home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
24 Nov 2025, 20:06 Broen13 Blogs #17 Youth to Gold
24 Nov 2025, 13:38 Broen13 Klubsøgnin... Girondins de Bordeaux
23 Nov 2025, 16:15 simmy1 Blogs Et nyt kapitel på 10’eren
23 Nov 2025, 15:24 Broen13 Klubsøgnin... SC Braga
21 Nov 2025, 20:20 g00n Blogs Minimalistic 2020
21 Nov 2025, 08:49 Broen13 Klubsøgnin... 1860 München
20 Nov 2025, 15:05 Broen13 Klubsøgnin... River Plate
Antal Registrerede Brugere: 23182
  1 Bruger, 421 Gæster Online.

Nyeste Bruger: kathli
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Er FM2007/FM2008 blevet for svært???
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Er FM2007/FM2008 blevet for svært???  (Læst 9311 gange)
trial-2
Lilleputspiller
*

Sv: Er FM2007/FM2008 blevet for svært???
« Svar #15: 28 Nov 2007, 20:00 »

Jeg kan heller ikke få noget til at virke.. har snart prøvet med 15 forskellige hold..

Pollebolle
Gæst

« Svar #16: 28 Nov 2007, 20:07 »

Virker fint for mig

FCK= superligaen sejr og Pokal!
Aab:= Ingenting
Tranmere= Lægger nummer 7 ud af 24 og er nedrykningsspået.

Så det går vel fint? Måske fordi at 08 er nit første FM spil, og at jeg ikke kender de andre, synes værdfald det er meget tilpas.

45y46by6u6
Gæst

« Svar #17: 28 Nov 2007, 20:12 »

Jeg kom på andenpladesen med Lyngby den første sæson

-LFC-
Manager

« Svar #18: 28 Nov 2007, 20:13 »

Ville klart anbefale en taktik gennem hele sæsonen, men følg dine talentspejders rapporter om modstanderen, og hvis det ikke hjælper så juster efter, hvordan det går. Jeg er selv Rangers og har maksimumspoint i ligaen, efter bl.a. at have slået Celtic med 5-0 Opstemt. Har desuden kun tabt 2 kampe og det var endda kun 1 måls nederlag, så vil klart anbefale dig at prøve det jeg anbefaler Wink.

cube
Manager

« Svar #19: 28 Nov 2007, 20:19 »

Har det meget som dig. Har haft en taktik i 06 som jeg vandt ALT med næsten lige meget hvem jeg var. Kan huske at jeg vandt mesterskabet med Roma 6 år i træk og flere gange fik over 100 point og scorede mere end 100 mål på bare én sæson. Sådan noget er jeg SLET ikke kommet i nærheden af i 07. Har brugt noget der ligner den samme taktik, men det er som om den bare lige mangler det sidste. Jeg har ofte svært ved at bevare stabiliteten over en hel sæson og jeg har på intet tidspunkt fundet en taktik der virker GODT på udebane. Så jo, FM er blevet sværere siden 07 - det synes jeg sgu.

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Metsu1
Manager

« Svar #20: 29 Nov 2007, 18:47 »

Jeg ved ikke om det er blevet sagt før, men det lader til, at jo mere simpel man gør det rent taktisk, jo bedre virker det.

Jeg har netop spillet min første kamp i BL med HSV på udebane mod Duisburg (ved godt det ikke er de bedste), men det gav en rigtig god sejr, så nu håber jeg bare, at det fortsætter.

Jeg har taget standard diamant formation og næsten ikke justeret på de enkelte spillere. Kun de centrale forsvarsspillere er sat til Ultra defensiv og VDV har fået hævet den kreative frihed til meget

Metsu1
Manager

« Svar #21: 29 Nov 2007, 21:57 »

Selvom det er gået ok i starten af sæsonen med den simple diamant, så har jeg fundet et punkt, hvor jeg mener, der er noget galt med FM08.

Det her er halvlegs statistikken i min hjemmekamp mod Stuttgart. Det er sgu da ikke realistisk, med så mange afslutninger indefor målrammen i en halvleg. Jeg spiller endda lidt defensiv, så de ikke kan løbe fra mig på kontra.

GudenEricsson
Gæst

« Svar #22: 29 Nov 2007, 22:13 »

Har heller ikke knækket koden til spillet! går kun værdigt i min Lazio-blog, som er på pause nu.

Er blevet fyret hele 3 gange fra Brøndby. Jeg vil, som så mange andre, MEGET gerne vil have et langt spil med mit yndlingshold, men bliver altid fyret inden sommeren 2009! rigtig træls (For at snakke som i Sydjylland!) da jeg i 07'ern nåede til 2016 med BIF, og spiller stadig på det en gang imellem, når jeg bliver for træt af FM08 (Hvilket er ret tit).

Lige nu er spillelysten helt i bund, da jeg ikke har fået nogle succes oplevelser med 08. Så er det meget svært at starte et nyt, med et håb om at dette spil bliver vendepunktet. Og ja, jeg retter min taktik til næsten hver kamp, og gør som min talentspejder anbefaler mig at gøre. Håbløst.

