home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 596 Gæster Online.

Indlæg: 1132948 over 31382 Emner
Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Politik Indland- Udland
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 43 44 [45] 46 47 ... 58 Udprint
Forfatter Emne: Politik Indland- Udland  (Læst 153448 gange)
BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Politik Indland- Udland
« Svar #660: 21 Mar 2013, 00:23 »

Det handler igen ikke om hvorvidt, jeg vil tage et fag som matematik seriøst. Jeg tager eksempel og udgangspunkt i mig selv, da det virker mest nærliggende. I hvilke sammenhænge af et fremtidigt job, skal jeg kunne aflæse en graf? Hvis jeg skulle, ville det - som du selv også påpeger - ikke være en stor udfordring at få lært. Det kræver som bekendt ikke ret meget.

Det er sgu for nemt at sige, at man får brug for tingene, men hvis man ikke kan give nogle konkrete eksempler, så er det jo lidt ligegyldigt.
Du spørger Anfield Road, om han vil give dig et eksempel på, hvor du skal bruge matematik i din fremtidige journalist-karriere. Han nævner statistik, som jeg egentlig finder rimelig relevant, hvorefter du skriver dette. Han har netop lige givet dig et rigtig godt eksempel på brug af matematik indenfor journalistverdenen. Hvis vi antager at din drøm lykkes, og at du bliver journalist inden for sportsverden, som du ønsker, finder du det så totalt urealistisk, at du skal lave en statistik omkring f.eks. en fodboldspiller?

Så kan det godt være, at det ikke kræver 15 års matematisk læsning, men det var et klokkeklart eksempel på anvendelse af matematik i en journalists hverdag, og det var det, du efterlyste.
Logged

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Politik Indland- Udland
« Svar #661: 21 Mar 2013, 00:28 »

Det er noget vrøvl. At det er tilfældet for dig gør det ikke nødvendigvis til et samfundsmæssigt problem; den logik får du ærlig talt minus 3 for!

Du kan eksempelvis heller ikke sandsynliggøre, hvorfor det er et samfundsmæssigt problem. Alt du har sagt er ordet irrelevant og det gentager du så tilpas mange gange.

Lad os nu lige få et par ting på det rene. Matematik er grundelementet i al naturvidenskab og ingeniørkundskab. Der var ikke opfundet noget som helst mere avanceret end en hammer, hvis ikke folk kunne matematik. Hvordan kan du påstå, at det ikke er relevant, at folk får en forståelse for?

Dansk lærer dig at læse indenad og giver dig en kulturforståelse, som gør det muligt for dig at forstå hvilket samfund Danmark er i forhold til omverdenen. "Læs en civilisations litteratur og du vil forstå hans tanker", sagde Nelson Mandela engang. Dansk lærer dig ydermere at tænke abstrakt, hvad du mere end noget som helst får brug for, hvis du gerne vil være journalist. Men lad mig give et eksempel på, hvad litteraturen og dansk kan lære dig:

I meget litteratur berettes der om ungdommens naivitet og idealisme, der ved nærmere eftertanke var ret langt ude. Folk, der i deres unge dage havde nogle tanker, som da de blev ældre viste sig at være urealistiske og ude af trit med virkeligheden. At denne pointe gengives i en masse litteratur kan eksempelvis fortælle dig, at du som 2.H'er måske ikke har så meget styr på dit liv som du føler på nuværende tidspunkt, og at du derfor måske ikke bør være så sikker i din sag, som du netop er. De bøger blev jo netop skrevet af folk, der selv var blevet klogere.
Nu kender jeg jo også andre mennesker, som har det lidt på samme måde. Derfor kan jeg jo godt anse det som et samfundsmæssigt problem, da det jo omhandler mange mennesker. Endda også folk, der ikke selv har samme holdning som mig.

Nu går du mig sgu lidt på nerverne, når jeg konstant skal gentage mig selv. Jeg har aldrig påstået at matematik ikke har nogen relevans! Det må sgu være cementeret én gang for alle! Jeg mener bare ikke, at det har nogen relevans for mig vedkommende, hvilket også gøre sig gældende i nogle andres tilfælde.

