Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
I dag
kl. 19:04:23
Brodtgaard
Challenges
The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24
Lars Pedersen
Omklædning...
Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05
Broen13
Blogs
Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05
Bubbles
Blogs
#2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31
Svartowiz
Omklædning...
Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere:
23453
0 Brugere, 1146 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
Seraphinang
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andet
Kategori: Baren
Politik Indland- Udland
0 Brugere og 10 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
45
46
[
47
]
48
49
...
58
Forfatter
Emne: Politik Indland- Udland (Læst 153355 gange)
BIG Bauke Mollema
Manager
Sv: Politik Indland- Udland
«
Svar #690:
21 Mar 2013, 01:17 »
Citat af: Daniel Nordentoft 21 Mar 2013, 01:08
Er det dig, der bestemmer, hvornår man kan anse noget som et samfundsmæssigt problem? Hvornår kan jeg så kalde det et samfundsmæssigt problem? Skal jeg høre hele Danmark ad først? Det er min subjektiv vurdering, som understøttes af en række ting, som jeg har nævnt utallige gange nu. Jeg bliver seriøst træt i hovedet, når I spørger om de samme ting. Særligt, når I lægger ord i munden på mig.
Hvilke ord har jeg lagt i munden på dig? Jeg forholder mig til, om det er relevant for dig at have matematik på HHX som fremtidig journalist. Dernæst skriver jeg dette. Jeg har ikke kommenteret på noget, du ikke har skrevet.
Men ser du det helt seriøst som et samfundsmæssigt problem, fordi dig selv og en flok venner anser det som unødvendigt at have matematik på gymnasiet? Hvor mange er I? 10? 50? Det kan på intet måde være et samfundsmæssigt problem, at en så lille flok anser det som overflødigt. Hvis det så viser sig at være det, hvilket jeg er sikker på, det ikke er, så er det stadig et håbløst argument, du har dig. Her kunne en god chi^2-test måske hjælpe dig, hvis du laver en undersøgelse. Du skal i hvert fald have en langt langt større population for at lave sådan en konklusion.
Som MaKuMa nævner, så er det vel ret logisk at have matematik på handelsskolen? Hvis du ikke finder det relevant, er det så ikke sandsynligt, at du har valgt det forkerte sted?
«
Seneste Redigering: 21 Mar 2013, 01:21 af Jakob E
»
Daniel Nordentoft
Manager
«
Svar #691:
21 Mar 2013, 01:17 »
Citat af: MaKuMa 21 Mar 2013, 01:13
Det har jeg gjort hver gang.
Ps. du mangler fortsat at svare (du undviger, hvis du kan komme afsted med det - du flygter så snart det bliver konkret).
Nej, det har du ikke. Hvornår har jeg påstået, at matematik er irrelevant for alle f.eks.? Jeg flygter ikke, nej. Hvis du læste mit indlæg, ville du se, at jeg har travlt med noget opgave, og nu har vi diskuteret løs i utallige timer, og I bliver ved med at spørge om det samme, selvom jeg har skåret tingene helt ud.
Daniel Nordentoft
Manager
«
Svar #692:
21 Mar 2013, 01:25 »
Citat af: Jakob E 21 Mar 2013, 01:17
Hvilke ord har jeg lagt i munden på dig? Jeg forholder mig til, om det er relevant for dig at have matematik på HHX som fremtidig journalist. Dernæst skriver jeg dette. Jeg har ikke kommenteret på noget, du ikke har skrevet.
Men ser du det helt seriøst som et samfundsmæssigt problem, fordi dig selv og en flok venner anser det som unødvendigt at have matematik på gymnasiet? Hvor mange er I? 10? 50? Det kan på intet måde være et samfundsmæssigt problem, at en så lille flok anser det som urealistisk. Hvis det så viser sig at være det, hvilket jeg er sikker på, det ikke er, så er det stadig et håbløst argument, du har dig. Her kunne en god chi^2-test måske hjælpe dig, hvis du laver en undersøgelse. Du skal i hvert fald have en langt langt større population for at lave sådan en konklusion.
