home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23341
  0 Brugere, 559 Gæster Online.

Indlæg: 1132852 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: rodeoneerer
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Vi er fiskerne!
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 Udprint
Forfatter Emne: Vi er fiskerne!  (Læst 21467 gange)
Møller
Gæst
 
Sv: Vi er fiskerne!
« Svar #105: 11 Apr 2008, 21:25 »


En middel start
03.08.09

Den nye sæson skulle til at igang, vi har store forventninger til denne sæson 09/10 hvor vi forhåbenligt kommer helt op og drille de allerbedste som formentlig er FCK og AaB. Vi vil også gerne rigtig langt i Pokalturneringen igen i år.
Med vores indkøb kan dette bestemt godt nåes.

Vi lagde sæsonen ud mod Vejle Boldklub på det Ny Vejle Stadion foran omkring 7500 tilskuere. Der var debut til både Hans Henrik Andreasen og Carlos Saa som var at finde i startopstillingen, mens Blerim Dzemaili og Dennis Høegh af nye navne var at finde på bænken, sidstnævnte dansker kom ind efter 82 minutter og erstattede Chris Sørensen. Det blev en kamp som vi styrede og også kunne trække os sejrerigt ud af i sidste ende efter ellers at være bagud 1-0 og brænde et straffe ved TK kom vi stærkt igen og vandt kampen 2-1 efter mål af Søren Ulrik Vestergaard og Rene Mihelic i de allersidste minutter.

Næste kamp stod hjemme på Blue Water Arena mod FC Midtjylland. En kamp jeg forventede ville blive tæt, endnu en gang spillede vi en fantastisk kamp og kunne fortjent kalde os det bedste hold i en kamp som vi også vandt. Det var Chris Sørensen som sparkede os i front efter 45 minutters spil på straffespark - Søren Ulrik Vestergaard udbyggede føringen 10 minutter efter. Dennis Flinta nåede kun at reducere bare 2 minutter efter Sørens mål. men vi vandt igen fortjent 2-1.

De næste 2 kampe stod mod hhv. FCK og OB. Første kamp af de 2 var hjemme på Blue Water Arena mod de forsvarende mestre fra FC København. En kamp vi for tredje gang i streg styrede, kampen endte igen 1-2 men til det forkerte hold, FCK kunne trække sig sejrerigt ud af kampen og vi led vores første nederlag i år. I Odense fik vi direkte tæsk efter det ellers var en meget lige kamp formåede vi ikke at udnytte chancerne og tabte 1-4 Søren Ulrik Vestergaard scorede begge vores mål i disse 2 nederlag.
Logged

Møller
Gæst
 
Sv: Vi er fiskerne!
« Svar #106: 12 Apr 2008, 18:43 »


Transfervinduet er lukket for os, det er nu ikke muligt at hente spillere før til vinter. August plejer også at være måneden hvor flest handler foregår. Og vi valgte også at sælge en enkelt spiller og erstatte ham med 2 nye spillere fra syden. Måneden har også budt på nogle gode sejre i SAS Ligaen.

Måneden blev ellers som før omtalt lagt virkelig skidt ud med 2 nederlag til hhv. FCK og OB. Men siden disse 2 nederlag har vi for alvor taget os sammen og givet de andre baghjul, lige udover 0-2 nederlaget i Farum i kampen efter OB nederlaget. Kampen som vendte vores stime fra dårlig til positiv var hjemmekampen mod Brøndby IF. En kamp jeg forventede ville blive svær, det gjorde den også - en meget lige kamp som vi heldigvis vandt på 2 hurtige mål i de første 30 minutter af Vestergaard og Mota. Efter et trist 0-2 nederlag i Farum kom vi stærkt igen med en 2-0 sejr over Brøndby.

