home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:35:42 Broen13 Football M... fm25
I dag kl. 09:41:44 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
03 Feb 2025, 22:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
Antal Registrerede Brugere: 23502
  0 Brugere, 1183 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brukens5434
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  The Magpies - Glory to York Road
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: The Magpies - Glory to York Road  (Læst 3952 gange)
KongFjong
Landsholdsspiller

The Magpies - Glory to York Road
« : 12 Jan 2008, 15:30 »

Ja, så kaster jeg mig ud i endnu en blog. Det har taget sin tid for mig at komme i gang med FM08. Dels ventetid på den første patch, og så skal man jo også lige finde ud af hvordan og med hvilket hold man vil starte med. En del forsøg er det blevet til, bl.a. i det sydafrikanske, i klubben med det eksotiske navn African Warriors. Nu er det så endt ud med Maidenhead United i den engelske Blue Square South, i tidligere udgaver af FM, kendt som Cenference South.

Som altid når jeg skal vælge hold, prøver jeg at finde en klub med en spændende historie, en klub der tidligere var stor og nu er meget langt nede i divisionerne, en klub der er indehaver af en eller flere rekorder, eller måske bare har en pusseløjerlig detalje at fortælle om.

I Maidenhead United, har man et par ting at prale med. Dels var man en af blot 13 klubber der deltog i den første udgave FA Cup'en i 1872, hvor man lagde ud med at vinde 2-0 over Great Marlow i 1. runde for så at tabe til Crystal Palace i 2. runde.

En anden detalje jeg faldt for omkring klubben, er det faktum at det engelske fodboldforbund officielt har anerkendt hjemmebanen York Road som den ældste fungerende hjemmebane i verden. Den blev sjovt nok indviet mod selv samme Great Marlow som klubben spillede sin første FA Cup kamp mod, den 16. februar 1871. Det giver jo et par aspekter, der gør det interessant at vælge netop denne klub.

Klubben er netop rykket op fra Southern League Premier Division hvor man endte som nr. 4 og det er herfra jeg starter, som manager for en klub der er klare nedrykningskandidat er. Og det er et tydeligt bevis på klubbens status pt., som elevatorhold mellem Blue Square South (Conference South) og Southerne League Premier Disivion. En status man begyndte på i 2002-03 hvor man skiftede både formand og træner og begyndte en opstigen til en klub der kunne kæmpe med om at etablere sig i Blue Square South. Efter oprykning i 2003-04, holdt man sig oppe i to sæsoner, på bekostning af Hornchurch, der ellers endte over nedrykningsstregen, men måtte dreje nøglen og derfor kunne Maidenhead altså påstå at man havde overlevet første sæson nogensinde i Conference South.

Den efterfølgende sæson endte dog med nedrykning og derfor tilbragte man altså sæsonen 2006-07 i Southern League Premier Division, hvor en 4. plads, og dermed en plads i Playoffs blev reddet hjem efter en ellers ikke specielt god start på sæsonen, der resulterede i fyringen af, officielt frivillig afgang, Carl Taylor efter et 0-5 nederlag til Clevedon Town. Erstatningen Jason Hippolyte førte altså klubben frem til Playoffs, hvor man i semifinalen slog nr. to i den ordinære sæson, Kings lynn, for derefter at slå nr. 3 Team Bath i finalen med 1-0.

Så nu er jeg endt her, og det er lige præcis den udfordring jeg forventede og håbede på:)

Officiel hjemmeside: http://www.maidenheadunitedfc.co.uk/
« Seneste Redigering: 12 Jan 2008, 15:49 af KongFjong » Logged

KongFjong
Landsholdsspiller

Al begyndelse er svær
« Svar #1: 12 Jan 2008, 21:40 »

Al begyndelse er svær må jeg konstatere. I en lille klub som Maidenhead er midlerne ikke mange og det giver os naturligvis visse begrænsninger. Datoen er 1. september og vi har netop spillet den 6. kamp i ligaen. Endnu er vi uden sejr, men dagen i dag markerede også den første kamp med et nyt ansigt i truppen.

For dagen forinden, havde det unge målmandstalent Scoot Loach fra Watford, sagt "Ja tak" til tilbuddet om en sæson i Maidenhead på lån. Som sagt er pengene små, og da klubben var uden en scout da jeg ankom, var min første aktion, at søge efter en scout. Nu er man som nedrykningskandidat i Blue Square South ikke vanvittigt attraktiv for scouts og deslige, og det tog da også nogle dage før der dukkede en gut op, vi mente har det niveau man kan forvente i en klub som vores.

Han har haft svært ved at finde spillere der ikke blot var gode nok til klubben, men som også havde interesse i at spille i klubben. En sådan fandt han i Loach og derfor er han nu at finde i klubben, og overtog straks målmandsposten fra Louis Wells.

Spillet i ligaen har langt fra været overbevisende. Super katastrofalt har det dog ikke været, men det er tydeligt at vi mangler slagkraft i front og derfor er det indtil nu kun blevet til tre point, via tre uafgjorte, i seks kampe.

