home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23338
  1 Bruger, 432 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: alliewillson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Ajax Avisen
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: Ajax Avisen  (Læst 9685 gange)
-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ajax Avisen
« Svar #15: 10 Feb 2008, 12:11 »

Wow, flot lavet synes jeg! Smiley
Logged

Turbo_dk
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Ajax Avisen
« Svar #16: 11 Feb 2008, 18:19 »

Jeg arbejder lige nu på et update, så glæd jer Opstemt
Logged

//Turbo_dk

Yoggidk
Gæst
 
Sv: Ajax Avisen
« Svar #17: 11 Feb 2008, 18:20 »

Jeg glæder mig skam også, bliver super Wink!
Logged

Turbo_dk
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Ajax Avisen
« Svar #18: 11 Feb 2008, 19:50 »



Ajax Avisen bringer i anledningen af vores andet nummer her et eksklusivt interview med Ajax-manageren, Rasmus Larsen.

AA = Ajax Avisen
RL = Rasmus Larsen


AA: Rasmus, lad os gå lige til sagen: Hvad er der gået galt?
RL: Ja, det er sgu svært at svare på. Vi har et skide godt hold, og det kan vi se nu, for vi er faktisk så småt begyndt at vinde igen. Mine bekymringer p.t. ligger dog i vores 4-0 nederlag til United på udebane, vi spillede en virkeligt god første halvleg, hvor vi godt nok er bagud med 1 meget af første halvleg, men så får de et dumt mål, der knækker os fuldstændigt.

AA: Men hvem skal tage skylden for alt dette?
RL: Den kan jeg jo nok ikke løbe fra, min taktik har fejlet fuldstændigt, for efter jeg har ændret den, går det pludseligt bedre. Og det er selvfølgelig slet ikke godt nok på dette niveau, men for at jeg kan få vendt skuden skal jeg jo bruge mine spillere, og hvis ikke de tror på mig, så er det svært, og den situation stod vi altså desværre i. Vi blev ved, på trods af mange virkeligt godt spillere, at tabe, så spillerne mistedet tilliden til mig, og jo længere tid der gik, jo mindre troede de på mine evner, og jo sværere var det for mig, men det lykkedes til sidst, ved hjælp af godt samarbejde, og jeg håber og tror da at troen på mine evner er ved at vende tilbage Smiley

AA: Det rygtedes at der omkring jul var en fyring i vente, hvad har du at sige til det?
RL: Ikke så meget. Da rygterne kom ud fik jeg en snak med bestyrelsen, så vi fik helt styr på hvor vi havde hinanden. Jeg ved de ikke er tilfredse med sæsonen indtil videre, men så vidt jeg forstod så agtede de på nuværende tidspunkt at køre min kontrakt til ende.

AA: Lad os da få en status på sæsonen indtil nu. Skal vi starte med dine indkøb?
RL: Ja lad os da bare gøre det Smiley

Vi var jo rigtigt aktive i første transfermarkede, altså før sæsonstart. Danske Ronnie Schwartz blev hentet fra AaB's ungdomshold, og Mathias Zanker Jørgensen blev hentet fra FCK. Alt i alt betalte vi for de 2 spillere knap 12 mio. kr.!
Ronnie Schwartz har virkeligt imponeret mig. Jeg vidste han var en "rising star", men han spiller virkeligt godt. U-19-truppen var der simpelthen ikke nok udfordring i, så nu hopper han lidt rundt mellem 2. holdet, og så Æresdivisions-drengene. Han har fået et par kampe i det fine selvskab, og han har det også scoret et par gange.
Zanker Jørgensen derimod har været en skuffelse. Han er et vældigt talent, men han kan desværre bare ikke levere varen på dette niveau. P.t. spiller han på 2. holdet hvor han ikke engang kan komme afsted med en fornuftig kampkarakter, og det er skidt, men vi arbejder på det, og med lidt held bliver han en fantastisk fodboldspiller.
Så vil jeg da også lige nævne at Schwartz modtog årets U-19 talent i Danmark, og at Zanker Jørgensen vandt U-17 prisen 2007, dette er vi selvfølgelig utroligt stolte over, og glæder os på spillernes vegne.

Til forsvaret købte jeg Felipe Mattione for ca. 30 mio., til højre back pladsen, en spiller vi er utroligt glad for. Han har været en del skadet, men heldigvis er vi godt dækket på den position, så det har ikke været så stort et problem, men han er klart mit førstevalg på den position.
20-årige Matias Cahais er også blevet fast mand i midterforsvaret, hvor vi også har spillere som John Heitinga Thomas Vermaelen og supertalentet Gregory van der Wiel. Der skal altså noget af en spiller til, men Cahais har vist han kan levere varen, og ikke meget slipper forbi ham. Der har dog været nogle problemer med et par røde kort, men det er noget jeg har snakket med ham om, og noget han selvfølgelig skal arbejde med.

