home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
24 Nov 2025, 20:06 Broen13 Blogs #17 Youth to Gold
24 Nov 2025, 13:38 Broen13 Klubsøgnin... Girondins de Bordeaux
23 Nov 2025, 16:15 simmy1 Blogs Et nyt kapitel på 10’eren
23 Nov 2025, 15:24 Broen13 Klubsøgnin... SC Braga
21 Nov 2025, 20:20 g00n Blogs Minimalistic 2020
21 Nov 2025, 08:49 Broen13 Klubsøgnin... 1860 München
20 Nov 2025, 15:05 Broen13 Klubsøgnin... River Plate
Antal Registrerede Brugere: 23182
  0 Brugere, 529 Gæster Online.

Nyeste Bruger: kathli
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Resurrecting Genoa ---> Juve & Denmark ---> FC Köln & Brazil
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvis jeg spiller sæson nr. 10 i denne blog, vil du så læse med?  (Afstemning slut: 24 Jan 2007, 22:40)
Ja da!
- 24 (82,8%)
Næh, det regner jeg ikke med
- 2 (6,9%)
Øh, læse med? Hvordan gør man det?
- 3 (10,3%)
Antal Stemmer: 29

Sider: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 74 Udprint
Forfatter Emne: Resurrecting Genoa ---> Juve & Denmark ---> FC Köln & Brazil  (Læst 191987 gange)
Dusty78DK
Manager

Sv: The Resurrection of Genoa & Denmark
« Svar #300: 29 Maj 2006, 20:15 »

2009/2010 SÆSON

Ja, efter en længere pause er jeg tilbage med optakt til endnu en tur i Genoa-karrusellen. Efter sidste sæson vil mine forventninger til holdet i alle turneringer være en del højere end de plejer. Måske bliver det her sæsonen hvor Genoa igen skal vinde pokaler!!  Smiley

TEASER

Hvad skal der så ske i den kommende sæson? Jo, her er et overblik:

Genoa er med sin 2. plads garanteret en plads i Champions League Gruppespil for første gang nogen sinde. Det er en fantastisk bedrift, og nu er det op til Volkan, Cárdenas og alle de andre at vise at de har formatet til at spille lige op med de helt store. Skal jeg tage hævn over Arsenal og Real Madrid? Kan jeg igen nå til semifinalen i en europæisk turnering?

Sidste sæson var en lige-ved-og-næsten sæson. Ikke kun i Europa, men også hjemme i Italien. Genoa har ikke vundet det italienske mesterskab siden 1924. Sidste sæson endte Genoa som nr. 2 i ligaen for første gang siden 1930. Men heller ikke i pokalen har Genoa stolte traditioner. Holdet har heller ikke triumferet i Coppa Italia siden 1937.
Nej, Genoa er ikke et hold med et overfyldt pokalskab. Der har været meget lidt at fejre de sidste mange år. Sidste sæson viste dog at Genoa kan være med helt fremme. Bliver det i 2010 at Genoa endelig igen kan vinde en italiensk titel?

Jeg underskrev en ny kontrakt med Genoa i april måned, men det var kun en et-årig forlængelse. Efterhånden har jeg indstillet mig på at det her bliver min sidste sæson i den Norditalienske klub. Hvorfor? Ja, der er flere grunde, jeg vil beskrive dem i detaljer senere, men de to primære grunde er klubbens middelgode rygte og den dårlige økonomi. Så I må nok indstille jer på at supershopperen kommer til at gå nye græsgange efter denne sæson. Men hvorhenne? Det vil tiden vise … 

Sidst, men absolut ikke mindst: Sommerens nederlag til Holland i VM kvalifikationen lover en spændende afslutning på efteråret. Kommer Danmark til VM? Hvis Danmark kommer til VM, hvilke resultater kan jeg så opnå med det nye, unge landshold?

Svarene på alt dette og meget mere kan du kun få ved at følge med her i Genoa-bloggen.

Næste update: Forsæson!

Dusty78DK
Manager

« Svar #301: 29 Maj 2006, 22:44 »

MÅLSÆTNING FOR SÆSONEN

Bestyrelsen forventer at jeg opnår europæisk kvalifikation for tredje gang i træk, og det er en målsætning jeg er helt enig i. Genoa har holdet og indstillingen til at være med helt fremme!! Jeg har fået £2.800.000 at købe ind for plus eventuelle indtægter ved salg af spillere.

ØKONOMI

Endelig er der plus på kontoen i Genoa igen. TV penge og salg af spillere har hjulpet en hel del. Men det ændrer ikke ved at Genoas økonomi er rimelig slatten. Jeg har ikke forstået hvorfor, for jeg har aldrig brugt et transferbudget fuldt ud og jeg har også altid befundet mig under det tilladte lønniveau. Men det må simpelthen være en konsekvens af at klubbens ambitioner er for store i forhold til klubbens struktur.

Den dårlige struktur i økonomien er et af hovedargumenterne for at jeg ikke gider blive i Genoa længere end denne sæson. Jeg kan give folk en masse dyre lønninger, men jeg kan ikke købe spillere, fordi økonomien er så hårdt spændt op. Her i sommers har jeg flere gange måttet nøjes med mit ”andetvalg” fordi jeg ikke havde særlig mange penge at bruge. Skuffet

TRANSFER IND (FRI-TRANSFER)

Damián Tissone (Central midtbane)

En ung spiller, der skal være reserve for den endnu yngre Cárdenas. Hans teknik er formidabel, men det fysiske skal blive en smule bedre. Hentet i Udinese på fri transfer.

