home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 262 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Colossi Zebra
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 Udprint
Forfatter Emne: Colossi Zebra  (Læst 28201 gange)
Rossonero
Gæst
 
#25 OPDATERING
« Svar #120: 21 Feb 2008, 17:56 »

Notizie 
   Taktiske ændringer | 17.04.2011

Helenio HERRERA (1910-1977)


"Tattica asso" betegnes Alberto Zucchetti som i Italien, hvilket afspejles af den vældige succes han hidtil har høstet. På blot 3 sæsoner i klubben, har det italienske vidunder hevet Viareggio op gennem rækken – senest til Serie A, hvor de klarer sig umådelig godt. Udover en fantastisk karriere Alberto Zucchetti har bygget op, er han også blevet anerkendt af Serie A's øvrige trænere. Carlo Ancelotti er én af dem, der har skamrost italieneren, hvilket ikke ligefrem er noget han er regnes for.

"Han er én af de sjældne, der virkelig formår, at fremstille skønheden ved italiensk fodbold. Folkemængder synes at det er søvndyssende fodbold, hvilket det bestemt ikke er, hvis man kender historien bag, og selve essensen af taktikken. Det handler om hårdt arbejde, et robust forsvar og livskraftigt teamwork – Alberto Zucchetti er én af de få trænere i Italien, der håndgribeligt forstår at afbilde det," udtalte Carlo Ancelotti.

Alberto Zucchetti har spillet en 4-4-2 siden dag ét, og milepælene han har opnået, taler for sig selv. Taktikken var baseret på et utroligt kompakt forsvar, en hårdtarbejdende midtbane, og en meget smal udstrækning på banen. Især den defensive midtbanemand kom på hårdt arbejde, hvor han både skulle sørge for at dække af bagude, men samtidig løbe med frem i kontrastødende. Duoen i angrebet havde et unikt samarbejde, hvor man vægtede sammenspil, frem for det velkendte egoisme.

Karl RAPPAN (1905-1966)


Vi har dog i de seneste opgør været vidne til bæmærkelsesværdige taktiske ændringer i Viareggio, hvor Alberto Zucchetti har hevet den fosvundne stratetiske kunst, Catenaccio, op ad dybet.

Catenaccio er nok den mest defensivt indstillede taktik i fodboldverden, som blev ført ud i livet af den tidl. legendariske Inter-træner, Helenio Herrera. Helenio Herrera's teori sikrede Inter adskillige 1-0 sejre, hvilket førte til et hav af trofæer. Taktikkens popularitet dalede dog voldsomt, da man i 1967 tabte Champions League-finalen til Celtic, der formåede at affyre intet mindre end 40 skud på mål.

Catenaccio-systemet var dog kraftigt inspireret af den østrigske træner Karl Rappan's system, verrou, der var bygget op på mand-til-mand markeringer, og en strikt defensivt indstillet midtbane.

Den dristige Alberto Zucchetti har valgt at springe sig ud i noget vovende, som dog indtil videre har virket fenomænalt. Catenaccio indeholder flere opstillinger, hvor Viareggio er begyndt at spille 5-4-1, som bl.a. har sikret dem sejre over Catania og Palermo. I de seneste opgør er modstanderne blevet dækket uhyrligt tæt, og at kontrastødende er blevet vægtet afsindigt højt. Forsvaret sørger for at bolden bliver samlet op, som derefter passerer rollen til den defensive midtbane, der losser bolden ud mod kanter, hvor der derefter bliver lagt indlæg ind til den enlige angriber, Christian Nadé.

"Folk vil muligvis kalde det et dårligt træk, men jeg vil bevise, at dette system virker fremragende. Det kræver selvfølgelig en smule tid, før spillerne tilpasser sig systemet perfekt, men vi er rigtig godt på vej. Jeg følte, at der trængte nye boller på suppen, og jeg er sikker på, at dette vil fungere optimalt," udtalte manden i rampelyset, Alberto Zucchetti.

Logged

vondracek
Gæst
 
Sv: Colossi Zebra
« Svar #121: 21 Feb 2008, 18:11 »

Det er mere end tilfredsstillende dét der. Det er rigtig godt ud - held og lykke med den nye taktik, og lad os håbe på at der kommer nær så mange chancher til din modstander, som var tilfældet for Inter i den nævnte CL finale Wink
Logged

7kfum
Gæst
 
Sv: Colossi Zebra
« Svar #122: 21 Feb 2008, 18:12 »

Fantastisk! Intet mindre! Det er imponerende at høre om Catenaccios historie og fremgang ved din brug!
Logged

Juller
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Colossi Zebra
« Svar #123: 22 Feb 2008, 18:26 »

Glæder mig meget til opdateringen. Den er ikke til at beskrive med ord, så god er den Opstemt
Logged

Grasshoppers
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Colossi Zebra
« Svar #124: 23 Feb 2008, 11:39 »

Sindsyg god blog det ! Virkeligt klasse..
Logged

Grasshoppers
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Colossi Zebra
« Svar #125: 25 Feb 2008, 21:31 »

Godt at høre Smiley
Logged

vondracek
Gæst
 
Sv: Colossi Zebra
« Svar #126: 25 Feb 2008, 21:41 »

Kort sagt: Bloggen er langt fra død.