Selvfølgelig lærer dansk mig en hel del ting, men jeg mener ikke, at relevansen er nævneværdig stor, hvis jeg tager udgangspunkt i indholdet på HHX. Jeg mener da klart, at dette kunne optimeres således, at man fik en mere relevant og konstruktiv faglighed på banen.
Logged

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Politik Indland- Udland
« Svar #662: 21 Mar 2013, 00:31 »

Du spørger Anfield Road, om han vil give dig et eksempel på, hvor du skal bruge matematik i din fremtidige journalist-karriere. Han nævner statistik, som jeg egentlig finder rimelig relevant, hvorefter du skriver dette. Han har netop lige givet dig et rigtig godt eksempel på brug af matematik indenfor journalistverdenen. Hvis vi antager at din drøm lykkes, og at du bliver journalist inden for sportsverden, som du ønsker, finder du det så totalt urealistisk, at du skal lave en statistik omkring f.eks. en fodboldspiller?

Så kan det godt være, at det ikke kræver 15 års matematisk læsning, men det var et klokkeklart eksempel på anvendelse af matematik i en journalists hverdag, og det var det, du efterlyste.
Du bør læse mine andre beskeder, inden du giver dig i kast med dette. Jeg har jo aldrig skrevet, at matematik skal udeblive fuldstændig, og som sagt kan jeg jo sagtens aflæse en graf som hovedregel, hvorfor det ikke er relevant, når du relaterer til mig egen personlige situation.

Derfor mangler jeg stadigvæk konkrete eksempler på, hvornår jeg dog skulle få brug for matematik på gymnasialt niveau. Man kan sagtens påstå, at man får brug for det, men hvis der ikke er nogen underbygning af dette, fremstår det jo blot som et ligegyldigt postulat.
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Politik Indland- Udland
« Svar #663: 21 Mar 2013, 00:33 »

Nu kender jeg jo også andre mennesker, som har det lidt på samme måde. Derfor kan jeg jo godt anse det som et samfundsmæssigt problem, da det jo omhandler mange mennesker. Endda også folk, der ikke selv har samme holdning som mig.

Nu går du mig sgu lidt på nerverne, når jeg konstant skal gentage mig selv. Jeg har aldrig påstået at matematik ikke har nogen relevans! Det må sgu være cementeret én gang for alle! Jeg mener bare ikke, at det har nogen relevans for mig vedkommende, hvilket også gøre sig gældende i nogle andres tilfælde.

Selvfølgelig lærer dansk mig en hel del ting, men jeg mener ikke, at relevansen er nævneværdig stor, hvis jeg tager udgangspunkt i indholdet på HHX. Jeg mener da klart, at dette kunne optimeres således, at man fik en mere relevant og konstruktiv faglighed på banen.
Ligesom du ikke kan kalde noget et samfundsmæssigt problem ved at tage udgangspunkt i dig selv, kan du heller ikke gøre det ved at tage udgangspunkt i dine venner, bekendte og generelle omgangskreds.

Derudover er jeg lidt interesseret i at høre om jeres dansk-undervisning. Hvilke emner, genre og forfattere arbejder I f.eks. med? Jeg finder min dansk undervisning rigtig fin og meget relevant for en mulig journalist.
Logged

MaKuMa
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Politik Indland- Udland
« Svar #664: 21 Mar 2013, 00:37 »

Citat
Nu kender jeg jo også andre mennesker, som har det lidt på samme måde. Derfor kan jeg jo godt anse det som et samfundsmæssigt problem, da det jo omhandler mange mennesker. Endda også folk, der ikke selv har samme holdning som mig.

Så hvis folkeskolebørnene synes, at det de lærer er kedeligt, så er det et samfundsmæssigt problem? Hvor mange på den ANDEN SIDE af en videregående uddannelse har du, der kan bakke dig op i, at det er irrelevant? Eller er I kun HHX-elever?

Citat
Nu går du mig sgu lidt på nerverne, når jeg konstant skal gentage mig selv. Jeg har aldrig påstået at matematik ikke har nogen relevans! Det må sgu være cementeret én gang for alle! Jeg mener bare ikke, at det har nogen relevans for mig vedkommende, hvilket også gøre sig gældende i nogle andres tilfælde.

