home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 18:18:52 Beckham23 Omklædning... Sommer opdatering
I dag kl. 16:49:55 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
Antal Registrerede Brugere: 23430
  1 Bruger, 990 Gæster Online.

Indlæg: 1132897 over 31377 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  (Sept. '16) The Citizens - tidl. Ajax, HSV og Villarreal
0 Brugere og 15 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 42 43 [44] 45 46 ... 87 Udprint
Forfatter Emne: (Sept. '16) The Citizens - tidl. Ajax, HSV og Villarreal  (Læst 204025 gange)
Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Marts 2011) Ajax --> HSV
« Svar #645: 11 Apr 2008, 12:30 »

Hey Metsu... Ærgeligt at du kommer lidt skævt ind i Marts måned. Nederlaget til Stuttgart kan desværre godt gå hen og blive afgørende i mesterskabsræset. Virker dog som om, at du kommer meget godt efter det Peace Tillykke med succesen i champions league... fristes næsten til at sige "I told you so" crazy Peace. Bliver spændende at se, hvem du skal sende ud næste gang Wink

Ser frem til næste update.
-Gabe

Jeg hader Stuttgart  Opstemt, nej som sagt var vi ikke gode nok på dagen, jeg håber dog stadig, at vi kan skabe lidt spænding til sidst. Vi har jo Bayern, godt nok i deres egen hule, men det gik jo rigtig godt sidste år, så hvem ved.

Ja, du troede på mig, mere end jeg selv gjorde. Jeg havde regnet med, at The Gunners ville slå os over to opgør, men vi havde heldet i London. Mit gamle mandskab Ajax er også i kvartfinalen, det kunne være sjovt at trække dem, men nu må vi se  Opstemt

Må man få et ss af din taktik, ikke indstillinger bare hvordan du stillet op i den 4-4-2

Naturligvis, taktikken ser sådan her ud:
« Seneste Redigering: 11 Apr 2008, 13:03 af Metsu1 » Logged

Roxer
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: (Marts 2011) Ajax --> HSV
« Svar #646: 11 Apr 2008, 16:08 »

Jeg kan simpelthen ikke vinde med 4-4-2, hvad er din hemmlighed?
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Marts 2011) Ajax --> HSV
« Svar #647: 11 Apr 2008, 16:50 »

Jeg kan simpelthen ikke vinde med 4-4-2, hvad er din hemmlighed?

Jeg spiller defensivt ude og kontrollerende hjemme, men jeg har nu også mest succes med min 4-2-3-1 taktik  Peace

Jeg synes måske, det er en anelse lettere, at spille defensiv og dermed holde en føring med en 4-4-2 taktik, men det er nok bare tilfældigt.
Jeg har et spil med Sheff Utd kørende i øjeblikket, hvor jeg er urørlig med en 4-4-2 taktik. Jeg vil gerne smide taktikken i en PB til dig, hvis du vil se den lidt efter i sømmene. Det skal dog siges, at jeg har været bagud et par gange med Sheff Utd og derfor lavet taktikken om til en 4-3-3 med direkte spil gennem midten af banen og det er begge gange endt med stor succes  Wink
Logged

Roxer
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: (Marts 2011) Ajax --> HSV
« Svar #648: 11 Apr 2008, 17:10 »

Bare smid den afsted, Har ikke rigtigt nogle gode taktikker med 2 angribere. Og det kunne jeg godt bruge negang imellem
Logged

Roxer
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: (Marts 2011) Ajax --> HSV
« Svar #649: 11 Apr 2008, 17:13 »

Forresten, kanon syg blog Kan især godt lide den måde du sætter trøjerne op overfor hinanden ved ikke hvorfor, men det er for fedt! Fortsæt endelig den gode stil
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Marts 2011) Ajax --> HSV
« Svar #650: 11 Apr 2008, 17:15 »

Metsu, så skulle du vel ikke være en venlig sjæl at vise dine holdindstrukser? .. Shockeret
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Marts 2011) Ajax --> HSV
« Svar #651: 11 Apr 2008, 17:26 »

Metsu, så skulle du vel ikke være en venlig sjæl at vise dine holdindstrukser? .. Shockeret

Selvfølgelig, du får lige begge to:


Counter                                             Control



Forresten, kanon syg blog Kan især godt lide den måde du sætter trøjerne op overfor hinanden ved ikke hvorfor, men det er for fedt! Fortsæt endelig den gode stil

Mange tak, Roxer og jeg er glad for, at du kan li' mit setup  Thumbs Up
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Marts 2011) Ajax --> HSV
« Svar #652: 11 Apr 2008, 23:24 »


Champions League – Kvartfinalerne
- Worst Case Scenario for HSV!

