home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:39:37 g00n Blogs Minimalistic 2020
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23573
  1 Bruger, 717 Gæster Online.

Nyeste Bruger: robbertwilson12
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  4-4-2 RoO
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: 4-4-2 RoO  (Læst 16814 gange)
vondracek
Gæst

Sv: Vondraceks 4-4-2
« Svar #15: 16 Apr 2008, 21:27 »

men så tweaker den gode manager sin taktik Cool

Lige mine ord. Dog ser det ud til, at de fleste ikke har haft succes med denne taktik - Indtil videre. Det kan måske skyldes mangel på tweaks eller nogle helt andrer faktorer, som også beskrives i wwfan's TT&F tråd. For instance moral, dårlige team talks etc.

EDIT: Men lad os alle få noget ud af denne tråd og få lidt gang i de taktiske aspekter herinde. Det er noget man sjældent ser herinde og noget som kan gavne mange nye mangere. Så fyr løs hvis der er noget.
« Seneste Redigering: 16 Apr 2008, 21:30 af vondracek » Logged

ElGuapo
Landsholdsspiller

« Svar #16: 16 Apr 2008, 21:41 »

ElGuapo: Jo det burde det helt sikkert ja. Klokken har været mange og har ikke rigtig tænkt over det.
Nu er det heller ikke for at lyde fornærmet, men hvis du læser mit første indlæg, så kan du faktisk se, at jeg har linket til wwfan's Theorems and Frameworks 08', hvorfor jeg ikke forstår at du også gør det?

Beklager det med linket til The Tactical Bible Master Thread Smiley Jeg var ikke lige klar over, at det var det, du linkede til. wwfan er rigtig nok hovedmanden bag TT&F, men han er ikke alene om det. TT&F + Ro0 er kerneindholdet på FMBritain, og er som sådan en holdindsats.
My bad, fordi jeg ikke tjekkede op på dit link Smiley

Jeg er en personlig tilhænger af TT&F + Ro0(og RoT). Selvom jeg mener, at der er andre måder at sætte en taktik sammen på, giver The Tactical Bible Master Thread fremragende skabaloner til at skabe sin egen taktik i alle afskygninger. Jeg fik faktisk engang lavet en fungerende 3-5-2.
Som du vist selv er inde på, så er ingen taktik perfekt, og man er nød til at ændre indstillingerne efter omstændighederne, og det gælder for TT&F Ro0, men jeg har aldrig fundet noget, der tilnærmelsesvis er så godt gennemarbejdet og gennemtestet som det FMBritain laver Smiley

vondracek
Gæst

« Svar #17: 16 Apr 2008, 21:54 »

Jeg er en personlig tilhænger af TT&F + Ro0(og RoT). Selvom jeg mener, at der er andre måder at sætte en taktik sammen på, giver The Tactical Bible Master Thread fremragende skabaloner til at skabe sin egen taktik i alle afskygninger. Jeg fik faktisk engang lavet en fungerende 3-5-2.
Som du vist selv er inde på, så er ingen taktik perfekt, og man er nød til at ændre indstillingerne efter omstændighederne, og det gælder for TT&F Ro0, men jeg har aldrig fundet noget, der tilnærmelsesvis er så godt gennemarbejdet og gennemtestet som det FMBritain laver Smiley

Så er jeg ikke den eneste herinde, der føler på samme måde. Ja The Tactical Bible Master Thread er et fantastisk sted, hvor man kan samle en masse viden og udvikle sig yderligere hvad angår de taktiske anspekter. Har selv læst en hel del inde på FM-Britain og som du siger, så er FM-Britain en fantastisk hjemmeside - Især hvis man ønsker at træde videre op på næste niveau.
Jeg synes også, at vi mangler meget af disse debatter herinde, hvilket var én af grundende til, at jeg smed min taktik op. Godt nok er den langt fra perfekt, men udover at oploade en mulig vindertaktik, så er målet også at åbne brugernes øjne op og få dem til at kigge rundt omkring på vores britiske venners hjemmeside. Den vil helt klart gavne en masse og måske vil der blive lagt blive lagt op til flere taktiske debatter herinde.

ElGuapo
Landsholdsspiller

« Svar #18: 16 Apr 2008, 22:27 »

Så er jeg ikke den eneste herinde, der føler på samme måde. Ja The Tactical Bible Master Thread er et fantastisk sted, hvor man kan samle en masse viden og udvikle sig yderligere hvad angår de taktiske anspekter. Har selv læst en hel del inde på FM-Britain og som du siger, så er FM-Britain en fantastisk hjemmeside - Især hvis man ønsker at træde videre op på næste niveau.
Jeg synes også, at vi mangler meget af disse debatter herinde, hvilket var én af grundende til, at jeg smed min taktik op. Godt nok er den langt fra perfekt, men udover at oploade en mulig vindertaktik, så er målet også at åbne brugernes øjne op og få dem til at kigge rundt omkring på vores britiske venners hjemmeside. Den vil helt klart gavne en masse og måske vil der blive lagt blive lagt op til flere taktiske debatter herinde.

