home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23454
  1 Bruger, 1258 Gæster Online.

Nyeste Bruger: concordemayfai...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Politik Indland- Udland
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 26 27 [28] 29 30 ... 58 Udprint
Forfatter Emne: Politik Indland- Udland  (Læst 153943 gange)
Roman
Reserveholdsspiller

Sv: Politik Indland- Udland
« Svar #405: 16 Sep 2011, 09:29 »

Jeg bryder mig hverken om Lars eller Helle, jeg mener ingen af dem har format eller er de rigtige til at være statsminister. Jeg stemte Ø fordi de nærmest er det eneste parti som ikke ligger i midten.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #406: 16 Sep 2011, 09:59 »

Med hensyn til det umage samarbejde mellem Radikale og Enhedslisten, så er forskellen der ikke stort større, end på f.eks. DF og Liberal alliance eller de konservative. De er uenige økonomisk, men er enige på flere andre punkter.

Og hvad den der øgede grænsehandel angår, så er der ikke så mange Danskere, der bor så tæt på grænsen, at det kan svare sig at køre til Tyskland og hente sine cigaretter. Og skulle det så derimod få folk til at holde op med at ryge (eller endnu vigtigere, til slet ikke at begynde), så er det jo bare positivt, da det i længden vil spare os for en kæmpeudgift til behandling af lungekræft, rygerlunger, åreforkalkning osv.

Hvad den øgede grænsekontrol angår, så har den givet en smule Hash og Khat som (måske) ikke ellers ville være taget, men nogen østeuropæiske hjemmerøvere har den mig bekendt ikke snuppet, så skulle det da i hvert fald være noget ganske nyt. Men det koster penge, og ikke mindst goodwill i forhold til udlandet.

Skovlyst
Landsholdsspiller

« Svar #407: 16 Sep 2011, 10:07 »

Hvad den øgede grænsekontrol angår, så har den givet en smule Hash og Khat som (måske) ikke ellers ville være taget, men nogen østeuropæiske hjemmerøvere har den mig bekendt ikke snuppet, så skulle det da i hvert fald være noget ganske nyt. Men det koster penge, og ikke mindst goodwill i forhold til udlandet.

Det er vel heller ikke utænkeligt at grænsekontrollen har haft den effekt at den har gjort at en del af disse hjemmerøvere har holdt sig væk fra Danmark eftersom de bliver tjekket? Så har den jo hjulpet.

Derudover så synes jeg at den har 'levet' for kort tid til man kan konkludere noget ordentligt overhovedet.

Citat af: Spardle
Lad os lige få facts på plads, dengang man kun gjorde det bagfra, var røven det store seksuelle symbol.
Men efter man begyndte at dyrke sex forfra, begyndte brysterne også at få en seksuel betydning, så det er nu brysterne der er en form for den nye røv.

Smukke ord

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #408: 16 Sep 2011, 10:20 »

Det er vel heller ikke utænkeligt at grænsekontrollen har haft den effekt at den har gjort at en del af disse hjemmerøvere har holdt sig væk fra Danmark eftersom de bliver tjekket? Så har den jo hjulpet.

Derudover så synes jeg at den har 'levet' for kort tid til man kan konkludere noget ordentligt overhovedet.

Mig bekendt er frekvensen af hjemmerøverier ikke faldet. Jeg synes i hvert fald man hører om lige så mange (eller få), som man altid har gjort.

Den grænsekontrol er dyr, både i hvad den rent faktisk koster, og i form af den goodwill vi mister i udlandet. Og nogen reel effekt har den ikke vist sig at have, og jeg tvivler på, at det nogensinde sker. Lad os få den afskaffet igen, inden vi får smidt for mange penge i det, og mister for meget goodwill til vore nabolande.

Skovlyst
Landsholdsspiller

« Svar #409: 16 Sep 2011, 10:29 »

Fuck goodwill.
Behold grænsekontrollen.