HSV vandt en overbevisende sejr over engelske Arsenal i 1. knockoutrunde og var derfor med i bowlen, da der i dag blev trukket lod om, hvem der skulle møde hinanden i kvartfinalerne i Champions League.

Der var otte hold i bowlen og der var faktisk flere af disse hold, som ville være gode modstandere til HSV. De otte hold var:

Ajax Amsterdam
Hamburger SV
Manchester United
OCG Nice
Olympique Lyonnais
Real Madrid
Sevilla
Valencia


Der var ingen tvivl om ønskemodstanderen, da jeg spurgte manager Jesper Nissen om dette før lodtrækningen.
- ”Jeg vil meget gerne møde Nice eller Ajax. Nice, fordi det på papiret er det svageste hold af de tilbageværende og Ajax, da det jo er min gamle klub”.

Jeg spurgte ham også om skrækmodstandere og der sagde han følgende:
- ”Jeg vil mene, at hold som Manchester United, Real Madrid og Valencia er skrækmodstanderne, så lad os håbe, vi slipper for dem”

Kvartfinalerne i årets Champions League, ser således ud:

Olympique Lyonnais - Ajax Amsterdam
Sevilla - Valencia
Real Madrid - Hamburger SV
OCG Nice – Manchester United


HSV har desværre ikke heldet med sig i lodtrækningen, da de bliver udtrukket sammen med favoritterne fra Real Madrid.
Jeg fangede manager Jesper Nissen til en kort kommentar umiddelbart efter lodtrækningen, som trods alt stadig var optimistisk.
- Det blev desværre en rigtig hård lodtrækning og Real Madrid er nok den største favorit af de sidste otte mandskaber, men man skal jo slå de bedste, for at være de bedste og med vores overbevisende indsats mod Arsenal, så er jeg fortrøstningsfuld forud for de to opgør mod Kongeklubben.



REAL MADRID - INFO

Manager: Bernd Schuster

Profiler: Iker Casillas, Lucho Gonzalez, Robinho

Taktik: 4-4-2

Stærkeste opstilling:
Robinho -  Saviola
Robben – Lucho – Palombo - Higuain
Baines - Metzelder - Pepe - Ramos
Casillas






Christian Müller
Logged

Yoggidk
Gæst
 
Sv: (CL-lodtrækning) Ajax --> HSV
« Svar #653: 11 Apr 2008, 23:33 »

Trist lodtrækning, men ellers fantastisk blog. KIU
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (CL-lodtrækning) Ajax --> HSV
« Svar #654: 13 Apr 2008, 14:15 »

APRIL 2011

Akinfeev stod en flot kamp

26. kamp i Bundesligaen fra easyCredit Stadion, Nürnberg
Nürnberg (9) - HSV     1-4    (0-2)
0-1 Vagner Love (18)
0-2 Arturo Vidal (30)
1-2 Fabian Schönheim (48)
1-3 Marko Marin (78)
1-4 Etienne Didot (90)

MOM: Igor Akinfeev, HSV (8)
Tilskuere: 30.347

Det er muligt, at resultatet er overbevisende i dag mod Nürnberg, men det var spillet absolut ikke. Vi er flere gange i store vanskeligheder og det er først, da Marko Marin scorer til 3-1, at vi får kampen under kontrol.
Fra pausen og frem til Marins scoring er vi under et stort pres fra et godt kæmpende Nürnberg hold og det er kun pga. flere rigtig gode parader af vores russiske klassemålmand Igor Akinfeev, at vi kan holde føringen.
Jeg håber, resultatet kan være med til at give spillerne noget selvtillid, så vi kan tage til Madrid og få et godt resultat med hjem til Hamburg i den næste kamp.