Lorik Cana (Defensiv central midtbane)

Selvfølgelig er jeg stadig på jagt efter den ultimative spille på alle pladser. Ham her ser ud til at være den perfekte plæneklipper til den defensive midtbane, sådan så Custódio får reel konkurrence. Hentet i Marseille på fri transfer.

Andrés D’Alessandro (Offensiv central midtbane)

Cárdenas er fantastisk, men selv fantastiske spillere har brug for konkurrence, så de ikke bliver krukkede. Derfor har jeg hentet denne rutinerede herre i Portsmouth på fri transfer.

Simon Davies (Offensiv højre midtbane)

Jeg er ikke 100% tilfreds med højre wingplads, hvor Wilhelmsson stort set var fast mand hele sidste sæson. Derfor skal der mere konkurrence til! Hentet i Everton på fri transfer.

Olof Mellberg (Central forsvarsspiller)

Det centrale forsvar er heller ikke helt så stærkt som jeg kunne ønske mig. Specielt i December og Januar skiftedes Matongou og Gravgaard til at dumme sig. Der skal flere rutinerede kræfter til. Derfor er svenskeren her hentet i Aston Villa på fri transfer.

Lucas Bernadi (Defensiv central midtbane)

Ham her skrev under på en Bosmanaftale inden jeg fik fat i Cana. Desværre kan man ikke annullere Bosman-aftaler, når først de er blevet aftalt i FM06, men hey, så er jeg i det mindst godt besat på den defensive midtbane. Eller også skulle jeg bare sælge ham her Opstemt . Døm selv. Hentet i Monaco på fri transfer.

Patrick Owomoyela (Højre Wingback og offensiv midtbane)

Oddo og Cassetti er ved at være nogle halvgamle spillere, der er brug for nyt blod. Derfor har jeg hentet denne tyske landsholdsspiller i håbet om tysk effektivitet. Hentet på fri transfer i Werder Bremen.

Zlatko Junuzovic (Angriber)

Ung østrigsk angriber, som jeg vil gemme lidt på reserveholdet og se hvad han udvikler sig til. Hentet i GAK på fri transfer

Sebastián Taborda (Angriber)

I Januar var Roupolo skadet og hans evner dalede stødt. Da jeg var i tvivl om han nogen sinde ville finde sit gode niveau fra tidligere, anskaffede jeg mig denne uruguayske landsholdsspiller. Hentet i Deportivo på fri transfer.

Edú (Højre og central Offensiv Midtbane + angriber)

Nok den største stjerne jeg har anskaffet mig til den kommende sæson. Tiltænkt at være Wilhelmssons konkurrent på højre wing. Hentet hos de spanske mestre Betis på fri transfer.

Marco Angeletti (Venstre forsvar, wingback og midtbane)

Her i foråret begyndte min backup på venstreback pladsen, Fabiano, at brokke sig over den manglende spilletid. Jeg blev nervøs for pludselig at stå uden rygdækning for Verbeek og begyndte at søge efter en rimelig wingback til ingen penge. Valget faldt på ham her. Fabiano endte dog med at blive i Genoa. Ham her er hentet i Lazio på fri transfer.

Roberto Magrelli (Central offensiv midtbane og angriber)

Endnu en uslebet diamant til reserveholdet. Hentet på fri transfer i Roma.

Souleymane Diawara (centralt forsvar)

Inden jeg fik fat i Mellberg var jeg en smule i panik fordi ingen centrale forsvarsspillere syntes Genoa var en spændende klub at spille i. Derfor slog jeg til da ham her sagde ja. Hentet i Sochaux på fri transfer.

I ALT 13 SPILLERE INDKØBT PÅ FRI TRANSFER

Så jer, der stemte på 13, havde ret - dvs. kun mig. Wink

Ved siden af disse indkøb gennemførte jeg en byttehandel i starten af juli:

Michael Jakobsen (Venstre og central forsvarsspiller) <-> Marco Cassetti

Jeg fik et tilbud fra Udinese jeg ikke kunne sige nej til: £1.500.000 + den danske landsholdsback i bytte for den 33-årige Cassetti, der ikke spillede mere end 10 kampe i sidste sæson. Det vil jeg mene er et okay bytte.  Smiley

INDKØB I LØBET AF JULI/AUGUST:

Nik Besagno (centralt forsvar)

Sammen med Cárdenas er ham her den mest benyttede spiller i FmFreaks’ blogs. Derfor måtte jeg have ham Wink
Hentet i den lille spanske klub Écija for £750.000

TRANSFER UD

Cristiano Zanetti (defensiv midtbane)

Blev udkonkurreret af Custódio i sidste sæson og viste sig ikke at kunne leve op til tidligere præstationer, når han blev hevet ind som erstatning. Derfor sælger jeg ham til Chievo for £1.000.000.

Daniel Cousin (angriber)

Spillede en håndfuld gode kampe i sidste sæson og gjorde det ret godt, men han har gjort det klart for mig at han ikke gider blive i klubben. Derfor sælger jeg den 32-årige angriber til Germinal Beerschot for £2.000.000.

Mourad Meghni (Højre og central offensiv midtbane)

Den unge midtbanespiller spillede nogle gode kampe i Genoa, men der var meget konkurrence. Det fik ham til at bede om at blive solgt her i foråret. Som sagt, så gjort. Solgt til Rot Weiss Essen for £1.600.000.

Wilmer Santiago Acasiete (Højre og centralt forsvar)

Med indkøbet af to nye forsvarsspillere er der ikke rigtig plads til ham her, der stort set ikke spillede i sidste sæson. Derfor sælger jeg ham til Real Racing S.A.D for £900.000. 

