home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  1 Bruger, 1082 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Politik Indland- Udland
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 44 45 [46] 47 48 ... 58 Udprint
Forfatter Emne: Politik Indland- Udland  (Læst 153370 gange)
BIG Bauke Mollema
Manager

Sv: Politik Indland- Udland
« Svar #675: 21 Mar 2013, 00:56 »

Ohhhhh stop it, Jakob! Ikke flere statistik-begreber! Havde det i sidste semester og havde glædeligt glemt alt om det!
Så må du i den grad også vide, at statistik sagtens kan anvendes på gymnasialt niveau og sikkert også en hel del højere.

MaKuMa
Ynglingespiller

« Svar #676: 21 Mar 2013, 00:56 »

" hvordan du kan mene at det er et samfundsmæssigt problem at der bliver undervist matematik på en handelsskole."

HAHA! Den pointe havde jeg slet ikke tænkt over!

Man er skidt til handel, hvis man ikke kan regne!

Mvh. MaKuMa

Formerly Known as Ian Smiley

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #677: 21 Mar 2013, 00:58 »

Du skal i hvert fald have et bedre argument end dig selv og din omgangskreds for at kalde det et samfundsmæssigt problem. Det kunne man paradoksalt nok godt lave statistik om. Din subjektive holdning baner ikke vejen for at kalde noget et samfundsmæssigt problem.
Jeg tænker at margin of error er ret så høj hvis sample size blot er ham og hans kammerater. Jajaj manden kan endnu.....

Fresse94
Landsholdsspiller

« Svar #678: 21 Mar 2013, 00:58 »

Matematik bruges jo over alt, og hele tiden. Der er dog en masse emner indenfor matematik som jeg finder unødvendigt at lære, såsom vektorer, integralregning og trigonometriske funktioner.

Noget andet er, er at alle de fag man har på en gymnasial-uddannelse, er der en masse fag som er irrelevante og som man aldrig får brugt i fremtiden. Et fag som er irrelevant for mig er f.eks. erhvervsret. Aldrig har jeg fundet et fag mere intetsigende, men dem der vil læse jura og sådan, finder nok dette fag interessant, da de kan bruge det som grundlag for deres videregående uddannelse. Det samme kan vidst siges omkring fysik, kemi, oldtidskundskab eller hvad det nu hedder og mange andre fag, burde være valgfag. Problematikken i alle disse valgfag er nok at det kræver en masse lokaler, samt lærerer.  

2. Hvordan ved vi, hvem der skal bruge det og ikke bruge det? Ingen på HHX har noget fuldtidsjob endnu...

Og på hvilket grundlag bygger du dette?
« Seneste Redigering: 21 Mar 2013, 01:00 af fresse94 » Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #679: 21 Mar 2013, 01:00 »

Så må du i den grad også vide, at statistik sagtens kan anvendes på gymnasialt niveau og sikkert også en hel del højere.
Bestemt - det statistik jeg lærte i folkeskolen og matematik B på HHx var tilpas generelt at  jeg føler at det er noget alle vil kunne bruge i dagligdagen. Selvfølgelig det jeg havde gang i på CBS var lidt mere kompliceret men det er selvfølgelig også klart.

Daniel Nordentoft
Manager

« Svar #680: 21 Mar 2013, 01:03 »

Oh my God. Jeg har jo aldrig nogensinde sagt, at det er skidt at have matematik på HHX. Det er da grænseløst irriterende, at I konstant lægger ordene i munden på mig. Tag dog udgangspunkt i det, jeg skriver i stedet.

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #681: 21 Mar 2013, 01:06 »

Matematik bruges jo over alt, og hele tiden. Der er dog en masse emner indenfor matematik som jeg finder unødvendigt at lære, såsom vektorer, integralregning og trigonometriske funktioner.