Robinho -  Saviola
Robben – Lucho – Palombo - Higuain
Baines - Metzelder - Pepe - Ramos
Casillas
Podolski - Love
Mitea - Sahin - Aogo - Castellen
Mathieu – Huth - Sinkiewicz - Boateng
Akinfeev


1. Kvartfinalekamp i Champions League
fra Santiago Bernabeu, Madrid

Real Madrid – HSV     2-0   (1-0)
1-0 Robinho (25)
2-0 Javier Saviola (55)

MOM: Robinho, Real Madrid (8)
Tilskuere: 75.099

En scoring i hver halvleg fra et godt spillende Madrid mandskab, sender os hjem til Hamburg med et forholdsvis dårligt udgangspunkt.
Vi er ellers godt med gennem hele kampen og har vores chancer til at score det udebanemål, der er så vigtig i europæisk fodbold, men vores offensive spillere er ikke træfsikre nok i dag.
Ser man på Madrids sydamerikanske angrebsduo - Robinho og Saviola, fristes man til at sige det samme, da de har en del gode muligheder, men heldigvis for os får de kun scoret et enkelt mål hver.
Det vigtigste i returopgøret er, at Madrid ikke må få et hurtigt mål, hvis de gør det, bliver det for alvor svært at komme videre til semifinalen.
Jeg håber, vi kan skabe lidt mere på hjemmebane og få scoret et mål tidligt i kampen, hvilket vil sætte Madrid-spillerne under pres.



Marko "Matchvinder" Marin

27. kamp i Bundesligaen fra HSH-Nordbank-Arena, Hamburg
HSV – Hansa Rostock (7)    1-0    (1-0)
1-0 Marko Marin (45+2)

MOM: Marko Marin, HSV (8)
Tilskuere: 53.746

Vi gør, hvad vi skal mod Rostock i dag og vinder kampen 1-0, men det var langt fra vores bedste kamp. Det hører naturligvis med til historien, at jeg skifter på en del af de centrale pladser på holdet, så vores vigtigste spillere vil være hundrede procent klar til skæbnekampen i Champions League mod Real Madrid.
Det er positivt at se, en af vores unge spillere Marko Marin i matchvinderens rolle i dag. Han har udviklet sig utrolig meget i denne sæson og han vil uden tvivl blive en rigtig god spiller for HSV i de næste mange sæsoner, hvis man vel og mærke kan holde ham i klubben.



Vagner Love
Mitea   -   Sahin   -   Castellen
Vidal - Didot
Mathieu – Mathijsen - Sinkiewicz - Boateng
Akinfeev
Adriano -  Saviola
Robinho – Lucho – Zapater - Robben
Baines - Metzelder - Pepe - Ramos
Casillas



2. Kvartfinalekamp i Champions League
fra HSH-Nordbank-Arena, Hamburg

HSV (0) – Real Madrid (2)     1-0   (1-0)
1-0 Arturo Vidal (20)

MOM: Arturo Vidal, HSV (8)
Tilskuere: 55.449

Kampen forløber næsten som planlagt. Vi kommer forholdsvis hurtig foran efter et flot langskudsmål af Vidal og vi holder Madrid fra at score, men vi mangler selv at score det sidste mål for at tvinge kampen ud i forlænget spilletid.
Vi gør ellers alt, hvad vi kan og får sat Madrid forsvaret og i særdeleshed keeper Casillas under et godt pres med flere gode afslutninger, men desværre mangler især Vagner Love noget skarphed i nogle afgørende situationer i dag.
Nu kan vi i stedet for koncentrere os om mesterskabet, hvor vi mere eller mindre er tvunget til at vinde vores resterende kampe, hvis vi skal gør os forhåbninger om at gentage sidste års triumf.



Love holdte live i mesterskabsdrømmen

28. kamp i Bundesligaen fra BayArena, Leverkusen
Leverkusen (17) - HSV     1-2    (0-0)
Rødt kort til Nei, Leverkusen (40)
0-1 Vagner Love (46)
1-1 Emiliano Dudar (85)
1-2 Vagner Love (90+1)

MOM: Vagner Love, HSV (8)
Tilskuere: 16.427

Vi holder ved mesterskabsdrømmene med det yderste af neglene efter kampen i dag mod nedrykningstruede Bayer Leverkusen.
På trods af Leverkusens placering som næstsidst i Bundesligaen og det faktum, at de spiller de sidste 45 minutter med en mand i undertal, så formår de alligevel, at spille lige op med os og har reelt fortjent det ene point, som de er så tæt på at få efter Dudar’s udligning med fem minutter igen.
Efter udligningen smider jeg alt frem og sætter Podolski og Gigliotti på banen i stedet for Vidal og Castelen. Jeg ved ikke, om det er det, der forvirrer Leverkusen forsvaret, men en høj bold ind i feltet af vores venstreback Mathieu, ender for fødderne af vores brasilianske målmaskine Vagner Love og han sikrer os sejren og de livsvigtige points i kampen om mesterskabet.




