home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 291 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  The Saint's Alive
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 31 Udprint
Forfatter Emne: The Saint's Alive  (Læst 81845 gange)
KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
The Saint's Alive
« : 31 Mar 2008, 17:30 »

"En forbryder vender altid tilbage til gerningsstedet"

Det samme kan vel siges om de fleste der har spillet hhv. Championship Manager og nu Football Manager. Vi har alle vores foretrukne klubber. Enten er det ALTID den samme klub starter ud med når der kommer en ny version, eller også er det altid den samme klub vi ender med at gå tilbage til, når først vi har forsøgt et par gange (eller ti) med andre og nye klubber. For vi ved jo hvad vi får. Man kan jo ikke kalde det at "gå tilbage til en fuser" for har vi ikke haft succes i en klub, er ingen af os jo for fine til at skyde skylden på spillet eller andre udefra kommende faktorer, og i stedet finde en klub som vi passer bedre ind i (læs: er nemmere at styre til succes) Smiley

Det samme gælder for undertegnede. Jeg skal da ikke være for fin til at indrømme, at TNS fra Wales har været min klart foretrukne klub i de seneste 3 versioner af FM, og hvorfor skulle det være anderledes i FM2008? Således er jeg nu faldet tilbage til det gamle mønster. En kort afstikker til engelske Maidenhead, sjovt nok et land hvor jeg SKAL variere klubvalg, er jeg nu tilbage i Llansantffraid. Næ, det er jeg vel ikke. For siden FM2007 er klubben flyttet til Park Hall Stadium i Oswestry, det oprindelige stadion for en af de to klubber der udgør overbygningen eller fusionen om man vil, The New Saints.

Indtil 2005 hed klubben faktisk Total Network Solutions. Vældig ucharmerende navn, der kom sig af den store sponsor af samme navn, der sprøjtede penge i klubben. Ikke på niveaue med en hvis russer i Chelsea, men stadig på højt niveau efter walisiske forhold. I 2005 blev selskabet dog opkøbt af English Telecom og sponsoratet ophørte derfor. Det har dog ikke rørt det store ved TNS' position i den walisiske liga, hvor man er tredobbelt forsvarende mestre. Og navnet, eller i forkortelsen rettere sagt, er også fastholdt. Nu hedder man godt nok The New Saint, efter klubbens øgenavn "The Saints" og derved er forkortelsen den samme. Kreativt, du får 13!Den stiger ma
« Seneste Redigering: 18 Sep 2008, 08:37 af KongFjong » Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
En gennemgang af truppen og forberedelserne til sæsonen
« Svar #1: 31 Mar 2008, 17:31 »

Nok med historien og fyld-ord og floskler. Til det væsentlige. Ved min tiltrædelse i klubben, blev jeg behørigt budt velkommen af Edgar Jones, klubbens formand. Den indledende snak med ham bød på væsentlig fokusering på økonomien i klubben. Med en positiv egenkapital på £250k så det egentligt ganske fornuftigt ud, men med de få præmiepenge der er i walisisk fodbold, bød klubbens løn-forbrug på en udfodring. Jeg valgte derfor at foretage en lille udrensning i truppen. Det betød et farvel til ni spillere, indtil videre er det dog kun de seks der har skiftet, mens tre stadig er at finde på reserveholdet. Derudover blev de forhåndskontrakter der var tegnet med de unge spillere på U19 holdet, forkortet væsentligt, hvilket giver øget spændevidde for os i ledelsen og trænerstaben med henblik på de kommende sæsoner.

Det giver os en rimeligt bred trup stadig, der dog har svagheder primært i forsvaret, hvor især venstre back ser sårbar ud. Der er dog, for mig, gammel kendte spillere som Tommy Holmes og Duane Courtney der kan præstere på en meget højt niveau efter walisiske forhold. På målmandsposten savner jeg Gerard Doherty der er forsvundet til Derry City efter seks sæsoner i klubben. Også her er vi en smule sårbare med 22-årige Paul Harrison hentet i Southport før sæsonen.