I angrebet blev der købt Bogdan Stancu, som stand-in for Suarez og/eller Huntelaar. Stancu har gjort det fint, men der har dog været lange perioder uden mål, hvilket har måttet betyde at han til dels må tage på tur med 2. holdet.

I 1. transfervindue skrev vi også kontrakt med amerikanske Jozy Altidore, en spiller vi modtog her d. 1/1, og han har virkeligt fortjent alt muligt ros. Fansene elsker ham, og han spiller suverænt, han kæmper hårdt mod Suarez om den anden angriberplads, og det er utroligt svært at vælge, da de begge er utroligt unge, med et super talent.

Og den eneste handel jeg lavede i julepausen var Rafael van der Vaart fra HSV, som jeg brugte praktisk talt alle de penge bestyrelsen havde stillet mig til rådighed, grundet god økonomi.
200 mio. er mange penge, men jeg synes vi trængte til noget lidt ældre blod, og selvom han kun er 24, så er det altså 3-4 år ældre end mange af de andre i startopstillingen.

AA: Du satser meget ungt, hvorfor?
RL: Ajax er den idéelle klub for mig, jeg plejer at sige at ungdommen er fremtiden, uden ungdom, ingen fremtid, og Ajax har bestemt faciliteterne til dette. Derfor var målet også at få skabt et ungt hold, og så komme af med nogle af de lidt ældre.

AA: Har det strejfet dig at det kunne være alle de unge der var grunden til nedturen?
RL: Absolut. Det er selvfølgelig vigtigt med rutine, og derfor købte jeg også van der Vaart, da jeg mener han er en utroligt moden spiller, på trods af hans forholdsvise unge alder. Men jeg har nu fuld tiltro til mine unge spillere. Vi tager Holland med storm næste sæson, og så må vi vise hvad vi kan, jeg skulle jo også gerne have forlænget kontrakten, så succes er vigtigt Wink

AA: Ja uden tvivl. Kan du ikke lige hurtigt opsummere på det turneringer du har deltaget i med Ajax i den forgangne sæson?
RL: Jo selvfølgelig. Der var jo Super Cuppen, hvor vi hev en fin 3-1 sejr i land mod PSV, og siden da gik det ikke ret godt.

Æresdivisionen har været, som alle ved været forfærdelig, og vi vil helt sikkert satse mere på den, og mindre på de andre turneringer næste år. Det bedste vi ka nå i år er en 4. plads.

Den hollandske pokalturnering har ikke været skidt, men heller ikke god. Vi har mødt nogle forholdsvis nemme hold, som vi burde have slået større end vi gjorde, og vi mødte også meget kritik over, at vi ikke vandt større, men det er jo også svært når man ikke kan score. Faktum er, at vi skal til og spille semifinale her om et par uger, og jeg satser på at vi kan tage sejren der, og dermed sikre os noget internationalt fodbold den vej.

Champions League er den sidste turnering vi har været med i. Her spillede vi lidt blandet, og med en del held, og en del uafgjorte formåede vi at kvalificere os videre fra gruppen. Vi fik dog lige en lektion i hvordan international fodbold skal spilles, da Liverpool smadrede os 3-0 foran eget publikum. Vi var så uheldige at trække Man. Utd. til runden efter, og modtog en repetering af Liverpools lektion. 4-0 måtte vi rejse hjem med, jeg vil sige, stemningen på flyet var ikke høj Peace

AA: Nej det kunne jeg forestille mig Peace Til sidst Rasmus, hvad vil du efter Ajax?
RL: Jeg har altid drømt om at blive lotto-millionær Opstemt Ej, jeg håbet at min tid i Ajax varer længe endnu, og at jeg ikke behøver at tænke på den slags nu. Som sagt tror jeg på en god sæson efter sommerpausen, og så håber jeg på at bestyrelsen er villig til at forlænge med mig.

AA: Vi takker mange gange, for at vi måtte forstyrre, og så ønsker jeg dig og Ajax al mulig held og lykke i fremtiden.
RL: Jo tak, og i lige måde Smiley
Logged

//Turbo_dk

Turbo_dk
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Ajax Avisen
« Svar #19: 11 Feb 2008, 19:51 »

Håhå Peace
Det var noget af en smøre, det føles sgu altid længere når man ser det bagefter Peace

Håber i ka lide det, og at det ikke blev for langt Smiley
Logged

//Turbo_dk

Yoggidk
Gæst
 
Sv: Ajax Avisen
« Svar #20: 11 Feb 2008, 19:56 »

God update Smiley!
Logged

Turbo_dk
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Ajax Avisen
« Svar #21: 12 Feb 2008, 16:20 »