Så kom det salg som jeg har omtalt før i denne update, vores kæmpetalent Rene Mihelic var umulig for os at holde på, jeg vidste det og valgte derfor at slå til da belgiske Standard kom med et tilbud på omkring de 60 millioner som samlet sum, plus videresalgs fortjeneste. Dette gav selvfølgelig et tomrum på den centrale midtbane, en ny offensiv spiller skulle hentes i en fart til klubben. Endnu en columbianer blev hentet til, denne gang fra Grêmio hvor Miguel Ramos er sikret til for en sum lige over de 10 millioner kroner. Foruden Miguel valgte jeg også at hente et stort brasiliansk angrebstalent i form af João Guilherme Estevão da Silva, men kort kaldt Choco. Han er sikret for en stor sum penge fra Corinthians.

Vi fortsatte med flot spil i de sidste 3 kampe i August måned. Først blev AGF slået 4-2 hjemme på Blue Water Arena, hvorefter vi i Vorup slog det lokale hold ud af Pokalturneringen med komfortable 6-0. Så tog vi til Randers og som mod AGF vandt vi flot 4-2 over kronjyderne. Dette betyder vi efter august måned og 8 spillerunder ligger nr. 2 efter ubesejrede AaB på 1. pladsen.
Logged

jelle123
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Vi er fiskerne!
« Svar #107: 13 Apr 2008, 11:57 »

Hey Fed blog du har gang i... Keep up the good Work..!
Logged

Førhen var mit liv tomt og værdiløst..
MEN,
Så prøvede jeg Football Manager..

Nu har jeg det meget bedre..
Tak Football Manager.

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vi er fiskerne!
« Svar #108: 13 Apr 2008, 12:02 »

Synes du skal droppe det der Sir Toby-efterligning, det klær bestemt ikke din blog, ligesom det klær Tobys.
Du skriver ganske flot, og grafikken er i orden. Smiley
Logged

Møller
Gæst
 
Sv: Vi er fiskerne!
« Svar #109: 13 Apr 2008, 12:04 »

Efterligning? det var den bedste måde at skrive på udover hjemmeside stilen som jeg ikke orkede mere - læs eller lad være Wink
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vi er fiskerne!
« Svar #110: 13 Apr 2008, 12:06 »

Efterligning? det var den bedste måde at skrive på udover hjemmeside stilen som jeg ikke orkede mere - læs eller lad være Wink

Tror ikke helt du forstår .. :/

lige udover 0-2

Det er det der jeg mener. Wink
Logged

Møller
Gæst
 
Sv: Vi er fiskerne!
« Svar #111: 13 Apr 2008, 12:10 »

Ej du mener ikke du flipper ud over det - det er jo klart det der ser pænest ud i sammenhængen?
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vi er fiskerne!
« Svar #112: 13 Apr 2008, 12:19 »

Ej du mener ikke du flipper ud over det - det er jo klart det der ser pænest ud i sammenhængen?

Ligemeget Wink Tror vi misforstår hinanden, lad os hellere stoppe her. Smiley
Logged

Møller
Gæst
 
Sv: Vi er fiskerne!
« Svar #113: 13 Apr 2008, 12:27 »


Svingende stime
Op & ned for EfB

Vi er efter en fantastisk start på den nye sæson blevet ramt af en mere svingende periode. Aab topper fortsat
tabellen, og vi har bl.a. formået at tabe til dem på trods af en ellers sikker førring ved pausen på 1-0 i Aalborg, hvor vi total havde styret i de første 45 minutter. Men sløsethed resulterede i at vi måtte rejse hjem til vestkysten med et 1-2 nederlag i bagagen. En kæmpe skuffelse for både jeg og holdet - for i midtugen havde vi gennembanket amatørholdet Vanløse i 3. runde af Pokalturneringen med hele 4-0 på deres hjemmebane.

Men vi lagde måneden ud i Lyngby, en modstander vi altid skaber spændende og målrige kampe imod. Før opgøret havde vi en statistik over 4 opgør som sagde 10-10 i målscorer for begge mandskaber. Og kampen på Lyngby Stadion blev ingen undtagelse. De knap 5000 tilskuere som var mødt op på stadion på en regnfuld 13. september fik hele 8 mål at se. Uheldigvis for os som styrede begivenhederne kunne vi ikk rejse hjem til Esbjerg med alle 3 point - sølle 1 point og 4 mål lukket ind. Man skulle ellers tro man var sikker på at vinde når man selv scorer 4 mål, men ikke denne aften.

