home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 14:53:35 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23289
  0 Brugere, 354 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: hennry176
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Paris SG tråden
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 6 7 [8] Udprint
Forfatter Emne: Paris SG tråden  (Læst 30445 gange)
Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Paris SG tråden
« Svar #105: 18 Jun 2013, 13:12 »

Synes måske du gør lidt for meget ud af at hate, og lidt for lidt ud af at researche ... Wink Jeg er enig med dig omkring logoer både i dette tilfælde og generelt, men trøjen forstår jeg ikke. Nu synes jeg fx at begge de trøjer du viser er rigtig fede, og jeg har sågar selv den sidste (12/13), da jeg så kunne få Beckham bagpå inden han stoppede (Tunge).

Men altså, at fremvise de to trøjer siger for mig bare intet om at ejerne tager trøjens design væk fra, hvor det tidligere har været. Her er fx trøjerne i 09/10:



Hvem siger, at de ikke igen går tilbage til et design der ligner det du kan lide? Synes ofte at det skifter meget fra år til år, og hvorvidt man kan lide det enkelte trøjedesign fra år til år kan jeg slet ikke sætte mig ind i, skal have noget med ejeren at gøre? Fair nok at man ikke kan lide det, men det betyder ikke nødvendigvis at tradition, klubfølelse og alt andet sættes til side ..

Men logoet, enig, der synes jeg også man skal passe på med at ændre.
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Svartovich
Gæst
 
Sv: Paris SG tråden
« Svar #106: 18 Jun 2013, 21:38 »

Synes måske du gør lidt for meget ud af at hate, og lidt for lidt ud af at researche ... Wink Jeg er enig med dig omkring logoer både i dette tilfælde og generelt, men trøjen forstår jeg ikke. Nu synes jeg fx at begge de trøjer du viser er rigtig fede, og jeg har sågar selv den sidste (12/13), da jeg så kunne få Beckham bagpå inden han stoppede (Tunge).

Men altså, at fremvise de to trøjer siger for mig bare intet om at ejerne tager trøjens design væk fra, hvor det tidligere har været. Her er fx trøjerne i 09/10:

Hvem siger, at de ikke igen går tilbage til et design der ligner det du kan lide? Synes ofte at det skifter meget fra år til år, og hvorvidt man kan lide det enkelte trøjedesign fra år til år kan jeg slet ikke sætte mig ind i, skal have noget med ejeren at gøre? Fair nok at man ikke kan lide det, men det betyder ikke nødvendigvis at tradition, klubfølelse og alt andet sættes til side ..

Men logoet, enig, der synes jeg også man skal passe på med at ændre.
Først og fremmest er det jo ikke blot hate, roser jo deres gamle logo og deres første trøje under de nye ejere til skyerne. Men forstår overhovedet ikke din kritik af mit synspunkt for at være ærlig. Det er fair hvis du er uenig med mig, men jeg har på intet tidspunkt sagt at spilletrøjerne skal være 100% klassiske. Den nye trøje har jo faktisk klassiske elementer på sig, i form at den spillitede blok som jeg omtalte, men det ændrer ikke på jeg synes den er tudegrim. Det har intet med historie osv. at gøre. Og den trøjer du viser der kender jeg da godt, men forstår ikke hvad du mener igen, for har ikke på noget tidspunkt sagt at en trøje skal ligne de foregående.

Og hvis du skal komme med kritik ville det nok være en god idé at læse det en ekstra gang igennem, for siger heller på intet tidspunkt at ejerne har haft indflydelse på trøjerne. Men kan give dig ret i en ting; logoet er klart det værste, fordi trøjerne skifter jo hvert år, men jeg har vel lov til at kommentere hvad jeg synes om dem der er nu, og hvilke jeg har kunnet lide før. Smiley
Logged

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Paris SG tråden
« Svar #107: 19 Jun 2013, 02:15 »

Rart at man ikke er den eneste der er arrig over logoet. Du har jo skrevet det hele så fint, så jeg vil gøre mit kortfattet.