Simon Davies (Højre offensiv midtbane)

Ja, det er en smule pinligt: En uge i Genoa og så solgt igen. Til mit forsvar vil jeg sige, at jeg havde store problemer med at finde i højre wing, der gad vælge Genoa frem for andre hold. Derfor signede jeg ham her som backup. Først i maj sagde Edú ja til at rejse fra Betis. Solgt til Nottingham Forest for £1.000.000.

Javi Muñoz (målmand)

Fyren kom til Genoa det år jeg rykkede op i Serie A, men viste sig lige at være en tand dårligere end både Bernabé og Volkan. Jeg må konstatere, at jeg ikke har brug for ham. Derfor sælger jeg ham til nyoprykkerne Torino for £300.000

Samlet indtægt for salg: £8.250.000

Kommentar:
Jeg har som sagt haft store problemer med at lokke spillere til klubben, selvom jeg tilbyder dem en fed løncheck. Men jeg har også store problemer med at få mine ”halvgode” spillere til at blive i klubben, hvis de ikke spiller fast. Hvorfor? Fordi Genoa ikke giver lige så meget prestige som andre hold – det er simpelthen ikke godt nok for en spiller at sidde på bænken i Genoa. Det går selvfølgelig ud over spillet i de sæsoner, hvor man når langt i pokal og europæisk fodbold ved siden af ligaen. At jeg har svært ved at anskaffe mig spillere og holde på dem, er et andet meget vigtigt argument for at jeg ikke gider at være i Genoa længere end til udgangen af denne sæson.

GENOAS TRUP VED START AF 2009/2010 SÆSON

Yes, samlet ser holdet sådan ud. Reglerne er de samme som de to foregående sæsoner: Spillere i parentes er reserverne, og omstillingsvillige spillere optræder flere gange på listen. Som noget nyt vil jeg vurdere hver position samlet, ligesom jeg gjorde til jul i sidste sæson.

MÅLMÆND

Babacan Volkan
(Ángel Bernabé)

Vurdering: 9.5/10
Volkan bliver bedre og bedre. Bernabé er også bedre end de fleste. Det er næsten synd for de andre målmand på holdet.

VENSTRE FORSVAR

Paul Verbeek
(Fabiano)

Vurdering: 9/10
Verbeek kører med klatten og får ikke nær så mange gule kort som tidligere.

HØJRE FORSVAR

Massimo Oddo
Patrick Owomoyela
(Mikael Antonsson)
(Franck Matingou)

Vurdering: 8/10
Oddo er landsholdsspiller for Italien, men gammel. Patrick Owomoyela er bedst offensiv. Jeg er lidt usikker på om han var et godt køb.

CENTRALT FORSVAR

Michael Gravgaard
Hugo Sanchez
Franck Matingou
Olof Mellberg
(Mikael Antonsson)
(Souleymane Diawarra)
(Nik Besagno)

Gravgaard voksede til ufattelig styrke i sidste sæson. Da skaderne ramte holdet i april viste Sanchez at det ikke var spildte penge jeg bruge på ham sidste sommer. Mellberg bidrager med erfaring og ro.

DEFENSIV CENTRAL MIDTBANE

Custódio
Lorik Cana
(Lucas Bernardi)
(Franck Matingou)

Custódio stod distancen sidste sæson i alle de svære kampe. Cana har fantastiske evner og giver konkurrence. Matingou viste i slutningen af sidste sæson at han også er ganske god på denne plads.

VENSTRE WING

Ricardo Vaz Te
Sherman Andrés Cárdenas
(Christian Wilhelmsson)
(Alessandro Rosina)

Endnu en position, hvor Genoa er rigtig godt besat.

HØJRE WING

Edú
Christian Wilhelmsson
(Alessandro Rosina)

Vurdering: 8.5/10
Med Edú i truppen er der endelig ordentlig konkurrence til Wilhelmsson, for Rosina var absolut ikke imponerende i sidste sæson. Meget kommer til at afhænge af om Edú kan finde sig til rette i klubben.

OFFENSIV CENTRAL MIDTBANE

Sherman Andrés Cárdenas
Ricardo Vaz Te
Sébastien Grax
Andrés D’Alessandro
(Edú)
(Christian Wilhelmsson)
(Alessandro Rosina)

Cárdenas er mandEN. Sidste sæson viste, at når Cárdenas trænger til en pause er Vaz Te også bedre end almindelig god på den position. Men Grax svingede i sine præstationer og var rimelig utilfreds med kun at spille 1/3 af sæsonens kampe. Derfor er der brug for rygdækning hvis både Vaz Te og Cárdenas skal spares. Her kommer D’Alessandro ind i billedet.

ANGRIBERE

Emmanuel Adebayor
Ekene Ezenwa
Ricardo Vaz Te
(Fancesco Roupolo)
(Sebastián Taborda)
(Sébastien Grax)

Oppe foran har jeg en afrikansk superduo: Adebayor & Ezenwa. Om Roupolo eller Tarborda skal være nr. 2 må tiden vise.

UDLÅNTE SPILLERE, DER KUNNE HAVE VÆRET MED:

Michael Jakobsen
Hjalte Bo Nørregaard – har ikke spillet så meget for Genoa, men tegner lovende
Damián Tissone

Ja, sådan ser holdet ud. Jeg syntes det lover ganske godt for den kommende sæson, men hvad synes i?

