home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 13:03:07 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
I går kl. 18:18:52 Beckham23 Omklædning... Sommer opdatering
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
Antal Registrerede Brugere: 23430
  0 Brugere, 783 Gæster Online.

Indlæg: 1132899 over 31377 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Er verden på vej mod en ny kold krig?
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Er verden på vej mod en ny kold krig?  (Læst 584 gange)
Soccerpop
Gæst
 
Er verden på vej mod en ny kold krig?
« : 17 Feb 2008, 15:32 »

Folk med lidt fornuft har længe vidst det, men nu må det stå klart for enhver. Der er noget rivende galt i Rusland og isærdeleshed er der noget galt med hr. Putin.. Den tidligere kommunist og KGB leder lavede først valg-fusk ud over det sædvanlige. Alle der sagde ham imod blev på mystisk vis dræbt eller skudt ned af det russiske politi. Desuden kan man i følge russisk lov kun sidde to perioder, men nu er hr. Putin i gang med sin 3. periode, noget der i følge loven burde være umuligt.
Nu kom udmeldningen der bekræftede, hvad jeg og mange andre længe har ment. Vladimir Putin ser gerne en ny kold krig, eller i hvert fald noget der kan gøre Rusland til en stormagt, som det var engang.
Læs her, hvordan Putin truer Tjekkiet og Polen med atommisiller, fordi de vil tillade NATO at opstille missilskjold.
Den kære Vladimir har åbenbart glemt at USA og resten af NATO ikke længere er fjender af Rusland og der derfor ikke er noget galt i, at NATO opstiller missilskjold i tidligere Warzawa-pagt lande.
Vi har jo også set, hvordan russerne ligeså langsomt er begyndt at krænke andre landes luftrum, de har sågar været meget tæt på, at krænke dansk luftrum, men luftvåbnet var oppe og markere, at de russiske bombere ikke er velkomne her.

Men hvad er jeres holdning? Styrer verden roligt og sikkert mod en ny kold krig, eller er det tomme trusler Putin kommer med?
Logged

Gosu_power
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Er verden på vej mod en ny kold krig?
« Svar #1: 17 Feb 2008, 15:33 »

Det håber jeg satme ikke :S
Logged

George Gillet: »Hvis Rafa (Liverpool-manager Rafael Benitez) siger, han ønsker at købe Snoogy Doogy, har han vores fulde støtte«. Grin

arsenalistic
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Er verden på vej mod en ny kold krig?
« Svar #2: 17 Feb 2008, 15:37 »

Folk med lidt fornuft har længe vidst det, men nu må det stå klart for enhver. Der er noget rivende galt i Rusland og isærdeleshed er der noget galt med hr. Putin.. Den tidligere kommunist og KGB leder lavede først valg-fusk ud over det sædvanlige. Alle der sagde ham imod blev på mystisk vis dræbt eller skudt ned af det russiske politi. Desuden kan man i følge russisk lov kun sidde to perioder, men nu er hr. Putin i gang med sin 3. periode, noget der i følge loven burde være umuligt.
Nu kom udmeldningen der bekræftede, hvad jeg og mange andre længe har ment. Vladimir Putin ser gerne en ny kold krig, eller i hvert fald noget der kan gøre Rusland til en stormagt, som det var engang.
Læs her, hvordan Putin truer Tjekkiet og Polen med atommisiller, fordi de vil tillade NATO at opstille missilskjold.
Den kære Vladimir har åbenbart glemt at USA og resten af NATO ikke længere er fjender af Rusland og der derfor ikke er noget galt i, at NATO opstiller missilskjold i tidligere Warzawa-pagt lande.
Vi har jo også set, hvordan russerne ligeså langsomt er begyndt at krænke andre landes luftrum, de har sågar været meget tæt på, at krænke dansk luftrum, men luftvåbnet var oppe og markere, at de russiske bombere ikke er velkomne her.

Men hvad er jeres holdning? Styrer verden roligt og sikkert mod en ny kold krig, eller er det tomme trusler Putin kommer med?

