FmFreaks

Andre Managerspil => Nostalgi => Emne startet af: MattiMøller 10 Jan 2012, 16:30



Titel: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: MattiMøller 10 Jan 2012, 16:30
Til at starte med vil jeg lige fortælle lidt om mig selv (i FM sammenhæng). Jeg er og har altid været kæmpe FM fan, og har været med på vognen siden de glade CM tider. Faktisk har jeg aldrig misset en udgave. Indtil denne gang... foreløbig. Jeg er nemlig pt "hjemløs" og i den forbindelse er min computer pakket ned og ligger bare og venter på at blive brugt igen. Derfor har jeg kun prøvet FM 12 meget overfladisk og har ikke haft mulighed for at komme rigtig i dybden med det. Jeg har til gengæld kunne bruge en masse tid på at tænke over hvad jeg ville gøre hvis jeg var ide udvikler hos SI Games.
Der har alle dage været stor tradition for at komme med sine ideer til koncepter i spillet, men jeg har alligevel besluttet at forsøge at fremlægge mine ideer. Du må meget gerne kommentere på dem og give dit besyv med til om du synes det er gode ideer eller lort... Helst det første selvfølgelig.
Jeg vil dog først lige nævne at der er nogle ting jeg trods alt har prøvet i det nye som jeg er meget begejstret for.
Det nye kontrakt forhandlingssystem er genialt og jeg synes det er blevet 140 gange sjovere at sidde i forhandlinger med en spiller.
Det nye teamtalk koncept er også helt perfekt og giver en mulighed for at forme dig som manager og gøre det mere personligt. Det er en feature som jeg har savnet, og som jeg mener kan blive bedre endnu, hvilket jeg kommer tilbage til.
De nemmere oversigter på skærmen er også rigtig fedt og giver et kanon overblik.

I det næste vil jeg fremlægge mine ideer. Det skal som sagt nævnes at jeg ikke har vanvittigt meget erfaring med det nye manager, så muligvis vil der være nogle ting som næsten er implementeret i spillet allerede, men det må i lige bære over med.

Træner licens:
Jeg er en af dem som elsker at starte et spil uden klub og så se hvor langt man kan komme. I den forbindelse er der inden spillet mulighed for at vælge hvad din fodboldmæssige baggrund er, hvilket jeg bifalder. Jeg mener dog at man kan nuancere det yderligere ved at lave træner licenser. Man kunne f.eks. starte som træner med F-licens hvilket er den laveste i dette eksempel. Det ville kun være de lavest rangerende klubber med et lavt budget som søger en manager med denne licens. Det skulle så være muligt at købe et trænerkursus så man kunne stige i graderne. Der skulle selvfølgelig være en eksamen til hver licens tagning, men hvordan dette kunne foregå har jeg ikke helt tænkt til ende..  Der skulle så være mulighed for at komme helt op og blive A+++ manager som er den type manager klubber som Real, Barca, United osv søger når de er managerløse. Licens kurserne bliver selvfølgelig også dyrere og dyrere i takt med den stigende grad.
Man kunne så gøre det sådan at jo bedre licens man har, jo flere taktiske muligheder har man så der er et inciticament for at få taget en licens.
Denne licens skulle selvfølgelig også øge din stats som træner i et eller andet omfang.

Brug af optjente penge:
Der har alle tider været ideer til at forbruge de optjente penge i spillet som lige nu egentlig bare kan bruges til at komme på en ligegyldig Hall of Fame liste.
Der har været ideer om at bruge dem på virtuelle huse, biler, hunde , ludere eller lignende. Også at oddse dem væk bliver ofte nævnt.
Jeg mener dog at man kan bruge pengene til at gøre din manager profil mere personlig.
Man kunne f.eks. bruge dem på sprogkurser som kunne gøre at man lærte det russiske sprog hurtigere og derigennem fik et bedre samarbejde spillertruppen og staben.
De kunne også bruges på de tidligere omtalte licens kurser.
Man kunne også bruge dem til at øge enkelte stats som f.eks konflikthåndtering, arbejdet med unge eller andet. Det er selvfølgelig vigtigt at mængden af muligheder skulle stige i takt med de forhøjede stats da der ellers ikke ville være nogen grund til at bruge penge på dem.

Pressen:
Der er igennem tiderne blevet øget opmærksomhed på pressen i FM spillende. Jeg synes dog ikke der er så store nuancer i hvad man som manager bliver udsat for her. Jeg synes det kunne være fedt hvis man kunne få allierede indenfor pressen som skrev positive historier om dig.
Jeg synes også det kkunne være sjovt hvis der blev lavet en virtuel avis med de seneste rygtere eller historier om klubber, managere eller spillere. Man skulle selvfølgelig kunne lade være med at læse avisen hvis dette bliver for tidskrævende, men jeg synes ideen kunne være sjov. Det skulle så være muligt at kommentere på historier som er mere eller mindre sande.

Fodboldskoler:
Hvem har ikke altid drømt om at have en fodboldskole i Nigeria hvor der blev produceret kvalitetsspillere?? Jeg synes det kunne være rigtig interessant hvis man kunne oprette en sådan skole, hvor man som klub har førsteret på spillere og hvor man kan uddanne dem i en særlig spillestil. Der skulle så være mulighed for at se dem an i venskabskampe osv.

Det var nogle af de tanker jeg har gået med og jeg vil meget gerne høre fra dig om dine ideer eller dit synspunkt til mine ideer.
Dette er i øvrigt min første skrivelse her på sitet, så også gerne kommentare på om det er forståeligt det jeg skriver... ellers forklare jeg gerne.
Rigtg god FM fornøjelse derude... JEg er slet ikke misundelig ;)


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: Saviola 10 Jan 2012, 17:13
Lyder som om at du skulle afprøve FIFA Manager hvor du ikke kun er en manager med fokus på fodbold men hvor man egentligt styrer alt i klubben og der er også ting med som intet har med fodbold at gøre.

Jeg synes personligt at FM skal fortsætte med kun at have forkus på fodbold og manager-delen, da jeg betragter alt andet som værende useriøst og derfor intet har med FM at gøre.

Det du skriver om pressen kan selvfølgelig stadigvæk være relevant til FM.


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: DonMambo 10 Jan 2012, 17:19
økonomi-delen tyder på at du allerede har kigget nærmere på Fifa manager hvor man kan købe selve klubber, spillere osv for sine personlige moneter.

