home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 488 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Arsenal - Jagten på trofæer (2008)
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 Udprint
Forfatter Emne: Arsenal - Jagten på trofæer (2008)  (Læst 8307 gange)
Fredi
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Arsenal - Jagten på trofæer (2008)
« Svar #30: 04 Jan 2008, 15:57 »

Jeg fortæller bare, at jeg ikke vil læse med. Pga. det. Smiley

Okay, det synes jeg godt nok er lidt mærkeligt.
fordi i din ''young guns'' blog, købte du aaron lennon fra tottenham, og der var ingen mellemstation!!
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Arsenal - Jagten på trofæer (2008)
« Svar #31: 04 Jan 2008, 16:46 »

Flot blog.. Dejligt at se et så sikkert mesterskab til United.. Men flot blog indtil videre.. læser klart med..
Logged

- Veni, vidi, vici -

Ronaldinho92
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Arsenal - Jagten på trofæer (2008)
« Svar #32: 04 Jan 2008, 17:45 »

I en lang sæson som denne, var det de stærkeste spillere der skilte sig ud fra mængden. Manchester United vandt mesterskabet suverænt, og de er da også med helt i toppen af de individuelle lister.

Vi kan da starte med årets hold, som indebærer 3 Arsenal spillere:

Målmand: Edwin van der Sar
Forsvar: Evra – Terry – Ferdinand – Neville
Midtbane: Malouda – RosickyFabregas – Ronaldo
Angreb: Eduardo – Doyle

Stor United dominans i de bagerste kæder, men efterhånden som vi kommer længere frem på banen har vi også en stor del af holdet. Især Midtbanen hvor vi sidder på de to centrale pladser.

Vi springer videre til topscorelisten hvor Rooney længe lå i toppen. Til sidst satte Reading bomberen, Kevin Doyle, dog en slutspurt sjældent set før ind. Det endte med følgende resultat:

Sæsonens helt store profil. Fabregas leverede en hel unik præstation
igennem hele sæsonen.

1. Kevin Doyle – 23 mål.
2. Nicolas Anelka – 21 mål.
3. Wayne Rooney – 20 mål.
4. Dean Ashton – 20 mål.
5. Gabriel Agbonlahor – 18 mål.

6. Eduardo – 17 mål.
9. Nicklas Bendtner – 15 mål.
38. Frederic Kanouté – 7 mål.


Eduardo brugte 33 kampe til at score hans 17 mål.
Bendtner brugte 28 kampe til at score hans 15 mål.
Kanouté brugte 11 kampe til at score hans 7 mål.

De tre frontløbere scorede dermed 39 af vores i alt 59 mål.

Vi springer videre til en ny statistik. Denne gang ser vi nærmere på spillerne med den højeste gennemsnits bedømmelse, altså den spiller der har spillet bedst over hele sæsonen:

1. Cristiano Ronaldo – 7.47
2. Patrice Evra – 7.41
3. Wayne Rooney – 7.36
4. Kevin Doyle – 7.35
5. Nicolas Anelka 7.33

8. Eduardo – 7.25
11. Johan Djorou – 7.20
12. Bakary Sagna – 7.20
13. Kolo Toure – 7.19
14. William Gallas – 7.19


Total United dominans, med ligaens tre bedste spillere. Ronaldo blev da også kåret som Premier League’s bedste i denne sæson. Derimod løb Eduardo af med prisen som den bedste spiller unge spiller.


Hvis vi nu kigger nærmere på vores eget hold og vores kvaliteter har jeg fundet 4 spillere som har været utrolig vigtige spillere for holdet. Jeg har valgt en spiller fra hver kæde, som har gjort sig bedre bemærket end resten af spillerne. Det har været spillere som de andre har kunne støtte sig op ad, i perioder hvor det ikke er gået så godt. De følgende 4 er:

Sebastian Frey : En utrolig solid sidste skanse. Forsvaret var roligt når de vidste han stod bag dem. Hvad forsvaret ikke tager, tager Frey.
William Gallas : Anfører og virkelig en klasse midterforsvar. Samtidig gør han hans medspiller bedre (Kompany, Toure og Djourou). Vores måske vigtigste mand.
Francesc Fabregas : Fabregas var for et par sæsoner siden et unikt talent. Han har siden da udviklet sig, og i denne sæson slog han virkelig til. Han beviste at han var manden dette nye hold skal bygges op om. Fantastisk spilfordeler.
Eduardo : Vores målmaskine. Blev sat lidt mere på bænken efter Kanoute kom til klubben, i og med vi har 3 forrygende angribere. Eduardo viste dog storform når han spillede.

