Titel: Digitale selvbetjeningstjenester Oprettet af: Balkanos 19 Nov 2012, 20:50 God aften alle sammen :)
Jeg er i gang med at lave en opgave om "Digitale selvbetjeningstjenester hos kommunerne." Det kunne være rart hvis i gad og komme med jers bud om hvad i synes om dette spørgsmål... Fordele og ulemper ved det osv osv. Titel: Sv: Digitale selvbetjeningstjenester Oprettet af: Crillae 19 Nov 2012, 20:59 Tænker du på eksempelvis ulemper såsom at man SKAL bruge NemID? :) For så skal jeg nok komme med en række fordele og ulemper.
Titel: Sv: Digitale selvbetjeningstjenester Oprettet af: Balkanos 19 Nov 2012, 21:06 Citat af: Crillae 19 Nov 2012, 20:59 Tænker du på eksempelvis ulemper såsom at man SKAL bruge NemID? :) For så skal jeg nok komme med en række fordele og ulemper. ja klart det har jeg tænkt på og det høre med under dette spørgsmål, men ja kom du bare med fordele og ulemper :) Titel: Sv: Digitale selvbetjeningstjenester Oprettet af: Crillae 19 Nov 2012, 21:28 Okay :)
Ulemper: - Man SKAL bruge nemID til ALT - der er intet at gøre uden. - Ikke alle ting er lige overskuelige, og lette at finde ud af. - Det er langt fra alle ældre der har mulighed for at benytte sig af de digitale medier til brug af de kommunale ting / skat Fordele: - Det kan også være en fordel at man kan finde stort set alle ting under én side. - Man kan gøre de fleste af tingene hjemmefra nu, i stedet for at skulle op på kommunen. Umiddelbart var det lige hvad jeg kunne finde efter en kort gennemgang :) Håber du kan bruge det! Titel: Sv: Digitale selvbetjeningstjenester Oprettet af: Balkanos 19 Nov 2012, 21:39 Jammen mange tak for det alt kan bruges :)
Titel: Sv: Digitale selvbetjeningstjenester Oprettet af: Crillae 19 Nov 2012, 21:39 Selv tak mester - held og lykke med opgaven! :)
Titel: Sv: Digitale selvbetjeningstjenester Oprettet af: SkovGaards 19 Nov 2012, 22:08 Læste idag at 90% af det man gjorde på kommunen for et par år siden, skal være selvbetjent hjemmefra i 2014. Og det er da en fin ide. Men ærlig talt synes jeg sgu det er lidt grotesk at vi tvinger den ældre generation online. Det er måske ikke lige det 80-årige pensionister vil bruge deres sidste år på at lære. For ikke at tale om at de jo ikke rigtig "stoler" på internettet. Derfor er der også nogle ulemper ved at man tvinger folk online. Om ikke andet giver det måske mening at tvinge nye borgere online - hvilket jo er en retning danske bank går i. Fx ved jeg at de i Irland(Danske Bank har en Irsk afdeling) ikke har - så vidt jeg husker - nogle fysiske butikker, eller også er de ved at udfase alle. Dette er godt nok banksektoren, men må vel kunne drages over på fx borgerservice. Dog synes jeg ganske enkelt at en offentlig myndighed som kommunen skal være offentlig tilgængelig, og det er den ikke nødvendigvis hvis alt foregår online. En af de ting der blandt andet sker i 2014 er et stop i at sende breve ud til folk. Fx årsopgørelse? Og det er sgu nok ikke alle der ved hvordan man fifler den fra internettet og ned på sin egen maskine, og ud af en printer.
Derfor.. Det er fremtiden, men man skal give plads til fortiden(de ældre) :) Held og lykke, håber det kan bruges. Titel: Sv: Digitale selvbetjeningstjenester Oprettet af: Balkanos 20 Nov 2012, 15:39 Tak for det alt kan bruges :)
|