Så kom der en hjemmekamp mod kriseramte Viborg FF som overhovedet ikke havde fået en god sæsonstart, de skulle forsøge at hente denne sæsons første sejr hjemme på vores hjemmebane, Blue Water Arena. Det lykkedes dog ikke for firkløverne, foran knap 14000 tilskuere tabte de grønne endnu en gang, og endnu en gang til os. Hele 3-0 kunne de køre hjem til Viborg på, det var for alvor i denne kamp vi fik mit nyeste indkøb at se i hopla. Choco stod for underholdene fodbold i denne kamp og krydrede præstationen med 2 flotte mål - hvilket gav den 19 årige brasilianske angriber man of the match prisen i sejren over Viborg på 3-0. Det var angrebsmakker Runström som stod for det sidste mål til 3-0.

Uheldigvis for os skal vi i den Danske Pokalturnering 4. runde skal vi endnu en gang op i mod de blå klædte fra Lyngby BK. Der er endnu en målrig og spændende kamp i kikkerten d. 28 oktober på Esbjerg Atletikstadion som vi er nødsaget til at benytte da bestyrelsen har besluttet at Blue Water Arena skal udbygges med knap 10.000 nye siddepladser. - Fremragende beslutning som jeg har ydret ønske om i længe.

« Seneste Redigering: 13 Apr 2008, 16:19 af Møller » Logged

Møller
Gæst
 
Sv: Vi er fiskerne!
« Svar #114: 13 Apr 2008, 17:51 »


Stadig ustabilt midterhold
Bliver EfB nogensinde tophold

Oktober måned er færdigspillet, vi nærmer os den fortjente vinterpause. Oktober måned er blevet brugt til at spille os i kvartfinalen i Pokalturneringen, fyre og hyre nye personer i trænerstaben. Samt forsvare vores pt. femte plads i ligaen. En svingende måned som september, vi søger fortsat den rette taktik.

Vi lagde ud i Herning hvor FC Midtjylland ventede os. En svær opgave som vi heller ikke formåede at komme fra med 3 point. En ellers udemærket kamp fra vores side endte med et 0-1 nederlag til Ulvene. Uheldigt for os for vi
havde egentlig mulighederne for også at bringe os i front flere gange i 1. halvleg.

Det blev en kæmpe skuffelse hjemme på Blue Water Arena da Vejle kom på besøg. Et næsten fyldt hjemmestadion lavede en flot kulisse som vi desværre ikke formåede at gøre helt tilfredse. En tidlig føring til Vejle ved Arce gav os lidt af et chok som vi kun formåede at udligne ved hvem andre end Runström efter 67 minutter. 1-1 resultat mod Vejle er ikke godt nok og vi skammer os også.

Så kom 2 kampe mod hhv. FC København i Parken og Lyngby hjemme på Esbjerg Atletikstadion i Pokalturneringen. Første kamp mod FC København blev desværre tabt med 0-2 efter en ok kamp for vores vedkommende som vi sagtens kunne have kommet fra hovedstaden med point fra. Uheldigt uheldigt at vi ikke fik point med hjem i dette tilfælde. Mod Lyngby i pokalen er vi kendt for at lukke mange mål ind, det gjorde vi på en måde igen - 3-2 lød sejren på Choco og Björn Runström stod for målene, sidstnævnte svensker for 2.

Så til emnet omkring vores nye stab hvor træner Jørn Bach har fået opsagt sin kontrakt med os, det samme har Carsten Tyrsting og højest overraskende ass. træner Jess Thorup som jeg valgte at tage afsked med. Istedet for dem er hele 5 nye kommer til staben. Der er hentet ind for 5.5 millioner danske kroner, i Man City er Steve Eyre den nye ass. træner kommet til - en erfaren herre på 47 år. 2 nye talentspejdere i Tonny Hermansen og George Foster er også kommet til Esbjerg, sammen med Paul Power fra Liverpool og sydafrikanske Shoes Moshoeu som har en fortid i Fenerbache som spiller.
Logged

Møller
Gæst
 
Sv: Vi er fiskerne!
« Svar #115: 13 Apr 2008, 18:06 »


Stadig meget svingende
EfB hænger lige på i toppen

Vi er nået vinterpausen i den danske SAS Liga. November måned er ovre og som man ved er der ingen spillerunder i december måned. Vi må igen se os spille godt og flot fodbold men at vi dummer os defensivt og derved bliver meget svingende i vores resultatet. Vi forbliver i midten af tabellen på en femte plads. Endnu en dårlig måned hvis vi gerne vil være mestre.