Huth var banens bedste
 i dagens tamme topkamp


29. kamp i Bundesligaen fra HSH-Nordbank-Arena, Hamburg
HSV – Borussia Dortmund (3)    0-0    (0-0)


MOM: Robert Huth, HSV (7)
Tilskuere: 55.465

Det er tydeligt fra kampens start, at Dortmund kun har en ting i hovedet i dagens kamp og det er udelukkende at forsvare.
Vi kommer til nogle afslutninger, men vi har meget svært ved at gennembryde den massive defensiv, som Dortmund stiller med. De er mere eller mindre alle mand bag bolden hele kampen igennem, og selv når de får frispark på vores banehalvdel og hjørnespark, så er de mere interesserede i at forsvare.

Resultatet er ikke bare ærgerligt, men meget ærgerligt, da FC Bayern kun formår at få uafgjort med hjem fra Schalke.
Havde vi vundet over Dortmund ville vi kun have været 4 points efter og med et indbyrdes opgør i vente, så ville alt igen kunne ske, men med 5 kampe igen ser det en anelse sort ud for os.



All we need is Love


30. kamp i Bundesligaen fra Commerzbank-Arena, Frankfurt/Main
Frankfurt (12) - HSV     1-2    (1-1)
0-1 Vagner Love (37)
1-1 Jermaine Jones (40)
1-2 Vagner Love (54)

MOM: Vagner Love
Tilskuere: 38.921

Spændingen af intakt efter dagens sejr over Frankfurt, men endnu en gang har vi det svært mod en modstander, som vi bør kunne kontrollere.

Det er endnu en gang Vagner Love, der gør forskellen med sine to scoringer. De to scoringer bringer ham op på 26 Bundesligamål indtil videre i denne sæson. Det betyder samtidig, at han tager rekorden for flest scorede ligamål af en spiller i HSVs historie. Jeg håber meget på, at han vil udbygge rekorden over de sidste 4 ligakampe og selvfølgelig specielt i kampen mod FC Bayern på Allianz-Arena.




Bundesligaen med 4 kampe igen

Logged

minimee1
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: (April 2011) Ajax --> HSV
« Svar #655: 13 Apr 2008, 22:15 »

Det var da lidt træls med real kampen. Kun 1 mål fra forlænget spilletid.  Men de er sgu også svære at spille imod.
Logged

En gang Brøndby, altid Brøndby
Loyal i modgang, stærk i medgang

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (April 2011) Ajax --> HSV
« Svar #656: 14 Apr 2008, 23:57 »

Det var da lidt træls med real kampen. Kun 1 mål fra forlænget spilletid. Men de er sgu også svære at spille imod.

Halløjsa, hvordan går det så, skal du snart igang med at blogge eller "nøjes" du med at følge lidt med i de forskellige her på siden?

Ja, det var megatræls med Real. Jeg må indrømme, at jeg var sikker på, vi ville gå videre efter den hurtige scoring af Vidal, men sådan skulle det ikke gå. Det mest ærgerlige var næsten, at Nice sensationelt slog Man U og skal nu møde netop Real i semifinalen  Skuffet

Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (April 2011) Ajax --> HSV
« Svar #657: 16 Apr 2008, 23:16 »

MAJ 2011

Huth - nu også som målscorer


31. kamp i Bundesligaen fra HSH-Nordbank-Arena, Hamburg
HSV – Wolfsburg (8)    2-0    (1-0)
1-0 Robert Huth (11)
2-0 Etienne Didot (90+4)

MOM: Robert Huth, HSV (8)
Tilskuere: 54.804

Dagens kamp mod Wolfsburg var ikke sjov at overvære. Vi spiller ganske enkelt forfærdeligt og jeg skal gerne være den første til at indrømme, at vores sejr er pivhamrende ufortjent. Vi skaber stort set intet på nær de to chancer, vi omsætter til  scoringer og som vi vinder kampen på. Som manager skal man naturligvis ikke klage over en sejr og tre points og slet ikke i på dette tidspunkt i sæsonen. Med de tre points holder vi stadig liv i muligheden for at forsvare mesterskabstrofæet.

En ting er dog helt sikkert, vi er nødt til at forbedre os rent spillemæssigt, hvis vi skal gøre os forhåbninger om at vinde den næste på Allianz-Arena mod førerholdet fra FC Bayern.



Akinfeev er i en klasse for sig selv

32. kamp i Bundesligaen fra Allianz-Arena. München
FC Bayern (1) - HSV     0-1    (0-1)
0-1 Robert Huth (5)

MOM: Igor Akinfeev, HSV (8)
Tilskuere: 65.743

Nu bliver det for alvor spændende i Bundesligaen!
Stik mod spil og chancer hiver vi en sejr i land mod et rigtig godt spillende Bayern mandskab, der er meget uheldige med at tabe i dag.