Jeg synes iøvrigt ofte at forhandlingsdelen af FM er spild af tid. Et af de små men egentlig ligegyldige gimmicks


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: ronnie_1989 10 Jan 2012, 17:25
Det er nogle ganske udemærket forslag du kommer med.. :)

Hvis jeg ligger ud med din idé om træner licens så kunne jeg godt se det som en mulighed til at løfte spillet idet at man ikke bare efter et pr. gode sæsoner med Brøndby bliver tilbud et godt betalt job i Roma.. Jeg hopper lige ned til Brug af optjente penge da jeg ser dette som en oplagt mulighed til at løfte træner licensen her skulle vi jo så have stats som alle andre trænere i spillet så ved at ta' de forskellige licenser skulle man kunne stige i stats som offensiv, defensiv, teknik, osv. men dog ikke mere end erfaring og gode præstationer også ville kunne gører en forskel.. Også til det med at man skulle kunne bruge sine optjente penge på andet end sine licenser skulle man øge sine stats i ungdoms arbejde og konflikt håndtering som du selv nævner.. Foldboldskoler lyder i mine ører også rigtig fedt så ikke mere snak om dette..

Pressen: Der er vi så henne i den del af spillet jeg synes er virkerlig kedelig der man kører i stort set de samme spørgsmål igen og igen og det har vi gjord i nogle år efterhånden..

Men det jeg ville sætte størst pris på var at hvis computeren blev bedre til spiller indkøb, og det taktiske.. Det bliver lidt kedeligt at spille med f.eks Liverpool og spille første sæson hvor det er okay svært at følge med de andre men så efter et pr. sæsoner river dem over.. Måske have mulighed for at vælge sværhedsgrad.. ?


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: DonMambo 10 Jan 2012, 17:42
Citat af: ronnie_1989 10 Jan 2012, 17:25
Det er nogle ganske udemærket forslag du kommer med.. :)

Hvis jeg ligger ud med din idé om træner licens så kunne jeg godt se det som en mulighed til at løfte spillet idet at man ikke bare efter et pr. gode sæsoner med Brøndby bliver tilbud et godt betalt job i Roma.. Jeg hopper lige ned til Brug af optjente penge da jeg ser dette som en oplagt mulighed til at løfte træner licensen her skulle vi jo så have stats som alle andre trænere i spillet så ved at ta' de forskellige licenser skulle man kunne stige i stats som offensiv, defensiv, teknik, osv. men dog ikke mere end erfaring og gode præstationer også ville kunne gører en forskel.. Også til det med at man skulle kunne bruge sine optjente penge på andet end sine licenser skulle man øge sine stats i ungdoms arbejde og konflikt håndtering som du selv nævner.. Foldboldskoler lyder i mine ører også rigtig fedt så ikke mere snak om dette..

Pressen: Der er vi så henne i den del af spillet jeg synes er virkerlig kedelig der man kører i stort set de samme spørgsmål igen og igen og det har vi gjord i nogle år efterhånden..

Men det jeg ville sætte størst pris på var at hvis computeren blev bedre til spiller indkøb, og det taktiske.. Det bliver lidt kedeligt at spille med f.eks Liverpool og spille første sæson hvor det er okay svært at følge med de andre men så efter et pr. sæsoner river dem over.. Måske have mulighed for at vælge sværhedsgrad.. ?


Nu behøver man jo ikke starte i liverpool med stjernespiller baggrund. Kig du forbi Lutz Pf. Chal i Lower League Man. kategorien. Det er en fin udfordring :)

http://fmfreaks.dk/index.php?topic=32114.0


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: ronnie_1989 10 Jan 2012, 18:05
Citat af: DonMambo 10 Jan 2012, 17:42
Nu behøver man jo ikke starte i liverpool med stjernespiller baggrund. Kig du forbi Lutz Pf. Chal i Lower League Man. kategorien. Det er en fin udfordring :)

http://fmfreaks.dk/index.php?topic=32114.0


Nu var det kun et eks. :)

Men forstå mig ret: Det er lidt for nemt at spille med de store hold over et pr. sæsoner..

Det med træner licensen er måske også mest henvendt mod folk der spiller LLM..

Vil dog også gerne lige nævne at man måske skal passe på med disse ændringer da det måske ikke vil tiltrække nye spillere til FM..


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: Saviola 10 Jan 2012, 18:07
Citat af: DonMambo 10 Jan 2012, 17:42
Nu behøver man jo ikke starte i liverpool med stjernespiller baggrund. Kig du forbi Lutz Pf. Chal i Lower League Man. kategorien. Det er en fin udfordring :)

http://fmfreaks.dk/index.php?topic=32114.0

Godt arbejde, DonMambo! Super med lidt reklame. :) Men er dog enig i at vi ikke behøver sværhedsgrader i FM - der er masser af udfordring i spillet!


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: Swizz CataR 10 Jan 2012, 18:09
Citat af: ronnie_1989 10 Jan 2012, 18:05
Nu var det kun et eks. :)

Men forstå mig ret: Det er lidt for nemt at spille med de store hold over et pr. sæsoner..

Det med træner licensen er måske også mest henvendt mod folk der spiller LLM..

Vil dog også gerne lige nævne at man måske skal passe på med disse ændringer da det måske ikke vil tiltrække nye spillere til FM..


Med trænerlicens kunne man jo bare gøre som nu, hvor man fra start kan vælge hvilken baggrund man har. Man kan så bare her vælge A+++ hvis det er det man ønsker :)


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: DonMambo 10 Jan 2012, 18:20
Citat af: Saviola 10 Jan 2012, 18:07
Godt arbejde, DonMambo! Super med lidt reklame. :) Men er dog enig i at vi ikke behøver sværhedsgrader i FM - der er masser af udfordring i spillet!


Så lidt. Den challenge er en stor faktor i forhold til mit engagement i diverse tråde på FM-Freaks.

(Og nu bider jeg dig jo også så småt i haserne på Hall of Fame)..  ;D


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: ronnie_1989 10 Jan 2012, 18:27
Citat af: Saviola 10 Jan 2012, 18:07
Godt arbejde, DonMambo! Super med lidt reklame. :) Men er dog enig i at vi ikke behøver sværhedsgrader i FM - der er masser af udfordring i spillet!


Hehe.. :) Kan godt se at jeg måske ikke får den store opbakning..

Men jeg vil dog gerne prøve at uddybe min tanke lidt..

Der er ikke nogen af os der kan bestemme hvilket hold vi skal vælge så hvis jeg nu gerne vil spille med Liverpool så går det hurtigt hen og bliver for let at spille med dem.. Så tanken her var jo så at man kunne indsætte en form for sværhedsgrad i spillet så dem som kun har spillet FM i et pr. eller først er kommet til nu også kan være med så de synes det er sjovt.. I har dog ret i at man kan begynde at spille LLM men hvis man nu vil spille med Liverpool hvor det hele ikke bare er så nemt efter et pr. sæsoner..