-LFC-
Manager

« Svar #23: 29 Nov 2007, 22:23 »

Har ligenu, min første succesoplevelse i FM08, efter bla. at have oplevet et 10-1 nederlag på hjemmebane, med FCK. I mit Rangers spil, hvor jeg ligenu er i December har jeg endnu ikke mistet point i ligaen, fører ligaen med 14 point (Største sejr er faktisk 5-0 mod Celtic Opstemt), ligger desuden til videre avancement i CL, min opskrift må være Rossos taktik, følge talentspejderen og forberede mig nøje på modstanderen, desuden så skifter jeg min taktik i kampen efter, hvordan det går Smiley .

malliNG
Juniorspiller
**

« Svar #24: 30 Nov 2007, 16:49 »

Slet ikke.
Mange taktikker fungere igennem hele sæsoner.
Fx har jeg lavet et sæt med 5 taktikker i en, og dem kan du så skifte med under kampene, hvis man vælger den forkerte, og ofte kan man køre den samme hele vejen.
Er igang med 3 sæson med Shaktar og det kører fint.
Første sæson; vandt supercup, vandt den hjemtlige, vandt pokalen, blev nr. 3 i CHL gruppespillet og tabte i uefa til Bayern.
Anden sæson; vandt supercup, vandt den hjemtlige, vandt pokalen, tabte finalen i CHL imod Real Madrid 0-2.
Tredje sæson; vandt supercup, og er stadigvæk med i alt andet.

Romafan
Landsholdsspiller

« Svar #25: 30 Nov 2007, 16:55 »

Jeg har efterhånden knækket koden, specielt efter patchens udgivelse... Jeg ændre ikk fra kamp til kamp, dog ændre jeg i personlige indstillinger, alt efter hvem der spiller på den position... Fx ville jeg aldrig have de samme indstilliger på den offensive midt, hvis jeg skulle skifte mellem Montolivo og Van Der Vaart... Så selvom min taktik virker og jeg så sælger Montolivo og køber Van Der Vaart, så holder jeg ikk fast i indstillingerne, men går straks ind og ændre dem, så de passer til Van Der Vaart...

JKJ
Gæst

« Svar #26: 30 Nov 2007, 17:09 »

Selvom det er gået ok i starten af sæsonen med den simple diamant, så har jeg fundet et punkt, hvor jeg mener, der er noget galt med FM08.

Det her er halvlegs statistikken i min hjemmekamp mod Stuttgart. Det er sgu da ikke realistisk, med så mange afslutninger indefor målrammen i en halvleg. Jeg spiller endda lidt defensiv, så de ikke kan løbe fra mig på kontra.

Det kan godt være realistisk... hvis du under et klumpspil efter et hjørnespark feks har 3-4 afslutninger alle inden for rammen løber det jo hurtigt op...

Så mener ikke det er umuligt irl...

Nissum
Gæst

« Svar #27: 30 Nov 2007, 18:53 »

Hej.

Jeg tror bare det er fordi spillet har udviklet mere og mere realistisk. I de gamle spil var det jo utroligt nemt at komme til tops med et middelmådigt hold. Synes kun det er godt med en masse udfordring.

Vil anbefale dig at prøve en diamant med offensive kanter, den er genial. To hurtige kanter og en vild defensiv midtbane så er den hjemme Wink

/F Helms

kaviedes
Ynglingespiller

« Svar #28: 30 Nov 2007, 19:23 »

Hej...

Jeg vil gerne give de fleste ret i at spillet er blevet sværere, men samtidig også gerne rose spillet for at lave nogle mere udfordrende baner. Hvad jeg personligt altid har det bedste spil med er når jeg uddelegere opgaverne på holdet. Altså fx sætter en 4-4-2 opstilling. Sætter angriberne til at være angribere midtbanefolkene til at være defensive hvis det er det de er bedst til. Centerforsvarene sætter jeg så til at spille efter spillets rollemodel på en Centerforsvarer osv osv

Dette har jeg erfaret giver noget stabilitet i spillet. Et lille minus kan dog være manglende kreativitet fra dine spillere, men det burde ikke skade nogle, hvis du har ordentlige spillere.

Har spillet med Blue Square holdet : Stevenage, FCK, OB, AGF, Horsens og Manchester United. Samt nogle mindre hold fra de lidt mindre divisioner.

/Kaviedes

Kaviedes Smiley

Dusty78DK
Manager

« Svar #29: 30 Nov 2007, 20:49 »

Fm 2007 var supersvært - specielt i kampene, hvor computeren var overmenneskelig at spille imod. FM 08 er lettere på den front, men til gengæld er der blevet strammet op generelt. Eksempelvis på den måde at økonomi og sportslige ambtioner hænger sammen. Det mener jeg er positivt.

Når jeg spillede FM 07, tænkte jeg "ok, der må være en eller anden måde at slå den AI under kampene"
Når jeg spiller FM 08 tænker jeg "Hmmm ... hvis jeg var en rigtig manager, hvad ville jeg så gøre nu?"

Det er netop udfordringen "think like a manager", som der står på SI-games hjemmeside, som jeg mener er vejen frem. Ikke gøre spillet let eller svært bare for sværhedgradens skyld, men få det til at reflektere en Managers daglige liv og udfordringer i en klub.

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010