På den midterste del af banen finder man stadig klublegender som Scott Ruscoe, John Leah og Steven Beck. Alle garanter for en hvis offensiv kvalitet. På venstre fløj, som altid har været tyndt besat som start, finder vi i denne udgave, en kun 18-årig Luke Holden, som klubben har hentet i Tranmere før sæsonen. Et rimeligt talent, som vil gå direkte ind i startopstillingen, men som endnu ikke er i nærheden af at tilhøre toppen af poppen i ligaen.

Også i front, finder vi en del klublegender. Jamie Wood, Michael Wilde og John Toner gør ny-indkøbet Ronnie Morgan selskab i et meget stærkt firkløver, der ikke finde bedre i ligaen. Jo jo, LLanelli kan prale af Rhys Griffiths, men bredden er slet ikke i nærheden af at være lige så stor.

Med den gennemgang af truppen, og med følgende startopstilling og backups, har vi valgt en indkøbspolitik, der udelukkende vil fokuserer på at hente spillere, unge spillere, på lån fra den engelske liga:

STARTOPSTILLING
GK: Paul Harrison
DR: Martyn Naylor
DL: Duane Courtney (Ikke decideret venstre back, men bedste valg i starten)
DC: Tommy Holmes
DC: Michael Taylor
MR: Steven Beck
ML: Luke Holden
MC: Barry Hogan
MC: Scott Ruscoe/John Leah
FC: Ronnie Morgen/Jamie Wood
FC: Michael Wilde/John Toner

RESERVER
Carl Bird - Venstre back uden det store talent. Udelukkende backup.
Steve Gale - Centerforsvar uden det store talent. Udelukkende backup.
Gary Brabin - Min assistent og egentligt angriber, men kan bruges både i forsvaret og på midtbanen.
Chris King - Venstrekant, der kan bruges både som back og midtbane.
Phil Baker - Central midtbane. Rigtig god backup primært til Barry Hogan.
Ashley Jones - Meget ung angriber uden det vilde talent. Primært backup pga. sin statur med sine 192 cm og 90 kg.
Graham Kemp - Meget ung angriber uden det vilde talent. Hurtig og uforudsigelig, ellers ingen spidskompetencer.

Vores fokus på transfermarkedet vil altså være på at låne spillere og dermed ikke belaste lønforbruget yderligere. Med det meget stærke angreb, vil fokus ligeledes ligge på at forstærke målmandsposten, forsvaret samt midtbanen (her primært fløjende).

Faktisk har vi allerede sikret os Ross Turnbull som målmand på lån fra Middlesbrough, samt centerforsvaren Ben Turner fra Coventry. Spændende forstærkninger, der vil erstatte Harrison og Taylor som udgangspunkt.
« Seneste Redigering: 31 Mar 2008, 18:01 af KongFjong » Logged

Schleidt
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: The Saint's Alive
« Svar #2: 31 Mar 2008, 17:34 »

Se det er en blog efter min smag! Der bliver lagt vægt på det skriftlige, og ikke på det grafiske. Fantastisk! Derudover er der et "Old School" element over bloggen, som jeg er helt tosset med Thumbs Up Glæder mig til at læse med Smiley
Logged

Rossonero
Gæst
 
Sv: The Saint's Alive
« Svar #3: 31 Mar 2008, 17:35 »

En sand fornøjelse at læse.

Dejligt at fokus bliver lagt på det skriftlige, og jeg synes, det er helt fint, du udelader grafik.

Keep it coming!
Logged

Wonderboy
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: The Saint's Alive
« Svar #4: 31 Mar 2008, 18:07 »

fed nok,
jeg kunne også godt tænke mig og starte en blog nemlig, men har ikk en skid forstand på alt det grafiske.
men jeg følger med her, flot skrevet
Logged

http://www.fmfreaks.dk/index.php?topic=14696.new#new
en begynders blog: Düsseldorf - mod bedre tider

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: The Saint's Alive
« Svar #5: 31 Mar 2008, 18:07 »

Tak drenge:) Der vil være stærk fokus på det skriftlige. Det grafiske aldrig tilhørt mit arsenal af store evner, men håber bloggen vil være til at holde ud alligevel:)
Logged

Wonderboy
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: The Saint's Alive
« Svar #6: 31 Mar 2008, 18:11 »

tro mig, det er den(det grafiske synes jeg alligevel tit distrahere mig)
Logged

http://www.fmfreaks.dk/index.php?topic=14696.new#new
en begynders blog: Düsseldorf - mod bedre tider

jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: The Saint's Alive
« Svar #7: 31 Mar 2008, 18:21 »

Det her lyder spændende. Tror jeg vil kaste min læse kærlighed over din blog.