Næste update: Holdet (+ SS) & Transfers!
Logged

Læs med i Paris SG's vej mod succes (CM01/02):
 - http://www.fmfreaks.dk/index.php?topic=20113.msg621825;topicseen#msg621825

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Arsenal - Jagten på trofæer (2008)
« Svar #33: 04 Jan 2008, 18:24 »

God update.. glæder mig til den næste.. Wink Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

halleberry
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Arsenal - Jagten på trofæer (2008)
« Svar #34: 05 Jan 2008, 16:06 »

Jeg har aldrig sagt at han var et skidt køb. Jeg siger bare at han er dum at hente til Arsenal. Du ved vel godt, hvor han har spillet inden Sevilla, ikke?

Det er et dårligt eksempel at Kanoute ikke kan spille i Arsenal fordi han tidligere i karrieren spillede i Tottenham.
Se på Sol Campbell, spillede i Tottenham i næsten 10 år inden han skiftede til Arsenal og blev en af holdets allervigtigste spillere.
Logged

Ronaldinho92
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Arsenal - Jagten på trofæer (2008)
« Svar #35: 05 Jan 2008, 19:24 »

Arsenal handler ind:

Transfermarkedet var knap nok skudt i gang før London klubben offentliggjorde 3 nye spillere.
En forstærkning til hver kæde var blevet hentet ind, ganske gratis.

Riquelme er ny mand på Emirates. Sammen med Klasnic
og Perea, er bredden hos sidste sæsons nummer 2 styrket markant.

Ivan Klasnic:

Fra: Werder Bremen
Transfersum: 0 Dkk.
Alder: 28 år
Nationalitet: Kroatien

En farlig herre. Her har Arsenal gjort lidt af et scoop. Angriberen nettede i sidste sæson 9 gange i 20 kampe, for Werder Bremen. Han forventes at gå på bænken fra start, hvorefter han skal bevise hans værd.


Juan Roman Riquelme:

Fra: Villarreal
Transfersum: 0 Dkk.
Alder: 30 år
Nationalitet: Argentina

Den tekniske midtbane dirigent, er klar til at lede Arsenal mod storhed. Det forventes dog ikke han går direkte i startopstillingen, men han bliver derimod en stærk reserve.

 
Luis Perea:

Fra: Atletico Madrid
Transfersum: 0 Dkk.
Alder: 29 år
Nationalitet: Colombia

Fysisk stærk centerforsvar, der sammen med den unge Djourou skal være forsvars reserve. Uden tvivl en kvalitetsspiller at have på bænken.

Arsenal har dermed allerede nu forstærket bredden yderligere, vi afventer nu forstærkninger til startopstillingen.
Logged

Læs med i Paris SG's vej mod succes (CM01/02):
 - http://www.fmfreaks.dk/index.php?topic=20113.msg621825;topicseen#msg621825

Ronaldinho92
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Arsenal - Jagten på trofæer (2008)
« Svar #36: 06 Jan 2008, 12:29 »

Stjerne siger farvel til London:


Efter 2 år i London rejser Rosicky til Madrid.
[
Arsenal har allerede på første dagen af transfermarkedet forstærket sig med 3 spillere. På trods af det, var klubben ikke stærk nok til at holde på en af sidste sæsons store profil. Det er tjekken, Tomas Rosicky der forlader klubben efter 2 år i London. Den 27-årige midtbane profil, kostede i 2005, Arsenal 87 millioner, da han blev hentet i tyske Dortmund. Tjekken er steget i værdi, og da Real Madrid lagde et tilbud på 107 millioner på bordet, accepterede London klubben.

Det er lidt af et tab for sidste sæsons 2’er, men Byskov arbejder allerede nu på at finde en erstatning:
”- vi har selvfølgelig netop indkøbt en Riquelme, men jeg mener stadig der mangler en spiller til denne position. Jeg er i kontakt med en spændende spiller, og det forventes han bliver præsenteret indenfor den nærmeste fremtid” Udtaler Byskov til avisen The Sun.

