12/5-06
”Igen let modstander til Skeid”Skeid fik igen en let modstander i den norske pokalturnering. SK Vard Haugesund der ligger i den fjerde bedste række kom op af hatten. Kampen spilles på Haugesund Stadion i Haugesund Onsdag den 24 maj. Haugesund der i pausen bl.a. kun tabte med 3-1 til Häcken og i sidste runde på udebane sendte Flint ud med 2-1.
”Ja vi har jo en god lodtrækning. Vi skal vinde og med en sejre her er vi jo et skridt tætter på vores mål.” Sagde Nees
Skeid (2) – Bodø-Glimt (6) 3-0 Ligaen 7. Runde. Med sejren fik vi førstepladsen igen da Tromsø tabte 4-0 ude til Sogndal. Vi ligger 1 point foran.
19/5-06
”Skeid kan gå videre”Der blev i dag trukket lod til tredje runde i den norske pokalturnering. Hvis Skeid går videre fra kampen mod SK Vard Haugesund skal de måde vinderne af kampen mellem Løv-Ham fra 1. Division eller Kjelsås fra den tredje bedste række. Og derved ser det ud til at vejen er banet for en plads i fjerede runde, men der er noget vej til endnu. En evt. tredje runde skal spilles hjemme på Voldløkka.
Hønsfoss (12) – Skeid (1) 3-1 Ligaen 8. Runde. En kamp vi nok må give dommeren skulden for at vi taber. Jeg plejer næsten aldrig at sige det er dommerens skyld, men denne gang kunne intet stoppe mig. Først kommer de foran 2-0 på et mål hvor der klart var offside og 2 minutter før tid bliver en af vores spiller fældet i feltet. Manden der fælder er bagerste mand. Yes tænker jeg straffe og rødt kort, men nej. Frispark og kun gult kort

. Jeg fandt bagefter ud af at manden der kun fik gult kort havde lavet noget linende i en af mine tidligere kampe mod Hønsfoss og også kun havde fået glut for det…

Med nederlaget gled vi ned på andenpladsen igen 2 point foran Løv-Ham og 2 efter nedrykkerne fra Tromsø
Vard Haugesund – Skeid 0-3 2. Runde i pokalturneringen. Med sejren er vi så videre til tredje runde hvor Kjelsås noget overraskende venter. De sendte 1. Divisions nr. 3 Løv-Ham ud med en 1-0 sejre på mål af Emerson Kastrati efter 41 minutter.
Tromsø (1) – Skeid (2) Ligaen 9. runde
odds (1) 2 (X) 3,25 (2) 3,25
Skader og karantænerKjell André Thu (Karantæne)
Tom Erik Breive (Skadet)
StartopstillingSebastian Harung (MM)
Stig Kallestad (FH)
Stein Ove Abrahamsen (FV)
Jo Andreas Gundersen (FC)
Sigbjørn Langås (FC)
Amir Sharif (DM)
Tomas Lundmark (MH)
Thomas Øverby (MV)
Espen Grina (OM)
Thomas Sørum (AC)
Oddmund Vågsholm (AC)
3’ Oddmund Vågsholm sender i helt fri position bolden ind til Thomas Sørum, men hans hovedstød er alt for svagt og Glenn Arne Hansen redder og sender hurtigt bolden i spil til et Tromsø kontraangreb der dog løber ud i sandet
15’ På trods af at de er på udebane er det Skeid der sidder på kampen og har de største chancer, men Tromsø har også lige et par gode forsøg, men uden at scorede.
24’ Oddmund Vågsholm modtager bolden fra Espen Grina. Han sender den ud til Tomas Lundmark der hurtigt sender den ind over til Thomas Sørum der står helt fri inde foran og sender den sikkert over i det lange hjøren.
34’ Efter en misbrugt chance af Thomas Sørum slår Tromsø Kontra. Højre backen Hans Nordbye er trukket med frem og sender bolden ind i hoved på anføre Ole Martin Årst der fra kort afstand kan sende bolden i nettet.
36’ Efter et frispark til Tromsø får Skeid ikke sparket bolden godt nok væk og midterforsvarene Christian Steen finder midtbanemanden Joachim Walltin fra 35 meters afstand hammer bolden i mål.
41’ Joachim Walltin sender et frispark fra 40 meters afstand på overlæggeren og Tromsø bevare presset dog uden at scorede.
45’ Pausen med en Tromsø føring på 2-1
72’ Tromsø fortsætter med at presse og efter lidt klumpspil kan den 31-årige Ole Martin Årst sende bolden i mål fra kort afstand.
80’ Joachim Walltin sender et frispark indover. Bolden rammer en eller anden og snyder målmand Sebastina Harung og triller i mål.
89’ Thomas Øverby modtager sit andet gule kort og må forlade banen før tid.
93’ Kampens dommer Kristian Henriksen fløjter kampen af og 4.675 tilskuere kan glæde sig over en sejr til Tromsø og kampens spiller Joachim Walltin
4-1
”Åhhhh ja jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal sige til det. Det var ikke godt. Vi kommer bedst fra start, men det er som om at det mål vi scorede sætter en stopper for vores gode spil og vi kommer faktisk først til nogle chancer igen da de kommer foran 4-1 så en fortjent sejr til dem. Nu er jeg mest interesseret i at finde ud af hvad de andre kampe endte også glemme denne kamp.” Udtalte Nees efter kampen.
2/6-06
”Nees på vej væk fra Skeid”Den danske manager i norske klub Skeid Nicolai Nees menes at være på vej til engelsk fodbold. Det skriver flere Norske og engelske medier i dag. Det skulle være Preston i den engelske 1. Division der vil have danskeren tilknyttede klubben hurtigst muligt. Preston der lige med nåd og næppe undgik nedrykning i den netop overstået sæson har stået uden manager i næsten 2 måneder. Grunden til at Preston har stået uden manager i et stykke tid er at klubben ikke bare vil have en manager for at have en, men en der kan bringe dem op i toppen af den engelske Premier League for at blive der. Det menes at være Nees der er en af favoritterne, men der kan dog også komme andre emner ind udtaler Prestons Bestyrelse formand Derek Shaw. Nees ønsker ikke at kommentere sagen.
Skeid (4) – Aalesund (9) 2-2 Ligaen 10. Runde
Skeid (6) – Åsane (15) 3-0 Ligaen 11. Runde
Skeid – Kjelsås 0-0, 1-1, 3-0 3. Runde i pokalturneringen. En helt igennem elendig kamp fra vores side. Vi kommer foran i den forlængede spille tid på et mål af Kjell André Thu der scorede på et langskud efter 103 minutter og vi tror sejren er hjemme specielt fordi Kjelsås ikke rigtig har haft noget at bude på igennem kampen, men efter 110 minutter lykkes det alligevel for Dag Halvorsen at scorede. I straffesparkskonkur
rencen havde Kjelsås dog ikke noget at byde på. Her vandt vi 3-0.
En lille opdatering igen håber i kan lide det i læser. Ellers må i jo skrive det.