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: ronnie_1989 10 Jan 2012, 18:29
Citat af: Swizz CataR 10 Jan 2012, 18:09
Med trænerlicens kunne man jo bare gøre som nu, hvor man fra start kan vælge hvilken baggrund man har. Man kan så bare her vælge A+++ hvis det er det man ønsker :)


Det har du ganske ret i.. Men så jeg skrev tidligere så jeg gerne det hele i en stor sammenhæng og hvordan man skulle løse dette så det bliver optimalt ved jeg ikke jeg synes bare det var en god tanke.. :)


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: MattiMøller 10 Jan 2012, 19:03
Det er fedt at se at indlægget giver lidt debat.
Jeg har faktisk ikke erfaringer med FIFA manager da jeg altid har sværget til FM... Hvilket jeg nok altid vil gøre...
Men det er helt rigtigt at tanken med licenderne var at man skulle kunne vælge dem fra starten. Det som vi idag kender som fodboldbaggrunden.
Jeg er også enig i at det helt primære fokus i FM skal være fodbolden, og det skal ikke gå hen og blive sådan et arcade spil hvor alt muligtg andet fylder for meget. Men jeg mener at det ville give en grund til at gå ind i forhandlingerne om din egen kontrakt og kræve flere penge. Idag har man jo næsten lyst til at give sig selv 0 kr i løn for at spare penge i klubbudgettet, hvilket jeg synes er ærgeligt. Tror det kunne give en anden dynamik i spillet...


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: DonMambo 10 Jan 2012, 19:22
Citat af: ronnie_1989 10 Jan 2012, 18:27
Hehe.. :) Kan godt se at jeg måske ikke får den store opbakning..

Men jeg vil dog gerne prøve at uddybe min tanke lidt..

Der er ikke nogen af os der kan bestemme hvilket hold vi skal vælge så hvis jeg nu gerne vil spille med Liverpool så går det hurtigt hen og bliver for let at spille med dem.. Så tanken her var jo så at man kunne indsætte en form for sværhedsgrad i spillet så dem som kun har spillet FM i et pr. eller først er kommet til nu også kan være med så de synes det er sjovt.. I har dog ret i at man kan begynde at spille LLM men hvis man nu vil spille med Liverpool hvor det hele ikke bare er så nemt efter et pr. sæsoner..


Jeg kan ikke se at det skulle give spillet mere dybde. Tværtimod vil det tippe nedad på realisme-balancen. Alternativt kan du jo opsætte regler som mange andre gør det. Eks: Udelukkende egen avl, udelukkende spillere fra England etc. Det gør bestemt dine vilkår sværere.


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: Præsidenten 10 Jan 2012, 19:32
Synes faktisk at det er en interessant tanke omkring sværhedsgrad i spillet. Hvis man ønsker spillet så realistisk som muligt, men samtidig også svært, så dur det jo ikke at opsætte de regler som DonMambo foreslår. Simpelthen for de det vil man jo heller ikke nødvendigvis gøre i virkeligheden?
Og hvis jeg skal se tilbage på min "fm karriere" så synes jeg faktisk den har været præget af at jeg i starten fandt det for svært og nu for let.
Men jeg tror det ville være en svær ting at implementere samtidig med at jeg faktisk personligt alligevel ikke er sikker på om det ville være smart. Men ideen synes jeg bestemt er interessant! :)


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: Njaourinho 10 Jan 2012, 20:10
Synes egentligt 'licens-ideen' er en udmærket ide. Kunne jo eventuelt være oplagt at bruge i en sammenhæng med deres begynderguide, hvor man instrueres i de råd, som man ofte ser i forbindelse med simulation af kampe. Så er man da i hvert fald sikker på at blive en haj til spillet.


Derudover kan der vist ikke gå længe før vi se små klip/animationer af diverse situationer. Spillerpræsentationer, holdpræsentationer, pressemøder, jubelscener efter liga/cupsejre m.m. Et klip af en spillerpræsentation behøver jo ikke vise det nøjagtige ansigt af spilleren. Et 'regen-ansigt' på spilleren ville stadig have sin effekt. Det ville jeg syntes var interessant.


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: DonMambo 10 Jan 2012, 20:43
Citat af: Rafinha 10 Jan 2012, 19:32
Synes faktisk at det er en interessant tanke omkring sværhedsgrad i spillet. Hvis man ønsker spillet så realistisk som muligt, men samtidig også svært, så dur det jo ikke at opsætte de regler som DonMambo foreslår. Simpelthen for de det vil man jo heller ikke nødvendigvis gøre i virkeligheden?
Og hvis jeg skal se tilbage på min "fm karriere" så synes jeg faktisk den har været præget af at jeg i starten fandt det for svært og nu for let.
Men jeg tror det ville være en svær ting at implementere samtidig med at jeg faktisk personligt alligevel ikke er sikker på om det ville være smart. Men ideen synes jeg bestemt er interessant! :)


Rafinha: Du har ret - men det gør en "presat - Sværhedsgrad" heller ikke - og så længe det ikke er en løsning er der ingen grund og implementere det i spillet. Mine forslag er i øvrigt blot som sup. til det aktuelle.

Edit: Hvilket tråden i betragtning - selvf. burde undlades. Jeg mener dog stadig ikke at Easy,Medium,Hard er vejen frem eller i CM/FM's ånd.


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: blomvikings 10 Jan 2012, 21:34
Citat af: DonMambo 10 Jan 2012, 17:42
Nu behøver man jo ikke starte i liverpool med stjernespiller baggrund. Kig du forbi Lutz Pf. Chal i Lower League Man. kategorien. Det er en fin udfordring :)

http://fmfreaks.dk/index.php?topic=32114.0


Nærmest plat skrevet.....
Liverpool knuser jo ikke modstanderne indenfor de næste 2 år. Det er simpelthen umuligt. Og derfor kan jeg sagtens følge ronnie


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: DonMambo 10 Jan 2012, 21:37
Citat af: blomvikings 10 Jan 2012, 21:34
Nærmest plat skrevet.....
Liverpool knuser jo ikke modstanderne indenfor de næste 2 år. Det er simpelthen umuligt. Og derfor kan jeg sagtens følge ronnie


Ok ? - Spændende kommentar - der virkelig fremstår som et stort indspark til debatten.

I øvrigt burde det være muligt og læse i en mere generel kontekst.. Hvis man da kan tænke så langt.


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: blomvikings 10 Jan 2012, 21:42
Citat af: DonMambo 10 Jan 2012, 21:37
Ok ? - Spændende kommentar - der virkelig fremstår som et stort indspark til debatten.


Læste bare tråden igennem, og der var det første der fangede mig din fuldstændige manglende forståelse for hvad det er manden skriver. For der kunne da sagtens gøres noget ved sværhedsgraden ! UDEN at man nødvendigvis skal opstille 30 regler for sig selv.. Jeg tvivler på at Dalglish gør det.