Der var ikke mange, der før kampen havde forventet, at det ville blive Robert Huth, der skulle ende i rollen som matchvinder, men han scorer kampens eneste mål efter bare 5 minutter. Målet er naturligvis meget vigtig for os, men endnu vigtigere er den fantastiske præstation, som Igor Akinfeev leverer i målet. Han frustrerer gang på gang Bayern spillerne ved at redde alt, de sender af sted mod ham. Efter en svær start i klubben, har Akinfeev langsomt udviklet sig til en af holdets absolutte nøglespillere.
Nu er vi kun et point efter Bayern med to kampe igen. Vi har Aachen (H) og Bochum (U), mens de skal spille en svær udekamp mod Bremen i næste runde og en hjemmekamp mod Nürnberg i sidste spillerunde. Vi er derfor nødt til at sætte vores lid til ærkerivalerne fra Bremen, der ved at tage points mod Bayern kan hjælpe os til det tyske mesterskab.



Mitea spillede en god kamp i dag

33. kamp i Bundesligaen fra HSH-Nordbank-Arena, Hamburg
HSV – Aachen (5)    5-2    (5-1)
1-0 Nicolae Mitea (2)
2-0 Arturo Vidal (13)
2-1 Jhon van Beukering (19)
3-1 Lukas Sinkiewicz (26)
4-1 Pedro Quinonez (selvmål, 35)
5-1 Vagner Love (44)
5-2 Baky Kone (66)

MOM: Nicolae Mitea, HSV (8)
Tilskuere: 53.501

Vi gør, hvad vi skal og uddeler Aachen en fodboldlektion på Arenaen.
Kampen er allerede afgjort ved pausen, hvor vi er foran med 5-1 efter en af vores bedste halvlege i denne sæson. Humøret er ekstra højt i pausen, da vi får at vide, at der står 2-2 på Weserstadion mellem Bremen og Bayern. Et uafgjort resultat i den kamp efter 90 minutter ville sende os op på førstepladsen med en spillerunde igen, hvilket samtidig også ville betyde, at vi selv ville få muligheden for at afgøre mesterskabet til vores fordel. Det blev desværre indtil videre ved drømmen. da Bayern trak det længste strå mod Bremen med en 4-3 sejr efter 90 minutter. Dette giver dem matchbold på hjemmebane mod Nürnberg i sidste spillerunde. Stillingen i toppen før sidste runde ser således ud:





Sejren over Bochum var ikke nok

34. kamp i Bundesligaen fra rewirpowerSTADION, Bochum
Bochum (13) - HSV     0-1    (0-1)
0-1 Vagner Love (13)

MOM: Timo Ochs, Bochum (8)
Tilskuere: 24.037

Endnu en gang viser spillerne, at de kan leverer varen under et voldsomt pres, men det er desværre ikke nok til, at vi kan genvinde det tyske mesterskab.
FC Bayern spiller Nürnberg ud af Allianz-Arena og selvom sejren kun er på 2-0 til Bayern efter 2 scoringer i første halvleg af Rafael Sobis, så burde de have vundet meget større, da de iflg. mine udsendte spioner, har et hav af oplagte målchancer mod et Nürnberg hold, der desværre var gået på sommerferie.
Vi ender som en sikker nummer to efter en rigtig god afslutning og sikrer os dermed endnu en gang adgang til Champions League turneringen i næste sæson, men lad os nu se, om det er mig, der er manager i HSV til den tid......




Slutstillingen i Bundesligaen 2010/2011


« Seneste Redigering: 16 Apr 2008, 23:51 af Metsu1 » Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Maj 2011) Ajax --> HSV
« Svar #658: 16 Apr 2008, 23:43 »

Du har skrevet 0-0 i Wolfburg kampen.. Ellers en super flot update, hvor det bliver vildt spændende til sidst.. Tillykke med Sølvmedaljen og jeg glæder mig stadig til at se hvor du ender.. KIU Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Maj 2011) Ajax --> HSV
« Svar #659: 16 Apr 2008, 23:48 »

De kloge siger at man vinder bronze, men taber sølv. Det er ærgerligt, men husk der altid er en sæson mere. Håber du fortsætter bloggen, da jeg synes sitet her har for få langtidsholdbare blogs.

Hvad med fremtiden? Har du overvejet at skifte klub her i sommer??
Logged

Sider: 1 ... 42 43 [44] 45 46 ... 87 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010