Hvori består så det samfundsmæssige problem?

Citat
Selvfølgelig lærer dansk mig en hel del ting, men jeg mener ikke, at relevansen er nævneværdig stor, hvis jeg tager udgangspunkt i indholdet på HHX. Jeg mener da klart, at dette kunne optimeres således, at man fik en mere relevant og konstruktiv faglighed på banen.

Dansk er meget afhængig af hvilken lærer man har, så langt vil jeg godt give dig ret. Men hvad foreslår du, at man gør ved det?

"relevant og konstruktiv faglighed", skriver du. Hvad er det?
Logged

Mvh. MaKuMa

Formerly Known as Ian Smiley

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Politik Indland- Udland
« Svar #665: 21 Mar 2013, 00:37 »

Ligesom du ikke kan kalde noget et samfundsmæssigt problem ved at tage udgangspunkt i dig selv, kan du heller ikke gøre det ved at tage udgangspunkt i dine venner, bekendte og generelle omgangskreds.

Derudover er jeg lidt interesseret i at høre om jeres dansk-undervisning. Hvilke emner, genre og forfattere arbejder I f.eks. med? Jeg finder min dansk undervisning rigtig fin og meget relevant for en mulig journalist.
Jeg kan da sagtens mene, at det er et samfundsmæssigt problem, når jeg også tager udgangspunkt i mine bekendte og venner. Skal jeg opstille grafer og interview over, hvem der er enig i mine synspunkter, før jeg kan kalde det et samfundsmæssigt problem? Nu må det sgu stoppe. Jeg mener, at der er en tydelig hæmsko i vores uddannelsessystem, når folk bliver fravalgt på baggrund af noget, der alligevel ikke er relevant for uddannelsen. Det er også et problem, at folk mister motivation, bliver skoletrætte osv., fordi de skal pines igennem noget, der alligevel ikke gavner dem på længere sigt.

Jeg kan godt give dig nogle oplysninger om vores undervisning, men det bliver i morgen. Jeg er træt, og jeg skal færdiggøre noget aflevering. Vi kan diskutere videre i morgen, hvis du har lyst.
Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Politik Indland- Udland
« Svar #666: 21 Mar 2013, 00:38 »

Nu kender jeg jo også andre mennesker, som har det lidt på samme måde. Derfor kan jeg jo godt anse det som et samfundsmæssigt problem, da det jo omhandler mange mennesker. Endda også folk, der ikke selv har samme holdning som mig.

Nu går du mig sgu lidt på nerverne, når jeg konstant skal gentage mig selv. Jeg har aldrig påstået at matematik ikke har nogen relevans! Det må sgu være cementeret én gang for alle! Jeg mener bare ikke, at det har nogen relevans for mig vedkommende, hvilket også gøre sig gældende i nogle andres tilfælde.

Selvfølgelig lærer dansk mig en hel del ting, men jeg mener ikke, at relevansen er nævneværdig stor, hvis jeg tager udgangspunkt i indholdet på HHX. Jeg mener da klart, at dette kunne optimeres således, at man fik en mere relevant og konstruktiv faglighed på banen.

Men din argumentation holder ikke helt. Du siger at du mener at matematikken har relevans, bare ikke for dig. Dermed erkender du altså relevansen af dette på samfundsniveau, men dog at du på nuværende tidspunkt er sikker på at du ikke skal bruge det til noget. Dine egne præferencer for fag kan ikke danne grundlag for et samfundsmæssigt problem, da det i sagens natur vil kræve at det er irrelevant for alle. Jeg tænker at 70% (ballpark figure) af alle studerende på HHx vil komme til at bruge matematik på et eller andet tidspunkt. Det er derfor at matematik er en del af HHx-strukturen.

Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Politik Indland- Udland
« Svar #667: 21 Mar 2013, 00:43 »

Dansk er meget afhængig af hvilken lærer man har, så langt vil jeg godt give dig ret. Men hvad foreslår du, at man gør ved det?
Tja, kan godt være at underholdningsværdi en af dansk undervisning kan variere ufatteligt meget, men de ting, jeg fandt kedeligt dengang, synes jeg i dag er meget fine at have lidt viden om - fx teksterne om guldhornene osv, viden om skagensmalerne og alt der pjat. Fin måde at opbygge generel viden. Men ok, kan være at du mener nooooget helt andet! Smiley
Logged

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Politik Indland- Udland
« Svar #668: 21 Mar 2013, 00:46 »

Så hvis folkeskolebørnene synes, at det de lærer er kedeligt, så er det et samfundsmæssigt problem? Hvor mange på den ANDEN SIDE af en videregående uddannelse har du, der kan bakke dig op i, at det er irrelevant? Eller er I kun HHX-elever?

Hvori består så det samfundsmæssige problem?

Dansk er meget afhængig af hvilken lærer man har, så langt vil jeg godt give dig ret. Men hvad foreslår du, at man gør ved det?

"relevant og konstruktiv faglighed", skriver du. Hvad er det?
Det samfundsmæssige problem består i, at der er andre, som også skal pines igennem noget, der ikke har relevans for deres fremtidige job. Nogle bliver fravalgt på baggrund af noget, som egentlig ikke har noget at gøre med det, de reelt skal bruge på deres fremtidige uddannelse og job.

Relevant faglighed er naturligvis noget, der er konstruktivt at gennemgå i forhold til de kvalifikationer, man skal besidde i forskellige jobs. Evt. noget opdateret materiale.
Men din argumentation holder ikke helt. Du siger at du mener at matematikken har relevans, bare ikke for dig. Dermed erkender du altså relevansen af dette på samfundsniveau, men dog at du på nuværende tidspunkt er sikker på at du ikke skal bruge det til noget. Dine egne præferencer for fag kan ikke danne grundlag for et samfundsmæssigt problem, da det i sagens natur vil kræve at det er irrelevant for alle. Jeg tænker at 70% (ballpark figure) af alle studerende på HHx vil komme til at bruge matematik på et eller andet tidspunkt. Det er derfor at matematik er en del af HHx-strukturen.
Det er jo ikke kun for mig, jeg snakker. Jeg snakker generelt. Det har jeg vist også skrevet et par gange eller 10. Matematik har en relevans for nogle, - selvfølgelig har den det, men jeg synes ikke, at folk der ikke skal bruge det, skal pines igennem det. Hvad gør det godt for?

Jeg synes hele tiden, at jeg gentager mig selv, fordi I konstant stiller spørgsmålstegn ved de samme ting. Jeg synes ellers, at jeg har skåret det fint ud i pap til jer. Men nu er jeg træt, og jeg skal have lavet noget aflevering. Jeg havde ikke regnet med, at debatten ville vare ved så længe, men det er jo kun rart med noget debat. Vi kan diskutere videre i morgen, når jeg har fået sovet lidt.
Logged

MaKuMa
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Politik Indland- Udland
« Svar #669: 21 Mar 2013, 00:46 »

Jeg er helt enig Saviola. Efter jeg har rundet de 26 er jeg også kommet til at se helt anderledes på noget, jeg engang fandt irrelevant. Dette fordi, jeg kan koble det på nogle eviggyldige sandheder om mennesker, og i sidste instans pointer, der er sigende for lige præcis vores land (og ikke andre). Så det har klart en værdi.
Logged

Mvh. MaKuMa

Formerly Known as Ian Smiley

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Politik Indland- Udland
« Svar #670: 21 Mar 2013, 00:51 »

Selvfølgelig kan man anfægte matematikkens relevans. Det er sjovt, at du skriver netop dette, når man kigger på, hvad jeg lige har skrevet i mit ovenstående indlæg. Det er fint, at man mener dette, men så vil jeg også hjertens gerne høre nogle underbyggende argumentationer for dette. Hvad skal jeg bruge matematik til? Det er mit spørgsmål til dig.

Faktisk var jeg i gang med mit indlæg da du postede dit indlæg. Og nej jeg har ikke tænkt mig at sidde o læse hele klamamsen, inden jeg trykker godkend.

