Mission - Dansk Mester!
Dato. 1. September 2007
Danmark rundt
Turen rundt i Danmark giver os et indblik i stillingen, samt de europæiske turneringer, hvor danske hold har været repræsenteret.
Efter syv kampe i SAS-ligaen ligger vi på en meget overraskende førsteplads, med kun to tabte point, som var til AC Horsens. Stillingen, samt statistikker kan ses herunder.
Spillerstatistikker
I de europæiske turneringer har FC København spillet sig i gruppespillet i Champions League med sejre over først Domzale på sammenlagt 6-0 og i tredje runde besejrede de Anderlecht med samlet 3-1.
De er havnet i gruppe C, hvor de skal møde Real Madrid, Lazio og Celtic.
I UEFA cuppen er både OB og FC Midtjylland klar til første runde efter at have spillet to kvalifikationsrunde
r. OB sendte i første omgang Sliema W. ud med 5-1 efter de to opgør og dernæst fulgte de op med samlet sejr over Anorthosi på 3-2. FC Midtjylland, vandt deres første runde kvalifikationskampe med sammenlagt 8-0 over Almaty og i den anden runde af kvalifikationen kom de videre på reglen om flest scorede udebanemål. Deres opgør mod Hajduk Rodic MB endte sammenlagt 2-2.
AaB måtte desværre se sig slået ud af EURO Vase cuppen i tredje runde, da de løb ind i en samlet øretæve på 5-2 til Cherno more fra Bulgarien.
Jeg vil selvfølgelig følge op på de europæiske turneringer, så længe de danske hold er repræsenteret.
Omklædningsrummet
Super, super stemning…
Det en er flok meget glade spillere, der befinder sig i omklædningsrummet. De har høj moral og nyder hvert et øjeblik. De er stadig meget fokuseret og glæder sig til næste kamp.
Selvom, at vi har seks spillere på lazarettet lige i øjeblikket, så dækker folkene i anden række rigtigt godt ind, men det bliver nu alligevel rart at få alle mand tilbage på et tidspunkt.
<< Marcus Pode er ude i 6 - 14 dage (forstrækning)
<< Bo Storm er ude i 5 - 14 dage (forstrækning)
<< Jesper Hansen er ude i 5 - 14 dage (forvreden ankel)
<< Jonathan Richter er væk i en måned (korsbånd)
<< Simon Richter er væk i en måned (korsbånd)
<< Jukka Santala er væk i to måneder (korsbånd)
Det varme sæde
Kan jeg andet end at smile ?
Det går jo fantastisk med holdet for tiden og specielt de fem kampe vi havde i sidste måned, har vist, at vi er fokuseret på den enkle opgave og kæmper til sidste fløjt. Jeg havde ikke i min vildeste fantasi troet, at jeg efter 7 kampe skulle ligge nummer et i SAS-ligaen, og så med et fem points forspring til nummer to - det er jo helt vildt.
Men jeg skal jo også se lidt fremad og der venter os nogle svære kampe igen, da jeg udmærket er klar over, at vi kan tabe til hvilket som helst hold i ligaen. Vi må bare gøre vores bedste og så se, hvor langt det rækker. Målsætningen for i år er selvfølgelig ikke ændret.
I pokalen skal vi til tredje runde, men jeg ved endnu ikke, hvem vi skal op imod, så det bliver spændende.