Lyder godt Wink
Logged

Rossonero
Gæst
 
#26 OPDATERING
« Svar #127: 26 Feb 2008, 15:39 »

Notizie 
   UEFA Cup er en realitet | 01.06.2011


I slutspurten skulle de taktiske ændringer åbenbares, hvor man håbede på, at Catenaccio-systemet kunne fortsætte med at skabe flotte resultater.

Håbet om UEFA Cup-bold i næste sæson var stadig i live, men det krævede trods alt en sejr over Sampdoria, som førend kampen ikke ligefrem var et varemærke for gode resultater. Der skulle dog ikke tænkes på at undervurdere, da Viareggio rent holdmæssigt var lysår svagere. Viareggio gjorde sig dog tværtimod tankerne om at bukke under presset, og det understregede Distel Zola med kampens eneste mål.

Spillernes intet mindre sublime præstationer fortsatte sæsonen ud, hvor man bl.a. slog Inter 2-0 og vandt 2-1 over Napoli. Der var dog én stjerne, der lyste mere end de øvrige på den klare himmel, og den titel kan kun franske Juan Pablo Francia bære med stolthed. Han har ydet indsats stort set i hver kamp, og han stod bl.a. for de to mål mod Internazionale.


Efter flere ugers hårdt arbejde blev drømmen en kendsgerning; UEFA Cup-pladsen blev invaderet. Helt afgjort én ting, der bragte smilene frem hos den stigende fanbase, såvel som den krævende bestyrelse.

Hvis man ser bort fra Viareggio's sublime ydelse i denne sæson, er der andre hold, der har løftet øjenbrynene hos folket. Den sovende gigant, Lazio, endte på mirakuløs vis med at vinde trofæet, som Inter ellers har domineret suverænt de seneste fem sæsoner i træk.

De mindre prangende præstationer var skam også at finde, omend det hele var forventet. Ascoli, Piacenza og Catania måtte endnu engang tage afsked med fodbold på allerhøjeste niveau, og de må i stedet nøjes med Serie B-bold i næste sæson. Ud af de tre hold har skuffelsen været størst hos bedrøvelige Ascoli, som endte på en suveræn sidsteplads, med små fire point op til den nærmeste konkurrent, Piacenza.

Det har alt i alt været en sæson blandet med det forudsigelige og overraskelserne, hvor Viareggio topper sidstnævnte. Om næste sæson bliver ligeså succesfuld for Viareggio, tvivler man, da økonomien fortsat er afsindig sløj, og ligner noget, der bliver svært at rette op på for klubben. Rygter skal vi nok høre rigeligt til, hvor vi naturligvis vil holde jer orienteret.

Logged

Grasshoppers
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Colossi Zebra
« Svar #128: 26 Feb 2008, 16:47 »

Hvor er det sog godt klaret Rosso!
Rigtig god blog. Læser med glæde med Smiley

EDIT: 400 indlæg  Opstemt
Logged

7kfum
Gæst
 
Sv: Colossi Zebra
« Svar #129: 26 Feb 2008, 17:40 »

Du gør det sku svært for mig! Det er rigtig flotte updates, du får lavet. Jeg er stadig forelsket i layout og grafik. Du formår virkelig tit at få det væsentlige ind i dine forholdsvis korte updates, og efter mit skøn mestrer du det grammatiske! Jeg synes derudover, at du formår at skrive flydende såvel som livligt og derved skabe en længsel for at få mere.

Dog mener jeg, at du tit går fortabt i de mange flotte ord, og ikke får sat sætningen rigtigt sammen, og det kan derfor være til stor forvirring for en læser som mig (: Derudover mener jeg, som før påpeget, stadig godt at du kunne gøre bloggen bedre, ved at gøre den længere og mere detaljeret.
Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Colossi Zebra
« Svar #130: 26 Feb 2008, 17:43 »

Det utvivlsomt en rigtig, rigtig flot bedrift - smukt!

I den seneste update er opsætningen og grafikken helt suveræn.

Du gør det sku svært for mig! Det er rigtig flotte updates, du får lavet. Jeg er stadig forelsket i layout og grafik. Du formår virkelig tit at få det væsentlige ind i dine forholdsvis korte updates, og efter mit skøn mestrer du det grammatiske! Jeg synes derudover, at du formår at skrive flydende såvel som livligt og derved skabe en længsel for at få mere.

Jeg synes ikke, du kan kalde opdateringerne korte.
Logged

7kfum
Gæst
 
Sv: Colossi Zebra
« Svar #131: 26 Feb 2008, 17:45 »

Jeg synes ikke, du kan kalde opdateringerne korte.

Jeg kalder dem for forholdsvis korte (; Dermed mener jeg at noget længere, kunne være endnu bedre.
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Colossi Zebra
« Svar #132: 26 Feb 2008, 18:10 »

Stadigvæk en flot og beundringsværdig blog.. KIU Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

Grasshoppers
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Colossi Zebra
« Svar #133: 26 Feb 2008, 18:11 »

Syntes de har den perfekte længde.
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Colossi Zebra
« Svar #134: 26 Feb 2008, 18:11 »

Lækkert, Rosso! Thumbs Up
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010