Jeg sagde desuden ikke at frekvensen af hjemmerøverier var faldet men derimod at der nok var stoppet at der var kommet endnu flere qua vores grænsekontrol.
Nu mangler vi bare at dem ud, men det sker ikke foreløbig. Gad vide hvor mange af de røde som har stemt uden at have sat sig ordentligt ind i tingene?

Grækenland - here we come...

Lad os lige få facts på plads, dengang man kun gjorde det bagfra, var røven det store seksuelle symbol.
Men efter man begyndte at dyrke sex forfra, begyndte brysterne også at få en seksuel betydning, så det er nu brysterne der er en form for den nye røv.

Smukke ord

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #410: 16 Sep 2011, 10:42 »

Gad vide hvor mange af de røde som har stemt uden at have sat sig ordentligt ind i tingene?

Nok ca. lige så mange som der er blå der ikke har sat sig ind i tingene? Amen hvad er det for en barnlig holdning at have at "dem der ikke tænker det samme som mig, ved ikke nok". Generelt er det nogle utrolig barnlige efterdønninger man ser fra blå lejr, men man siger jo at tab viser folks sande ansigter. Det er et eller andet sted tragikomisk at se de blå tude så meget, men jeg glæder mig da til at se den nye regering føre Danmark fra det land i krise som det er, og ind til et stabilt velfærdssamfund hvor solidaritet vinder fremfor egoismen. Det er en god tid vi går i møde!

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #411: 16 Sep 2011, 10:45 »

Fuck goodwill.
Behold grænsekontrollen.

Jeg sagde desuden ikke at frekvensen af hjemmerøverier var faldet men derimod at der nok var stoppet at der var kommet endnu flere qua vores grænsekontrol.
Nu mangler vi bare at dem ud, men det sker ikke foreløbig. Gad vide hvor mange af de røde som har stemt uden at have sat sig ordentligt ind i tingene?

Nu var grænsekontrollen jo for at snuppe dem på vej ud, på vej ind kan de i hvert fald ikke stoppes, eftersom de er EU borgere... Og goodwill kan vi ikke bare skide på, det er ekstremt vigtigt, at vores virksomheder ikke bliver valgt fra af udenlandske samarbejdspartnere, fordi der er for meget bøvl, med at komme over grænsen.

Og hvad Grækenland angår, så var det jo blandt andet lav skat, der var med til at fremkalde deres krise, præcis ligesom det også er fællesnævneren ved de andre lande i verden, der er eller har været ved at gå på røven, Irland og USA er vel to af de lande i verden med det laveste skattetryk, men også nogen af de pt mest trængte økonomisk.

Og når vi snakker om at sætte sig ind i tingene, så hører jeg tit folk der stemmer blåt, snakke om at vi skal forbedre konkurrenceevnen. Det er jeg ikke uenig i, tvært imod, jeg hæfter mig bare ved, at blå blok ikke har nogen plan for at gøre dette, og tvært imod gennem de sidste 10 år, har formået at sænke vores konkurrenceevne hvert eneste år. Folk æder Samuelsens skatteævl råt, men faktum er, at skat kun er én af rigtig mange parametre, når konkurrenceevnen skal vurderes. Sverige ligger eksempelvis langt over Danmark, når det gælder konkurrenceevne, på trods af, at skattetrykket på arbejde og selskabskatten i Sverige er højere end i Danmark. Det er måden skattekronerne bliver brugt på der er afgørende.

Edit:
Hørt Gazlgor.

Søgaard
Gæst

« Svar #412: 16 Sep 2011, 10:56 »

Nu valgte jeg at se fodbold og falde i søvn til det i går, så jeg vågnede op til en dejlig nyhed her til morgen!