Noget andet er, er at alle de fag man har på en gymnasial-uddannelse, er der en masse fag som er irrelevante og som man aldrig får brugt i fremtiden. Et fag som er irrelevant for mig er f.eks. erhvervsret. Aldrig har jeg fundet et fag mere intetsigende, men dem der vil læse jura og sådan, finder nok dette fag interessant, da de kan bruge det som grundlag for deres videregående uddannelse. Det samme kan vidst siges omkring fysik, kemi, oldtidskundskab eller hvad det nu hedder og mange andre fag, burde være valgfag. Problematikken i alle disse valgfag er nok at det kræver en masse lokaler, samt lærerer.  

Jeg ved ikke om du hentyder til at nogle har fuldtidsjob ved siden af deres HHx-studie - hvis det er tilfældet så er der et få-tal og derfor skal HHx ikke reformeres på basis af en klar minoritet.

MaKuMa
Ynglingespiller

« Svar #682: 21 Mar 2013, 01:06 »

Citat

Sorry. Det var forkert formuleret af mig.

Det jeg mente er, at der ikke er nogle på HHX, der med rimelighed kan påstå, at det job de har på HHX (som godt kan være et fuldtidsjob, i teorien) er sigtet til at være deres jobmæssige endestation.

Mvh. MaKuMa

MaKuMa
Ynglingespiller

« Svar #683: 21 Mar 2013, 01:07 »

Citat
Oh my God. Jeg har jo aldrig nogensinde sagt, at det er skidt at have matematik på HHX. Det er da grænseløst irriterende, at I konstant lægger ordene i munden på mig. Tag dog udgangspunkt i det, jeg skriver i stedet.

Det er det vi gør, og vi holder dig op på præcis hvad du skriver.

Mvh. MaKuMa

Daniel Nordentoft
Manager

« Svar #684: 21 Mar 2013, 01:08 »

Du skal i hvert fald have et bedre argument end dig selv og din omgangskreds for at kalde det et samfundsmæssigt problem. Det kunne man paradoksalt nok godt lave statistik om. Din subjektive holdning baner ikke vejen for at kalde noget et samfundsmæssigt problem.
Er det dig, der bestemmer, hvornår man kan anse noget som et samfundsmæssigt problem? Hvornår kan jeg så kalde det et samfundsmæssigt problem? Skal jeg høre hele Danmark ad først? Det er min subjektiv vurdering, som understøttes af en række ting, som jeg har nævnt utallige gange nu. Jeg bliver seriøst træt i hovedet, når I spørger om de samme ting. Særligt, når I lægger ord i munden på mig.

Daniel Nordentoft
Manager

« Svar #685: 21 Mar 2013, 01:09 »

Det er det vi gør, og vi holder dig op på præcis hvad du skriver.

Nej. Så vil jeg gerne have, at du citerer mig så.

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #686: 21 Mar 2013, 01:12 »

Hvis jeg forstår din argumentation korrekt, så går det ud på at de problemer du selv oplever, fx irrelevante fag såsom matematik, med det danske uddannelsessystem, er udover at være et problem for dig, også et samfundsmæssigt problem, da det ikke kun er dig finder de her fag irrelevante?

Og de er irrelevante både at have som fag på HHx men også som adgangskrav på videregående uddannelser, da vi ikke kan påpege hvor relevansen er?

Du har tolket det helt rigtigt. Jeg troede egentlig selv, at jeg havde skåret det nogenlunde ud i starten.

MaKuMa
Ynglingespiller

« Svar #687: 21 Mar 2013, 01:13 »

Citat
Nej. Så vil jeg gerne have, at du citerer mig så.

Det har jeg gjort hver gang.

Ps. du mangler fortsat at svare (du undviger, hvis du kan komme afsted med det - du flygter så snart det bliver konkret).

Mvh. MaKuMa

Daniel Nordentoft
Manager

« Svar #688: 21 Mar 2013, 01:15 »

Det sidste havde jeg ikke lidt bidt mærke i, at du havde skrevet. Jeg finder det ikke unødvendigt i forhold til HHX. Men det ændrer jo overhovedet ikke ved noget som helst af mit samlede syn på det.

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #689: 21 Mar 2013, 01:16 »

Men du går på HHx og du baserer jo dine samfundsmæssige problemer på dine egne oplevelser på dit eget studie?

Sider: 1 ... 44 45 [46] 47 48 ... 58 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010