Rigtig spændende klub du har valgt Thumbs Up
Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: The Saint's Alive
« Svar #8: 31 Mar 2008, 18:25 »

Der skal også være lidt til tal-nørderne, så som undertegnede selv, og som sidst jeg spillede med TNS, vil jeg føre en statistik over forskellige værdier og placeringer klubben har opnået i min tid i klubben. Der vil både være tale om de tal man kan hente ved at kigge i FM Modifier omhandlende klubbens reputation, klubbens faciliteter osv., samt statistik over resultater i turneringerne og placeringer på diverse ranglister som f.eks. UEFAs klub-rangliste samt Hall of Fame.

KLUBBEN:
Sæson:2007/08
Reputation:1.902
Facilities:6
Youth Setup:5
Academy:Yes
Average Att.:258
Balance:£452.715
Transfer budget:£0
Wage Budget:£6.981
Wage Total:£6.443
Stadium Capacity:3.000
Måling foretaget:16. august 2007
I denne tabel vil alle værdier blive talt op sidst på sæsonen, eller i starten er den nye sæson. Det vigtige her, er den udvikling klubben har taget i løbet af den forgangne sæson.

TURNERINGER & RANGLISTER:
Sæson:2007/08
Welsh PremierLeague:N/A
FAW PremierCup:N/A
Welsh ChallengeCup:N/A
Welsh Cup:N/A
Champions League:1.kvalifikationsrun de
UEFA Cup:N/A
UEFA Coefficients Club:384 (0,656points)
UEFA Coefficients Nations:47 (1,998points)
Hall of Fame World:N/A
Hall of Fame Continent:N/A
Hall of Fame Nation:N/A
Hall of Fame Nationality:N/A
Sidste måling foretaget:20.august2007
I denne tabel er det vigtigt at pointere, at det er slutresultaterne i de forskellige turneringer der tæller, og startplaceringer på de forskellige ranglister der tæller.
« Seneste Redigering: 31 Mar 2008, 19:06 af KongFjong » Logged

Wonderboy
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: The Saint's Alive
« Svar #9: 31 Mar 2008, 18:28 »

nu ikke noget med at ændre tallene i FMM Wink
hva update spiller du med??
Logged

http://www.fmfreaks.dk/index.php?topic=14696.new#new
en begynders blog: Düsseldorf - mod bedre tider

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: The Saint's Alive
« Svar #10: 31 Mar 2008, 18:31 »

nu ikke noget med at ændre tallene i FMM Wink
hva update spiller du med??

Hehe det er der ingen chance for:) Spiller med den nyste patch Wink
Logged

Wonderboy
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: The Saint's Alive
« Svar #11: 31 Mar 2008, 18:33 »

kanon;)
Logged

http://www.fmfreaks.dk/index.php?topic=14696.new#new
en begynders blog: Düsseldorf - mod bedre tider

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: The Saint's Alive
« Svar #12: 31 Mar 2008, 19:07 »

Så blev der opdateret på den statistiske front. Hvis der er forespørgsler vedr. opstilling, screenshots, statistik eller andet, så fyr bare løs. Det bliver næppe nogen "Giro 413", men det kunne da godt tænkes at jeg kunne opfylde et eller to ønsker  Wink
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Status 4. november 2007
« Svar #13: 01 Apr 2008, 12:48 »

Tid til status. Med knapt 1/3 af sæsonen spillet, må vi erkende at vi har fået en forrygende start på sæsonen. Det gælder såvel i ligaen som i diverse pokal-turneringer, med undtagelse af Champions League, hvor vi dog heller ikke regnede med avancement.

Det var dog en smule skuffet at vi måtte se os slået hele 0-6 på udebane mod Elfsborg i den første kamp. En anelse for stor var deres sejr, men de var meget effektive på dagen og modsat os, er de midt i den hjemlige turnering, hvor kampen var den første i en turnering for os siden april.