ZhotLog
Gæst

« Svar #302: 29 Maj 2006, 23:18 »

Truppen ser stærk ud, jeg kan dog ikke lade være med at undre mig over om du ikke skulle hive den unge (østrigste?) angriber op fra reserverne, og give ham chancen..  Rullende Øjne
Men hvis han ikke slår i gennem, skal du nok for stærke angrbet lidt IMO.. Du kan dog bevise din afrikanske duos evner med 2 screenshots  Grin
Held og Lykke med sæsonen herfra!   Opstemt

MisterFCK
Gæst

« Svar #303: 30 Maj 2006, 11:54 »

Det ser spændende ud. Glæder mig til sæsonen går igang Thumbs Up

United-styrer
Gæst

« Svar #304: 30 Maj 2006, 12:09 »

Lidt af et klassehold du efterhånden har Thumbs Up

Dusty78DK
Manager

« Svar #305: 30 Maj 2006, 19:02 »

Truppen ser stærk ud, jeg kan dog ikke lade være med at undre mig over om du ikke skulle hive den unge (østrigste?) angriber op fra reserverne, og give ham chancen..  Rullende Øjne
Men hvis han ikke slår i gennem, skal du nok for stærke angrbet lidt IMO.. Du kan dog bevise din afrikanske duos evner med 2 screenshots  Grin
 Held og Lykke med sæsonen herfra!   Opstemt

Som sagt så gjort. Kig selv og bedøm:

Emmanuel Adebayor anno 2009:

Ekene Ezenwa anno 2009:

Disse to gutter scorede til sammen 40 mål i sidste sæson. Hvad siger i? Skal jeg teste de nye angribere i stedet for?

ZhotLog
Gæst

« Svar #306: 30 Maj 2006, 19:28 »

Tjaa, Adebayor er skam en plads værdig 100 %..  Smiley Jeg kan dog ikke sige det samme om ezenwa... Hans mentale og fysiske stats er simpelthen for dårlige IMO Skuffet
Men jeg synes det ville være interresant med den unge østriger i front sammen med Adebayor!  Wink

Dusty78DK
Manager

« Svar #307: 30 Maj 2006, 19:30 »

Tjaa, Adebayor er skam en plads værdig 100 %..  Smiley Jeg kan dog ikke sige det samme om ezenwa... Hans mentale og fysiske stats er simpelthen for dårlige IMO Skuffet
Men jeg synes det ville være interresant med den unge østriger i front sammen med Adebayor!  Wink

Hey, det tror jeg at jeg tester i næste ligakamp!  Smiley

donthomas
Landsholdsspiller

« Svar #308: 30 Maj 2006, 19:34 »

Et meget spænende hold du har fået sat sammen efter hånden.. Det er helt sikkert et hold der godt kan vinde Serie A og nå meget langt i europa.

Glæder mig til at se mere fra Genoa Smiley

Dusty78DK
Manager

« Svar #309: 30 Maj 2006, 20:37 »

AUGUST 2009

16. august

COPPA ITALIA 1. RUNDE UDTRUKKET
Så sparkes sæsonen i gang, traditionen tro med at der spilles trekvalifikationsru nder til pokalen inden ligaerne begynder. På grund af min høje placering i sidste sæson, skal jeg ikke spille kvalifikation. I stedet er jeg i bowlen, da der skal trækkes lod til 1. runde af Coppa Italia, der spilles sidst i november. Min modstander bliver Livorno, der ikke imponerede i sidste sæsons Serie A, men reddede skindet.

18. august

SERIE A ODDS!
Totalbet.com offentliggjorde i dag de officielle odds på hvem bookmakerne tror på i Serie A. De bedste bud ser sådan ud:

Milan: 2,75
Inter: 3,00
Juventus: 3,50
Genoa: 17,00
Roma: 17,00
Palermo: 26,00

Det bliver for tredje år i træk en duel mellem de to store milano-hold og så den gamle dame fra Torino. Genoa er underdog, og det synes jeg er okay. Hvem ville I sætte penge på?

19. august

GYSERGRUPPE TIL GENOA!
Så er det tid til lodtrækning igen. Denne gang det famøse Champions League, som det i 2. forsøg lykkedes Genoa at komme med i. Der var ingen danske hold i bowlen, fordi AGF (Shockeret) blev slået ud af HSV i 3. kvalifikationsrunde . Men så var der til gengæld en hel del andre.

Mine modstandere i gruppe C bliver Chelsea, Barcelona og Basel. Definitionen på en dynamitgruppe!

Fakta om holdene:

Chelsea vandt Champions League i sidste sæson og de vandt den Europæiske Supercup over Real Madrids UEFA Cup vindere. Shockeret
Barcelona nåede i sidste sæson til ottendedelsfinalen, og det er deres bedste præstation i dette Genoa-spil. Deres trup er fantastisk, men deres præstationer i CL har ikke været fantastisk de sidste mange sæsoner.
Basel har for første gang, i det her spil i hvert fald, kvalificeret sig til gruppespillet. De sidste 4 sæsoner er de blevet slået ud i 3. kvalifikationsrunde .