Mht. trådens første indlæg:
Alt det omkring ageren uden for banen i form af evt. optjente penge osv. siger mig ikke det store.
Derudover er jeg stor tilhænger af ideen om akademier rundt omkring i verden.

Og ja... Pressedelen er der ikke ændret meget i, i de sidste par udgaver...


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: blomvikings 10 Jan 2012, 21:43
Citat af: DonMambo 10 Jan 2012, 21:37
I øvrigt burde det være muligt og læse i en mere generel kontekst.. Hvis man da kan tænke så langt.


Lige præcis! Og det er i høj grad det der er sket her.


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: Saviola 10 Jan 2012, 21:47
Men hvor ville det spændende være i spillet, hvis det var indbygget således at man ikke kan opnå noget som intet forventer? Man ser også store overraskelser i virkeligheden - Herfølge vandt DM for år tilbage, Stoke formåede at blive oppe i PL i 1. sæson.
Selvfølgelig skal det være muligt for én at få Liverpool op i toppen af europæisk fodbold indenfor få år - jeg ser det værende som direkte urealistisk, men en usædvanlig god periode er selvfølgelig påkrævet.

Derudover mener DonMambo nok ikke at det er nødvendigvis reglerne i TLPC der gør det til en udfordring - jeg vil vove og påstå at det er en udfordring at komme fra bunden af den laveste division til toppen af verdenen, selv uden restriktioner. Han mener blot at hvis man vil have en større udfordring en dén de store klubber byder én, så vælger man blot et mindre hold.


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: blomvikings 10 Jan 2012, 21:52
Citat af: Saviola 10 Jan 2012, 21:47
Derudover mener DonMambo nok ikke at det er nødvendigvis reglerne i TLPC der gør det til en udfordring - jeg vil vove og påstå at det er en udfordring at komme fra bunden af den laveste division til toppen af verdenen, selv uden restriktioner. Han mener blot at hvis man vil have en større udfordring en dén de store klubber byder én, så vælger man blot et mindre hold.


Ja det ved jeg godt. Der er mange facetter af spillet hvor udfordringen er helt fin.

Men jeg mener, som ronnie også sagde, at fx Liverpool er for lette at være. Og dette er tilfældet med flere af sub-topholdene, man kan gøre dem til tophold alt for let.


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: DonMambo 10 Jan 2012, 22:08
Citat af: blomvikings 10 Jan 2012, 21:52
Ja det ved jeg godt. Der er mange facetter af spillet hvor udfordringen er helt fin.

Men jeg mener, som ronnie også sagde, at fx Liverpool er for lette at være. Og dette er tilfældet med flere af sub-topholdene, man kan gøre dem til tophold alt for let.


Du skal lade være med at tage dig selv såvel som samtlige svar så seriøst. Det klæder dig ikke - slet ikke med tanke på at du intet byder på - udover invitation til tåbeligt mundhuggeri.

Tak til Saviola for at tænke videre i kontekst.



Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: blomvikings 10 Jan 2012, 22:19
Citat af: DonMambo 10 Jan 2012, 22:08
Du skal lade være med at tage dig selv såvel som samtlige svar så seriøst. Det klæder dig ikke - slet ikke med tanke på at du intet byder på - udover invitation til tåbeligt mundhuggeri.

Tak til Saviola for at tænke videre i kontekst.




Fair nok, jeg dropper det med at tage dine indlæg seriøst :)

Sødt.


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: DonMambo 10 Jan 2012, 22:22
Citat af: blomvikings 10 Jan 2012, 22:19
Fair nok, jeg dropper det med at tage dine indlæg seriøst :)

Sødt.


Det overlever jeg nok.


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: 2770-Realfan 10 Jan 2012, 22:28
Citat af: DonMambo 10 Jan 2012, 22:08
Du skal lade være med at tage dig selv såvel som samtlige svar så seriøst. Det klæder dig ikke - slet ikke med tanke på at du intet byder på - udover invitation til tåbeligt mundhuggeri.

Tak til Saviola for at tænke videre i kontekst.


Har du tabt sutten mester? Hvem hulen er det som tager sig selv "seriøst" - det er da vidst nok dig. Lige før jeg sidder og gylper, over den selvfedhed du brager afsted i tråden. Dine indput byder da med så lidt som man overhoved kunne forestille sig.
Det eneste du har bidraget med, er at kritisere andres indlæg og så måske lige at reklamere lidt for Lutz-challengen. Lad vær med at tro du er et orakel. For det er du bestemt ikke.

Og i øvrigt var det dig som ville mundhugges med blomvikings, ved at synes hans indlæg var "spændende kommentar" som du kaldte det. De var mindst ligeså interessante som dine. Så lad der være plads til alle og drop dit fis.



Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: Saviola 10 Jan 2012, 22:31
Kan vi ikke lige få snakken tilbage på sporet? Hvis I vil kritisere hinanden, så er PB en ganske glimrende funktion til dette formål. :)


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: blomvikings 10 Jan 2012, 22:34
Citat af: Saviola 10 Jan 2012, 22:31
Kan vi ikke lige få snakken tilbage på sporet? Hvis I vil kritisere hinanden, så er PB en ganske glimrende funktion til dette formål. :)


Jeg skal prøve igen :) Og denne gang vil jeg ikke lade mig rive med af ubegavede indlæg :)

Der hvor jeg mener at FM halter, måske allermest, er i "netspils" delen. Jeg synes virkelig FM er gammeldags på det punkt !
En mulighed kunne være at SI selv havde servere hvorpå netspil kunne foregå, da jeg ofte synes at hastigheden for alle andre i gamet, udover ham der er server selvfølgelig, er utrolig skidt.


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: Saviola 10 Jan 2012, 22:42
Der er jeg dælme enig. Netspilsdelen har været notorisk dårlig i mange versioner efterhånden og der er meget lille udvikling på området og det er meget ærgelig for hvor fedt kunne det ikke være hvis en hel liga var fyldt med ens kammerater.
Jeg har gang i et netspil i øjeblikket og det er da ikke for hastighedens skyld at jeg begiver med ud på sådan en udfordring som det er at være med i et netspil. :)


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: DonMambo 10 Jan 2012, 22:43
Dedicated servers - ville helt sikkert være en fornuftig løsning på det langsomme netspil - Det ville også give mulighed for et helt andet forhold til community, FM-freaks mm.

Der kunne man også sagtens lave en bedre platform for samspil så de forskellige medspillere/brugere i højere grad kunne følge med i forløbet.


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: blomvikings 10 Jan 2012, 22:48
Enig.

