home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:35:42 Broen13 Football M... fm25
I dag kl. 09:41:44 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
03 Feb 2025, 22:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
Antal Registrerede Brugere: 23502
  1 Bruger, 1144 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brukens5434
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  BVB - Dortmund back on track
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 Udprint
Forfatter Emne: BVB - Dortmund back on track  (Læst 8312 gange)
Guldbrand
Gæst

Sv: BVB - Dortmund back on track
« Svar #30: 09 Jan 2008, 17:30 »

Nogle flotte resultater du har lavet i denne måned..  Desværre så ødelægger nederlaget til rivalerne fra Schalke det lidt..   Græder

Gungner
Gæst

« Svar #31: 09 Jan 2008, 17:37 »

Ja, den gjorde lidt ondt...
Men bedre tider er i vente Smiley

Gungner
Gæst

« Svar #32: 09 Jan 2008, 23:21 »

Fed opdatering... Wink

Mange tak  Smiley

Glad for at der er nogen der følger med  Wink

simonob
Landsholdsspiller

« Svar #33: 09 Jan 2008, 23:57 »

Mange tak  Smiley

Glad for at der er nogen der følger med  Wink
Holder med Dortmund..
Spiller selv med dem..
Så, jeg slår da li et smut forbi her, når jeg er her..
Opstemt

~  OB  ~  DORTMUND  ~  FULHAM  ~  HAMMARBY  ~ 

Gungner
Gæst

« Svar #34: 10 Jan 2008, 00:42 »

Sæsonen er færdigspillet, så i kan forvente en update på sæson-afslutningen om ikke så længe Smiley

SteveBruce4
Ynglingespiller

« Svar #35: 10 Jan 2008, 06:30 »

Sæsonen er færdigspillet, så i kan forvente en update på sæson-afslutningen om ikke så længe Smiley

Glæder mig til at se hvordan slutstillingen ser ud

"I Can´t Believe It, I Can´t Believe It, Football, Bloody Hell" Sir Alex Ferguson.....efter UEFA Champions League Finale sejren i 1999 på 2-1 over Bayern München.

simonob
Landsholdsspiller

« Svar #36: 10 Jan 2008, 08:24 »

Jah, det blir spændende at se... Lå selv nummer 2 efter første halv-sæson, men endte som nummer 5.... Wink

SteveBruce4
Ynglingespiller

« Svar #37: 10 Jan 2008, 17:30 »

Lå selv nummer 2 efter første halv-sæson, men endte som nummer 5.... Wink

Kender det godt, i de 2 sæsoner jeg har spillet med BVB gik det ned af bakke i  foråret og jeg endte 5 og 6.  Sur

"I Can´t Believe It, I Can´t Believe It, Football, Bloody Hell" Sir Alex Ferguson.....efter UEFA Champions League Finale sejren i 1999 på 2-1 over Bayern München.

simonob
Landsholdsspiller

« Svar #38: 10 Jan 2008, 17:32 »

Kender det godt, i de 2 sæsoner jeg har spillet med BVB gik det ned af bakke i  foråret og jeg endte 5 og 6.  Sur

Hehe... Jeg blev nummer 5 i første sæson, og 4 i anden.. Opstemt Resten taler vi ikk om.. Opstemt

Gungner
Gæst

« Svar #39: 10 Jan 2008, 18:06 »

APRIL OG MAJ 2008

04/04-2008
27.Kamp i Bundesligaen
Dortmund - Hertha Berlin 0-0

Første skridt på vejen mod at beholde UEFA Cup pladsen, smuldrer da vi kun får 0-0.
Drengene spiller ellers en god gang fodbold, men deres afslutninger er ikke gode.
Vi må tage os sammen, hvis europa skal blive realitet.

12/04-2008
28.Kamp i Bundesligaen
Bayern München - Dortmund 1-1 (1-0)
1-0 Bastian Schweinsteiger (14)
1-1 Diego Klimowicz (82)

1-1 mod det absolutte tophold, er vel okay set over hele kampen.
Vi er meget heldige med at få et point med hjem fra Allianz Arena, men kampene skal
altså vindes nu!

16/04-2008
29.Kamp i Bundesligaen
Dortmund - Stuttgart 1-0 (1-0)
1-0 Tinga (10)

Ja da! Vi slår Stuttgart der ligger lige over os, og vi rykker forbi dem op på 5.pladsen.
Der skal vi blive! Nu er vi igen i en situation hvor vi selv kan afgøre det hele.

16/04-2008
30.Kamp i Bundesligaen
Cottbus - Dortmund 1-2 (0-1)
0-1 Nelson Valdez (1)
1-1 Dimitar Rangelov (59)
1-2 Marcelinho (str.68)

Vi holder fast i toppen, ved at sejre i Cottbus, og slutter April rigtigt af.
Der skal godt nok et straffespark til, for at vi vinder, men alle mål tæller.
Stuttgart vinder også, men vi er foran dem!