Kommentar:
Hold da kæft en gruppe! Chelsea og Barca er skræmmende. Intet mindre. Mit bedste håb er at satse på to sejre mod Basel og så prøve at stjæle et point eller to mod et af topholdene. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal forvente, derfor har jeg oprettet en afstemning så I kan være med til at forudsige hvad der kommer til at se i gruppen.  Smiley

23. august

LANDSHOLDET UDTAGET
Som optakt til de to VM kvalifikationskampe - hjemme mod Letland og ude mod Armenien - har jeg udtaget følgende 26 spillere:

MÅLMÆND:

Steffen Rasmussen (AGF)
Emil Ousager (OB)
Thomas Sørensen (Birmingham)

VENSTRE FORSVAR:

Michael Jakobsen (Genoa)
Allan K. Jepsen (Bologna)

HØJRE FORSVAR:

Kasper Bøgelund (Borussia Münchengladbach)
Kim Madsen (Genoa)

CENTRALT FORSVAR:

Daniel Agger (Liverpool)
Per Krøldrup (West Ham)
Michael Gravgaard (Genoa)
Kristian Bak Nielsen (FC Midtjylland)
Thomas Bælum (Ascoli)

VENSTRE WING:

Anders Due (Genoa)
Simon Poulsen (FC Midtjylland)

HØJRE WING:

Mikkel Thygesen (Stuttgart)
Stephan Petersen (Q.P.R.)

DEFENSIV MIDTBANE:

Leon Andreasen (Ipswich)
Christian Poulsen (Parma)
Christian Traoré (Ipswich)

OFFENSIV CENTRAL MIDTBANE:

Thomas Kahlenberg (Auxerre)
Michael Silberbauer (Aachen)
Kasper Lorentzen (Leverkusen)

ANGRIBERE:

Rajko Lekic (Espanyol)
Jon Dahl Tomasson (Bolton)
Simon Bræmer (AAB)
Morten Skoubo (Real Sociedad)

Allan K. Jepsen & Simon Poulsen er tilbage. Problemet er dog oppe i front, hvor Søren Larsen stadig er skadet og hvor Morten ”Duncan” Rasmussen også er væk – de to vigtigste offensive kræfter i denne kvalifikationsturne ring hidtil. Jeg tror det kan blive nogle nervepirrende kampe!

23. august
Serie A, 1. spillerunde

Genoa – Roma
1:  2,63   X. 3,00   2: 2,50

Optakt:
Fra dynamit i Champions League gruppen til dynamit i opstarten på Serie A. Michael Laudrup har gjort det rigtig godt med Roma siden han kom til klubben sidste efterår. Sidst jeg mødte dem var jeg heldig at kampen endte 0-0. Presset er på fra første fløjt!

Genoa – Roma

1 – 1   (1 – 0)

1-0 Ekene Ezenwa (40)
1-1 Danielle de Rossi (75)

Kommentar:
En meget lige og spændende kamp vipper til vores fordel efter føringsmålet. Men jeg må skifte 3 spillere ud i pausen og flere spillere går fysisk ned med nakken i 2. halvleg. Så det er et okay resultat, selv om jeg håber den fysiske form holder bedre i Champions League.

26. august

MÅLMANDSBALLADE I DEN DANSKE LEJR!
Stephan Andersen har været ude og brokket sig over at han ikke er blevet udtaget til Danmarks trup. Men da Emil Ousager bliver skadet, tager jeg brokhovedet til nåde og henter ham ind på holdet.

27. august

STEPHAN ANDERSEN SKADET
Efter uroen i den danske træningslejr blev lækket til pressen, er endnu et afsnit i denne sæbeopera i fuld gang: Stephan Andersen er blevet skadet. Som erstatning har jeg hentet Wolves’ 20-årige super talent Mads Nielsen fra U21-holdet. Må vi så snart få noget action på banen?  Opstemt

29. august
VM kvalifikation, gruppe 3, 7. spillerunde
Danmark – Letland

Optakt:
I sommerpausen valgte Holland yderst overraskende at skifte deres træner ud. Åbenbart var det ikke godt nok for det hollandske fodboldforbund at vinde over Danmark på udebane Huh . Den nye mand i spidsen for holdet er den tidligere forsvarskæmpe Danny Blind. Måske bliver der så meget uro i den hollandske trup at de smider point væk. Derfor er missionen klar: Sejr til Danmark i de kommende to kampe!

Danmarks startopstilling:

Simon Bræmer   Rejko Lekic

Kasper Lorentzen

Simon Poulsen                                                    Mikkel Thygesen

Christian Poulsen

Michael Jakobsen  Daniel Agger  Michael Gravgaard  Kasper Bøgelund

Thomas Sørensen

Forsvar, defensiv midtbane og målmand er gengangere fra den fine sejr over Nordirland. Simon Poulsen er tilbage efter skade og Mikkel Thygesen testes fordi Silberbauer ikke er i topform. Bræmer erstatter Larsen helt oppe.

GAME ON!

Danmark – Letland

1 – 0 Simon Bræmer (25) – Lekic og Lorentzen spiller smukt 1-2 spil på midten, inden bolden ender hos reserven.
2 – 0 Rejko Lekic (36) – Danmark kører hårdt pres mod Letlands forsvar. Christian Poulsen skyder udefra og rammer stolpen. Lekic står det rigtige sted.
2 – 1 Medeckis (42) – Letlands 2. angreb i hele kampen giver pote, da angribere pludselig får en dobbeltchance.
3 – 1 Daniel Agger (45+1, straffe) – Mikkel Thygesen ender bolden ind over, Simon Bræmer væltes omkuld i straffesparksfeltet . Den unge forsvarsgeneral træder frem og er usvigelig sikker.

KAMPEN ENDER 3-1 TIL DANMARK!

Kommentar:
Så er der igen gang i klaphattene. Letland havde nogle få gode forsøg, men jeg styrede begivenhederne. I 2. halvleg tager vi den med ro og kører sejren hjem.