Der er så mange muligheder på netop det punkt. FM er et singleplayer spil, pretty much, qua hastigheden i netspil. Jeg ville aldrig spillet et netspil med mere end 2 spillere i alt.

Hvorimod en eksterne server, der kun havde dette til formål, ville skabe langt større hastighed i spillet, og dermed mulighed for at spille langt flere spillere sammen.

Når man så kommer så langt og får det på benene, kunne man så diskutere regler for hvor mange af spillerne der skulle være online for at spillet kunne køre. Også dette kunne man regulere.


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: DonMambo 10 Jan 2012, 23:02
Det kunne netop også være svaret på hele diskussionen om sværhedsgrad.


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: Saviola 10 Jan 2012, 23:05
At man forbedrer netværksdelen eller hvad mener du? I så fald, så afhænger det da yderst meget af hvem man spiller sammen med. :)


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: DonMambo 10 Jan 2012, 23:10
Det er sandt. Man kunne måske forestille sig at skæve til andre onlinespil - og have en grundprofil såvel som et rank-system hvor alle FM-spil talte med. Dermed give mulighed for at managers på forskellige niveauer kan finde hinanden. 

(Spillet vil jo stadig have sin singleplayer del - men samtidig give muligheder til dem der ønsker lidt mere).


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: ronnie_1989 10 Jan 2012, 23:32
Citat af: DonMambo 10 Jan 2012, 23:10
Det er sandt. Man kunne måske forestille sig at skæve til andre onlinespil - og have en grundprofil såvel som et rank-system hvor alle FM-spil talte med. Dermed give mulighed for at managers på forskellige niveauer kan finde hinanden. 

(Spillet vil jo stadig have sin singleplayer del - men samtidig give muligheder til dem der ønsker lidt mere).


Har ikke forstand på alt det der med servere og sådan noget..

Men kunne dette gøres så man kunne sætte en annonce med et spil som måske ville lyde sådan 0/4 spillere sidste tilmelding D. 1.1-12 kl: 12:00 Spiltider er Mandag og Torsdag fra 19-22 og dem der så er tilmeldt spillet til tiden ville kunne spille hvor serveren er åben ?


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: DonMambo 11 Jan 2012, 00:10
Citat af: ronnie_1989 10 Jan 2012, 23:32
Har ikke forstand på alt det der med servere og sådan noget..

Men kunne dette gøres så man kunne sætte en annonce med et spil som måske ville lyde sådan 0/4 spillere sidste tilmelding D. 1.1-12 kl: 12:00 Spiltider er Mandag og Torsdag fra 19-22 og dem der så er tilmeldt spillet til tiden ville kunne spille hvor serveren er åben ?


Det kunne vel blive et system hvor man kan danne små grupper/rum - åbne som lukkede(kodeord). Serveren skulle gerne kunne huse en del spil/grupper - så hvordan de enkelte grupper spiller ville nok blive en intern ordning/gruppeadmin.

Men der er jo mange måder den slags kan ordnes på.


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: ronnie_1989 11 Jan 2012, 00:21
Citat af: DonMambo 11 Jan 2012, 00:10
Det kunne vel blive et system hvor man kan danne små grupper/rum - åbne som lukkede(kodeord). Serveren skulle gerne kunne huse en del spil/grupper - så hvordan de enkelte grupper spiller ville nok blive en intern ordning/gruppeadmin.

Men der er jo mange måder den slags kan ordnes på.


Cool.. Det lyder klart som noget jeg ville hoppe på hvis det en dag skulle blive en del af spillet.. :)


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: blomvikings 11 Jan 2012, 08:21
Man kunne jo bruge meget af det fra CS, i og med det allerede kører over steam.
Men der er utallige muligheder.
Kunne også godt forestille mig at de kunne se et økonomisk aspekt i det, og man måske kunne "købe"/leje en server til et netspil.
Så det fx kostede et symbolsk beløb pr måned, at have et netspil kørende.
Man må jo forvente at der kommer en vis udgift ved at oprette så mange servere.

Men nu må vi se, dog forventer jeg at der sker ændringer til FM13 !


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: Shaft 11 Jan 2012, 08:50
Jeg kan dog godt følge idéen i at lave sværhedsgrader. Så vidt jeg har forstået det, så var forslaget at personen (kan ikke huske hvem der skrev det) sagde at han på to år ville have ført Liverpool til tophold, og kunne vinde ligaen etc suverænt nemt de næste mange år. Det var i hvert fald sådan jeg forstod det.

Hvis det er sandt at folk som spiller FM meget kan dette, så burde man måske overveje at indføre nogle sværhedsgrader. Os som spiller det normalt og ikke udvikler alle hold til stjernehold på kort tid, kan spille på det niveau niveau, som må være medium. Jeg ser intet galt i at man kan vælge mellem flere forskellige niveauer.

Angående fodboldskolerne så er jeg overbevist om at det snart kommer. Ligesom der kom samarbejdsklubber etc, så tyder det også på at man indenfor et par år ville kunne åbne fodboldsskoler. Og det vil trods alt stadigvæk være realistisk nok til at være en del af FM.

Jeg har personligt ikke prøvet netværksspillet i 2-3 år. Dengang haltede det en del i forhold til andre spil. Hvis det ikke har forbedret sig synderligt så burde dét også være noget som man bør fokusere på at forberede.

Angående et indlæg om små klip når man præsentere en spiller etc, så lyder det spændende. Men jeg tror så også at man efter et par gange vil synes det er irriterende ligesom de nuværende pressemøder hvor der intet nyt er. Problemet er også at hvis man blot spiller spillet en del så er det jo umuligt hele tiden at opfinde noget nyt som pressen skal sige til en. Derfor tror jeg ikke det problem bliver løst i den nærmeste fremtid.


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: blomvikings 11 Jan 2012, 09:03
Citat af: Shaft 11 Jan 2012, 08:50
1: Hvis det er sandt at folk som spiller FM meget kan dette, så burde man måske overveje at indføre nogle sværhedsgrader. Os som spiller det normalt og ikke udvikler alle hold til stjernehold på kort tid, kan spille på det niveau niveau, som må være medium. Jeg ser intet galt i at man kan vælge mellem flere forskellige niveauer.

2: Angående fodboldskolerne så er jeg overbevist om at det snart kommer. Ligesom der kom samarbejdsklubber etc, så tyder det også på at man indenfor et par år ville kunne åbne fodboldsskoler. Og det vil trods alt stadigvæk være realistisk nok til at være en del af FM.

3: Jeg har personligt ikke prøvet netværksspillet i 2-3 år. Dengang haltede det en del i forhold til andre spil. Hvis det ikke har forbedret sig synderligt så burde dét også være noget som man bør fokusere på at forberede.

