home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:32:13 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
09 Okt 2024, 14:11 Brodtgaard Omklædning... Sommer opdatering
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23434
  0 Brugere, 758 Gæster Online.

Indlæg: 1132907 over 31378 Emner
Nyeste Bruger: beej199
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Cesc' 4-4-2, taktiske idéer
0 Brugere og 23 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Cesc' 4-4-2, taktiske idéer  (Læst 16506 gange)
Niko
Gæst
 
Cesc' 4-4-2, taktiske idéer
« : 12 Apr 2008, 13:49 »

Cesc' 4-4-2, taktiske idéer
idéer på den fede måde


Jeg har efter længere tids overvejelse, valgt at banke et nyt koncept op på den danske FM-hjemmeside, FMFreaks. Det er ikke noget, som behøver at gå hen og blive en dille, for det tager lang tid at lave. Og det er udelukkende af ren nysgerrighed i FM, jeg starter dette koncept.

Mange har problemer med taktikken, eller mangler idéer til hvordan de skal lave en taktik. Derfor vil jeg gerne komme med et par inputs, hvilket er grunden til oprettelsen af denne tråd. I vil en gang om måneden eller oftere, få et indlæg fra min side, hvor jeg vil fortælle om noget taktik i FM. Første 'update' vil blive noget om en brasiliansk taktik, hvor backsene skal deltage meget. Jeg vil forklare, hvordan man kan lave sin taktik, som Brasilien spillede i gamle dage. Hvilket man så kan overføre til FM.

Der vil aldrig komme downloads op, da jeg bare kommer med idéer, som i selv kan arbejde videre på eller hvad i nu har tænkt jer. Jeg vil forsøge at forklare mig, så godt som muligt, da det ellers kan blive meget svært at følge med. Jeg håber i vil tage godt imod det, da i sikkert vil få et par sjove taktikker ud af det.

I må hellere end gerne komme med idéer til hvad jeg skal forsøge mig med. Ajax gamle formation kunne være en idé eller den spanske dille 4-2-3-1. Alt kan komme på bordet.

IDÉER FRA BRUGERNE:
Libero-taktik - Molle
Kick 'N' Rush - Knudsen_0
Arsenal fodbold - Tietze
Vind, vind, vind - LAge
4-2-4 - Hojgaard

INDHOLDSFORTEGNELSE:
3-5-2 Brazil
« Seneste Redigering: 12 Apr 2008, 17:57 af Cesc » Logged

Fernando9Torres
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Cesc' 4-4-2, taktiske idéer
« Svar #1: 12 Apr 2008, 13:51 »

nice  Smiley
Logged


molle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Cesc' 4-4-2, taktiske idéer
« Svar #2: 12 Apr 2008, 13:53 »

En taktik med en libero (sweeper)!! Så man endelig kan få det fulde udbytte af Garay og Mexes

Smiley
Logged

Niko
Gæst
 
Sv: Cesc' 4-4-2, taktiske idéer
« Svar #3: 12 Apr 2008, 13:57 »

En taktik med en libero (sweeper)!! Så man endelig kan få det fulde udbytte af Garay og Mexes

Smiley

Den er skrevet på og taget til overvejelse. (:
Logged

knudsen_0
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Cesc' 4-4-2, taktiske idéer
« Svar #4: 12 Apr 2008, 14:11 »

En taktik der omhandler en kedelig, men effektiv slags fodboldtaktik. Nemlig en Kick 'n' Rush. Norsk fodbold, engelsk fodbold eller hva man nu vælger at kalde det.
Altså hvor man bare losser bolde op til sine store angriber og satser på andenboldene.
Logged

Vuelve la ilusión

Vinokourov
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Cesc' 4-4-2, taktiske idéer
« Svar #5: 12 Apr 2008, 14:13 »

Jeg leder efter en taktik, der gør sådan, at man vinder ALLE kampe i hele FM. Kan du lave den, Cecs?
Logged

Den stolte vinder af Tour-konkurrencen

Niko
Gæst
 
Sv: Cesc' 4-4-2, taktiske idéer
« Svar #6: 12 Apr 2008, 14:14 »

Jeg leder efter en taktik, der gør sådan, at man vinder ALLE kampe i hele FM. Kan du lave den, Cecs?