Rygterne om den nye spiller er mange, men især Javi Martinez og Samir Nasri hævdes til London klubben.


Næste update: Ny spiller præsenteres.
Logged

Læs med i Paris SG's vej mod succes (CM01/02):
 - http://www.fmfreaks.dk/index.php?topic=20113.msg621825;topicseen#msg621825

Dj-Kromann
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Arsenal - Jagten på trofæer (2008)
« Svar #37: 06 Jan 2008, 13:09 »

kunne du ikke får mere for Rosicky? noget af et tab, en klasse spiller, som altid giver garanti for en god præstation.
Logged

Hvordan kan det være det er fødderne der lugter og næsen der løber, burde det ikke være omvendt?

Ronaldinho92
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Arsenal - Jagten på trofæer (2008)
« Svar #38: 06 Jan 2008, 13:18 »

kunne du ikke får mere for Rosicky? noget af et tab, en klasse spiller, som altid giver garanti for en god præstation.

I 31 kampe scorede han 1 mål og havde 3 assist. Samtidig havde han en gennemsnitsrating på 6.90. Syntes ikke det var særlig imponerende !  Wink
Logged

Læs med i Paris SG's vej mod succes (CM01/02):
 - http://www.fmfreaks.dk/index.php?topic=20113.msg621825;topicseen#msg621825

Fredi
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Arsenal - Jagten på trofæer (2008)
« Svar #39: 06 Jan 2008, 13:49 »

hvorfor kom han så på årets hold i Premier League.
Logged

Ronaldinho92
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Arsenal - Jagten på trofæer (2008)
« Svar #40: 06 Jan 2008, 15:58 »

Nye spillere til Emirates:


Nuri Sahin (billedet) og Toni Kroos er to talenter med et enorm potentiale[/center]

Arsenal har virkelig oprustet sig kraftigt op til den nye sæson. Med et transferbudget i omegnen af 650 millioner danske kroner, har klubben dog også råd. I dag blev yderligere to spillere præsenteret. Begge blev af formanden kaldt for ”Fremtidens stjerner”.

Den man forventer mest af, i hvert fald i starten, er uden tvivl den 19-årige tyrker, Nuri Sahin. På trods af hans 19 år, har han allerede spillet hele 17 landskampe, hvilket siger lidt om hans potentiale. Han er hentet i Dortmund, og menes at have kostet klubben lidt over 50 millioner. Den unge midtbane dynamo selv, glæder sig tilsyneladende til at komme i gang. Han forventes at skal konkurrerer mod Riquelme og Denilson om pladsen ved siden af Fabregas.

Det andet indkøb er den blot 18-årige Toni Kroos. Den tyske angriber kommer fra Bayern München og har kostet Arsenal godt og vel 50 millioner kroner. Kroos er spået en spændende fremtid som en af de bærende kræfter på det tyske landshold.

Angående Rosicky, er det bare min mening at han skulle sælges. Da Real Madrid smed det bud på bordet kunne jeg ikke afvise, af mange grunde. En af grundene er at jeg ville have Sahin, og da jeg i forvejen har Riquelme og Denilson, skulle en af dem væk, og jeg kunne få mest for Rosicky!
Logged

Læs med i Paris SG's vej mod succes (CM01/02):
 - http://www.fmfreaks.dk/index.php?topic=20113.msg621825;topicseen#msg621825

Dj-Kromann
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Arsenal - Jagten på trofæer (2008)
« Svar #41: 06 Jan 2008, 16:01 »

I 31 kampe scorede han 1 mål og havde 3 assist. Samtidig havde han en gennemsnitsrating på 6.90. Syntes ikke det var særlig imponerende !  Wink

Du har sku fat i noget der, så det sku iorden, men tror du kunne ha fået noget mere for ham, hvis du havde været tålmodig;) men helt forståeligt du sælger ham.
Logged

Hvordan kan det være det er fødderne der lugter og næsen der løber, burde det ikke være omvendt?

Ronaldinho92
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Arsenal - Jagten på trofæer (2008)
« Svar #42: 06 Jan 2008, 17:54 »

Arsenal - Galatasaray


Arsenal 0-0 Galatasaray
Målscorer: -
Tilskuertal: 21.637

Den 12/7 ventede vores første træningskamp. Galatasaray havde et par måneder i forvejen, sendt os et tilbud om en kamp. Vi accepterede, dog med den ene betingelse, at kampen skulle spilles på Emirates. Det tyrkiske mesterhold accepterede beslutningen.