Du skriver efter min mening noget meget vigtigt: Et højere niveau Smiley

For mig handler FM ikke om at downloade en perfekt vindertaktik, som i øvrigt ikke findes, og bare spille derudaf. For mig handler det om, at lave den rigtige taktik til lige netop mit hold, og udfra min opfattelse af, hvordan fodbold skal spilles. Det være sig alt fra en defensiv 4-4-2 til en kick and rush 5-2-3. Og Jesperkl pusler med noget om forskellige spillestile, og hvordan de kan indbygges i FM, og det lyder rigtig spændende.
Til det formål er The Tactical Bible Master Thread et godt værktøj, og jeg er enig med dig i, at vi bør udbrede kendskabet til det.

jack
Lilleputspiller
*

« Svar #19: 20 Apr 2008, 15:06 »

Hej

Har brugt taktikken en sæson nu med Elfenbenskysten som må siges at have kvalitetsspillere på alle pladser faktisk. På nær målmandsposten. Og taktikken virker glimrende. Har selvfølgelig tweaket den så den passer til mine spillere og jeg må sige at målene kommer væltende... Har vundet 11 kampe og spillet en uafgjort. Ingen tabte!! Målscoren lyder på 50-9. Så det må siges at være perfekt. Selvfølgelig møder man nogle dårlige hold men hold som Ghana, Nigeria og Cameroun er da cirka lige så gode som Elfenbenskysten.

Så for mig virker taktikken. Skal ha prøvet den af med klubfodbold også.....

vondracek
Gæst

« Svar #20: 20 Apr 2008, 15:16 »

Det lyder rigtig godt jack. Jeg har læst, at det faktisk er sværere at få ens taktik til at fungere, når man træner et landshold.
Så det er jo fantastisk, at du kan få det til at køre. I øvrigt er det nogle meget imponerende informationer du smider op.

Er selv kørt lidt død i FM og nu når det er så dejligt vejr, så er det sgu lidt svært at få en til at sætte sig foran computeren. Derfor kan jeg ikke smide nogle yderligere resultater op, men det må I meget gerne.

Niko
Gæst

« Svar #21: 20 Apr 2008, 15:19 »

Er selv kørt lidt død i FM og nu når det er så dejligt vejr, så er det sgu lidt svært at få en til at sætte sig foran computeren. Derfor kan jeg ikke smide nogle yderligere resultater op, men det må I meget gerne.

Du er da på MSN hele tiden, så det er let at sætte sig foran computeren - busted!  Wink Tunge

vondracek
Gæst

« Svar #22: 20 Apr 2008, 15:27 »

Du er da på MSN hele tiden, så det er let at sætte sig foran computeren - busted!  Wink Tunge

Ja men er for det meste inaktiv Cesc. Drop det! Opstemt

EDIT: Og nu mente jeg også i sammenhæng med FM. Bah.

7kfum
Gæst

Sv: 4-4-2 RoO
« Svar #23: 21 Maj 2008, 16:31 »

Meget lækker og gennemarbejdet taktik. Jeg synes at det er dejligt at du har brugt mange af de taktiske teorier man finder på nettet, og krydret dem med dit eget.

Thore
Manager

« Svar #24: 17 Jun 2008, 21:58 »

Nu har jeg testet den i de sidste 6 kampe inden vinterpausen med OB.
Det blev til 2 sejre, 2 uafgjort og 2 nederlag.
10 mål scoret, 9 mål lukket ind.

Har prøvet med mine egne justeringer, men det gik sådan set af h til, så har for det meste bare brugt den som den er standart.

Hvis nogen herinde har lidt gode tips til justeringer, så vil jeg gerne høre dem Smiley
Har prøvet med mindre kreativitet og langsomere tempo, men syntes ikke den gav den helt store effekt

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

matigol14
Gæst

« Svar #25: 18 Jun 2008, 10:47 »

Spiller pt. med Villarreal, og for at sige det lige ud så går det ad helvedes til. Ligger på en tolvte plads efter en halv sæson spillet. Det eneste jeg har haft succes i er Uefa cuppen.
Så vil da lige afprøve din taktik Vondracek.
Synes den lyder ekstremt god. Kan godt lide at du (som -Sommer- også nævnte) at du har brugt en masse taktiske terorier, samtidig med at du også selv har sat dit præg på den Smiley

Vender tilbage med resultater senere Thumbs Up

Chakana
Manager

« Svar #26: 22 Jun 2008, 18:40 »

Prøver lige med Arsenal.

Men jeg har et problem!
- Huntelaar, kan han bruges til at være den hurtige af angriberne?
- Hvem skal være den defensive for Arsenal? (Mine midtbanespillere: Fabregas, Denilson, Flamini, van der Vaart, Luis Jiménez og Rosicky)

Jeg er lidt forvirret Huh

Arsenal Football Club

vondracek
Gæst

« Svar #27: 22 Jun 2008, 18:56 »

Med enkelte justering ville Huntelaar være et godt bud på en venstre angriber. I mit Arsenal save, der brugte jeg Falmini som defensiv midtbane, mens Fabregas var MC/a. Forstår ikke hvad du skal bruge så mange offensive kræfter til. Fabregas, Denilsen, Van der Vaart og Luis Jiménez kan alle spille på MC/a og efter egne erfaringer, så er det ikke nødvendigt at have så mange spillere til én position.

Chakana
Manager

« Svar #28: 22 Jun 2008, 19:00 »

Med enkelte justering ville Huntelaar være et godt bud på en venstre angriber. I mit Arsenal save, der brugte jeg Falmini som defensiv midtbane, mens Fabregas var MC/a. Forstår ikke hvad du skal bruge så mange offensive kræfter til. Fabregas, Denilsen, Van der Vaart og Luis Jiménez kan alle spille på MC/a og efter egne erfaringer, så er det ikke nødvendigt at have så mange spillere til én position.

Laver også rotation. I hvert fald i min gamle Start11'er.
Så skal van der Vaart sidde på bænken  Ubeslutsom

Arsenal Football Club

D4nskeren
Ynglingespiller

« Svar #29: 28 Jun 2008, 09:20 »

Kan vi ikk godt få et begynder-hjørne?! xD :p

Hvad gør mentalitet, hvorfor skal man sætte det en tak op hver gang? Og hvad mener du med MC/a?

Undskylder de her nybegynder spørgsmål xD

Sider: 1 [2] 3 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010