Slet ingen der læser den? :/
Logged

//Turbo_dk

Gabe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Ajax Avisen
« Svar #22: 12 Feb 2008, 16:30 »

Hey Turbo... Stor ros til avis-opsætningen. Det er utrolig flot lavet. Dog er dit interview, efter min mening, blevet en anelse for langt. Ellers en udmærket blog, som jeg da vil følge med i. Men husk at en lidt kortere og mere præcis update er bedre end en meget lang update... ihvertfald efter min smag!
Logged

Turbo_dk
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Ajax Avisen
« Svar #23: 12 Feb 2008, 21:57 »

Jeg deler din mening, men var faktisk ikk klar over den var så lang før jeg så den bagefter Peace

Men ja, det var jo også over en havl sæson siden i sidst havde fået et update, så der var jo sket en del Smiley

Men jeg regner med at komme med næste update her i løbet af ugen, med starten af min anden sæson i Ajax..
Logged

//Turbo_dk

Turbo_dk
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Ajax Avisen
« Svar #24: 13 Feb 2008, 15:23 »

Jeg fik lige et midlertidigt hjerteanfald :O
Lige pludselig ville mit spil ikke loade ...

Men efter computeren har været slukket, virker det fint igen Peace
Den skulle nok bare lige have en genstart Smiley

Jeg fikser en update til jer snart, og så tror jeg at jeg vil gøre mig den ulejlighed at tage screenshot af det meste Smiley
Logged

//Turbo_dk

Yoggidk
Gæst
 
Sv: Ajax Avisen
« Svar #25: 13 Feb 2008, 15:26 »

Jeg fik lige et midlertidigt hjerteanfald :O
Lige pludselig ville mit spil ikke loade ...

Men efter computeren har været slukket, virker det fint igen Peace
Den skulle nok bare lige have en genstart Smiley

Jeg fikser en update til jer snart, og så tror jeg at jeg vil gøre mig den ulejlighed at tage screenshot af det meste Smiley

Godt det virker igen Smiley
Logged

Turbo_dk
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Ajax Avisen
« Svar #26: 13 Feb 2008, 21:24 »

Nå i får lige et par screenshots af hvordan status er.

Datoen er d. 1/2 2009 Smiley

Taktik: http://img229.imageshack.us/img229/8392/taktikus2.jpg
Turnering: http://img515.imageshack.us/img515/3216/turneringuu9.jpg
Kampprogam: http://img442.imageshack.us/img442/3283/kampprogramlk8.jpg

Sig til hvis der er mere i skal se Smiley Så smider jeg gerne flere Smiley

EDIT: Jeg ændrede lige opstillingen, havde lavet en fejl Smiley
« Seneste Redigering: 13 Feb 2008, 21:37 af Turbo_dk » Logged

//Turbo_dk

Søren91
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ajax Avisen
« Svar #27: 13 Feb 2008, 21:34 »

Super flot blog, skod resultater Opstemt
Logged


Turbo_dk
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Ajax Avisen
« Svar #28: 13 Feb 2008, 21:39 »

Tjo, egentligt synes jeg ikke det er så skidt her i anden sæson.. Chancen for at gå hen og vinde er der, det bliver selvfølgelig ikk 14 runde før afslutning, men jeg tror ærligt talt på det..

Men problemet er at jeg bruger utroligt unge spillere på nogle pladser, og de kan ikke klare at køre Æresdivision, Hollandsk Pokalcup og UEFA Cup samme tid(er btw ude af cuppen, mere eller mindre med vilje, af samme årsag).
Logged

//Turbo_dk

Turbo_dk
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Ajax Avisen
« Svar #29: 14 Feb 2008, 16:35 »

I får lige et update, i tekst only Smiley

Ajax tilbyder sikkert ikke Larsen en ny kontrakt
Her til eftermiddag gav Ajax-ledelsen til kende, at de var på udkig efter en ny manager. Rasmus Larsen der nu har været i klubben knap 2 år, har altså ikke indfriet forventningerne.

Sæsonen 08/09 lakker mod enden, og med blot 2 kampe tilbage, er Ajax 5 points bag PSV, og 4 bag Feyenoord, som de i øvrigt skal møde i næste kamp.

Efter pressemødet sagde Rasmus til pressen:
"Tjo det er jeg da selvfølgelig ked af, Ajax er en fantastisk klub, og jeg synes virkeligt vi er ved at have et godt hold, så det er selvfølgelig ærgeligt at skulle forlade dem nu. Håbet er jo heller ikke helt væk, jeg tror stadig på 2. pladsen, men jeg ved godt, at 1. pladsen er næsten uopnåelig, men vi får se, mirakler sker."
Logged

//Turbo_dk

Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010