Af de mange nye spillere havde jeg kun puttet en i startopstillingen. Rosicky var væk, istedet havde jeg sat Nuri Sahin ind på midtbanen. De andre nyindkøb sad på bænken.
Tyrkerne stillede op i stærkeste opstilling, anført af Tobias Linderoth.

Målmæssigt blev det en kedelig kamp, kigger man derimod på chancer, må man sige vi var i overtal. Galatasaray havde præsteret af få skudt 3 skud af, igennem hele kampen. Vi havde 29! Det siger lidt om den klasseforskel der blev vist på banen, men ikke på måltavlen.

Udinese - Arsenal


Udinese 4-3 Arsenal
Målscorer: Kanouté (39. - 45.) & Fabregas (44.)
Tilskuertal: 8.329


Vores 2. venskabskamp blev noget mere begivenhedsrig end den første. Vi tog den lange tur til Udine og mødte op i godt humør. Truppen var klar til endnu en udfordring.

Vi var i samme opstilling, dog blev jeg nødsaget til at bytte om på Gallas og Perea i de døende sekunder op til kamp start. Gallas blev ramt af en skade, og Perea skulle nu vise sit værd.
Udinese var i stærkeste opstilling, og med spillere som Gyan Asamoah og Ferrari var de klar til at yde god modstand.

Vi kom hurtigt bagud, 11 minutter var spillet før Paolucci udnyttede en sjælden fejl fra Kompany, til at bringe Udinese foran. I de sidste 6 minutter af 2. halvleg ændrede vi resultatet markant. To mål af Kanouté og et af Fabregas, betød 3-1 føring ved halvleg.
8 udskiftninger og 45 minutter senere stod vi alligevel med et nederlag i hånden. Paolucci, De Martino og Schumacher gjorde alle med en pind hver sit til at vi kunne tage tilbage til England med et nederlag i bagagen.


Espanyol - Arsenal



Espanyol 2-4 Arsenal
Målscorer: Bendtner (5. - 25.), Kanouté (23.) & Vela (87.)
Tilskuertal: 13.087

Den sidste venskabskamp for vores vedkommende. Efter en uafgjort (Galatasaray) og et nederlag (Udinese), var det nu nødvendigt med en sejr. Jeg satte min tillid til samme hold som tabte til Udinese.

Efter 25 minutter var vi foran 3-0 og spillerne havde vist deres værd. Først nettede Nicklas Bendtner på et flot hovedstød, herefter var det Kanouté, der udnyttede en flot frispilning af Fabregas, og til sidst igen Bendtner der udnyttede en ripost fra Kameni, efter et hårdt spark fra Sahin. Kort før halvlegen bringer Luis Garcia dog et spinkelt håb tilbage til hjemmebane favoritterne.
5 minutter efter halvlegs te'en og en masse udskiftninger, scorede Luis Garcia igen. Det på trods af at vi pressede. Vi fortsatte dog vores pres, og det gav bonus med 3 minutter tilbage af kampen. Vela spillede Klasnic, der med en flot hælaflevering, gav Vela en friløber, den misbrugte mexicaneren ikke og vi vandt dermed kampen 2-4.
Logged

Læs med i Paris SG's vej mod succes (CM01/02):
 - http://www.fmfreaks.dk/index.php?topic=20113.msg621825;topicseen#msg621825

Matigol
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Arsenal - Jagten på trofæer (2008)
« Svar #43: 06 Jan 2008, 18:14 »

Rigtig god update.
Der mangler måske et par billedere. Smiley
Logged

Ronaldinho92
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Arsenal - Jagten på trofæer (2008)
« Svar #44: 06 Jan 2008, 19:22 »

Rigtig god update.
Der mangler måske et par billedere. Smiley

Tak skal du have ..

Angående billeder syntes jeg bare ikke det passede så godt i denne update, men det skal nok komme i næste Smiley
Logged

Læs med i Paris SG's vej mod succes (CM01/02):
 - http://www.fmfreaks.dk/index.php?topic=20113.msg621825;topicseen#msg621825

Sider: 1 2 [3] 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010