Som MaKuMa nævner, så er det vel ret logisk at have matematik på handelsskolen? Hvis du ikke finder det relevant, er det så ikke sandsynligt, at du har valgt det forkerte sted?
Jeg har jo aldrig sagt, at matematik ikke er relevant at have på HHX? Allerede dér, lægger I jo ord i munden på mig. Jeg har aldrig udtalt det. Det er sgu for sindssygt det her. Jeg har skåret alting så enkelt ud, og alligevel misforstår I det. Det er sgu vanvittigt.
Nu laver jeg en afrundende og afsluttende konklusion på det hele således, at I ikke kan fortsætte med at diske op med ting, jeg aldrig har sagt;
Jeg tager udgangspunkt i min egen situation, da den er mest nærliggende at relatere til. Jeg mener, at det er et samfundsmæssigt problem, når folk spilder deres tid på ting, de ikke kan bruge i deres fremtid. Her snakker vi hovedsagligt folk, som føler sig rimelig sikre på, hvad de vil. Det er synd at fravælge folk med et egentligt stort potentiale inden for et område, når fravælgelsen egentlig ikke har noget at gøre med selve uddannelsen. Det kan være irrelevante fag, som egentlig ikke burde have betydning.
Slut herfra. Nu magter jeg godt nok ikke mere. Jeg synes, at jeg har stået model til rigeligt i aften.
BIG Bauke Mollema
Manager
«
Svar #693:
21 Mar 2013, 01:32 »
Citat af: Daniel Nordentoft 21 Mar 2013, 01:25
Jeg har jo aldrig sagt, at matematik ikke er relevant at have på HHX? Allerede dér, lægger I jo ord i munden på mig. Jeg har aldrig udtalt det. Det er sgu for sindssygt det her. Jeg har skåret alting så enkelt ud, og alligevel misforstår I det. Det er sgu vanvittigt.
Nu laver jeg en afrundende og afsluttende konklusion på det hele således, at I ikke kan fortsætte med at diske op med ting, jeg aldrig har sagt;
Jeg tager udgangspunkt i min egen situation, da den er mest nærliggende at relatere til. Jeg mener, at det er et samfundsmæssigt problem, når folk spilder deres tid på ting, de ikke kan bruge i deres fremtid. Her snakker vi hovedsagligt folk, som føler sig rimelig sikre på, hvad de vil. Det er synd at fravælge folk med et egentligt stort potentiale inden for et område, når fravælgelsen egentlig ikke har noget at gøre med selve uddannelsen. Det kan være irrelevante fag, som egentlig ikke burde have betydning.
Slut herfra. Nu magter jeg godt nok ikke mere. Jeg synes, at jeg har stået model til rigeligt i aften.
Find lige et sted hvor jeg har citeret dig for at sige, at matematik ikke er relevant på HHX. Jeg kommenterer på, om det er relevant for en fremtidig journalist og tager udgangspunkt i Anfield Roads indlæg, hvor han nævner statistik. Jeg skriver på intet tidspunkt, at du har sagt, at matematik ikke er relevant på HHX. Du finder det blot unødvendigt for dig selv. Jeg forstår godt situationen.
Du hører tydeligvis kun det, du vil høre, og du mangler stadig at besvare flere ting. I den her debat har du en dårlig sag. Derfor bliver du vred og citerer os for at lægge ord i munden på dig. Det ved jeg med sikkerhed, at jeg ikke selv har gjort. Så må du kalde det sindssygt og meget andet, men dette er ikke fjernt fra sandheden.
Daniel Nordentoft
Manager
«
Svar #694:
21 Mar 2013, 01:37 »
Citat af: Jakob E 21 Mar 2013, 01:32
Find lige et sted hvor jeg har citeret dig for at sige, at matematik ikke er relevant på HHX. Jeg kommenterer på, om det er relevant for en fremtidig journalist og tager udgangspunkt i Anfield Roads indlæg, hvor han nævner statistik. Jeg skriver på intet tidspunkt, at du har sagt, at matematik ikke er relevant på HHX. Du finder det blot unødvendigt for dig selv. Jeg forstår godt situationen.