Andre kampe i gruppen:

Holland – Nordirland 2 – 0
Israel – Armenien 3 – 1

Det er selvfølgelig en smule øv, at Holland ikke snubler, men den gode nyhed er at Danmark er placeret som det bedste 2.plads-hold i Europa, hvilket giver direkte kvalifikation:

Hvis jeg kan holde gang i sejrstimen er VM billetten sikret! Thumbs Up

30. august

TRAORÉ SKADET!
Endnu en skade. Denne gang Traoré, den defensive midtbanespiller. Som erstatning henter jeg Rasmus Würtz i stedet for – en spiller jeg har brug før.

AUGUST ER SLUT!

En kort august-update er slut. I næste måned venter udekampen mod Armenien i VM kvalifikationen. Derudover skal Genoa rigtig i gang med Serie A, og så tager jeg hul på dynamitgruppen i Champions League.

Det kan du ikke gå glip af!

« Seneste Redigering: 30 Maj 2006, 20:42 af Dusty78DK » Logged

Dusty78DK
Manager

« Svar #310: 30 Maj 2006, 21:11 »

Så er bloggen for alvor i gang og jeg har oprettet en ny afstemning. Læs løs!  Opstemt

United-styrer
Gæst

« Svar #311: 30 Maj 2006, 22:52 »

Hvilken dræbergruppe. Jeg tror desværre, du må tage til takke med tredjepladsen og UEFA Cuppen. Godt med dansk sejr, og resultatet mod Roma er vel egentlig udmærket.

Soccerpop
Gæst

« Svar #312: 01 Jun 2006, 22:56 »

tror sku du tager 2. pladsen i CL. Thumbs Up
det häber jeg ihvert fald Smiley

Dusty78DK
Manager

« Svar #313: 03 Jun 2006, 17:16 »

SEPTEMBER 2009

2. september
VM kvalifikation, gruppe 3, 8. spillerunde
Armenien – Danmark

Optakt:
Der er godt med selvtillid i bagagen, da vi begiver os ud på den lange rejse for at møde endnu et af de der små, upåagtede østeuropæiske hold, som Danmark normalt har det så svært med. Men nu spiller vi for at blive Europas bedste nr. 2, så der skal vindes!  Cool

Danmarks startopstilling:

Simon Bræmer   Rejko Lekic

Kasper Lorentzen

Simon Poulsen                                                Thomas Kahlenberg

Christian Poulsen

Michael Jakobsen  Daniel Agger  Michael Gravgaard  Kasper Bøgelund

Thomas Sørensen

Mikkel Thygesen er en smule træt efter sidste kamp, og derfor tester jeg Kahlenberg på højre fløj.

GAME ON!

Armenien – Danmark

1 – 0  Kasper Lorentzen (25) – Kahlenberg smider en bold hurtig ind over, og hjemmeholdets offsidefælde kikser
2 – 0  Simon Poulsen (62) – hjemmeholdet kikser en clearing af et langt indkast, Lekic sender bolden ind over. Målmanden går fejl af bolden og den offensive FCM spiler kaster sig frem og header bolden i kassen.
2 – 1 Manucharyan (83)– Gravgaard fejlbedømmer et indlæg og pludselig står en angriber helt fri.
3 – 1 Simon Poulsen (84) – Danmark giver bolden op og de danske spiller fører bolden frem. Bolden ender hos Kahlenberg på højre fløj, der sender bolden ind over til dagens danske helt.
4 – 1  Leon Andreasen (91) – Danmark angriber igen over højre fløj. Målmanden bokser indlæget væk, men lige udenfor feltet står den indskiftede defensive midtbanespiller og han banker bolden op i trekanten med et smukt, skruet skud.

KAMPEN ENDER 4-1 TIL DANMARK!

Kommentar:
Armenien var absolut ikke ufarlige i denne kamp. De har et hovedstød tæt på målet allerede efter 2 minutter og spiller deres chance. Deres reduceringsmål får dem til at gå frem på banen, og det kan vi heldigvis straffe.

Andre kampe i gruppe 3:

Letland – Holland  0 – 3
Nordirland – Israel  2 – 1

Med alle resultaterne fra denne spillerunde i hus ser stillingen i gruppe 3 sådan her ud:

2. pladsen i gruppen er hjemme, og det er fedt nok. Men jeg kan håbe at Holland glider i de sidste kampe – måske endda mod Danmark Wink .

Jeg har to svære afslutningskampe: Ude mod Israel 3. oktober og ude mod Holland 7. oktober. Det bliver ufatteligt spændende!  Shockeret

5. september

PONZIO SOLGT!
I dag solgte jeg den argentinske spiller Leonardo Daniel Ponzio til Young Boys for £500.000. Han er blevet udkonkurreret på mit hold af de nye indkøb og hans kontrakt udløber til sommer. Tid til at indkassere penge til den slunkne Norditalienske bankkonto Opstemt

8. september

Champions League, Gruppe C, 1. spillerunde.

Genoa – Barcelona
1: 3,25   X: 3,25   2: 2,00

Optakt:
Puha! En ufatteligt svær kamp bliver Genoas debut i Champions League. Med tak til Zhotlog har jeg besluttet mig for at sætte Ezenwa på bænken og teste mine andre angribere, fordi ezenwa ikke er stærk nok fysisk. Til denne kamp har jeg valgt Roupolo til Adebayors makker. Barca stiller op med stjernerne: Eto’o, Ronaldinho, Freddy Adu og en masse andre sydamerikanere jeg aldrig har hørt om Opstemt .

