home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:40:33 oxoberyt Blogs wiki software 2024
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
Antal Registrerede Brugere: 23459
  0 Brugere, 1020 Gæster Online.

Nyeste Bruger: scarlett07071
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Hvornår er det racisme?
0 Brugere og 19 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] Udprint
Forfatter Emne: Hvornår er det racisme?  (Læst 10916 gange)
Gabe
Reserveholdsspiller

Sv: Hvornår er det racisme?
« Svar #45: 19 Mar 2008, 16:08 »

bob bob .

men stadig en ting jeg fucking ikke forstår , hvis de brænder dannebro er næsten 50 % Danskere ligeglade , men hvis vi brænder deres koran af så er over 90 % af dem villige til at slå ihjel :s

Jeg tror, at det handler om kulturforskelle. Mange af de lande, hvorfra man ser billeder af folk, som brænder dannebro af, er ofte fattige lande, hvor folk ikke har meget andet end deres religion. Det svare til, at nogen tager hele dit eksistensgrundlag, og f.eks. brænder det af. Desuden er ser man aldrig velhavende folk fra storbyer brænde dannebro af. Det er altid fattige mennesker, ofte fra landsbyer, som oftest ikke har andet end deres religion.

molle
Landsholdsspiller

« Svar #46: 19 Mar 2008, 16:08 »

bob bob .

men stadig en ting jeg fucking ikke forstår , hvis de brænder dannebro er næsten 50 % Danskere ligeglade , men hvis vi brænder deres koran af så er over 90 % af dem villige til at slå ihjel :s

fordi danmark og "x"-land er baseret på hver deres værdier...

TBM_DK
Førsteholdsspiller

« Svar #47: 19 Mar 2008, 16:09 »

Vi lever i et multietnisk samfund efterhånden med mange kulturelle baggrunde. Vi skal alle sammen være her og behandle hinanden ordentligt. Men vælger man af den ene eller anden årsag, at slå sig ned i et fremmed land, så bør man følge disse landes skikke eller holde lav profil.
Hvis os nordboere tog til mellemøsten og ikke viste respekt for deres måde at leve på, så tror jeg der ville falde brænde ned. Man skal udvise den nødvendige respekt for andres forskelligheder, deriblandt hudfarve eller mangel på samme, religiøse overbevisning osv. Det gælder både, hvis man selv er blevet nødt til at bosætte sig i et andet land og også omvendt.

Man skal ikke, som nogen forsøger, prøve at ændre ens "nye" lands kultur, traditioner og love, man må indordne sig, finde sig i ting, som ytringsfrihed eller finde et andet sted at være. Så simpelt er det...

EDIT: Racisme er yt!
« Seneste Redigering: 19 Mar 2008, 16:11 af TBM_DK » Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #48: 19 Mar 2008, 16:33 »

nej nej , jeg vil ikke skide på om de brænder dannebro af . det er fandme vores stolthed 

Nu er jeg sikker på at Islam er mere stolthed for muslimer end dannebro er for danskere? Men gælder ytringsfriheden så kun den ene vej? Kan du virkelig ikke se det dobbeltmoralske i det du skriver.

Vi må gerne gøre grin med deres profet, det er jo ytringsfrihed og under "vores" lovgivning, men de må satme ikke brænde dannebro af, selv om det jo også er ytringsfrihed, og under "deres" lovgivning!

SirToby
Manager

« Svar #49: 19 Mar 2008, 16:38 »

Når man siger neger, mørke og farvede er det absolut ikke racistisk, og jeg kan ikke forstå dem, der synes det; absolut til grin hos mig! Det siger sig selv, at det er racistisk, når man siger man sorte svin og ting som det.

westhamfreak
Gæst

« Svar #50: 20 Mar 2008, 15:35 »

hvad skal men elles klader dem når de nu er Farvede

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #51: 20 Mar 2008, 19:38 »

hvad skal men elles klader dem når de nu er Farvede

Er danskere da ikke også farvede? Bare fordi vi er hvide har vi vel stadig en farve.

westhamfreak
Gæst

« Svar #52: 21 Mar 2008, 20:41 »

hvad skal jeg så siger til dem

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #53: 21 Mar 2008, 21:07 »

hvad skal jeg så siger til dem

Kald dem da deres nationalitet? Eller bare udlænding. Det gør jeg.

westhamfreak
Gæst

« Svar #54: 21 Mar 2008, 21:10 »

ok skal prøve

men lover ikke noget

noget du siger give menniger til mig

Sider: 1 2 3 [4] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010