Når det er sagt, så er jeg fandme træt af alle de blå hoveder på facebook, som whiner og whiner over valget og vil flytte til udlandet og generelt brokker sig over alt hvad der brokkes kan. Derudover synes jeg det er sjovt, at alle pludselig ved alt om politik og udnævner sig selv til klogere end politikerne (Eneste tilfælde, hvor det nok er sandt, er ved Joachim B. Olsen! Wink ).

Nu har denne valgkamp nærmest kun omhandlet økonomi og i den situtation som Danmark er i, så er der ikke en rigtig eller en forkert løsning. Uanset om man tager VK's model eller S&SF's, så vil Danmark skulle gældsætte sig. Forskellen ligger blot i, at VK vil booste den private sektor i form af skattelettelser og besparelser i det offentlige, hvor S&SF vil booste det offentlige ved at fremrykke offentlige investeringer, som supersyghuse, skoler mm og hæve skatterne. Ved begge modeller vil vi ende ud med et statsunderskud og vil blive nødt til at låne penge. Eneste forskel er at VK's model vil tabet af penge ske over en række år, mens S&SF's tab af penge ske indenfor kort tid. I sidste ende vil tabet formentlig være nogenlunde det samme (+/- et par milliarder).

Når det er sagt, så er jeg tilhænger af S&SF's, da den almene dansker ikke mangler penge, selvom vi har finanskrise. Undersøgelser har vist at vi har flere penge i banken end for 5-10 år siden og vi generelt lever bedre, selvom inflationen og arbejdsløsheden er steget de senere år. Så en skattestigning vil måske kunne mærkes af alle, men når generelt ikke mangler penge, så vil dette ikke blive et decideret problem for noget der ligner 95% af befolkningen. Hvis vi kigger på måden at booste den danske økonomi, så lægger VK's op til at vi stoler på de private selskaber vil bruge de penge, som de får via lavere skatter, til at skabe nye arbejdsplader i Danmark og ikke selv snuppe de ekstra penge og stikke ned i lommen og at den almene borger vil bruge de ekstra penge, som de vil få i hænderne og ikke sætte dem i banken. Og det med at sætte i banken har den danske befolkning i højere grad gjort de seneste år, hvor AP-pengene vel faktisk er den eneste undtagelse, hvor folk decideret har brugt pengene. Men forskellen på AP-pengene og en skattelettelse/skattestoppet er at man ikke får en stor sum penge sat til rådighed på en gang, men derimod får man blot et lidt større rådighedsbeløb hver måned, som i mange tilfælde enten vil gå til lidt ekstra tilbagebetaling af diverse lån eller blive sat ind til rejsen til næste sommer.

Jeg tror egentlig ligeså godt vi kunne sammenligne med Uganda, som med Grækenland. De sydeuropæiske lande har ikke en ret høj skat og dermed ikke en ret høj indtægtskilde og er generelt mere dovne end os danskere, som er et hårdt-arbejdende folk og vi har trods finanskrisen stadigvæk en fornuftig økonomi i forhold til faktisk det meste af Europa. Derudover kan det siges, at vi er et af få lande i Europa, som ikke var i recession i andet kvartal, men derimod så en fremgang på 1% på vores BNP, hvorimod flere af vores store handelspartnere i form af England og Tyskland stadigvæk havde et fald eller stod stille.

Omkring den nu "manglende" grænsekontrol, så må det jo siges at være positivt i forhold til vores samarbejde i EU. Som DNE påpeger, så ville denne øgede grænsekontrol gøre, at vi i flere sammenhænge bliver sat udenfor bestemmelse i EU og at man ville vælge udenlandske firmaer fremfor danske i EU-støttede projekter rundt om i Europa. Det kan meget vel være, at man finder lidt ekstra ved den øgede kontrol ved grænsen, men i forhold til hvad dette tiltag formentlig vil koste på langt sigt, så vil det formentlig bedre kunne betale sig at polakkerne tager et par tusinde cigaretter med ind i landet.