Du hører tydeligvis kun det, du vil høre, og du mangler stadig at besvare flere ting. I den her debat har du en dårlig sag. Derfor bliver du vred og citerer os for at lægge ord i munden på dig. Det ved jeg med sikkerhed, at jeg ikke selv har gjort. Så må du kalde det sindssygt og meget andet, men dette er ikke fjernt fra sandheden.
Det er heller ikke dig, der citerede mig for at sige det, men du skriver: "Som MaKuMa nævner, så er det vel ret logisk at have matematik på handelsskolen? Hvis du ikke finder det relevant, er det så ikke sandsynligt, at du har valgt det forkerte sted?"
Jeg har jo aldrig sagt, at det ikke er logisk?
Du har muligvis ikke lagt ord i munden på mig, men det har MaKuMa til gengæld i den grad gjort.
Jeg synes, jeg har en fin sag. Man kan sagtens mene, at det er et samfundsmæssigt problem. Jeg gider ikke blive ved med at gentage mig selv hele tiden. Det har jeg gjort de sidste fire timer, eller hvor meget det nu er. Derfor bliver jeg irriteret nu. Du kan finde argumenterne i alle mine andre indlæg. Jeg behøver overhovedet ikke at lave nogle dybe analyser og undersøgelser for at påstå, at der er tale om et samfundsmæssigt problem. Argumenterne er som sagt opstillet utallige gange i mine andre indlæg.
BIG Bauke Mollema
Manager
«
Svar #695:
21 Mar 2013, 01:43 »
Citat af: Daniel Nordentoft 21 Mar 2013, 01:37
Det er heller ikke dig, der citerede mig for at sige det, men du skriver: "Som MaKuMa nævner, så er det vel ret logisk at have matematik på handelsskolen? Hvis du ikke finder det relevant, er det så ikke sandsynligt, at du har valgt det forkerte sted?"
Du har muligvis ikke lagt ord i munden på mig, men det har MaKuMa til gengæld i den grad gjort.
Jeg synes, jeg har en fin sag. Man kan sagtens mene, at det er et samfundsmæssigt problem. Jeg gider ikke blive ved med at gentage mig selv hele tiden. Det har jeg gjort de sidste fire timer, eller hvor meget det nu er. Derfor bliver jeg irriteret nu. Du kan finde argumenterne i alle mine andre indlæg. Jeg behøver overhovedet ikke at lave nogle dybe analyser og undersøgelser for at påstå, at der er tale om et samfundsmæssigt problem. Argumenterne er som sagt opstillet utallige gange i mine andre indlæg.
Jeg forholder mig i det indlæg, du refererer til, om HHX var det rigtige for dig? Netop fordi det er logisk at have matematik, som du jo finder irrelevant personligt.
Du har ét argument i debatten om, om det er et samfundsmæssigt problem eller ej, og det er dig selv og din omgangskreds. Det gør det til et personligt problem, men bestemt ikke et samfundsmæssigt problem. Sådan kan man ikke bare gøre tingene. Hvis du vil have belæg for at kalde det et samfundsmæssigt problem, så skal du nok netop ud at bruge matematik i en statistisk undersøgelse, som du dernæst behandler. Så har du et godt argument. En population der tæller dig og dine venner er ikke tilnærmelsesvis nok.
Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
«
Svar #696:
21 Mar 2013, 01:44 »
Citat af: Daniel Nordentoft 21 Mar 2013, 01:37
Du blev citeret for det, fordi du bekræftede at dét jeg skrev tidligere var korrekt. Senere hen sagde du at du ikke havde læst hele min post igennem. Så den var du selv lidt udenom.
Nu hvor du så har ændret det, så forstår jeg ikke hvorfor vi har den her diskussion omkring matematik, fordi du jo går på HHx og du baserer jo dine samfundsmæssige problemer på dine egne oplevelser på dit eget studie?
Hvor kommer det så fra at matematik er irrelevant?
Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
«
Svar #697:
21 Mar 2013, 01:47 »
Citat af: Jakob E 21 Mar 2013, 01:43
Jeg forholder mig i det indlæg, du refererer til, om HHX var det rigtige for dig? Netop fordi det er logisk at have matematik, som du jo finder irrelevant personligt.
Du har ét argument i debatten om, om det er et samfundsmæssigt problem eller ej, og det er dig selv og din omgangskreds. Det gør det til et personligt problem, men bestemt ikke et samfundsmæssigt problem. Sådan kan man ikke bare gøre tingene. Hvis du vil have belæg for at kalde det et samfundsmæssigt problem, så skal du nok netop ud at bruge matematik i en statistisk undersøgelse, som du dernæst behandler. Så har du et godt argument. En population der tæller dig og dine venner er ikke tilnærmelsesvis nok.
Ja, for hvis Jakob og jeg spørger alle vores bekendtskaber om de mener at matematik er relevant at have på en ungdomsuddannelse, så satser jeg da på at vi har flere hundrede personer der mener at det er det.
BIG Bauke Mollema
Manager
«
Svar #698:
21 Mar 2013, 01:49 »
Citat af: Saviola 21 Mar 2013, 01:47
Ja, for hvis Jakob og jeg spørger alle vores bekendtskaber om de mener at matematik er relevant at have på en ungdomsuddannelse, så satser jeg da på at vi har flere hundrede personer der mener at det er det.
Jeg tror måske, at du har citeret et forkert indlæg. I hvert fald lyder det som om, at du snakker til Daniel, men du har citeret mig.
Daniel Nordentoft
Manager
«
Svar #699:
21 Mar 2013, 02:03 »
Citat af: Jakob E 21 Mar 2013, 01:43
HHX er det rigtige for mig, når man tager udgangspunkt i, hvordan systemet ser ud i dag. Det betyder dog slet ikke, at jeg er tilfreds med det. Der burde være en anden vej for en som mig, men det er der ikke, og derfor kritiserer jeg jo netop uddannelsessystemet
.
Jeg kan sagtens kalde det for et samfundsmæssigt problem. Man behøver overhovedet ikke at udarbejde store analyser og grafer for at anse det for det. Det er min mening, og jeg har nogle ganske pæne argumentationer, som er blevet gentaget ca. 10 gange i aften.
Det handler ikke om mig, HHX og matematik. Det var blot for at relatere til mit eget liv. Jeg snakker generelt, hvilket jeg har forsøgt at få jer til at forstå utallige gange nu.
Det behøver ikke at omhandle hele Danmarks befolkning for at være et samfundsmæssigt problem. Det er ærgerligt, at folk bliver fravalgt på grund af ting, som ikke burde have indflydelse og betydning for det. Det er jo ikke kun ang. matematik, men derimod rigtig mange forskellige uddannelser og fag.
MaKuMa
Ynglingespiller
«
Svar #700:
21 Mar 2013, 04:35 »
Citat
Jeg kan sagtens kalde det for et samfundsmæssigt problem. Man behøver overhovedet ikke at udarbejde store analyser og grafer for at anse det for det. Det er min mening, og jeg har nogle ganske pæne argumentationer, som er blevet gentaget ca. 10 gange i aften.
Jeg har lidt svært ved at gennemskue om du desperat forsvarer dit synspunkt fra skyttegraven fordi du føler dig presset eller om du oprigtigt tror på, at du har ført argumenter i denne debat.
For det har du ikke. Ikke et eneste argument. Du har sagt, at du mener, at det er et samfundsmæssigt problem, og dit argument er, at det synes du og dine venner. Bom! "Nu har jeg sagt, at månen er grøn, for det synes jeg.", ville være det samme.
Prøv lige at høre her: Hvis noget skal være et samfundsmæssigt problem, så kræver det, at du kan påvise (dokumentere) ELLER sandsynliggøre, at der er nogle, der på en eller anden måde lider overlast som følge af, at der undervises i matematik for alle på handelsskolen.
Længere er den bare ikke.