PSGs gamle logo er dét fedeste klublogo der nogensinde har eksisteret. Det er heller ikke særlig gammelt, så jeg kan ikke se hvorfor de allerede ser brug for at skifte det. Slet ikke når de skifter til den der fuldkommen klodsede nye udgave, i en super fesen blå nuance der INTET har med PSG at gøre.

Det er så fedt med alle pengene og de fantastiske nye spillere. Men nu er først fankulturen og nu også klubbens identitet ved at være skudt i sænk. Jeg er ikke helt munter længere.

Oh ville lumiere.
Logged

Magn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Paris SG tråden
« Svar #108: 25 Jun 2013, 12:49 »

http://www.bold.dk/nyt/Laurent-Blanc-tager-over-i-PSG

Nu er Laurent Blanc ny cheftræner i Paris Saint-Germain, efter Carlo Ancelloti er flyttet til Real Madrid.

Tror Laurent Blanc, bliver en god træner for PSG. Han har tidligere håndteret store egoer, hvilket han nok også skal i PSG. Jeg tror også, der vil blive hentet flere franskmænd, og de vil få et mere fransk hold. Samir Nasri har f.eks. været rygtet til PSG. Det er ihvertfald 100% sikkert, at PSG igen i år vil bruge mange penge i transfervinduet.
Logged

Vil du have tilføjet en kamp til oddssektionen? Så send en PM til mig, og jeg skal se, hvad jeg kan gøre.

VonBerg13
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Paris SG tråden
« Svar #109: 28 Jun 2013, 21:33 »



Ved udmærket godt at størstedelen er fuldstændig ligeglad med dette, men da det har irriteret mig grænseløst vil jeg alligevel bringe det op. Jeg vil indlede med at huske tilbage på år 2002 hvor Arsenal ændrede logo. Før dette år havde Arsenal et logo med kant, et logo der vil blive husket for stjerner som Henry, Bergkamp, Tony Adams osv. Det var et logo man følte var historisk og havde et elegant feel, dog uden at blive for moderne og strømlinet. Men så valgte klubben at ændre til det nuværende logo. Og ja det provokerede mig, da jeg synes det nye logo var for simpelt, og uden kant. Dog var det nye logo ikke decideret grimt, og jeg kunne da acceptere det, af mit yndlingshold valgte at skifte et virkelig smukt logo ud.

Men nu er det her jo en PSG tråd, så det forestående er jo rent faktisk off-topic, derfor vil jeg nu tale om Paris Saint-Germain. En klub der for få år tilbage fik rige ejere, og var klar til at overtage fransk fodbold fuldstændig. Nu til dags er navne som Ronaldo, Rooney, Tevez, Bale, Nani, og mange flere kædet sammen med den franske storklub. Det med rigmandsklubber er ikke noget jeg er fan af, og det kan ofte nedsætte min respekt for et hold, men hvis en klub dog beholder sin identitet kan jeg stadig godt have den samme medlidenhed med et hold, som jeg havde før overtagelsen. Jeg har aldrig og bliver nok aldrig fan af PSG, men hvis jeg skulle vælge et hold i Frankrig før og efter pengene kom til ville jeg vælge dem, fordi jeg ser noget charmerende ved klubben.

Da ejerne kom og der skulle en ny sæson igang havde man valgt at sætte en ny trøje i omløb. Den du ser til venstre. En rigtig klassisk PSG trøje, den har så mange elementer af gamle PSG designs (minder f.eks. om 94/95 sæsonen), med den røde blok i midten af trøjen, og de hvide streger til at omkredse blokken. Tilmed en utrolig smuk trøje hvis du spørger mig, meget mere stilren og elegant bliver det bare ikke. Elsker at logoet er i midten af trøjen, og at kraven har ca. samme tykkelse som stregerne rundt om blokken, det give en flot parallel jeg er helt vild med.