Tror du har misforstået mit koncept. Jeg kommer med idéer, ikke taktikker. (:
Men kan da prøve, måske kan jeg komme frem med noget.
Logged

molle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Cesc' 4-4-2, taktiske idéer
« Svar #7: 12 Apr 2008, 14:16 »

Tror du har misforstået mit koncept. Jeg kommer med idéer, ikke taktikker. (:
Men kan da prøve, måske kan jeg komme frem med noget.
tror du ikke den er skrevet i en joke  Wink
Logged

Hojgaard
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Cesc' 4-4-2, taktiske idéer
« Svar #8: 12 Apr 2008, 14:27 »

"Angreb er det bedste forsvar" - sådan lød det brasilianske motto i gamle dage, og det gælder vel stadig?
En utrolig offensiv taktik, hvor meningen i bund og grund er at score flere mål end modstanderen. Det er her det offensive kommer i højsædet, og det defensive ikke er nær så vigtigt..

Et forslag til en taktik kunne være 4-2-4 eller noget lignende Smiley
Logged

Mader: "Hér Bruyneel inderst, og Tafi allerinderst."

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Cesc' 4-4-2, taktiske idéer
« Svar #9: 12 Apr 2008, 14:32 »

"Angreb er det bedste forsvar" - sådan lød det brasilianske motto i gamle dage, og det gælder vel stadig?
En utrolig offensiv taktik, hvor meningen i bund og grund er at score flere mål end modstanderen. Det er her det offensive kommer i højsædet, og det defensive ikke er nær så vigtigt..

Et forslag til en taktik kunne være 4-2-4 eller noget lignende Smiley

Nej, ikke altid...... Men det er da værd at prøve.........

Spændende at se at du netop på dette kritiske tidspunkt kommer på denne idé, og ikke før alle de spekulationer omkring din galde mod crewet over at de ikke udnævnte din tråd til månedens.........

Ikke at jeg har noget imod det, da jeg vil se hvordan det udvikler sig.......

Så: Keep It Up, FRANcesc Thumbs Up
Logged

Daniel-123
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Cesc' 4-4-2, taktiske idéer
« Svar #10: 12 Apr 2008, 14:33 »

"Angreb er det bedste forsvar" - sådan lød det brasilianske motto i gamle dage, og det gælder vel stadig?
En utrolig offensiv taktik, hvor meningen i bund og grund er at score flere mål end modstanderen. Det er her det offensive kommer i højsædet, og det defensive ikke er nær så vigtigt..

Et forslag til en taktik kunne være 4-2-4 eller noget lignende Smiley

Det kunne være fedt..
Logged


Tietze
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Cesc' 4-4-2, taktiske idéer
« Svar #11: 12 Apr 2008, 15:24 »

Idéer til at spille som Arsenal gør i virkeligheden!
Logged

ManUtd83
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Cesc' 4-4-2, taktiske idéer
« Svar #12: 12 Apr 2008, 15:32 »

En taktik der omhandler en kedelig, men effektiv slags fodboldtaktik. Nemlig en Kick 'n' Rush. Norsk fodbold, engelsk fodbold eller hva man nu vælger at kalde det.
Altså hvor man bare losser bolde op til sine store angriber og satser på andenboldene.

Tror du tænker på Liverpool FC's spillestil.

Det med libero lyder godt
Logged


Niko
Gæst
 
Sv: Cesc' 4-4-2, taktiske idéer
« Svar #13: 12 Apr 2008, 17:01 »


3-5-2
Brasilien har før i tiden, været storforbruger af den velfungerende 3-5-2. Kan i huske under VM 2002, hvor de hurtige backs (Roberto Carlos & Cafu) nærmest fløj op og ned af deres kanter. Det sker sjældent i dagens fodboldverden, da backerne får besked på at være mere defensiv orienteret end normalt. Sevilla er en af de eneste nuværende storhold, der benytter sig af de ”brasilianske backs”, hvor Dani Alves og Adriano har rollerne.

Overlappende backs er der stadig mange af, men ikke på samme niveau som en vis hr. Carlos. Clichy og Evra er det nærmeste man kommer på ham, og de er egentlig ikke så offensive igen. Deres defensive pligter tager en stor del af deres kræfter, men det er pga. 4-4-2 opstillingen. Hvad nu hvis man sætter endnu en midterforsvar ind, så man er 3. Det kunne være en idé, som sikkert vil give pote.

De fleste landshold, også i Sydamerika, spiller den europæiske stil, hvor man ikke satser for meget. Man vil faktisk hellere sørge for at de andre ikke score, i stedet for selv at score. Det skal der laves om på, hvilket er grunden til vi skal på banen, og have den kendte formation tilbage igen.