Til gengæld hev vi en rigtig dejlig 3-2 sejr hjem i returkampen. godt for både selvtillid og for den europæiske rangliste. Vi kan lige så godt begynde at samle point ind med det samme Smiley

I ligaen måtte vi allerede i tredje runde se os besejret. Endnu mere overraskende var det, at det var oprykkerne Neath Athletic, der satte en syl i vores hjerter og i den grad udnyttede et vaklende forsvar til at besejre os 4-2. Siden er det dpg blevet til syv kampe i streg uden nederlag, og kun den seneste er endt uafgjort, og vi styrer imod endnu et mesterskab til klubben.



Det har faktisk været overraskende at se, hvor godt Ronnie Morgan har spillet. 10 mål i 10 ligakampe er det blevet til hidtil, og han har virkelgit udgjort en dødelig duo på skift med Michael Wilde og John Toner (Startede ud med fem dages karantæne for et rødt kort i en træningskamp), der hver står noteret for hhv. 8 og 2 ligamål.



Et af de steder hvor vi fokuserer meget på at forbedre os, er på tilskuersiden. Som man kan se, er det jo ikke just prangende hvad vi kan præstere og det vil tage tid at lokke flere på stadion. Det kommer kun gennem resultater både i den hjemlige andedam, men også i Europa. Vi forsøger samtidigt at spille noget flot fodbold, for i og med at vi er forholdsvist dominerende derhjemme, skal vi ikke bare vinde, men også underholde publikum for at trække flere til.



Som man kan se, bærer de statistiske overisgter også præg af vores gode start i ligaen. To spillere i Top 5 på topscorerlisten, bliver fulgt op af tre spillere i Top 4 på karakter-ranglisten, Steven Beck som næstbedste oplægger og så Jamie Smith der imponerer på den centrale midtbane med godt pasningspil og god aggressivitet i sit spil. En virkelig forstærkning, der kunne være en drøm af at have på permanent kontrakt.

Det er som sagt også gået fornuftigt i pokal-turneringerne. I de nye gruppespil i FAW League cup, kom vi videre efter en "skræmmer" i den første kamp, hvor Welshpool overraskede os med en 2-1 sejr på vores egen hjemmebane. Vi kom dog efter og slog senere Welshpool med samme cifre ude, og kunne med en usikker 1-1 hjemme mod Airbus i den sidste kamp, sikre os videre avancement til kvartfinalerne.

I FAW Welsh Cup er vi også videre, her til 4. runde, eller 1/8 finalerne om man vil efter to sejre over lavere rangerende hold.

Vi har egentligt ikke imponeret i de to pokalturneringer, men det er jo også her de "mindre" hold har muligheden for at skabe den ene sensation der kan redde deres sæson og derfor kan vi egentligt være ganske godt tilfredse. Vi har også sparet et par spillere især i Welsh Cup hvor modstanderne har været af minimal karakter, hvilket selvfølgelig også er ganske positivt.

Til slut vil jeg lige smide et screenshot af hver af de fem spillere vi har på lån:
Ross Turnbull
Stabil målmand, der er et niveau over det normale førstevalg Paul Harrison. Lider dog lidt af en skrøbelig fysik, så derfor bliver han sparet når der er mulighed for det.

Ben Parker
Solid venstre back der er sikkert førstevalg på pladsen. Har dog allerede været skadet et par gange, så han får også pauser når der er mulighed for det.

Ben Turner
Rigtig god centerforsvarer der sammen med enten Tommy Holmes eller Duane Courtney, stabiliserer det centrale forsvar, hvilket til tider var et problem i starten af sæsonen.

Seán Evans
Virkelig stærk venstre kant, der også kan spille back. Har fra start sat sit præg på holdet, og har allerede været på Månedens Hold en gang.

Jamie Smith
Ikke nogen Zidane, men en utrolig driftsikker mand, der garanterer et meget højt niveau både i defensiven og i offensiven. Kreativ og hårdt arbejdende, lige efter min smag Smiley
Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Saint's Alive
« Svar #14: 01 Apr 2008, 12:52 »

Lækkert at se, at du er tilbage med det hold, jeg også nyder at spille med.

God start - men laver Llanelli dog også så langt nede? Michael Wilde fortsætter magien fra FM07 ser det ud til.

Fortsæt!
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 31 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010