Til højre ser du så den trøje der blev lanceret året efter, og her er vi ude i noget mere nyt. Den har få elementer fra en klassisk PSG trøje, især blokken på midten, som man nærmest har "skåret ud" så der kun er to smalle linjer tilbage. Jeg er dog ikke fan af så kedelig en krave. Denne trøje er alt i alt ok, nej det er ikke min yndlings, men den er fin nok. I det mindste er det utrolig smukke PSG logo jo på trøjen.



Når ja det flotte logo. Til venstre ser du i min optik et af de flotteste logoer i moderne fodbold. Det er som om jeg bliver forelsket hver gang jeg ser et flot fodbold logo, eller en smuk fodboldtrøje. Sådan har jeg det med dette logo. Først og fremmest er eiffeltårnet det flotteste jeg nogensinde har set, og har altid været stor fan af tårnet. Og det er bare placeret som motiv i logoet på en måde der gør sig så godt, og elegant. Desuden falder formen lige i min smag, da jeg har en kærlighed for den form. Jeg er f.eks. også ret vild med Chelsea's logo, selvom jeg ikke kan lide klubben. Og den måde at skriften er skrevet med en relativ lille font, der buer sig til 100% perfektion. Det ser så lækkert ud!

Nå, men så har de valgt at lave et nyt logo i år, det der ses til højre. Det er en kæmpe beslutning at ændre sit logo, da det helst er noget der skal holde i mange år, modsat en spillertrøje. Men helt ærligt altså.. Lad mig starte med det positive ved logoet.. Hvis der dog bare var noget?! Hvad er det der gør det nye logoere flottere end det gamle? Hvad er grunden til dette. Ok, når jeg tænker mig om kan jeg jo nok regne ud det har noget med bynavnet at gøre. Det er nok fordi Paris skal fremhæves, for at gøre det endnu mere tydeligt at klubben er fra Paris. Men det tror jeg vist 99,9% af alle fodboldfans er klar over i forvejen. Den eneste ændring jeg ser positivt på er at den franske lilje i bunden af logoet er blevet guld, da jeg synes det klær farverne.

At man har valgt at fjerne den kongelige vugge forstår jeg ikke. At man har valgt at gøre eiffeltårnet deformt og meget mindre forstår jeg slet ikke. At man har valgt at putte en grim font på med kæmpe bogstaver i toppen, og rimelig små i bunden forstår jeg slet overhovedet ikke overhovedet nej! Den flotte bue hele den flotte tekst kørte rundt i det gamle logo er totalt brudt, og teksten på bunden passer slet ikke ind i logoet tykkelse. Desuden ser bogstaverne i toppen kluntede ud, og jeg fatter virkelig ikke hvad fordelen ved dette design er.

De sidste to afsnit oppe over dette er de værste, men det stopper ikke her. For der er jo også kommet en ny trøje. Og det eneste flotte jeg bemærker her er enden af ærmerne, som jeg synes er en fed detalje. Ellers er resten ligeså smagsløst som logoet. Blokken i midten er vedligeholdt, dog splittet i to farver, og ingen detaljer til at bryde fladen lidt, det ser efter min mening forfærdeligt ud. Desuden er halvdelen af Nike-logoet nærmest usynligt på grund af farvekombinationen. Desuden er det nye logo kommet på, men trøjens gamle farve er vedligeholdt, så logoets farve er derfor fuldkommen malplaceret. Jeg fatter det simpelthen ikke.

Men som sagt oppe øverst har jeg nok spildt manges tid, da mange er fuldkommen eller stort set ligeglad med disse emner, men det frustrerer mig så var nød til at komme ud med det et sted, og det blev så her. Vil meget gerne høre andres meninger, selvom de ikke er ens med mine! Wink
SÅ ENIG!!!
Logged

Football is more than life and death!

Sider: 1 ... 6 7 [8] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010