4: Angående et indlæg om små klip når man præsentere en spiller etc, så lyder det spændende. Men jeg tror så også at man efter et par gange vil synes det er irriterende ligesom de nuværende pressemøder hvor der intet nyt er. Problemet er også at hvis man blot spiller spillet en del så er det jo umuligt hele tiden at opfinde noget nyt som pressen skal sige til en. Derfor tror jeg ikke det problem bliver løst i den nærmeste fremtid.


1: Jeg synes det ville være synd, direkte at lave forskellige sværhedsgrader man kan vælge inden spillet starter. Der hvor jeg ser problemet er, som jeg også tidligere skrev, ved sub-topholdene. Det er dem der er for lette at spille med. Liverpool, Vitesse, Tottenham, Napoli, Malaga osv.
Det er alt for let at føre dem op siden af United, City, Real, Barca osv. Og endda også forbi dem, der mangler en eller anden form for udfording, hvad, ved jeg ikke.

2: Jeg synes det ville være en super god ide, dog synes jeg lige delen med samarbejdesklubber skal fungere først. Den del med at låne spillere ud til dem fungere fint, også delen hvor man er den lille klub der låner gratis af ens moderklub.
Men jeg har aldrig prøvet at få et talent fra en af mine rugekasseklubber. Aldrig! På det plan mangler der noget udvikling.

3: Om muligt er det blevet værre. Jeg synes at hastigheden var bedre før i tiden, plus at der nu også er nogle grafiske fejl hos den part der tilkobler sig spillet.

4: Enig i det første. Men jeg synes godt man kunne nuancere det lidt mere. Det er jo FULDSTÆNDIG de samme muligheder man har hver gang.


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: Shaft 11 Jan 2012, 09:17
Du har jo ret i at det er alt for nemt, men hvorfor kan løsningen ikke være at lave sværhedsgrader? Så kan man vælge svær eller hvad det nu hedder når man vil spille med et tophold?

Det kommer vel også an på hvilken klub man er, samt hvilken rugekasseklub som man har. Hvis man er Real Madrid og har en spansk 2 divisions klub finder man næppe nogen, nogensinde for at tage et eksempel.

Det lyder godt nok skidt at det er sådan. Synd for dem der spiller netværksspil.

Det er rimelig ensformig, ja. Men hvorfor skal de bruge lidt mere tid på det, når det alligevel ender med når du har haft 15-20 pressemøder mere at have det samme igen og igen, for sådan vil det føles når man har haft de samme spørgsmål og svarmuligheder et par gange..


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: Swizz CataR 11 Jan 2012, 09:27
Jeg ser ikke den foreslåede løsning på netværksdelen som noget realistisk bud på en god løsning. FM lider under, at det er et tur-baseret spil, og såfremt en enkel spiller på et givent tidspunkt ikke kan være med, så kan ingen af deltagerne spille videre. Det gider resten ikke at vente på, og såfremt man gør det muligt for resten at spille videre indtil spilleren kommer tilbage, ja så gider den sidste spiller ikke mere, da det kan have enorm betydning for sit hold og sin oplevelse af spillet.

Derudover kommer den omtalte udgift til servere. Den bliver enorm, set i forhold til at den aldrig hidtil har været tiltænkt som en del af deres budget.

Såfremt man ønsker, eller måske rettere ønskede, netværksspil, så burde man have deltaget i Football Manager Live, omend konceptet er lidt anderledes. Men deri fungere det således, at man udelukkende spillede mod andre levende managere med samtlige spillere fra det oprindelige FM :) Se det var fedt.


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: blomvikings 11 Jan 2012, 09:46
Citat af: Shaft 11 Jan 2012, 09:17
Du har jo ret i at det er alt for nemt, men hvorfor kan løsningen ikke være at lave sværhedsgrader? Så kan man vælge svær eller hvad det nu hedder når man vil spille med et tophold?



Jeg tror bare at forskellige sværhedsgrader, gør det sværre uden "grund", altså hvis et taktisk koncept virker på "nem" skal det jo også virke på svær. Jeg synes måske bare at computeren/AI'en skal være bedre. De foretager ofte mystiske handler, og træffer generelt underlige valg.

Citat af: Swizz CataR 11 Jan 2012, 09:27
Jeg ser ikke den foreslåede løsning på netværksdelen som noget realistisk bud på en god løsning. FM lider under, at det er et tur-baseret spil, og såfremt en enkel spiller på et givent tidspunkt ikke kan være med, så kan ingen af deltagerne spille videre. Det gider resten ikke at vente på, og såfremt man gør det muligt for resten at spille videre indtil spilleren kommer tilbage, ja så gider den sidste spiller ikke mere, da det kan have enorm betydning for sit hold og sin oplevelse af spillet.

Derudover kommer den omtalte udgift til servere. Den bliver enorm, set i forhold til at den aldrig hidtil har været tiltænkt som en del af deres budget.

Såfremt man ønsker, eller måske rettere ønskede, netværksspil, så burde man have deltaget i Football Manager Live, omend konceptet er lidt anderledes. Men deri fungere det således, at man udelukkende spillede mod andre levende managere med samtlige spillere fra det oprindelige FM :) Se det var fedt.


Jeg tror slet ikke du forstår det.
Man kan for det første bare lade være med at joine et spil hvis det er sat til at køre hvis fx 75 % af spillerne er til stede. Så må man bare være med i dem hvor satsen står til 100 %.
Derudover kunne den økonomiske løsning, som jeg også skrev, være at sætte en form for betaling ind, hvis man ønsker at "leje" en server til et netspil. Hvad prisen skulle være måtte så komme til den tid.

Og det er jo ikke os alle der "gider" FML :)


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: Swizz CataR 11 Jan 2012, 10:19
Det vil jeg så alligevel mene at jeg gør ;) Jeg sætter spørgsmålstegn ved, om det er en satsning der er det hele værd. Det betvivler jeg, idet at jeg tror at der vil være manglende motivation. Min fornemmelse er, at langt de fleste synes at det kunne være fedt at spille flere sammen, men at man lader være, fordi at det tager længere tid. En hurtig server kan jo kun forbedre hastigheden mellem de to computere, den kan jo ikke løfte hastigheden hurtigere på din computer, end det din computer i forvejen kan. Altså vil det jo tage tid uanset.

Jeg siger blot, at jeg er ganske uenig i de perspektiver I ser i det, da jeg ikke mener at det er muligt. Men det er jo så min holdning, derfor skal I da bestemt have lov at have jeres ønske alligevel :)


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: Shaft 11 Jan 2012, 10:39
Citat af: blomvikings 11 Jan 2012, 09:46
Jeg tror bare at forskellige sværhedsgrader, gør det sværre uden "grund", altså hvis et taktisk koncept virker på "nem" skal det jo også virke på svær. Jeg synes måske bare at computeren/AI'en skal være bedre. De foretager ofte mystiske handler, og træffer generelt underlige valg.