Det komiske er i endnu højere grad, at du end ikke har PRØVET på at sandsynliggøre, hvorfor det overhovedet skulle være et samfundsmæssigt problem. Overhovedet ikke. Tværtimod har du rigtignok bare gentaget din smøre om, at det synes du og dine venner. Flere har forsøgt at spørge dig, hvorfor det skulle være et samfundsmæssigt problem, at det mest brugbare fag bliver undervist i, men vi kan ikke få andet svar end, at "Det er ærgerligt, at folk bliver fravalgt på grund af ting, som ikke burde have indflydelse og betydning for det".
Du synes sikkert, det er verdens bedste argument. Jeg spørger omvendt. Er det ikke et større samfundsmæssigt problem, hvis vi uddanner folk til en virkelighed, hvor de kun kan bruge deres ungdomsuddannelse til 1/3 af de videregående studier?
Jeg regner ikke med at få noget svar. Jeg var naiv, da jeg gik ind i denne debat, fordi jeg troede, at jeg fik svar på de ting jeg spurgte om. Men det ved jeg nu, at det gør jeg ikke - tværtimod får jeg en vognfuld floskler med fint gymnasiesprog, der dækker over, at du ved, at du vil tabe debatten, så snart den når ned under overfladen og bliver bare det mindste konkret. Det er den eneste forklaring jeg kan komme på, at du ikke gider svare på de meget konkrete spørgsmål, der bliver dig stillet.
- Du svarede ikke på, hvordan vi kan vide om folk får brug for matematik, når folk jo i gymnasietiden ikke kender deres jobmæssige fremtid.
- Du svarede ikke på, hvad danskundervisningen skal være for at blive "relevant". Vi fik kun en floskel ("relevant og konstruktiv faglighed").
- Du forholdt dig ikke det mindste til, at man i litteraturen beskriver ungdommeligt hovmod til overflod, og gjorde ikke antræk til at reflektere det mindste over din egen rolle i pågældende ligning (undskyld udtrykket, matematik-snakken til trods)
Det er mig en gåde, hvorfor du gider "debattere", når du samtidig undgår ethvert konkret spørgsmål, der møder dig. Det er efter min bedste vurdering (jeg har selv undervist på en handelsskole) et udtryk for den skadelige tendens i tiden, hvor lærere lader deres elever tale helt ud, når det står klart for enhver, at hvad der kommer ud er tomgangssnak, løse påstande og tomme floskler.
Det gør desværre, at du har lært, at man godt kan slippe afsted med ikke at svare konkret, præcist og sagligt, men derimod har fået den opfattelse, at et hvilket som helst svar er godt, når bare det lanceres med en vis selvsikkerhed. Tro mig, sådan er det ikke udenfor HHX.
Det er derfor du kommer i sådan en strid modvind i denne debat.
«
Seneste Redigering: 21 Mar 2013, 04:37 af MaKuMa
»
Mvh. MaKuMa
Formerly Known as Ian
Batigol
Manager
«
Svar #701:
21 Mar 2013, 08:12 »
Citat af: Daniel Nordentoft 21 Mar 2013, 00:37
Det er også et problem, at folk mister motivation, bliver skoletrætte osv., fordi de skal pines igennem noget, der alligevel ikke gavner dem på længere sigt.
Nu har jeg ikke læst hele debatten igennem, men her vil jeg så bare lige sige, at hvis man bliver træt af at gå i skole i gymnasiet, så skal man nok ikke regne med at kunne slippe helskindet igennem en videregående uddannelse. Det bliver altså
kun
hårdere, og der er altså også fag på dit studie som du kommer til at hade af hele dit hjerte. På mit nuværende studie har vi eksempelvis haft en del basisfag, såkaldte redskabsfag, som mildest talt har været et helvede. På første semester havde vi fag som Structure and Sound of English og Writing Academic English, og i øjeblikket har vi et fag der hedder English in Use, som i virkeligheden bare er en udvidet udgave af Structure of English. Ungdomsuddannelsern
e er også til for at lære dig at studere, om end på et markant lavere niveau end de videregående uddannelser. Kan man ikke holde til det i gymnasiet, kan man med al sandsynlighed heller ikke holde til det på en videregående uddannelse.