VS     

1 – 0 Emmanuel Adebayor (5) – Frispark udenfor Barcelonas felt. Alle venter at Lana sparker ind over, men det gør han ikke. Han slår i stedet bolden kort til Adebayor ude ved venstre ”spids” af straffesparksfeltet . Den afrikanske bomber sparker første gang og sender et smuk skud skruet ind i det modsatte hjørne. Årets mål!
2 – 0 Lorik Cana (26) – Indkast til Genoa i venstre side næsten helt henne ved baglinien. Genoa sender bolden ind over, Barcelona prøver at få bolden væk, Genoa fastholder. Til sidst får den albanske landsholdsspiller en smule plads og han laver et flot skruet spark fladt nede ved venstre stolpe. Smukt!
2 – 1 Samuel Eto’o (38) – Genoa har et farligt forsøg men Barca sparker bolden væk i panik. Den ender hos superstjernen, der løber fra midtercirklen og hele vejen ned til målet. Smukt. Skuffet
3 – 1 Roupolo (64) - Hjørnespark til Genoa. Barca afværger i første omgang, men Verbeek fører bolden frem og sender bolden ud på venstre fløj til Sanchez, der føler bolden frem til Roupolo, der header bolden i mål.
MOM: Lorik Cana (9), Genoa

KAMPEN ENDER SENSATIONELT 3-1 TIL GENOA !!!!!

Kommentar:
Hvilken start! Det går meget bedre end jeg turdet håbe på. Det hurtige mål er meget afgørende, for det ryster gæsterne og ødelægger deres kollektiv, der kun få gange fingerer godt. Til gengæld leverer Ronaldinho og Eto’o en rigtig god individuel præstation og stresser mit forsvar en del. Volkan må også ud med nogle fantastiske redninger. Men hey, det går skide godt!  Thumbs Up

Prøv lige at se pressens kommentar:

Det går godt! Bestyrelsen jubler, Cana tilbedes og jeg tjener £1.100.000 på entré! Hævet Øjenbryn

10. september
http://www.kristine-hansen.dk/fmpics/Gazzetta1.jpg
CHAMPIONS LEAGUE ODDS!
Totalbet.com er lidt sent ude med deres bud på en vinder af Champions League, men skidt, her er de:

Bayern München: 10,00
Milan: 10,00
Chelsea: 10,00
Arsenal: 10,00
Real Madrid: 10,00
Manchester United: 11,00
---------------------------
Genoa: 26,00

Jeg tror en druktur i weekenden kan forklare hvorfor odds-sætterne er for sent på den og at de ikke udpeger nogen klar favorit. Riiiiimelig forvirrende Opstemt
Men, hey, Barca er ikke med på listen. I wonder why … Grin

Nå, skidt. Er der nogen, der har lyst til at sætte penge på Genoa? Wink

13. september
Serie A, 2. spillerunde

Torino – Genoa
1: 2,63   X: 3,00   2: 2,50

Optakt:
Efter en masse andet udenoms Opstemt er det endelig tid til at fokusere på Serie A igen. Dagens modstander er nyoprykker, og møder et Genoahold med selvtilliden i orden efter ydmygelsen af Barcelona. Igen prøver jeg Roupolo frem for Ezenwa i forreste kæde.

Torino – Genoa

0 – 4  (0-1)

0-1 Francesco Roupolo (41)
0-2 Emmanuel Adebayor (70)
0-3 Sherman Andrés Cárdenas (straffe, 87)
0-4 Zlatko Junuzovic (92)

Kommentar:
Resultatet er en smule misvisende, for spillet er slet ikke så flydende som det burde. Jeg regner med det er fordi spillerne lige skal i gang med sæsonen først.
Cárdenas bliver sidst i kampen skadet er og ude et sted mellem 1 og 2 uger. Skuffet

16. september
Serie A, 3. spilledag

Genoa – Milan
1: 4,00   X: 3,00   2: 1,80

Optakt:
Bookmakerne tror ikke på os, men hvis Genoa vil noget i toppen skal kampe som den her vindes. Cárdenas er skadet, og jeg er rimelig i tvivl om hvem jeg skal udtage i stedet for. Jeg ender med at satse på Ricardo Vaz Te.

Genoa – Milan

1 – 1  (1-0)

1 – 0 Sebastián Taborda (12)
1 – 1 Kaka (48)

Kommentar:
Skuffende kamp. Vi spiller ikke flydende og godt på noget tidspunkt og i 2. halvleg får Milan en smule for godt fat.

20. september
Serie A, 4. spilledag

Palermo – Genoa
1: 2,63   X: 3,00   2: 2,50

Optakt:
Cárdenas er stadig skadet og jeg har brug for et godt resultat for at sæsonstarten ikke skal være helt nederen.

Palermo – Genoa

2 – 1  (0-0)

0-1 Emmanuel Adebayor (50)
1-1 Makinwa (77)
2-1 Makinwa (91)

Kommentar:
Møgkamp. Dommeren er en klovn, der kaster 4 advarsler ud over mit hold i løbet af de første 11 minutter. To af dem er desværre til min højre back. Derfor spiller jeg 80 minutter med ti mand og håber jeg kan få point, men jeg bliver snydt til sidst.  Græder

23. september

Champions League, Gruppe C, 2. spillerunde.

Chelsea – Genoa
1: 1,80   X: 3,00   2:4,00

Optakt:
Nogle dårlige kampe i Serie A er ikke den bedste optakt til denne sindssygt vigtige Champions League kamp. Nu skal mesterspillet findes frem.