Prøv at tage dine "West"-briller af, og se det fra en russers synspunkt. De sidder derovre og mener vi i vesten er i gang med at puste til de ældgamle gløder. Putins trusler skal ikke tages for gode varer, der tør jeg næsten godt love. Han har set at verden ikke længere anser atomvåben i hænderne på de store magter som et reelt våben. Kig hellere på deres energieksport til Europa, det er den der bliver farlig, hvis vi kommer mere på kant med Rusland. 25% af Europas energibehov dækkes af Russisk naturgas - så dette kan ramme os højere end noget andet i fremtiden, hvis ikke vi formår at holde forholdet varmt eller mangfoldiggøre energiforsyningen.
Logged

Go you Gunners!

Guldbrand
Gæst
 
Sv: Er verden på vej mod en ny kold krig?
« Svar #3: 17 Feb 2008, 15:41 »

Tror ikke vi skal frygte Rsuland, eller en ny kold krig..  For hvem skulle de kunne alliere sig med?  Hvis Rusland endelig skulle starte en ny krig, så får de både hele Europa og USA efter sig. Og måske endda sågar Kina og Syd Korea. Derfor er de eneste Rusland ville kunne alliere sig med er Nord Korea og evt. de mellemøstlige lande. Dog tvivler jeg på at de vil få hjælp fra de kanter. Rusland vil aldrig selv kunne føre en krig, det har de hverken de økonomiske midler eller teknologien til at gøre. Deres eneste trussel er deres atombomber.

Så nej jeg tror ikke at der vil komme en krig mellem Rusland og Europa/USA. Jeg frygter mere en kirg imellem religionerne. Kristendom mod Islam.
Logged

Soccerpop
Gæst
 
Sv: Er verden på vej mod en ny kold krig?
« Svar #4: 17 Feb 2008, 15:45 »

Prøv at tage dine "West"-briller af, og se det fra en russers synspunkt. De sidder derovre og mener vi i vesten er i gang med at puste til de ældgamle gløder. Putins trusler skal ikke tages for gode varer, der tør jeg næsten godt love. Han har set at verden ikke længere anser atomvåben i hænderne på de store magter som et reelt våben. Kig hellere på deres energieksport til Europa, det er den der bliver farlig, hvis vi kommer mere på kant med Rusland. 25% af Europas energibehov dækkes af Russisk naturgas - så dette kan ramme os højere end noget andet i fremtiden, hvis ikke vi formår at holde forholdet varmt eller mangfoldiggøre energiforsyningen.

Og giv mig så en god grund til, at vesten skulle puste til de gamle gløder? Russernes teknologi er forældet og 25% af deres gamle materiel fungerer ikke. Sådan som det altid har været. Derfor har NATO ingen interesse i, at svække russerne ydeligere. Hvis de virkelig ville gøre noget mod russerne, skulle det være en hurtig invasion, da russerne ellers for tid til, at opruste og dermed bliver en reel trusel.. Det ligger uden for enhver strategisk tankegang, at NATO skulle få en klar fordel, ved at visse russerne at de pønser på noget.
Ja, russerne forsyner faktisk kun en ganske lille del af det vestlige Europa med naturgas og olie. Hovedsageligt Tyskland.. Resten er til de tidligere østblok lande, som Tjekkiet, Ukraine osv.. De udgør nemlig en kæmpe del af Europas areal.
Logged

arsenalistic
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Er verden på vej mod en ny kold krig?
« Svar #5: 17 Feb 2008, 15:55 »

Og giv mig så en god grund til, at vesten skulle puste til de gamle gløder? Russernes teknologi er forældet og 25% af deres gamle materiel fungerer ikke. Sådan som det altid har været. Derfor har NATO ingen interesse i, at svække russerne ydeligere. Hvis de virkelig ville gøre noget mod russerne, skulle det være en hurtig invasion, da russerne ellers for tid til, at opruste og dermed bliver en reel trusel.. Det ligger uden for enhver strategisk tankegang, at NATO skulle få en klar fordel, ved at visse russerne at de pønser på noget.
Ja, russerne forsyner faktisk kun en ganske lille del af det vestlige Europa med naturgas og olie. Hovedsageligt Tyskland.. Resten er til de tidligere østblok lande, som Tjekkiet, Ukraine osv.. De udgør nemlig en kæmpe del af Europas areal.

