme at fortælle at man ikke har set manden havde træninger fra den klub han kom fra, så at de er overrasket over stilen virker lidt underligt.

Men absolut spændende med CV som træner, han har ikke det store pres på sig det første halve år da man er sikker på mesterskabet og direkte CL deltagelse, Prøvelsen kommer efter sæsonen.

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.

Antchev
Juniorspiller
**

« Svar #14695: 09 Jan 2012, 20:26 »

Kan ikke se problemet i at en træner fungerer som sportsdirektør og træner .. Sådan er det i de fleste PrL-klubber .. Bare se Sir Alex og Arsene Wenger som de beste eksempler.. Et andet ord for en træner og sportsdirektør = manager Wink

Månedens bruger: Oktober 2010

Marchang
Landsholdsspiller

« Svar #14696: 09 Jan 2012, 20:48 »

Ståle nåede jo at stå som assistent for et landshold og skabte gode resultater med mindre hold før han nåede til FCK. Solskjær er efter min mening endnu for grøn i trænergerningen til at jeg ville hive ham ind.

Men på længere sigt tror jeg godt han kunne blive interessant. Lige nu er han dog uaktuel for mig.

Han er da IMO ligeså god som Ståle var dengang. Dog har han ikke været assistent for Norge, men så har han til gengæld været træner i United med stor succes. Dog er det mere spørgsmålet om han finder FCK interessant, i forhold til omvendt, for tror England er det næste skridt.   

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

plutonium
Manager

« Svar #14697: 25 Jan 2012, 10:49 »

Han er da IMO ligeså god som Ståle var dengang. Dog har han ikke været assistent for Norge, men så har han til gengæld været træner i United med stor succes. Dog er det mere spørgsmålet om han finder FCK interessant, i forhold til omvendt, for tror England er det næste skridt.   

Jeg ved ikke noget om Solskjærs succes som træner i United. Der stod han i hvert fald ikke i spidsen for a-holdet, og der er forskel på det pres man er under ved et reservehold eller et a-hold Peace

Han har gjort det godt, men han har altså ikke haft særlig lang tid til at lære trænergerningen, så indtil han er lidt mere erfaren vil jeg stadig kalde ham uaktuel for FCK. Om Danmark er interessant vil jeg sige ja til, for han har udtalt at han synes det kunne være en god jobmulighed.

Men derudover kan jeg glæde mig over at vi har hentet Kris Stadsgaard! Peace

FCK henter Kris Stadsgaard

Det er en stærk forsvarsspiller vi har fået, og absolut tiltrængt! Jeg kan stadig rigtig godt lide Ragga og Sölvi, men det er godt med endnu en stærk spiller til at øge konkurrencen!

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Daniel Nordentoft
Manager

« Svar #14698: 25 Jan 2012, 11:52 »

Stadsgaard er en kvalitetesspiller, og en rigtig fornuftig erhvervelse i min optik. Det er godt, at vi får lidt mere bredde nede i midterforsvaret, så vi ikke er så tyndt besat.

Som du også fint påpeger, Pluto, så kommer der lidt mere konkurrence om pladsen, og det har de to islændinge nu meget godt af.

blomvikings
Manager

« Svar #14699: 25 Jan 2012, 12:06 »

Stadsgaard er en kvalitetesspiller, og en rigtig fornuftig erhvervelse i min optik. Det er godt, at vi får lidt mere bredde nede i midterforsvaret, så vi ikke er så tyndt besat.

Som du også fint påpeger, Pluto, så kommer der lidt mere konkurrence om pladsen, og det har de to islændinge nu meget godt af.

Er helt enig i, at det er et godt køb for at styrke bredden.
Men ligefrem at kalde en spiller, der er blevet totalt vraget i Malaga, for en kvalitetsspiller, vil jeg mene er for små ambitioner for klub som FCK, som jeg mener skal bestræbe sig på at være bedre end klubber som Malaga.

Men klart en god signing.

Sider: 1 ... 978 979 [980] 981 982 ... 1076 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010