Roman
Reserveholdsspiller

« Svar #413: 16 Sep 2011, 11:04 »

Jeg vil også gerne slutte mig til jeg er træt af folk, som kommer med " vi bliver ligesom Grækenland osv", hvis man virkelig har så ondt i røven over at størstedelen af det danske folk ikke mener det samme som dem, jamen så skal de have lov at rejse til månen for min skyld.

Ellers er det ganske fedt at når man siger, at man bor i Danmark når man er i udlandet, så spørger de hvordan et parti som DF kan have så meget magt, det er sku svært at forklare at folk i Danmark har den holdning til "fremmede".

Skovlyst
Landsholdsspiller

« Svar #414: 16 Sep 2011, 11:06 »

Og hvor er det morsomt at se jer (period color) hidse jer sådan op Opstemt

Jeg håber naturligvis at jeg tager fejl og de gør det rigtig fornuftigt. Nu må vi se hvad tiden bringer. Jeg er bare glad for at vi fik R med så vi kunne få lidt mere bredt samarbejde.

Til slut: Ud af EU.
(troll troll troll)

Smukke ord

knudsen_0
Landsholdsspiller

« Svar #415: 16 Sep 2011, 11:10 »

Nok ca. lige så mange som der er blå der ikke har sat sig ind i tingene? Amen hvad er det for en barnlig holdning at have at "dem der ikke tænker det samme som mig, ved ikke nok". Generelt er det nogle utrolig barnlige efterdønninger man ser fra blå lejr, men man siger jo at tab viser folks sande ansigter. Det er et eller andet sted tragikomisk at se de blå tude så meget, men jeg glæder mig da til at se den nye regering føre Danmark fra det land i krise som det er, og ind til et stabilt velfærdssamfund hvor solidaritet vinder fremfor egoismen. Det er en god tid vi går i møde!

Tjah... Det er nu et faktum at langt størstedelen af højtuddannede mennesker stemmer blåt. Altså er de blå vælgere klogere end de røde, og de må derfor vide bedst. Så den tankegang at dem der ikke har sat sig ordentligt ind i det stemmer rødt, er måske ikke helt ad helved til.

Vuelve la ilusión

Roman
Reserveholdsspiller

« Svar #416: 16 Sep 2011, 11:14 »

Tjah... Det er nu et faktum at langt størstedelen af højtuddannede mennesker stemmer blåt. Altså er de blå vælgere klogere end de røde, og de må derfor vide bedst. Så den tankegang at dem der ikke har sat sig ordentligt ind i det stemmer rødt, er måske ikke helt ad helved til.

Man kan vel sige det er de rige som er blå, jeg vil nu mene der er mange højtuddannede røde og der vil komme mange flere i de kommende år pga meget fabriksarbejde er nedlagt. Heldigvis har os som stemmer rødt bare et andet syn på mennesker end blå. Jeg har aldrig helt kunne forstå hvorfor det er de rige her i samfundet som skal have skattelettelser.

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #417: 16 Sep 2011, 11:16 »

Det lader vi lige stå lidt.

Skal højtuddannedes stemmer så pludselig tælle for 1,5? Hurra for demokrati...

knudsen_0
Landsholdsspiller

« Svar #418: 16 Sep 2011, 11:18 »

Jeg kan ikke forstå hvorfor man skal straffes for at arbejde godt og hårdt ved ekstra beskatning. Men det bliver vi nok ikke enige om Wink

Faktisk ikke noget helt ringe forslag Wink

Vuelve la ilusión

Roman
Reserveholdsspiller

« Svar #419: 16 Sep 2011, 11:19 »

Jeg kan ikke forstå hvorfor man skal straffes for at arbejde godt og hårdt ved ekstra beskatning. Men det bliver vi nok ikke enige om Wink

Faktisk ikke noget helt ringe forslag Wink

Så lad mig sige det på en anden måde, hvorfor skal dem som har mindst her i samfundet betale for du kan køre rundt i din store audi?

Sider: 1 ... 26 27 [28] 29 30 ... 58 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010