Vi ligger dog over stregen som er det primære mål i år, selvom jeg ved sæsonstart var en smule kæphøj overfor ledelsen, og mente at vi godt kunne nå en plads midt i tabellen. Det var dog uden yderligere kendskab til spillermaterialet, men jeg ønskede at skabe en positivt atmosfære med tro på tingene. Jeg tror stadig på det, men det kræver flere forstærkninger end Loach.

Det positive vi kan tage med os fra sæsonstarten er at vi kun har været spillemæssigt væk i den anden kamp, ude mod Thurrock hvor det var mere held end forstand at vi kun tabte 1-2. Ude mod Newport County tabte vi godt nok 0-3, men vi havde et klart spil-overtag og dobbelt så mange forsøg på mål som hjemmeholdet. Så jeg tror vi har det der skal til, vi mangler "blot" en eller måske to, stærke angribere.

N17
Manager

Sv: The Magpies - Glory to York Road
« Svar #2: 12 Jan 2008, 21:41 »

Jeg troede det var Newcastle denne blog handlede om pga. navnet! Smiley

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

SirToby
Manager

« Svar #3: 12 Jan 2008, 21:44 »

Lækkert, lækkert med endnu en blog fra din side - og klubvalget er suverænt som altid.

Jeg startede præcis som dig med Tiverton Town. Tre nederlag og tre uafgjorte. Så begyndte jeg dog at låne nogle habile spillere, og snart var jeg at finde på 2. pladsen, hvor jeg også endte.

Fortsæt, fortsæt!

Katanka
Freelance Grafiker

« Svar #4: 12 Jan 2008, 21:56 »

Super super super.. Endelig en blog fra de små klubber fra dig af.. Du har en læser nu Smiley

Rossonero
Gæst

« Svar #5: 12 Jan 2008, 21:58 »

Super super super.. Endelig en blog fra de små klubber fra dig af.. Du har en læser nu Smiley

Og det er hermed øget... Det ser rigtig godt ud, og du har også en god sans for skrivning. Go on...

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #6: 12 Jan 2008, 22:09 »

Jeg troede det var Newcastle denne blog handlede om pga. navnet! Smiley

Hæhæ det var også en indlagt finte, helt bevist;)

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #7: 13 Jan 2008, 16:11 »

Lækkert, lækkert med endnu en blog fra din side - og klubvalget er suverænt som altid.

Jeg startede præcis som dig med Tiverton Town. Tre nederlag og tre uafgjorte. Så begyndte jeg dog at låne nogle habile spillere, og snart var jeg at finde på 2. pladsen, hvor jeg også endte.

Fortsæt, fortsæt!

Hvordan kom du til at stå i spidsen for dem? Tog du et år som arbejdsløs eller?

SirToby
Manager

« Svar #8: 13 Jan 2008, 16:40 »

Hvordan kom du til at stå i spidsen for dem? Tog du et år som arbejdsløs eller?

Tjah, kan man godt sige. Det er dafuge challenge, hvis du bekendt med den. Smiley

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #9: 13 Jan 2008, 16:57 »

Tjah, kan man godt sige. Det er dafuge challenge, hvis du bekendt med den. Smiley

Ah ja har hørt om den, men kan ikke huske hvad den gik ud på:)

Kimu
Landsholdsspiller

« Svar #10: 13 Jan 2008, 18:32 »

Hejsa!

Rigtig spændende hold du har fundet der. Glæder mig til at høre mere omkring dit eventyr i Maidenhead United!

KongFjong
Landsholdsspiller

Fremskridt, men vi kæmper stadig
« Svar #11: 14 Jan 2008, 15:50 »

Ja, når man er startet ud med 0 sejre i de første seks kampe, kan man jo mene at det ikke er så svært at opnå fremskridt, og det er da sådan set også rigtigt. Vi skriver nu 22. november 2007 og vi ligger tre pladser højere end sidste gang jeg skrev. Det giver os en øjeblikkelig 16. plads, fire point over stregen.

Det tog os dog to nederlag, før den første sejr kom i 9. runde. I hjemmekampen mod Eastbourne Borough, en af konkurrenterne i bunden, blev det til en 3-1 sejr og siden da er det i 10 kampe blevet til en statistik som følger:
23-19
Vundne:Uafgjorte:Tabte:Målscore:Point:
51416

Som man kan se af ovenstående statistik, scorer vi efterhånden en del mål, men vi indkasserer desværre også alt for mange. Vi har efterhånden haft rimelig succes på låne-markedet, men desværre kniber det endnu med at finde solide spillere til centerforsvaret, hvor hverken rutinerede Dominic Sterling (anfører når han er på banen), eller de unge Mark Nisbet eller Paul Jackson, eller for så vidt helt unge Jamal Fyfield har leveret stabilt spil. Kun20-årige Ryan Johnson har leveret stabilt spil i de 17 kampe han har deltaget i indtil videre i sæsonen.

Længere fremme på banen går det dog langt bedre. I Leyton Orient har vi lånt Efe Echanomi der har været en klar forstærkning i front, i øvrigt sammen med den foretrukne makker, Ismael Ehui som vi har lånt i Fulham. Tilsammen står de noteret for 16 mål i liga og cups.