«
Seneste Redigering: 21 Mar 2013, 08:14 af FC Barcelona
»
Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.
Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.
Lars Pleidrup fan klub for livet.
Spardle
Landsholdsspiller
«
Svar #702:
21 Mar 2013, 08:13 »
Som der er blevet sagt mange gange tidligere, så er det få der ved hvad de vil efter gymnasietiden (også HHX ol.) i første år.
Og de "få" der ved hvad de vil efter gym. tiden når de starter, de er typisk i tvivl om de har valgt rigtigt når de når 3. år. Jeg går "kun" på 1. år på HHX ligenu, men har en idé om hvad jeg vil, men ved jo slet ikke præcis hvad jeg vil endnu. Jeg har også gjort op med mig selv, at jeg vil have et sabbat år, for at få styr på alle de løse ender
Men det er squ da smart nok, at man kan dukke op på 30-40% af studierne efter gym. tiden istedet for det fx. kun var 10% af studierne der var mulige
EDIT: Har ikke læst alle 6½ sider, så ved ikke om alle argumenterne har været taget op
«
Seneste Redigering: 21 Mar 2013, 08:15 af Spardle
»
Burnley, Aab, FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris
Daniel Nordentoft
Manager
«
Svar #703:
21 Mar 2013, 09:35 »
Citat af: MaKuMa 21 Mar 2013, 04:35
Jeg har lidt svært ved at gennemskue om du desperat forsvarer dit synspunkt fra skyttegraven fordi du føler dig presset eller om du oprigtigt tror på, at du har ført argumenter i denne debat.
For det har du ikke. Ikke et eneste argument. Du har sagt, at du mener, at det er et samfundsmæssigt problem, og dit argument er, at det synes du og dine venner. Bom! "Nu har jeg sagt, at månen er grøn, for det synes jeg.", ville være det samme.
Prøv lige at høre her: Hvis noget skal være et samfundsmæssigt problem, så kræver det, at du kan påvise (dokumentere) ELLER sandsynliggøre, at der er nogle, der på en eller anden måde lider overlast som følge af, at der undervises i matematik for alle på handelsskolen.
Længere er den bare ikke.
Det komiske er i endnu højere grad, at du end ikke har PRØVET på at sandsynliggøre, hvorfor det overhovedet skulle være et samfundsmæssigt problem. Overhovedet ikke. Tværtimod har du rigtignok bare gentaget din smøre om, at det synes du og dine venner. Flere har forsøgt at spørge dig, hvorfor det skulle være et samfundsmæssigt problem, at det mest brugbare fag bliver undervist i, men vi kan ikke få andet svar end, at "Det er ærgerligt, at folk bliver fravalgt på grund af ting, som ikke burde have indflydelse og betydning for det".
Du synes sikkert, det er verdens bedste argument. Jeg spørger omvendt. Er det ikke et større samfundsmæssigt problem, hvis vi uddanner folk til en virkelighed, hvor de kun kan bruge deres ungdomsuddannelse til 1/3 af de videregående studier?
Jeg regner ikke med at få noget svar. Jeg var naiv, da jeg gik ind i denne debat, fordi jeg troede, at jeg fik svar på de ting jeg spurgte om. Men det ved jeg nu, at det gør jeg ikke - tværtimod får jeg en vognfuld floskler med fint gymnasiesprog, der dækker over, at du ved, at du vil tabe debatten, så snart den når ned under overfladen og bliver bare det mindste konkret. Det er den eneste forklaring jeg kan komme på, at du ikke gider svare på de meget konkrete spørgsmål, der bliver dig stillet.
- Du svarede ikke på, hvordan vi kan vide om folk får brug for matematik, når folk jo i gymnasietiden ikke kender deres jobmæssige fremtid.
- Du svarede ikke på, hvad danskundervisningen skal være for at blive "relevant". Vi fik kun en floskel ("relevant og konstruktiv faglighed").