Hermed svar på dit spørgsmål: Du ville være sportsjournalist(eller bare journalist) right? Her skal man eksempelvis være god til at opsnappe statistikker, læse den rigtigt og kunne beregne sandsynligheder. Det fag må simpelthen være så meget andet end bare at kunne tale godt for dig(Her ligger duv sit rimeligt lunt i svinget Wink ) og skrive en fin artikel. Derudover er matematikken i høj grad også med til at fremme din aktivitet omkring et specifikt problem og lede dig ad nye veje ud af det. Jaja, det er andre fag også, men Matematik har i sær den indvirkning på mig. Derudover vil det aldrig være en helt dårlig ide at kunne lægge 2 og 2 sammen uden at skulle finde lommeregneren frem, sådan i al almindelighed.

Jeg håbede inderligt, at du ville diske op med at bedre svar. At aflæse en statistik, er jo ikke noget, som kræver, at man har studeret matematik i 15 år. Det er jo helt basalt. Sandheden er ganske enkel; Matematik har ingen relevans for mig, og jeg kan forsikre dig og ikke mindst mig selv om, at det aldrig vil få en relevans i forhold til de passioner, jeg ønsker at dyrke.
Nej, det ved jeg da ved gud godt, og det er heldigvis heller ikke hvad jeg beder dig om. Men ikke desto mindre har jeg givet dig hvad du bad mig om: et svar. Jeg kan godt love dig for at der er nogen i min klasse, som virkelig ikke kan se hverken hoved eller hale i en ellers ganske basal statistik. Og hvis man så oven i købet vælger det fra på gymnasiet, så kan det vel blive hårdt at træde det hele op igen. Dermed ikke sagt at man aldrig lærer det, slet ikke, for det er som du selv siger ikke ligefrem den sværeste gren af faget.

Jeg advarer dig såmænd bare mod at lukke øjnene, faktisk kan jeg jo være ret ligeglad, men hvis du insisterer på ikke at ville bruge Matematik til noget, så vil jeg ikke træde mere i det.
Det handler igen ikke om hvorvidt, jeg vil tage et fag som matematik seriøst. Jeg tager eksempel og udgangspunkt i mig selv, da det virker mest nærliggende. I hvilke sammenhænge af et fremtidigt job, skal jeg kunne aflæse en graf? Hvis jeg skulle, ville det - som du selv også påpeger - ikke være en stor udfordring at få lært. Det kræver som bekendt ikke ret meget.

Det er sgu for nemt at sige, at man får brug for tingene, men hvis man ikke kan give nogle konkrete eksempler, så er det jo lidt ligegyldigt.

Dette er samtalen mellem dig og Anfield Road. Du efterlyser et svar, og du får præcis, hvad du søgte. Først og fremmest er det utrolig svært at tyde ud fra din første besked, om du mener i din nuværende situation eller generelt. Derfor kan du ikke rigtig klantre Anfield Road for at komme med en besvarelse, du ikke finder matematisk på gymnasium-niveau.

Dernæst er det ikke korrekt, at statistik ikke er på gymnasium-niveau. Det er f.eks. ikke usandsynligt, at du skal ud i at lave en chi^2-test i en statistisk undersøgelse som journalist, og det lærer man bestemt ikke i folkeskolen. Det samme gælder statistisk inferens. Statistik er et vanvittigt bredt emne, du kan lave alt muligt sjov med. Meget af det er bestemt på gymnasium-niveau og derfor skal du bruge matematik.

Han gav dig, hvad du efterlyste, og du nedværdigede hans svar.
Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Politik Indland- Udland
« Svar #671: 21 Mar 2013, 00:52 »

Alle uddannelser der har noget med økonomi, management, forretning, politik, naturvidenskab og ingeniør (og sikkert mange flere) har alle matematik som en vigtig del af de teorier osv man lærer. Når man går på HHx, så er det ikke just en hemmelighed at den er meget økonomi-orienteret, så forstår ærlig talt ikke hele diskussionen og hvordan du kan mene at det er et samfundsmæssigt problem at der bliver undervist matematik på en handelsskole.
EDIT: skal vi give eksempler på teorier eller hvordan og hvorledes?
Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Politik Indland- Udland
« Svar #672: 21 Mar 2013, 00:55 »

Dette er samtalen mellem dig og Anfield Road. Du efterlyser et svar, og du får præcis, hvad du søgte. Først og fremmest er det utrolig svært at tyde ud fra din første besked, om du mener i din nuværende situation eller generelt. Derfor kan du ikke rigtig klantre Anfield Road for at komme med en besvarelse, du ikke finder matematisk på gymnasium-niveau.