Desværre blev vi ramt af en skade til den foretrukne venstre kant, Serge Makofo, men heldigvis har vi været heldige med at kunne låne David Martin fra Crystal P, og han er en mere end solid erstatning. Formentligt skal Makofo kæmpe meget hårdt, for at få sin plads tilbage.

Vi har også fået hentet nogle rimeligt spændende spillere til klubben på free transfers. Mest interessant er Ashley Carter som vi hentede gratis i Nantwich. Desværre blev han hurtig ramt af en skade, og under hans skadesperiode har en spiller som Carl Wilson-Denis slået rigtig godt til (seks mål i 14 kampe) så han står pt. som reserve for Ehui og Echanomi i front.

Til back-pladserne, har vi hentet 23-årige Lee Champion (højre back) samt Paul Jackson (venstre back). Champion er lige kommet til klubben, så ham er vi endnu spændte på at se i aktion, mens Jackson har været her et par måneder, men endnu mangler at vise virkeligt godt spil.

For nuværende står den først på en kamp i FA Trophy Cup mod Non League holdet Hendon, men ligaen har første prioritet, så der bliver lejlighed til at afprøve bl.a. Champion samt Ashley Carter. De næste fire kampe i ligaen bliver meget svære, mod hold kun fra top 10. Jeg tror dog point i specielt hjemmekampene, selvom vi faktisk er lige så gode ude som hjemme.

Jeg satte mig selv under pres fra min ankomst da jeg udtalte overfor ledelsen, at jeg troede på en placering midt i tabellen. Efter den dårlige start, var ledelsen blevet en anelse bekymret, men den seneste "stime", har givet ledelsen tor på at vi kan ende lige der i rimelig sikker afstand af nedrykning.

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #12: 14 Jan 2008, 20:26 »

Den 9. december 2007 skulle blive dagen hvor vi kunne notere os for vores hidtil bedste præstation. Med flere længder... Efter sidste update, havde den stået på svingende præstationer, faktisk så svingende at vi stod uden sejr i fire ligakampe. Ikke alt for opmuntrende før kampen på hjemmebane mod nr. 8 Basingstoke. En modstander der var i topform med fem sejre i streg.

At vi samtidigt måtte undvære Sam Aiston, David Martin og Serge Makofo, samt Scott Loach (normalt førstevalg i mål) der måtte tage plads på bænken efter at han netop var vendt tilbage fra en skade, gjorde ikke sagen lettere. Samtidigt valgte jeg at give Efe Echonami en pause, en spiller jeg ellers roste til skyerne i sidste update, men som har været inde i en død periode, og jeg mente det var på tide at give ham en pause og give Carl Wilson-Denis chancen fra start med Ashley Carter på bænken.

Vi gik samtidigt ind til kampen med en noget mere kontrolleret indstilling end hidtil på hjemmebane. Vi har været for lette at score imod, og det tog jeg konsekvensen af på udebane mod Weston-super-Mare hvor holdt nullet, dog efter en rimeligt chance-rig kamp. Til den efterfølgende hjemmekamp mod topholdet Lewes, stillede vi atter op i en offensiv 4-4-2, og blev straffet med et nederlag 1-2 efter føring på 1-0. Godt nok var sejrsmålet et afrettet frispark,  men essensen lå stadig i, at vi gav alt for mange chancer væk.

Derfor valgte jeg en noget mere kompakt og defensivt indstillet stil til Basingstoke-kampen end det hidtil havde været kutyme til hjemmekampene. Selvom midtbanen stadig ligger på linje som udgangspunkt, er der lavet den klassiske arbejdsfordeling med en defensivt orienteret der som udgangspunkt ikke skal bevæge sig fremad, og som fra tid til anden skal ligge sig som en ekstra ankor-mand foran forsvaret, mens hans makker skal være den offensive midtbanemand, der fra tid til anden skal ligge sig frem som støtte til angrebet lige bag de to frontløbere.

Og man må sige det gav pote. Spøjst nok ikke mht. antallet af chancer, men resulatet, 6-1, gav tro på, at det er denne formation/taktik der skal bruges fremover. At deres mål kom på et meget klodset straffespark og at vi brændte et straffe selv, sætter bare yderligere perspektiv over sagerne. Eneste malurt i bægeret, var den skade til Steven Gregory, som desværre gør at vi må undvære ham de næste par uger.

Sådan et resultat giver naturligvis en masse tro på tingene, men vi er dog også godt klar over, at vi er nødt til at forsætte med at arbejde hårdt. Sæsonen er endnu lang, og vi er stadig alt for svingende til at regne med at andet end en plads i den nederste halvdel.

Game on!

Katanka
Freelance Grafiker

« Svar #13: 14 Jan 2008, 21:30 »

Dejlig læsning Smiley

FORSÆT, FORSÆT..

b0nb0n
Landsholdsspiller

« Svar #14: 15 Jan 2008, 10:15 »

God blog, det må jeg sige.... Jeg læste også tit dine blogs på Fmground Smiley

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010