Vi lagde ellers måneden flot ud mod OB hjemme på Blue Water Arena hvor vi ved flot fodbold og et passivt Odense mandskab kunne sikre os alle 3 point på en fornem 2-1 sejr hvor indskiftede Thomas Raun blev helten efter 72 minutter hvor han sparker et flot langskud af sted som tager turen helt op i krydset. Thomas Raun som har noget at bevise for at komme ind i startopstillingen hvor han skal slå enten Lumb eller Mota af. Dette gavner i hvertfald hans status i truppen. Det andet mål stod Choco for som er ved at komme igang.

Men som så mange gange før var det Brøndby der smadrede vores gode humør og moral da vi weekenden efter gæstede Brøndby Stadion til en svær kamp som vi også endte med at tabe 2-0 på 2 mål af Mame Biram Diouf. Vi spillede ellers en udemærket kamp og kunne faktisk også godt have snuppet sejren med hjem til det vestjyske. Men sådan gik det ikke, måske savner vi lidt langtidsskadede Søren Ulrik Vestergaard i denne svære periode.

Meget atypisk for vores sæson indtil videre kunne vi næsten smide en sikker sejr væk i weekenden efter hvor FC Nordsjælland kom på besøg hjemme i Esbjerg. Vi kom, trods et rødt kort efter 33 minutter hvor vi var foran 2-0, alligevel foran med 3-0 ved pausen. Michael Lumb fik sit andet gule kort efter ca. en halv time hvor vi var kommet foran med 2-0 på mål af Runström og Choco. Kort efter udvisningen kunne Runström igen gøre det til 3-0 for os. Dette gav et hul til FCN som vi ikke regnede med de ville hente. Men 10 minutter før tid var vi under pres og der blev reduceret til 3-2. Puha var min første tanke men heldigvis kørte vi sejren i hus på 3-2.

Endnu en gang spillede vi en underholdene hjemmekamp mod Lyngby i runden efter hvor der blev scoret hele 10 mål i kampen. Fremragende underholdning, men utrolig skidt forsvarsspil af os. En motorvej gennem midterforsvaret Høgh og Onstad. Skidt at lukke 5 mål ind, men godt vi offensivt kunne score 5 også. Man plejer ellers at vinde kampe når man selv scorer 5 mål. Mit største ønske er at Lyngby BK rykker ned i denne sæson - dem kan jeg altså ikke lide.
Logged

Niko
Gæst
 
Sv: Vi er fiskerne!
« Svar #116: 13 Apr 2008, 18:09 »

Fantastisk blog, men der mangler flere kommaer end jeg kan tælle til. Det er utrolig svært at læse - husk det. (:

Sproget er i øvrigt meget godt, og det er dejligt at du variere med at nogle gange lave en hjemmeside osv.
Logged

dasmessi
Gæst
 
Sv: Vi er fiskerne!
« Svar #117: 16 Apr 2008, 15:26 »

Dejlig blog. Fin update også. Ros herfra
Logged

MLL
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vi er fiskerne!
« Svar #118: 16 Apr 2008, 15:29 »

Du holder et godt niveau, men ligesom Cesc savner jeg nogle flere kommaer.

Logged

Tilbage på FmF Opstemt

dasmessi
Gæst
 
Sv: Vi er fiskerne!
« Svar #119: 22 Apr 2008, 17:38 »

Keep up the good work!. God update endnu en gang. Syntes det var synd du led dit første nederlag til FCK, men sådan er det jo. Thumbs Up
Logged

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010