Det er meget muligt at AI´en bør være bedre, men det er jo åbenbart utroligt svært at få sådan en computer til at være perfekt. Et glimrende eksempel er i spillet Madden (Ved ikke om du kender det?). Der var jeg ligesom dig med den holdning "det bør udgiveren sku da bare ordne sådan at man kan spille på alle niveauer". Men med tiden indså jeg at det ikke ligefrem var realistisk. Derfor begyndte jeg selv at lave slidere, og dermed tilpasse niveauet til mit. Hvis FM bare som start hen imod det startede med sværhedsgrader, så ville det formentlig være et skridt på vejen til tilfredsstillelse for mange.


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: MattiMøller 11 Jan 2012, 11:26
Jeg er nødt til at høre nærmere om hvordan sværhedsgraderne i spillet ille fungere. Ville det være sådan at Real Madrid (hvis det var dem man valgte) f. eks. havde et lavere lønbudget så det blev sværere derigennem? Eller handler det om at computeren skal lave mere passende og realistiske handler? For hvis det er det sidstnævnte synes jeg at det burde være standard i spillet, og noget som skal bestræbes ligegyldigt hvad... Er bare nysgerrig på en mere konkret forklaring af hvordan et eventuelt sværhedsgradsystem skulle fungere... Er stadig mest fan af min egen ide med træner licenser :-)


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: blomvikings 11 Jan 2012, 11:38
Citat af: Swizz CataR 11 Jan 2012, 10:19
Det vil jeg så alligevel mene at jeg gør ;) Jeg sætter spørgsmålstegn ved, om det er en satsning der er det hele værd. Det betvivler jeg, idet at jeg tror at der vil være manglende motivation. Min fornemmelse er, at langt de fleste synes at det kunne være fedt at spille flere sammen, men at man lader være, fordi at det tager længere tid. En hurtig server kan jo kun forbedre hastigheden mellem de to computere, den kan jo ikke løfte hastigheden hurtigere på din computer, end det din computer i forvejen kan. Altså vil det jo tage tid uanset.

Jeg siger blot, at jeg er ganske uenig i de perspektiver I ser i det, da jeg ikke mener at det er muligt. Men det er jo så min holdning, derfor skal I da bestemt have lov at have jeres ønske alligevel :)


Jeg tror ikke problemet er den hastighed den enkelt computer har, men den hastighed et netværksspil kører med. Der er så meget "delay" når man spiller netspil. Hver gang man trykker på en menu, går der snildt 2 sekunder før den åbne i lange perioder. Og det er der man ville kunne mærke en forskel ved de server SI så skulle stille til rådighed :)
Og økonomisk, jamen der siger jeg så igen, at det kunne have en vis pris at køre netspil via deres servere, så kan folk jo selv vurdere om de vil betale prisen. Man kunne i de mindste prøve det af i en sæson.


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: blomvikings 11 Jan 2012, 11:40
Citat af: Shaft 11 Jan 2012, 10:39
Det er meget muligt at AI´en bør være bedre, men det er jo åbenbart utroligt svært at få sådan en computer til at være perfekt. Et glimrende eksempel er i spillet Madden (Ved ikke om du kender det?). Der var jeg ligesom dig med den holdning "det bør udgiveren sku da bare ordne sådan at man kan spille på alle niveauer". Men med tiden indså jeg at det ikke ligefrem var realistisk. Derfor begyndte jeg selv at lave slidere, og dermed tilpasse niveauet til mit. Hvis FM bare som start hen imod det startede med sværhedsgrader, så ville det formentlig være et skridt på vejen til tilfredsstillelse for mange.


Spillede det selv meget i deres PC tid :) Så ja det kender jeg :)

Og ja, det er helt sikkert svært at få computeren til at være perfekt. Men så lav evt. en indstilling der gør at eksempelvis Chelsea ikke købe spillere der har under en vis CA eller PA, det burde ikke være så svært.


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: Shaft 11 Jan 2012, 11:46
@blomvikings

Jamen så får Chelsea og alle de andre hold jo aldrig nogen store spiller, og så ryger realismen jo alligevel?

@ MattiMøller

Jeg er trods alt ikke udvikler af spil og kender intet til hvordan man programmører spil. Så der må jeg være dig svar skyldig, men mon ikke det burde kunne være muligt.


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: ronnie_1989 11 Jan 2012, 12:28
Citat af: MattiMøller 11 Jan 2012, 11:26
Jeg er nødt til at høre nærmere om hvordan sværhedsgraderne i spillet ille fungere. Ville det være sådan at Real Madrid (hvis det var dem man valgte) f. eks. havde et lavere lønbudget så det blev sværere derigennem? Eller handler det om at computeren skal lave mere passende og realistiske handler? For hvis det er det sidstnævnte synes jeg at det burde være standard i spillet, og noget som skal bestræbes ligegyldigt hvad... Er bare nysgerrig på en mere konkret forklaring af hvordan et eventuelt sværhedsgradsystem skulle fungere... Er stadig mest fan af min egen ide med træner licenser :-)


Min idé med det som jeg vist også skrev i min første indlæg var at jeg gerne så at computeren blev bedre mht. det taktiske og spiller indkøb og salg (f.eks Barcelona som er gode for at købe 2 og 3 ranks spillere) Og mht. sværhedsgranden var min idé at man på "hard" ville opleve overståene og easy ville være der omkring vi er nu så spillet stadigvæk kan tiltrække nye spillere..


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: blomvikings 11 Jan 2012, 12:29
Citat af: Shaft 11 Jan 2012, 11:46
@blomvikings

Jamen så får Chelsea og alle de andre hold jo aldrig nogen store spiller, og så ryger realismen jo alligevel?


What!? Det er da lige det de gør??
Dette gør bare at Milan ikke køber Claudemir, eller Chelsea køber Krohn-Dehli !


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: Shaft 11 Jan 2012, 12:32
Jeg læste det som over, og ikke under. Min fejl :-)


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: blomvikings 11 Jan 2012, 12:36
Citat af: Shaft 11 Jan 2012, 12:32
Jeg læste det som over, og ikke under. Min fejl :-)


Hehe ja okay, det andet havde jo været helt hul i hovedet :D


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: knudsen_0 11 Jan 2012, 13:29
En ting som har irriteret mig meget i alle versioner af FM er karantæner. En af sine spillere får et rødt kort og en karantæne medfølger, og man står magtesløs som manager fordi man ikke har en chance for at vide om dommen var god nok eller ej - altså om det kan "betale sig" at appellere. Personligt synes jeg altid at "assistent manageren så ikke hændelsen", og det kan man jo ikke bruge til en skid. Og de gange jeg så tager chancen og appellerer karantænen, ender det med at karantænen var klart berettiget og resten af truppen bliver nu sure på managere for ikke at udvise konsekvens for den karantæneramte spiller.

