FmFreaks

Andre Managerspil => Annonceringer => Emne startet af: søgaard 12 Okt 2010, 10:20



Titel: Miles blog dag 10: First view of the all new and improved match animation
Oprettet af: søgaard 12 Okt 2010, 10:20
I Football Manager 2009 gjorde vi 3D-kampe tilgængelige for første gang. De så sådan ud:

Videoklip af FM09 (http://www.youtube.com/watch?v=Ubc4OSn5hrc)

Bare to år senere med Football Manager 2011 er der blevet rigtig mange forbedringer. Nu ser det sådan ud:

Videoklip af FM11 (http://www.youtube.com/watch?v=fi3B-rIqY6k)

Hvilket er en ret stor forskel og et kæmpe skridt i den rigtige retning!

Over de næste to dage vil jeg give jer en lidt bedre indsigt i hvad der er ændret i forhold til sidste års 3D-kampe. Før jeg gør det, så kommer der en lille smule omkring selve kampmotoren.

Til forskel fra arkade fodboldspillene på markedet, så prøver vi at lave en realistisk simulation af alle 90 minutter af en fodboldkamp. Vi arbejder konstant på at forbedre selve kampmotoren og kigger også efter de ændringer som sker i måden fodbold bliver spillet på, samtidig med at spillet giver dig den fleksibilitet, så du kan være i fuld kontrol over taktikken og hvordan dine spillere spiller (Selvfølgelig vil spillernes personligheder måske gøre, at de ikke hører efter og bare gør som de har lyst til på banen!)

Vi har brugt masser af tid på at kigge på virkelighedens kampe, hvor stats som skud på mål, afleveringer, tacklinger, løb, redninger, sidste sekunds tacklinger etc og konstant sammenligne de stats med dem, som kommer ud af vores kampmotor. Ligeså vel som vi arbejder med tidligere professionelle fodboldspillere, som Ray Houghton for at sikre ”flowet” i spillet er præcist og at spillernes positioner og bevægelser er ligesom i virkeligheden.

Så mens vi er mere interesseret i hvordan spillet spiller end hvordan det ser ud, så er det stadig vigtigt for os at sikre, at fodboldkampen ser troværdigt ud. Vi prøver ikke at få spillerne til at se ud ligesom i virkeligheden, hvilket også ville være umuligt med over 430.000 spillere og stabmedlemmer som vi har i spillet, men vi vil i det mindste have dem til at ligne fodboldspillere.

Et af hovedområderne, som vi har koncentreret os omkring kampvisningen er animationerne. Vi har ændret næsten hver eneste animation i spillet og forbedret kontaktpunkter (det punkt, hvor bolden og animation mødes) hele vejen igennem.

Vi har også et godt stykke over 100 nye animationer, hvilket omhandler forskellige måder at sparke til bolden, hovedstød, tricks som ”step overs” og følelser. Vi har også tilføjet masser af lækre detaljer, som spillere der kaster sig ned og slår indlægget eller afleveringen.

Følelserne er noget helt nyt i Football Manager 2011 og det tilføjer et ekstra element til det visuelle ved spillerne. Spillere reagerer forskelligt til episoder i løbet af kampen på baggrund af deres personlighed – Så du vil se inspirerende spillere prøve at samle holdet efter dit hold kommer bagud, hvor andre vil begrave deres hoved i hænderne. Følelserne går fra at en spiller signalerer deres utilfredshed med en forkert aflevering fra en holdkammerat, til at være vred over en holdkammerat ikke spillede til dem i stedet for at sparke bolden langt over målet, og meget mere.

Der er også mange flere varierede målfejringer i spillet og nogle af dem vil du lægge mærke til på videoerne, som vi allerede har oploadet på vores youtube kanal: www.youtube.com/sigamesofficial

Alt i alt, så er animationerne dramatisk forbedret i forhold til sidste års spil, ligeså vel som alle de andre områder af kampvisningen, men det vil jeg snakke om i morgen.

Ligefør jeg går, så får jeg MASSER af spørgsmål i øjeblikket på Twitter, Facebook og vores forum omkring hvornår demoen bliver udgivet. For dem, som ikke ved det, så er det en gratis demo af spillet, som tillader dig at spille en halv sæson og så forsætte dit spil, når det rigtige spil bliver udgivet.

Svaret til det spørgsmål er i øjeblikket, at vi ikke ved det. Vi bliver nødt til at vente indtil spillet bliver fremstillet før vi kan forberede en demo, da vi vil sikre at demoen er identisk med den version, som der bliver mulig at købe i butikkerne.

Demoen bliver normalvis udgivet 2 uger før det fulde spil bliver udgivet og i år er det 5. november, men vi kan ikke sige nogen sikre datoer endnu omkring demoen, så vær venligst tålmodig, og så snart vi har en dato, så vil jeg skrive om det på mirrorfootball.co.uk

Oversat af Søgaard


Titel: Sv: Miles blog dag 10: First view of the all new and improved match animation
Oprettet af: Brodtgaard 12 Okt 2010, 10:55
Arhh...  "Improved martch animation"  ???

Hvorfor er der nogle af spillerne fra det gule hold, som har hvide trøjer på??
Og det er da mildest talt meget mærkeligt ud at en af de gule spillere glider på røven ca 10 meter op af banen (se klippet efter 11 sek) mens en af han holdkammerater løber med bolden...


Titel: Sv: Miles blog dag 10: First view of the all new and improved match animation
Oprettet af: søgaard 12 Okt 2010, 11:06
Citat af: Brodtgaard 12 Okt 2010, 10:55
Arhh...  "Improved martch animation"  ???

Hvorfor er der nogle af spillerne fra det gule hold, som har hvide trøjer på??
Og det er da mildest talt meget mærkeligt ud at en af de gule spillere glider på røven ca 10 meter op af banen (se klippet efter 11 sek) mens en af han holdkammerater løber med bolden...
Nu er disse klip taget fra en betaversion, som garanteret ikke engang er preview versionen, så lad os da håbe, at de har fået det ændret det, når det fulde spil udkommer.

Jeg kan huske, at da jeg havde preview udgaven sidste år, så var 3D ikke helt færdigudviklet og man kunne da forestille sig, at de finpudser de sidste uger her og de fejl, som vi f.eks. ser her i filmen bliver fikset :)


Titel: Sv: Miles blog dag 10: First view of the all new and improved match animation
Oprettet af: Brodtgaard 12 Okt 2010, 11:16
Ja det må vi da håbe :)


                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010