03/05-2008:
31.Kamp i Bundesligaen
Dortmund - Karlsruhe 1-0 (0-0)
1-0 Alexander Frei (90)

Vi fortsætter. Frei scorer 3 minutter inde i dommerens tillægstid, da han header et hjørnespark i mål.
Fantastiske Frei er hot for tiden, og har tiltrukket sig opmærksomhed fra bl.a Man Utd og Arsenal.
Men vi holder fast i guldfuglen lidt endnu.

06/05-2008:
32.Kamp i Bundesligaen
Nürnberg - Dortmund 1-1 (1-1)
0-1 Alexander Frei (18)
1-1 Marek Nikl (32)

Uafgjort er ikke godt på nuværende tidspunkt, men heldigvis taber Stuttgart!
Vi er stadig nummer 5, og ligger til UEFA Cuppen. Faktisk er der kun 2 point op til 3.pladsen,
men det er nok fantasi, at forestille sig den.

10/05-2008
33.Kamp i Bundesligaen
Dortmund - Hannover 2-1 (2-1)
0-1 Vinicius (4)
1-1 Alexander Frei (23)
2-1 Alexander Frei (28)

Frei sikrer os 5.pladsen, da Stuttgart taber igen.
Vi er i UEFA Cuppen næste sæson! Det var dog en hårdt spillet kamp, som begge
hold gik ind til med mod og mandshjerte. Nu kan vi slappe af i sidste kamp.

17/05-2008
34.Kamp i Bundesligaen
Bielefeld - Dortmund 1-2 (0-1)
0-1 Marcelinho (21)
1-1 Leonidas Kabantais (54)
1-2 Nelson Valdez (82)

Vi stiller med reserverne idag, men vinder alligevel over Bielefeld og cementerer vores position som nummer 5, og direkte adgang til Europa, som også var sæsonens mål.
Nu må vi se, hvad resten af året bringer, det skal nok blive spændende.

PS: Næste update handler om slutstillingen, transfers, EM og de europæiske turneringer...

Zinqo
Gæst

« Svar #40: 10 Jan 2008, 18:08 »

fantastisk blog... bliv ved... og et klasse hold du har valgt..

Onlymyself
Førsteholdsspiller

« Svar #41: 10 Jan 2008, 19:29 »

Kanon blog du har fået op og kører her Thumbs Up Glæder mig til at høre om slutstillingen og transferne.. Har også selv et spil med Dortmund, og med det har jeg endelig fundet den store glæde ved FM08 Opstemt Og det gør det bare endnu bedre at man samtidig kan læse om andre der spiller med Dortmund også Peace

Michael Joseph Jackson
29. august 1958 - 25. juni 2009
R.I.P.
The King of Pop!

Gungner
Gæst

« Svar #42: 11 Jan 2008, 02:18 »

JUNI 2008: SÆSON AFSLUTNING...

Efter en blandet sæson, hvor man i Dortmund kom hele følelses-registret igennem, endte man på en 5.plads der giver adgang til UEFA Cuppen. Et mål man havde sat sig inden man gik igang. Så det er bestemt en dejlig følelse.
Alexander Frei, som med 18 mål i 28 kampe blev topscorer, blev også kåret som årets spiller i Dortmund.

Den endelige stilling blev således: (Top 10)
1. Bayern München
2. Hamburger SV
3. Werder Bremen
4. Bochum
5. Dortmund
6. Stuttgart
7. Schalke 04
8. Hannover
9. Frankfurt
10. Leverkusen

Andre steder i Europa, vandt Spanien EM med en finale sejr på 2-1 over naboen Portugal.
David Villa blev dobbelt målscorer i den kamp, mens Ronaldo reducerede for Portugal.

Celtic vandt UEFA Cuppen, efter en finalesejr på 2-0 over CSKA Moskva fra Rusland.
I den kamp scorede japanske Nakamura og italienska Donati.

Inter vandt Champions League ved at slå Barcelona med 4-2 i en medrivende finale.
Målscorer for Inter blev Ibrahimovic med 2, Crespo og Chivu. For Barcelona var det Thiago Motta og Ronaldinho.

DORTMUND PROFIL FORLADER KLUBBEN!

Sebastian Kehl er ikke længere Dortmund spiller. Den 28-årige Kehl skifter til Werder Bremen på en fri transfer.
Kehl har gennem hele sæsonen nægtet at skrive under på en ny kontrakt, så der var ikke meget Dortmund kunne gøre.
Det eneste plus ved dette er, at det giver luft i løn-budgettet, da Kehl tjente en god portion penge. Dette betyder at Dortmund skal ud og handle ind til denne position, og det siges at manager Skovmand allerede har et par prominente navne i kikkerten. Hvem han henter, holder han dog for sig selv.
" Vi kigger på flere navne. Men økonomien skal være rigtig, og spilleren skal selvfølgelig ville til Dortmund."
Mere havde han ikke at sige!