Det er muligvis mig der ikke har fattet hvordan man skal agere i disse situationer, men den sikreste måde at gøre alle glade på er at give en advarsel og måske en enkelt uges løn i bøde, men så er der fare for at spilleren bliver sur på en.

Det ville hjælpe gevaldigt hvis der var en der kunne fortælle hvad chancen var for at kendelsen var rigtig, eller måske endda en close-up-grafik af hændelsen så man har en chance for at bedømme om man vil appellere.


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: WaterWar 11 Jan 2012, 13:45
Det samme problem har jeg. Det er det samme hvis der er en straffesparksapellering fra ens spillere. Så ved man aldrig om dommeren rent faktisk har været dårlig eller det bare er ens spillere der er dårlige tabere. Så ender man med at få bøder/karantæner fra FA eller lignende fordi man stilte tvivl ved en kendelse eller mangel på samme.


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: blomvikings 11 Jan 2012, 13:55
Citat af: knudsen_0 11 Jan 2012, 13:29
En ting som har irriteret mig meget i alle versioner af FM er karantæner. En af sine spillere får et rødt kort og en karantæne medfølger, og man står magtesløs som manager fordi man ikke har en chance for at vide om dommen var god nok eller ej - altså om det kan "betale sig" at appellere. Personligt synes jeg altid at "assistent manageren så ikke hændelsen", og det kan man jo ikke bruge til en skid. Og de gange jeg så tager chancen og appellerer karantænen, ender det med at karantænen var klart berettiget og resten af truppen bliver nu sure på managere for ikke at udvise konsekvens for den karantæneramte spiller.

Det er muligvis mig der ikke har fattet hvordan man skal agere i disse situationer, men den sikreste måde at gøre alle glade på er at give en advarsel og måske en enkelt uges løn i bøde, men så er der fare for at spilleren bliver sur på en.

Det ville hjælpe gevaldigt hvis der var en der kunne fortælle hvad chancen var for at kendelsen var rigtig, eller måske endda en close-up-grafik af hændelsen så man har en chance for at bedømme om man vil appellere.


Jeg synes egentlig det er meget enkelt, hvis ikke der kommer en notits om hvad der skete i den nyhed hvor du skal give en evt. advarsel/bøde, så prøv at gå ind i kampen og find rapporten fra kampen, der står ofte hvilken slags tackling, eller andet, der forårsagede det røde kort.


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: knudsen_0 11 Jan 2012, 14:03
Det har jeg skam også forsøgt mig med, men der er jo ikke en angivelse af om det var en korrekt dom. Eller også har jeg kun ramt de gange hvor den så har været korrekt. Jeg har i hvert fald aldrig set at der har stået at dommeren har taget fejl.
Jeg savner bare en indikation af om dommen var helt af helved til eller den var korrekt, så man har noget at gå efter.


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: blomvikings 11 Jan 2012, 14:17
Citat af: knudsen_0 11 Jan 2012, 14:03
Det har jeg skam også forsøgt mig med, men der er jo ikke en angivelse af om det var en korrekt dom. Eller også har jeg kun ramt de gange hvor den så har været korrekt. Jeg har i hvert fald aldrig set at der har stået at dommeren har taget fejl.
Jeg savner bare en indikation af om dommen var helt af helved til eller den var korrekt, så man har noget at gå efter.


Det er selvfølgelig rigtigt..
Men hvis der i rapporten står at det var en albue eller en to-fods-tackling så plejer den jo at være god nok :)


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: knudsen_0 11 Jan 2012, 14:28
Ja grunden til udvisningen står der, men ikke om den var korrekt. Kompany's udvisning i weekenden var vel begrundet med en tofodstackling, men var den ikke også tvivlsom?


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: Præsidenten 11 Jan 2012, 14:44
Mener også at der nogen gange står i teksten under 3d delen noget a la: "Der så bestemt ikke ud til at være noget galt med den tackling", eller "X spiller lod sig klart falde". På den måde kan man også følge med i om kortet er retfærdigt eller ej.
Ud over det står der jo også efter kampen en beskrivelse af hvordan dommeren har gjort det, og der står som regel hvis han har gjort en stor fejl, som et forkert rødt kort, forkert straffe eller mål etc. :)
Citat af: blomvikings 11 Jan 2012, 11:40
Og ja, det er helt sikkert svært at få computeren til at være perfekt. Men så lav evt. en indstilling der gør at eksempelvis Chelsea ikke købe spillere der har under en vis CA eller PA, det burde ikke være så svært.


Det synes jeg faktisk lyder som en genial ide!


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: blomvikings 11 Jan 2012, 14:49
Citat af: knudsen_0 11 Jan 2012, 14:28
Ja grunden til udvisningen står der, men ikke om den var korrekt. Kompany's udvisning i weekenden var vel begrundet med en tofodstackling, men var den ikke også tvivlsom?


Jo den var tvivlsom, men kunne godt forsvares.. Det kunne de 4 dage den gav så ikke.
Citat af: Rafinha 11 Jan 2012, 14:44
Det synes jeg faktisk lyder som en genial ide!


Jeg er genial ;)


Titel: Sv: Ideer til fremtidige FM spil
Oprettet af: whispers 11 Jan 2012, 19:18
Citat af: knudsen_0 11 Jan 2012, 13:29
En ting som har irriteret mig meget i alle versioner af FM er karantæner. En af sine spillere får et rødt kort og en karantæne medfølger, og man står magtesløs som manager fordi man ikke har en chance for at vide om dommen var god nok eller ej - altså om det kan "betale sig" at appellere. Personligt synes jeg altid at "assistent manageren så ikke hændelsen", og det kan man jo ikke bruge til en skid. Og de gange jeg så tager chancen og appellerer karantænen, ender det med at karantænen var klart berettiget og resten af truppen bliver nu sure på managere for ikke at udvise konsekvens for den karantæneramte spiller.

Det er muligvis mig der ikke har fattet hvordan man skal agere i disse situationer, men den sikreste måde at gøre alle glade på er at give en advarsel og måske en enkelt uges løn i bøde, men så er der fare for at spilleren bliver sur på en.

Det ville hjælpe gevaldigt hvis der var en der kunne fortælle hvad chancen var for at kendelsen var rigtig, eller måske endda en close-up-grafik af hændelsen så man har en chance for at bedømme om man vil appellere.
Jeg har én gang i fm11 oplevet at en karantæne blev trukket tilbage! Så det kan godt lade sig gøre  :D


                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010