Vi puster til ilden ved at plante missilskjold klods op af Rusland, og invitere, hvad Russerne ser som deres venner, med i NATO (Ukraine mere specifikt) og samtidig have militærbaser i Georgien. Desuden er russerne mildest talt sure over vestens indblanden i Ukraines revolution - Den Orange Revolution. Hvor du får invasion og resten fra aner jeg ikke.
Jeg gentager mig selv 25% af Europas energibehov dækkes af Rusland, et tal der stiger og ikke kun omhandler Tyskland og de østlige lande. Denne import vil ikke blive mindre og vi kan ikke kigge andre steder hen, for at få dækket vores stigende energibehov - ergo sidder vi rigtigt dårligt i det, hvis ikke vi formår at holde forholdet varmt eller variere, hvad jeg også sagde tidligere. Rusland har verdens største opdagede depoter af gas, og kommer formentligt til at eksportere endnu mere de næste årtier. Kender du Anatole Kaletsky? Hvis ikke vil jeg råde dig til at læse nogle af hans artikler.
Logged

Go you Gunners!

El Kun
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Er verden på vej mod en ny kold krig?
« Svar #6: 17 Feb 2008, 16:03 »

Jeg ser ikke verden gå mod en ny kold krig. mange af jer hælder til USA og vesten, men det gør jeg bestemt ikke! Jeg ser tværtimod frem til en pluralistisk magtfordeling. Jeg ved godt at hverken Kina, Rusland eller Indien er helt fine i kanten mht. menneskerettigheder ne, men så længe USA reagerer på den kolde top, så ser jeg gerne nye muligheder, i lande der kan give USA modstykke. Jeg synes nu heller ikke at Rusland er igang med at true lande. Jeg mener bare de har et sovjetkompleks. De sviner Ukraine fordi de kommer med i NATO, ligesom da de lukkede for gassen til Ukraine. Nu blander de sig også i KOsovos selvstændighed. De mener stadig at området mellem Rusland og berlin tilhører dem. Så længe de ikke går direkte ind i nogle lande militært, så fred være med det.

USA er skam ikke fine i kanten. De overtræder dagligt menneskerettigheder ne. tortur, Guantanamo og den generelle krig mod terror. Eller se på den måde Bush kom til magten på? vha. valgsvindel... Desværre har der ikke været nogle lande der retorisk har haft gennemslagskraft nok til at fordømme dette. Derfor ser jeg med glæde frem til en pluralistisk verdensmagtfordelin g!
Logged

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Er verden på vej mod en ny kold krig?
« Svar #7: 17 Feb 2008, 16:05 »

Tror ikke vi skal frygte Rsuland, eller en ny kold krig..  For hvem skulle de kunne alliere sig med?  Hvis Rusland endelig skulle starte en ny krig, så får de både hele Europa og USA efter sig. Og måske endda sågar Kina og Syd Korea. Derfor er de eneste Rusland ville kunne alliere sig med er Nord Korea og evt. de mellemøstlige lande. Dog tvivler jeg på at de vil få hjælp fra de kanter. Rusland vil aldrig selv kunne føre en krig, det har de hverken de økonomiske midler eller teknologien til at gøre. Deres eneste trussel er deres atombomber.

Så nej jeg tror ikke at der vil komme en krig mellem Rusland og Europa/USA. Jeg frygter mere en kirg imellem religionerne. Kristendom mod Islam.

Må give dig ret i en krig religioner imellem nok er et større problem.... Mange af mine kollegaer fra arbejdet siger at det er dumt at trykke muhamed tegningerne igen, men det er vigtigt at vi viser de mellemøstlige tosser, der ikke kan forstå vestlige værdier at vi ikke er bange for deres trusler.....
« Seneste Redigering: 17 Feb 2008, 16:08 af phoenix » Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010