Dernæst er det ikke korrekt, at statistik ikke er på gymnasium-niveau. Det er f.eks. ikke usandsynligt, at du skal ud i at lave en chi^2-test i en statistisk undersøgelse som journalist, og det lærer man bestemt ikke i folkeskolen. Det samme gælder statistisk inferens. Statistik er et vanvittigt bredt emne, du kan lave alt muligt sjov med. Meget af det er bestemt på gymnasium-niveau og derfor skal du bruge matematik.

Han gav dig, hvad du efterlyste, og du nedværdigede hans svar.
Ohhhhh stop it, Jakob! Ikke flere statistik-begreber! Havde det i sidste semester og havde glædeligt glemt alt om det!
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Politik Indland- Udland
« Svar #673: 21 Mar 2013, 00:55 »

Jeg kan da sagtens mene, at det er et samfundsmæssigt problem, når jeg også tager udgangspunkt i mine bekendte og venner. Skal jeg opstille grafer og interview over, hvem der er enig i mine synspunkter, før jeg kan kalde det et samfundsmæssigt problem? Nu må det sgu stoppe. Jeg mener, at der er en tydelig hæmsko i vores uddannelsessystem, når folk bliver fravalgt på baggrund af noget, der alligevel ikke er relevant for uddannelsen. Det er også et problem, at folk mister motivation, bliver skoletrætte osv., fordi de skal pines igennem noget, der alligevel ikke gavner dem på længere sigt.

Jeg kan godt give dig nogle oplysninger om vores undervisning, men det bliver i morgen. Jeg er træt, og jeg skal færdiggøre noget aflevering. Vi kan diskutere videre i morgen, hvis du har lyst.
Du skal i hvert fald have et bedre argument end dig selv og din omgangskreds for at kalde det et samfundsmæssigt problem. Det kunne man paradoksalt nok godt lave statistik om. Din subjektive holdning baner ikke vejen for at kalde noget et samfundsmæssigt problem.
Logged

MaKuMa
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Politik Indland- Udland
« Svar #674: 21 Mar 2013, 00:55 »

Citat
Det samfundsmæssige problem består i, at der er andre, som også skal pines igennem noget, der ikke har relevans for deres fremtidige job. Nogle bliver fravalgt på baggrund af noget, som egentlig ikke har noget at gøre med det, de reelt skal bruge på deres fremtidige uddannelse og job.

1. Hvordan kan vi vide om noget har relevans for deres fremtidige job, når deres fremtidige job endnu ikke er fastlagt?

2. Hvem bliver fravalgt pga. hvad? Det er derimod en god barriere, der sikrer, at man skal vide, at der altså kræves et vist hoved for at få en studenterhue. Ellers devalueres dens værdi jo.

Citat
Relevant faglighed er naturligvis noget, der er konstruktivt at gennemgå i forhold til de kvalifikationer, man skal besidde i forskellige jobs. Evt. noget opdateret materiale.

Du er MEGET bange for at blive konkret. HVAD er "relevant faglighed" i dansk, hvis ikke det er det man lærer i dag? Det er et meget simpelt spørgsmål. Konkrete eksempler, tak.

Citat
Det er jo ikke kun for mig, jeg snakker. Jeg snakker generelt. Det har jeg vist også skrevet et par gange eller 10.

Ja, det har du. Og du har også modsagt dig selv et tilsvarende antal gange.

Citat
Matematik har en relevans for nogle, - selvfølgelig har den det, men jeg synes ikke, at folk der ikke skal bruge det, skal pines igennem det. Hvad gør det godt for?

1. 2/3 af de videregående universitetsuddanne lser kræver det, rundt regnet.
2. Hvordan ved vi, hvem der skal bruge det og ikke bruge det? Ingen på HHX har noget fuldtidsjob endnu...
Logged

Mvh. MaKuMa

Formerly Known as Ian Smiley

Sider: 1 ... 43 44 [45] 46 47 ... 58 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010