DORTMUND HANDLER IND!

Efter en placering som nummer 5, afgang af et par spillere, og en justering af budgettet betød at Dortmund havde omkring 220 millioner at handle ind for! Men... Dortmund havde svært ved at finde nogen der ville afsted til klubben. Nogle handler blev det dog til:

Den 21-årige midtbane spiller Jan Verthongen er kommet til fra Ajax på en fri transfer.
Han forventes at være back-up til den defensive midtbane, hvor klubben vil ud og hente en profil som første valg.
Verthongen har haft en kanon sæson i Ajax, men har bestemt sig for at prøve noget nyt, og slog til da Dortmund lagde et tilbud på bordet. "Det er stort det her. Jeg har altid gerne ville til Bundesligaen for at prøve kræfter der, og da Dortmund ringede, slog jeg til. Jeg ved godt at jeg må nøjes med bænken, men hvis jeg træner hårdt, kan man aldrig vide", lød det fra Verthongen. Dortmund har også hentet den 23-årige Sebastian Freis på en fri transfer fra Karlsruhe, hvor den unge angriber ligeledes har haft en god sæson. Han forventes at spille på B-holdet, da de klare favoritter til pladserne i angrebet er Frei, Valdez og Klimowicz.

Dortmund har endnu engang været i Ajax for at købe ind. Dortmund har hentet den rumænske højre-back George Ogãraru for 55 millioner kroner. Ogãraru skal fungere som back-up til Phillip Degen, der indtil idag var klubbens eneste højreback. Skovmand er yderst tilfreds med købet: "Med købet af George, er holdet ved at falde på plads. Jeg er yderst tilfreds med at vi fik ham så billigt da Ajax ville have 80 mil i første omgang. Med tilgangen af George er vores højreside på plads. Nu søger jeg blot efter en defensiv midtbane spiller og en midterforsvarer. Måske en målmand." Ogãraru selv siger: "Dette er en stor mulighed for at vise mine evner i en større liga. Dortmund er med i Europa denne sæson, hvilket gjorde beslutningen nemmere. Og når Verthongen samtidig tager med, bliver det lidt nemmere at falde til", siger rumæneren.

DEFENSIV MIDTBANE SPILLER TIL DORTMUND:

Dortmund har hentet den ønskede forstærkning til den defensive midtbane. Først forsøgte man at hente Fabian Ernst i Schalke, men de blokerede skiftet ved at forlange 210 mio for ham. Dernæst forsøgte man sig forskellige steder, ind man havnede i Stuttgart, hvor man købte mexicaneren Pavel Pardo for ca 80 millioner kroner. Mange vil mene det er mange penge for en spiller der måske kun har 3 år tilbage i sig, men Skovmand siger: "Da vi kunne få Pavel for 80 mio, slog vi til. Han havde en fantastisk sæson i Stuttgart, og han er en ønske-spiller. Med ham er holdet næsten på plads!" sagde en glad Skovmand.

Udover Pardo, har Skovmand været i Brasilien og hente stor-talentet Lulinha. Det unge stjerne-frø har kostet Dortmund 31 millioner kroner. Han er dog med Brasilien til OL, så Dortmund må vente med at bruge ham.

Andre steder i Europa kan det nævnes at Chelsea har hentet Giuseppe Rossi til en pris af 470 millioner!
Det lægger uden tvivl et kæmpe pres på unge Rossi's skuldre.

Dortmund har afvist et bud fra Man Utd på Alexander Frei.
United skulle angiveligt have budt 80 mio på angriberen, men Dortmund valgte altså at takke pænt nej.

Første Dortmund opgave efter ferien bliver pokal kampen mod Rathenow, fra amatør rækkerne.

Zinqo
Gæst

« Svar #43: 11 Jan 2008, 05:12 »

anderledes og interessante indkøb, dejligt du ikke køber de sædvanlige..

Gungner
Gæst

« Svar #44: 11 Jan 2008, 05:39 »

Mange tak... Mulighederne var ikke så mange, men lidt blev det da til.
Jeg er selv meget tilfreds med de 5 spillere (Verthongen, Ogãraru, Lulinha, Freis og Pardo) der er kommet til.
Der er stadig lidt penge på kiste-bunden, og jeg skal nok ud at have en midterforsvarer og/eller en keeper alt efter hvad pengene er til. Har pt. kig på 3 keepere der alle vil være ret gode, og 2 midterforsvarere der også er gode mulige signings...
Ærgeligt med Kehl, men formåede at holde på Weidenfeller. Så et lille plus der.
Men ellers er jeg super glad for at i læser denne blog, der øger lysten til at skrive Smiley

Sider: 1 2 [3] 4 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010