- Du forholdt dig ikke det mindste til, at man i litteraturen beskriver ungdommeligt hovmod til overflod, og gjorde ikke antræk til at reflektere det mindste over din egen rolle i pågældende ligning (undskyld udtrykket, matematik-snakken til trods)
Det er mig en gåde, hvorfor du gider "debattere", når du samtidig undgår ethvert konkret spørgsmål, der møder dig. Det er efter min bedste vurdering (jeg har selv undervist på en handelsskole) et udtryk for den skadelige tendens i tiden, hvor lærere lader deres elever tale helt ud, når det står klart for enhver, at hvad der kommer ud er tomgangssnak, løse påstande og tomme floskler.
Det gør desværre, at du har lært, at man godt kan slippe afsted med ikke at svare konkret, præcist og sagligt, men derimod har fået den opfattelse, at et hvilket som helst svar er godt, når bare det lanceres med en vis selvsikkerhed. Tro mig, sådan er det ikke udenfor HHX.
Det er derfor du kommer i sådan en strid modvind i denne debat.
At du ikke kan gennemskue de argumenter, jeg ellers på fin vis har opstillet ca. 30 gange, kan aldrig nogensinde være mit problem. Du er jo tydeligvis ignorant, hvis du ikke har forstået et klap af, hvad jeg igennem 6-7 sider har forsøgt at cementere. Det er sgu godt nok tragikomisk. Nu er jeg ved at være rigtig træt af det her. Nu må jeg endnu en gang opstille mine argumenter, så du ikke kan fortsætte med at lege ignorant og misforstå alt, hvad jeg ellers pointere på en måde, så det ikke burde kunne misforstås.
Jeg er i mod det danske uddannelsessystem. Jeg mener, at det favner alt for bredt, hvilket medfører, at folk spilder deres egne samt samfundets ellers så kostbare ressourcer på noget, der ikke gavner nogen noget.
Jeg tager udgangspunkt i mig selv, da det naturligvis er det, jeg bedst kan relatere til. Jeg ved, at jeg ikke er den eneste, og det samfundsmæssige problem består i, at andre mennesker (ikke kun mig!) spilder deres tid på noget, som ikke vil gavne det i forhold til den videregående uddannelse samt job, de vil agere i, i fremtiden. Det er virkelig ærgerligt i min optik. Man kunne danne et menneske, som ville kunne få langt større kompetencer inden for et bestemt område, i stedet for at uddanne et menneske i noget, vedkommende ikke skal bruge. Det er spild af samfundets ressourcer samt ens egen energi, som kunne bruges langt mere konstruktivt og nyttigt. Her kommer mit eksempel så ind, hvor jeg relatere til fodbold; Man træner heller ikke en fodboldspiller i curling. Det er spild.
Det vil altså sige, at selvom disse mennesker, jeg omtaler, måske ikke er enige i mit synspunkt, så mener jeg jo naturligvis det samme for dem. Det er spild af menneskelige og ikke mindst materiale ressourcer. Derfor kan jeg sagtens anse det som et samfundsmæssigt problem.
Jeg håber virkelig, at du forstår denne opsamling af de konklusioner, jeg ellers har tydeliggjort ganske klart i alle mine andre indlæg. Hvis ikke, så må du læse mine beskeder igen. Jeg gentager mig i hvert fald ikke selv mere. Det er jeg oprigtig talt træt af nu.
Desuden er det ret vanvittigt, når du udtaler, at jeg bakker ud, når tingene bliver konkrete. Jeg har netop fisket efter disse konkrete eksempler, men desværre får jeg nogle af de lammeste svar, jeg længe har stået model til.
«
Seneste Redigering: 21 Mar 2013, 09:42 af Daniel Nordentoft
»
JosepGuardiola
Gæst
«
Svar #704:
21 Mar 2013, 09:41 »
Så vidt jeg lige kan se på denne side alene, så er der flere der ikke forstår dine argumenter, Daniel. Sikke mange ignorante brugere, vi har herinde. Kan sgu godt forstå, at du føler det er tragikomisk. Bare de ville forstå!
Sider:
1
...
45
46
[
47
]
48
49
...
58
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »