Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
I går
kl. 19:04:23
Brodtgaard
Challenges
The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24
Lars Pedersen
Omklædning...
Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05
Broen13
Blogs
Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05
Bubbles
Blogs
#2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31
Svartowiz
Omklædning...
Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere:
23453
0 Brugere, 1174 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
Seraphinang
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andet
Kategori: Baren
Politik Indland- Udland
0 Brugere og 12 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
37
38
[
39
]
40
41
...
58
Forfatter
Emne: Politik Indland- Udland (Læst 153596 gange)
El Jefe
Gæst
Sv: Politik Indland- Udland
«
Svar #570:
05 Nov 2012, 19:28 »
Citat af: Korzika 05 Nov 2012, 19:15
Problematikken ligger jo i, at med et sådant initiativ, så ville det jo betyde, at flyselskaberne kunne udbyde en billigere billet. Forestil dig, at et flyselskab flyver med 100 kinesere med en gennemsnitsvægt på 65 kg og at flyselskab flyver med 100 amerikanere med en gennemsnitsvægt på 85 kg. Det er 2 tons forskel! Jeg vil vædde med, at den vægt betyder noget i forhold til mængden af flybrænstof mm. En billet fra Danmark til USA koster jo en hel bondegård, og det vil helt klart kunne gøres billigere, hvis antallet af overvægtige og fede var på et minimum.
Igen vil det gøre det mindre attraktivt at være trænet, fordi man skal til at betale mere for sin flybillet, er det fair?
Derudover er det jo et lille skridt på vej imod at føre genpolitik, og det går jeg bestemt ikke ind for. Sidst nogen gjorde det i større grad betød det næsten udryddelse af et helt folkefærd. Ikke sagt at det bliver jødeforfølgelse om igen blot med overvægtige som offeret, men de bliver stadig sorteret negativt.
plutonium
Manager
«
Svar #571:
05 Nov 2012, 20:13 »
Citat af: Korzika 05 Nov 2012, 18:56
Et alternativ til beskatning pr. kilo kunne være i stedet være bodyfat %.
Jeg kender ikke til teknologien på området. Findes der nogle vægte/maskiner, hvor man nemt kan få sin bodyfat % estimeret uden de store fejlkilder? Det kunne være en fin idé og nem idé, hvis teknologien var til det. Ellers kunne flyselsskaber (der gerne vil opere med disse regler) jo gøre det med fedttang eller noget.
Problemet med bodyfat % er, at det ikke bare kan måles ud fra højde og vægt. Det kræver en indkodning af andre oplysninger hvis man vil have et retvisende resultat. Igen bliver problemet økonomi og tid. Hvem skal udføre de beregninger? Man er nødt til at ansætte mere personel hvis det skal føres ud i livet, og det personel skal have løn. Så forsvinder hele ideen i det, for så er de penge mange sparer på transport eller plads pludselig væk. Man står endda med et underskud (sandsynligvis - kender jo ikke tallene).
Fedme er noget af det sværeste at sætte regler op for, da det ikke er et spørgsmål om at 'vælge' at være tung eller tyk. Naturen spiller ind med sygdomme, genetik og alt mulig andet. Rygning, som blev nævnt oprindeligt som sammenligningsgrund
lag, er et aktivt valg af rygerne, og derfor kan det sanktioneres. Det kan man ikke med sådan noget som overvægt, da der er et utal af faktorer der spiller ind. Det er ikke enten eller.
For direkte kontakt via pb
100 Film du skal se før du dør
- kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste
Korzika
Gæst
«
Svar #572:
05 Nov 2012, 20:52 »
Citat af: El Jefe 05 Nov 2012, 19:28
Igen vil det gøre det mindre attraktivt at være trænet, fordi man skal til at betale mere for sin flybillet, er det fair?
Derudover er det jo et lille skridt på vej imod at føre genpolitik, og det går jeg bestemt ikke ind for. Sidst nogen gjorde det i større grad betød det næsten udryddelse af et helt folkefærd. Ikke sagt at det bliver jødeforfølgelse om igen blot med overvægtige som offeret, men de bliver stadig sorteret negativt.
Nu taler jeg jo om bodyfat. Brugen af vægt var jo bare et eksempel. Hvis man har en høj bodyfat %, er man jo ikke trænet. I mange tilfælde er det jo et personligt valg om man er overvægtig. Det handler om, hvad individet propper i munden og hvor meget det motionerer.
Og ja, det er måske lidt diskriminerende mod overvægtige, men så længe overvægten ikke er forudsaget af genetikken, kan jeg personligt ikke have ondt af overvægtige/fede, da de jo
bare
kan tabe sig.
Citat af: plutonium 05 Nov 2012, 20:13
Problemet med bodyfat % er, at det ikke bare kan måles ud fra højde og vægt. Det kræver en indkodning af andre oplysninger hvis man vil have et retvisende resultat. Igen bliver problemet økonomi og tid. Hvem skal udføre de beregninger? Man er nødt til at ansætte mere personel hvis det skal føres ud i livet, og det personel skal have løn. Så forsvinder hele ideen i det, for så er de penge mange sparer på transport eller plads pludselig væk. Man står endda med et underskud (sandsynligvis - kender jo ikke tallene).
Fedme er noget af det sværeste at sætte regler op for, da det ikke er et spørgsmål om at 'vælge' at være tung eller tyk. Naturen spiller ind med sygdomme, genetik og alt mulig andet. Rygning, som blev nævnt oprindeligt som sammenligningsgrund
lag, er et aktivt valg af rygerne, og derfor kan det sanktioneres. Det kan man ikke med sådan noget som overvægt, da der er et utal af faktorer der spiller ind. Det er ikke enten eller.
Jeg lagde vægt på teknologien i forhold til ideen. Hvis der kommer en dag, hvor man bare kan steppe op på en vægt og få ens bodyfat % uden fejlestimeringer, så kan ideen nemt implementeres. Lige nu er jeg enig i, at ideen virker lidt upraktisk.
Men hvor mange er fede pga. genetiske årsager? Handler det i 99 % af tilfældende ikke om, at individet propper for meget mad i munden i forhold til den mængde motion individet dyrker?
«
Seneste Redigering: 05 Nov 2012, 20:54 af Korzika
»
plutonium
Manager
«
Svar #573:
05 Nov 2012, 21:31 »
Citat af: Korzika 05 Nov 2012, 20:52
Og ja, det er måske lidt diskriminerende mod overvægtige, men så længe overvægten ikke er forudsaget af genetikken, kan jeg personligt ikke have ondt af overvægtige/fede, da de jo
bare
kan tabe sig.
Jeg lagde vægt på teknologien i forhold til ideen. Hvis der kommer en dag, hvor man bare kan steppe op på en vægt og få ens bodyfat % uden fejlestimeringer, så kan ideen nemt implementeres. Lige nu er jeg enig i, at ideen virker lidt upraktisk.
Men hvor mange er fede pga. genetiske årsager? Handler det i 99 % af tilfældende ikke om, at individet propper for meget mad i munden i forhold til den mængde motion individet dyrker?
Til det første afsnit, så kan jeg, som søn af meget overvægtige forældre, kun give dig ret. Problemet er at det er blevet så meget en livsstil, at det ikke 'bare' er at tabe sig. Nu hvor min far har fået dårlige knæ, formodentligt af overvægten, kan han ikke motionere så meget, og så er det på kosten han skal tabe sig. Det er også klart det nemmeste, for man forbrænder sgu ikke meget af at pumpe jern eller løbe på løbebånd
Muskler forbrænder mere end andre celler, men i forhold til hvor meget man kan tabe sig ved at spise sundt er det ikke værd at tale om
Til det andet og sidste, så jo. Det er et fåtal (måske mere end 1 % af befolkningen, men de er en klar minoritet) der har en genetisk fejl at skyde skylden på. Men problemet er, at det bare er de mennesker der har en meget lav metabolisme. Det er en syg (ikke som i meget, men som i patologisk) tilstand som skal udbedres med hormonbehandling eller gastrisk operation. Min lillesøster har et problem ved siden af sit mentale handicap der bevirker, at hun ikke føler sig mæt for mavesækken bogstavelig talt er proppet. Derfor kan hun spise og spise og spise til et punkt hvor vi andre for længst havde knækket os.
Oven i de mennesker der har en decideret hormonfejl, der gør at de tager på, så er der mennesker der fra naturens side har større muskelmasse eller er tungere bygget end andre. Dem er der en del flere af. Jeg kan rent videnskabeligt ikke bruge BMI-skalaen til noget som helst. Jeg er kraftigt bygget, og det er arvet gennem min mors familie, og det gør at når jeg er 'normalvægtig' med hensyn til fedtprocent og sådan, så vil jeg stadig veje mere end gennemsnittet med min højde.
Så skal man indføre et system som det du nævner, så skal man ud i fedtprocent, og det kan ikke måles ud fra en vægt. Der skal måles forskellige dele af kroppen og udregnes en fedtprocent. Alternativt kan man bruge en tang, der måler fedtprocent. Problemet er er at det er stærkt grænseoverskridende for de fleste mennesker, at en fremmed skal stå og måle en på den måde. Kan du forestille dig at skulle stå i security'en og løfte op i blusen for at få målt fedtprocent? Hvis du var en pige? Hvis du faktisk vejede for meget, og ikke var for stolt af det? Det er jo dybt ubehageligt. Så kunne man gå bag en skærm og teste det? Ja, men det ville jo forlænge køtiden i security'en meget mere! Det er heller ikke godt. Så indtil det kan måles med laseraggregater, der tager højde for tøjets tykkelse, så kan det ikke lade sig gøre effektivt at måle fedtprocent folk så hurtigt som det er påkrævet.
Hawkins
FmFreaks' Venner
«
Svar #574:
05 Nov 2012, 21:34 »
Jeg gider ikke at citere hele dit indlæg, pluto, men der findes da vægte der måler fedtprocenten? Det har jeg da prøvet til en sundhedsundersøgels
e arrangeret af kommunen/staten, hvor man skulle stå i bare tæer og så målte den ikke blot vægten, men også fedtprocenten. Aner dog ikke hvordan det teknisk er muligt.
Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.
plutonium
Manager
«
Svar #575:
05 Nov 2012, 21:36 »
Citat af: Gazlgor 05 Nov 2012, 21:34
Jeg gider ikke at citere hele dit indlæg, pluto, men der findes da vægte der måler fedtprocenten? Det har jeg da prøvet til en sundhedsundersøgels
e arrangeret af kommunen/staten, hvor man skulle stå i bare tæer og så målte den ikke blot vægten, men også fedtprocenten. Aner dog ikke hvordan det teknisk er muligt.
Det er netop det med teknisk muligt jeg ikke køber
Den skal være standardiseret, og så tager den ikke højde for individuelle forskelle i muskelmasse og knoglemasse. Den vil så (med al sandsynlighed) gå ud fra din vægt og højde for at måle det i stil med BMI. Jeg tror ganske enkelt ikke på en vægt, der alene med vægtmåling kan give dig en fedtprocent. Der er intet logisk der kan forklare en sådan vægt
Hawkins
FmFreaks' Venner
«
Svar #576:
05 Nov 2012, 21:38 »
Citat af: plutonium 05 Nov 2012, 21:36
Det er netop det med teknisk muligt jeg ikke køber
Den skal være standardiseret, og så tager den ikke højde for individuelle forskelle i muskelmasse og knoglemasse. Den vil så (med al sandsynlighed) gå ud fra din vægt og højde for at måle det i stil med BMI. Jeg tror ganske enkelt ikke på en vægt, der alene med vægtmåling kan give dig en fedtprocent. Der er intet logisk der kan forklare en sådan vægt
Jeg er ikke teknisk anlagt, men jeg vil da med glæde sige at den gættede alt for højt på min fedtprocent
. Men det skulle nu ikke undre mig om det var muligt at lave den, når jeg hører om hvad de ingeniørstuderende jeg kender render rundt og laver.
Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.
plutonium
Manager
«
Svar #577:
05 Nov 2012, 21:43 »
Jeg har lige læst op på det (google er din ven), og det sker ved at en elektrisk impuls sendes op igennem kroppen, og så måler den hvor meget strøm der vender tilbage. Fedt leder strøm dårligt, og derfor - jo større modstand jo højere fedtprocent.
Kan så samtidig berette, at er man dehydreret vil målingen give en forkert værdi, er vægten af lav kvalitet vil den give en meget skæv værdi, og selv på de dyre og meget nøjagtige vægte er der en fejlprocent på 4. Jeg ved så ikke om det er procentpoint eller 'bare' procent, men uanset hvad, så er det en høj unøjagtighed for et sådant apparat.
Så jeg tager hatten af for, at det kan lade sig gøre, problemet er bare at et apparat der ved elektriske impulser skal beregne biologisk materiale sjældent er super nøjagtige, når vi taler på så store organismer som mennesker. Enkelte celler kan man lave nøjagtige målinger på, men når vi taler flere forskellige vævstyper og tykkelser, så falder nøjagtigheden betragteligt, og derfor må det imo ikke bruges til at vurdere hvor meget et menneske skal betale for en given service.
Korzika
Gæst
«
Svar #578:
05 Nov 2012, 22:02 »
Citat af: plutonium 05 Nov 2012, 21:31
Så skal man indføre et system som det du nævner, så skal man ud i fedtprocent, og det kan ikke måles ud fra en vægt. Der skal måles forskellige dele af kroppen og udregnes en fedtprocent. Alternativt kan man bruge en tang, der måler fedtprocent. Problemet er er at det er stærkt grænseoverskridende for de fleste mennesker, at en fremmed skal stå og måle en på den måde. Kan du forestille dig at skulle stå i security'en og løfte op i blusen for at få målt fedtprocent? Hvis du var en pige? Hvis du faktisk vejede for meget, og ikke var for stolt af det? Det er jo dybt ubehageligt. Så kunne man gå bag en skærm og teste det? Ja, men det ville jo forlænge køtiden i security'en meget mere! Det er heller ikke godt. Så indtil det kan måles med laseraggregater, der tager højde for tøjets tykkelse, så kan det ikke lade sig gøre effektivt at måle fedtprocent folk så hurtigt som det er påkrævet.
Hvis man antog, at staten gjorde det lovligt for flyselskaber at bruge denne ordning, kunne man eksempelvis forestille sig, at når man betalte biletterne hos de flyselskaber, der gjorde brug for ordningen, så fik man samtidig en tid, hvor man skulle undergå en "medical" (hvor fedtprocenten blev målt) - det kunne eksempelvis foregå på en "klinik" før check-in i gaten eller hos flyselskabets kontor i lufthavnen. Og ja, det er helt sikkert grænseoverskridende, men jeg mener, at det skal være et frit valg, om man som luftfartselskab og kunde vil gøre brug af denne ordning. Nu er det meget teknisk, og det er sikkert ikke den bedste måde at gøre det på, men det viser da, at det kan lade sig gøre..
EDIT:
Du lyder til at have godt styr på det tekniske element i forhold til målingen af fedtprocenten, men spørgsmålet er, hvor store afvigelserne er?
«
Seneste Redigering: 05 Nov 2012, 22:13 af Korzika
»
plutonium
Manager
«
Svar #579:
05 Nov 2012, 22:16 »
Som jeg skriver, så er det noget jeg googlede
Der er en fejlprocent på 4. Jeg ved ikke om der er tale om procentpoint (det er RIGTIG meget, hvis det er tilfældet) eller 'bare' fire procent. Uanset hvad, så er det ikke en særlig god sikkerhed, hvis det drejer sig om folks pengepung. Derudover ved jeg ikke om man vil være nødt til at smide alt tøjet, så strømmen ikke regner tøj med også.
Men nej, jeg ved meget lidt om de her vægte. Jeg ved bare, gennem mit studie, at biologisk materiale er svært at få 100 % entydige svar på, medmindre man laver rigtig mange målinger
El Jefe
Gæst
«
Svar #580:
05 Nov 2012, 22:24 »
Citat af: Korzika 05 Nov 2012, 20:52
Nu taler jeg jo om bodyfat. Brugen af vægt var jo bare et eksempel. Hvis man har en høj bodyfat %, er man jo ikke trænet. I mange tilfælde er det jo et personligt valg om man er overvægtig. Det handler om, hvad individet propper i munden og hvor meget det motionerer.
bare
kan tabe sig.
Nej du gjorde ej. Du brugte et eksempel med 100 kinsere og 100 amerikanere med hver deres gennemsnitsvægt. Det har intet med % at gøre. Derudover er dit argument med vægten i forhold til brændstof også ubrugelig, hvis der bliver snakket %.
Men okay lad os rykke den over på body fat %, fordi den anden har jeg jo vundet.
Hvordan vil det ikke komme til at påvirke samfundet? Der bliver i forvejen snakket om, at unge piger i for stor en grad udvikler spiseforstyrrelser, fordi de prøver at være så tynde som muligt og ligne de photoshoppede skuespillere og modeller. Skal det nu til at ramme alle, fordi vi skal spare penge i forhold til overvægtige?
Ydermere kan andre spørgsmål rejses; hvor mange penge vil det ikke koste at skulle veje folk hele tiden? Hvor tit skal det gøres? Hvem skal gøre det?
For mig at se, vil der ikke være nogen positiv effekt whatsoever ved at indføre sådan et system. Det vil koste staten millioner af kroner, sætte yderligere pres på vores velfærdssystem med et unødvendigt tiltag og det vil skubbe en udsat gruppe længere ud af samfundet.
Ja, overvægtige er en udsat gruppe.
Btw beklager jeg, hvis jeg har skrevet det samme som pluto. Jeg gad ikke læse hans indlæg, fordi jeg har en idé om, at vi er enige og det han fik skrevet så meget teknisk ud og langt ud.
Notorious B.IV
Gæst
«
Svar #581:
05 Nov 2012, 22:26 »
Citat af: Korzika 05 Nov 2012, 22:02
Hvis man antog, at staten gjorde det lovligt for flyselskaber at bruge denne ordning, kunne man eksempelvis forestille sig, at når man betalte biletterne hos de flyselskaber, der gjorde brug for ordningen, så fik man samtidig en tid, hvor man skulle undergå en "medical" (hvor fedtprocenten blev målt) -
det kunne eksempelvis foregå på en "klinik" før check-in i gaten eller hos flyselskabets kontor i lufthavnen. Og ja, det er helt sikkert grænseoverskridende, men jeg mener, at det skal være et frit valg, om man som luftfartselskab og kunde vil gøre brug af denne ordning.
Nu er det meget teknisk, og det er sikkert ikke den bedste måde at gøre det på, men det viser da, at det kan lade sig gøre..
EDIT:
Du lyder til at have godt styr på det tekniske element i forhold til målingen af fedtprocenten, men spørgsmålet er, hvor store afvigelserne er?
Hvor længe har du lige tænkt dig vi skal være i lufthavnen før vi egentlig skal afsted? Er der ikke nok forhindringer som det er?
plutonium
Manager
«
Svar #582:
05 Nov 2012, 22:26 »
Vi kender sgu hinanden for godt, Andy
Ja, vi to er helt igennem enige, jeg bruger bare 10 gange flere ord på det
Kunne ikke være mere enig i dit indlæg.
Korzika
Gæst
«
Svar #583:
05 Nov 2012, 22:45 »
Citat af: plutonium 05 Nov 2012, 22:16
Som jeg skriver, så er det noget jeg googlede
Der er en fejlprocent på 4. Jeg ved ikke om der er tale om procentpoint (det er RIGTIG meget, hvis det er tilfældet) eller 'bare' fire procent. Uanset hvad, så er det ikke en særlig god sikkerhed, hvis det drejer sig om folks pengepung. Derudover ved jeg ikke om man vil være nødt til at smide alt tøjet, så strømmen ikke regner tøj med også.
Men nej, jeg ved meget lidt om de her vægte. Jeg ved bare, gennem mit studie, at biologisk materiale er svært at få 100 % entydige svar på, medmindre man laver rigtig mange målinger
Er det med vægt eller fedttang?
Fx kunne denne måske bruges: Så kunne man inddele i kategorier.. Og hvis er bange for en afvigelse, så kunne man jo vælge et andet flyselskab. Det er jo ikke meningen, at ordningen skal være obligatorisk, men blot mulig at tage i brug
http://en.wikipedia.org/wiki/Body_fat_percentage#Typical_body_fat_amounts
Citat af: El Jefe 05 Nov 2012, 22:24
Nej du gjorde ej. Du brugte et eksempel med 100 kinsere og 100 amerikanere med hver deres gennemsnitsvægt. Det har intet med % at gøre. Derudover er dit argument med vægten i forhold til brændstof også ubrugelig, hvis der bliver snakket %.