Offensive backs
Alle elsker at se en back lave et indlæg, især i FM, hvilket fortæller at holdet er stærkt. Brasilien er et af verdens bedste landshold, så at kunne spille med offensive backs kan let lade sig gøre. De nuværende backs på landsholdet, er Sevilla-duoen, Dani Alves og Adriano. De er to fantastiske eksempler på wingbacks, men der findes også mange flere offensive backs. Backs kan være meget effektive, da de er noget af det vigtigste på et hold. De skal nemlig både forsvare og i særdeleshed angribe. Man kan skabe overtalt situationer ved offensive backs, som er grunden til de skal være offensive.

  • Man behøver ikke gøre det helt store for at gøre sine backs offensive. En pil op af banen, kan være nok til at gøre dem til offensive typer. De personlige indstillinger, behøver man faktisk ikke pille alt for meget ved, da stregen i sig selv kan være nok. Du skal selvfølgelig sørge for at de har frit løb, og ingen medspillere skal stå i vejen i din 5-3-2 formation. Ved "Ryk Fremad", skal du selvfølgelig sætte den på ofte eller blandet.

Zonemarkering
At markere i zoner er blevet meget populært de sidste par år, hvilket de fleste hold faktisk benytter. Da alle er forbedret i omstillingsspillet osv. Zonemarkeringer et must, når man wingbacks, da de vil passe perfekt til det. Mandsopdækning kan ikke du, da de ofte vil blive rundet så.

  • Dette kan alle finde ud af, da man bare skal gå ind under ”Holdinstruktioner” og under ”Markering” vælger man så ”Zonemarkeringer”. Dette er en meget let ting, som vil gøre din taktik meget bedre!

Høje bolde - nej tak
Brasilianere agerer ikke til en direkte, "Kick 'n' Rush" fodboldstil. Brasserne fortrækker at spille med korte, langesomme afleveringer, som med en stærk midtbane, kan dræbe de stærkeste forsvar. En midtbane, som kan bestå af Ronaldinho, Kaka og Robinho kan uden tvivl gøre det. Hvilket mange andre også kan. Brasilianerne anser bolden for at være meget dyrebar, og de vil helst have den inden for egne rammer. Den langsomme opbygning af angrebet, er et af varemærkerne for Brasilien.
 
  • Den bedst mulige måde, at få bolden inde for egne rammer er at give holdet, er, at holde tempoet langsomt. Du skal selvfølgelig spille med de korte afleveringer, som gør at bolden bliver inden for dine rækker. Udover de 'normale' indstillinger, skal du være meget nærrig med at give spillerne ofte i "Løb med bold", da det vil sænke spillet endnu mere.

Centrale midtbanespillere
For at backerne skal have mere plads, skal der ingen spillere være i deres løbebane. Det betyder at dine 3 midtbanespillere, skal være centralt indstillet. Mange af deres spillere, er også bedst centralt, som man kan se på Ronaldinho og Kaka, der er bedst inde på midten. Det er meget vigtigt, da det kan gøre forsvaret usikkert, da backerne ikke ved om de skal angribe eller ej. Men hvis de er centralt placeret, sker der intet.

  • Du skal egentlig ikke gøre noget her. Bare have dine midtbanespillere centralt inde på banen. Enten ved siden af hinanden, eller spille med en offensiv midtbane spiller og to centrale.

Ned af kanterne
Det siger selv sig, at når man har offensive backs, så skal man ned af kanterne. Brasilien har gjort det samme, men ikke helt magen til hvad man fx gør i europæiske ligaer. Der går man helt til baglinjen, men det gør man ikke, i Brasilien. Grunden er simpel, for europæer er generalt at større folk end dem på resten af kloden.

  • Dette er en meget simpel indstilling, hvor du skal gå ind under ”Holdinstruktioner” og derinde, skal du under "Fokus på afl." vælge "Ned ad begge kanter". Det betyder at du oftest spiller bolden ud til dine backs.

Dette var så den første idé-klumme, og bestemt ikke den sidste, som jeg håber i vil kigge nærmere på. I skal være velkomne til at forsøge med mine idéer, og selvfølgelig selv bygge videre på den. Det ville være det smarteste, da jeg ikke har taget højde for alt i denne taktik.
Logged

ManUtd83
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Cesc' 4-4-2, taktiske idéer
« Svar #14: 12 Apr 2008, 17:10 »

Det er ikke særlig nemt at skabe chancer hvis du spiller med langsomme afleveringer. Det er i hvert fald min erfaring.
Logged


Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010