VS     

0 – 1  Francesco Roupolo (2) – Genoa afværger et hjørnespark og bolden ender hos Adebayor, der header videre til Roupolo. Italieneren løber hele vejen ned til straffesparksfeltet og lobber bolden over keeperen.
0 – 2  Edú (4) – Genoa spiller bolden op på Chelseas banehalvdel i venstre side. Bolden ender i feltet hvor Adebayor skyder på mål. Cech afværger og Edú står det rette sted.
1 – 2 Zé Eduardo (45) – Chelsea fører bolden frem på venstre fløj og sender bolden ind over til brasilianeren, der er tæt opdækket af Antonsson, men alligevel får lov til at afslutte.

KAMPEN ENDER SENSATIONELT 2-1 TIL GÆSTERNE GENOA!

Kommentar:
Et ufatteligt sejt resultat. Jeg tør simpelthen ikke tro på det. Jeg scorer to hurtige kontramål og det gør kampen svær for hjemmeholdet. Fantastisk kamp!  Cool

Champions League er slut for september. Her er stillingen:

Yes, vi ligger nr. 1! Jeg aner ikke hvor længe det holder, men det er fantastisk fedt! Måske skal jeg ikke satse på UEFA Cup fodbold, måske skal jeg satse på at komme videre fra gruppen!!

27. september
Serie A, 5. spilledag

Genoa – Fiorentina
1: 2,00   X: 3,25   2: 3,25

Optakt:
Det går fedt i Europa, men det hele sejler hjemme i Serie A. Denne kamp skal rette op på det!

Genoa – Fiorentina

2 – 0  (1-1)

1-0 Francesco Roupolo (22)
2-0 Ricardo Vaz Te (72)

Kommentar:
Det lunede! Vi får en sejr og holder nullet. Det er slet ikke poleret fodboldspil, men det er en start.

27. september

DANMARKS TRUP UDTAGET
Yes, så er det ved at være tid. I starten af oktober skal jeg spille de to sidste kvalifikationskampe med henblik på at få Danmark med til VM.
Jeg har udtaget følgende 26 spillere:

MÅLMÆND:

Steffen Rasmussen (AGF)
Stephan Andersen (Charlton)
Thomas Sørensen (Birmingham)

VENSTRE FORSVAR:

Michael Jakobsen (Genoa)
Allan K. Jepsen (Bologna)

HØJRE FORSVAR:

Kasper Bøgelund (Borussia Münchengladbach)
Kim Madsen (Genoa)

CENTRALT FORSVAR:

Daniel Agger (Liverpool)
Bo Svensson (Borussia Münchengladbach)
Michael Gravgaard (Genoa)
Kristian Bak Nielsen (FC Midtjylland)
Thomas Bælum (Standard Liége)

VENSTRE WING:

Anders Due (Genoa)
Simon Poulsen (FC Midtjylland)

HØJRE WING:

Mikkel Thygesen (Stuttgart)
Stephan Petersen (Q.P.R.)

DEFENSIV MIDTBANE:

Leon Andreasen (Ipswich)
Christian Poulsen (Parma)
Christian Traoré (Ipswich)

OFFENSIV CENTRAL MIDTBANE:

Thomas Kahlenberg (Auxerre)
Michael Silberbauer (Aachen)
Kasper Lorentzen (Leverkusen)

ANGRIBERE:

Rajko Lekic (Borussia Münchengladbach)
Jon Dahl Tomasson (Bolton)
Simon Bræmer (AAB)
Søren Larsen (Schalke 04)

Søren Larsen og Stephan Andersen er tilbage efter deres skader Morten ”Duncan” er stadig skadet og Per Krøldrup er kommet med på den liste. Som erstatning for Krøldrup har jeg hentet Svensson.

28. september

ANDERS DUE VIL VÆK FRA GENOA!
Der har været uro hos reserverne i Genoa et stykke tid, og nu er det endt med at landsholds wing’en har bedt om at blive solgt. Jeg siger okay, men med beklagelse.  Forlegen

30. september
Serie A, 6. spilledag

Livorno – Genoa
1: 4,50   X: 3,25   2: 1,67

Optakt:
Bookmakerne siger sikker sejr, jeg opfordrer drengene til at give alt hvad de har.

Livorno – Genoa

1 – 1   (1-1)

0 – 1 Emmanuel Adebayor (10)
1 – 1 John Viáfara (45)

Kommentar:
Jeg fatter ikke en bønne: Hvordan fanden kan man ikke vinde en kamp hvor man har 23 afslutninger?!?!? Fodbold er overhovedet ikke retfærdigt Skuffet . Jeg er så vred efter kampen at da jeg ser nyheden om at Marseilles træner stopper, overvejer jeg alvorligt at byde ind. Så kommer jeg i tanke om Champions League og behersker mig.  ticked off  ticked off  ticked off  ticked off

Efter de første 6 runder ser stillingen sådan her ud:

Ja, det ser ikke super godt ud, men jeg håber jeg i oktober kan rette den dårlige form.

SEPTEMBER ER SLUT!

En meget syret måned, egentlig: Det kører bedre end nogen turdet drømme om i Champions League, men i Serie A spiller Genoa som en sæk mugne kartofler. Der skal ske nogle meget klare forbedringer i den kommende måned hvis vi skal gøre os håb om at være med helt fremme i ligaen.

Gå ikke glip af Oktober med Danmarks kamp for direkte kvalifikation til VM og Genoas fortatte kamp i Serie A. Kan Genoa fortsætte det gode arbejde i Champions League?

Der er kun en måde at finde ud af det på. Følg med!  Wink

United-styrer
Gæst

« Svar #314: 03 Jun 2006, 17:25 »

Det var da ellers et par store kampe med sejre over Barca og Chelsea. Til gengæld ærgeligt med pointtabene i Serie A, du kommer igen Wink

Sider: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 74 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010