Men okay lad os rykke den over på body fat %, fordi den anden har jeg jo vundet.
Hvordan vil det ikke komme til at påvirke samfundet? Der bliver i forvejen snakket om, at unge piger i for stor en grad udvikler spiseforstyrrelser, fordi de prøver at være så tynde som muligt og ligne de photoshoppede skuespillere og modeller. Skal det nu til at ramme alle, fordi vi skal spare penge i forhold til overvægtige?
Ydermere kan andre spørgsmål rejses; hvor mange penge vil det ikke koste at skulle veje folk hele tiden? Hvor tit skal det gøres? Hvem skal gøre det?
For mig at se, vil der ikke være nogen positiv effekt whatsoever ved at indføre sådan et system. Det vil koste staten millioner af kroner, sætte yderligere pres på vores velfærdssystem med et unødvendigt tiltag og det vil skubbe en udsat gruppe længere ud af samfundet.
Ja, overvægtige er en udsat gruppe.
Btw beklager jeg, hvis jeg har skrevet det samme som pluto. Jeg gad ikke læse hans indlæg, fordi jeg har en idé om, at vi er enige og det han fik skrevet så meget teknisk ud og langt ud.
Nationalitet skulle jeg ikke have inkluderet, da det er irrelevant. Derudover vil jeg gerne fastslå, at forslaget ikke skal være automatisk gældende for alle flyselskaber, men kun for de flyselskaber, der vælger at bruge det. Har svaret lidt på det i mit indlæg 22:02.
Og nej, vil ikke sige, at mit argument i forhold til bodyfat % er ubrugeligt, da mængden af folk på 90+ kilo som er mega ripped er lav i forhold til folk på 90+ kilo, der er overvægtige. Og som det ser ud nu vil den tendens fortsætte.. I USA er det jo snart de tynde, der bliver marginaliserede.. Hvorfor skal de straffes for andres dovenskab?
Citat af: Notorious B.IV 05 Nov 2012, 22:26
Hvor længe har du lige tænkt dig vi skal være i lufthavnen før vi egentlig skal afsted? Er der ikke nok forhindringer som det er?
Folk kan jo bare vælge et andet flyselskab så..
«
Seneste Redigering: 05 Nov 2012, 22:46 af Korzika
»
El Jefe
Gæst
«
Svar #584:
06 Nov 2012, 00:44 »
Det er for besværligt at citere.
Det første omkring check in:
Jamen hvis flyselskaber må, så må alle andre transportmidler vel også. Derfor skal vi måles og vejes hele tiden. Det bliver noget rod.
Hvis det skal gøres i lufthaven før check in, hvornår skal man så betale/modtage de ekstra penge? Igen er det besværligt og rod. Skader mere end det gavner.
"Og nej, vil ikke sige, at mit argument i forhold til bodyfat % er ubrugeligt, da mængden af folk på 90+ kilo som er mega ripped er lav i forhold til folk på 90+ kilo, der er overvægtige."
Yeah, jo det er, fordi det er procentmæssigt. Så ryger hele pointen med systemet jo. Hovedargumentet var, at tykke mennesker koster mere i brændstof. Det blev så bare til, at det procentmæssigt skulle koste flere penge. En lav tyk mand på 80 kg vejer har en højere fedtprocent end en veltrænet mand, der også vejer 80 kg. De koster det samme i brændstof, men den lave tykke skal betale mere. Kan du se, hvad jeg mener?
"I USA er det jo snart de tynde, der bliver marginaliserede.. Hvorfor skal de straffes for andres dovenskab?"
Det du vil have indført gør det jo dyrere at være overvægtig. Findes der nogen lov, der gør det dyrere ikke at være det? Jeg kan ikke se, hvordan folk bliver straffet af andres overvægt. Slet ikke USA da. I Danmark kan du argumentere for, at det koster samfundet penge i sygedage, hospitalsudgifter etc, men i USA? Aaaaaarg.
Sider:
1
...
37
38
[
39
]
40
41
...
58
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »