FmFreaks

Andre Managerspil => Pro Cycling Manager => Emne startet af: nicolas-nth 08 Jul 2009, 08:12



Titel: Enkeltstart
Oprettet af: nicolas-nth 08 Jul 2009, 08:12
Er der nogle af jer der har nogle gode råd, til hvordan man kører en optimal tidskørsel?


Titel: Sv: Enkeltstart
Oprettet af: Xavi_Hernandez 08 Jul 2009, 09:06
Start lidt langsommmere så du er sikker på at du kan give den max gas mod målstregen. Se hvor lang enkeltstarten er og tjek så at du bruger sådan at den sidste energi forsvinder lige en 500 meter før målstregen hvor du så bare kan give den 99% gas og så kører han stadig stærkt.


Titel: Sv: Enkeltstart
Oprettet af: Cawersk 08 Jul 2009, 09:14
Håb at dine dårlige enkeltstartsryttere starter før de gode, så kan du teste nogenlunde hvor meget ydelsesbaren skal sættes på. Men en grundregel er at de to energi bare skal følges ad, så de løber ud lige på målstregen.


Titel: Sv: Enkeltstart
Oprettet af: Zulue 01 Aug 2009, 13:45
Hvis der er bakker, har jeg tænkt i mig selv, at jeg vil give mine bakke-stærke ryttere lov til at give god banjo på bakken, og så kan de køre lidt langsommere på det flade, altså specialisér ruten til dine ryttere og lade dem køre stærkt, hvor de kan. Virker nogenlunde, og på den bakkede enkeltstart i Giroen vandt jeg med Cancellara mener jeg, mens jeg kørte Chris Anker ind på en top5 plads så vidt jeg husker, hvilket reddede hans Giro.


Titel: Sv: Enkeltstart
Oprettet af: Inferno 05 Aug 2009, 09:06
Hey, jeg har sgu også en løsning, som jeg har vundet massere enkeltstarter på. Blandt andet har jeg fået Arvesen til at slå diverse specialister.

Du starter med at vurdere ruten. Er der bakker? Er den lang? Osv.

Hvis du starter med at sige at en almindelig prolog ville blive kørt på 75, så trækker du bare fra i det tal alt efter hvor lang og udfordrende enkelstarten er. Du eksperimentere så med de to-tre første ryttere, indtil du finder den indsats-indstilling som gør at han har kræfter helt ind til de sidste 500 meter. Derefter bruger du bare denne indsats-indstilling på dine efterfølgende ryttere.

Bemærk; at alt efter deres tidskørsels egenskaber kan der være forskel på hvor mange kræfter de taber på et bestemt antal kilometer, derfor er det vigtigt at du eksperimentere lidt før du sætter dig fast på en indstilling.

På en flad enkeltstart vil du opleve at dine ryttere brager igennem på første mellemtid, langt bedre end konkurrenterne, og derefter nok taber en lille smule på de næste, men med en god rytter vil du stadig køre ind i bedste tid.

På en enkelstart med bakker, der vil kører ekstrem godt opad, men ikke lige så godt nedad som de andre, og du kan derfor tabe en lille smule nedad, men det er noget som du henter opad. Dette har blot noget at gøre med den måde AI'en kører en enkeltstart på.

Kan også lige nævne at jeg vandt Tirreno-Adriaticos afsluttende enkelstart med Andy Schleck, som smadrede sig forbi stregen lidt over et halvt minut bedre end blandt andet Grabsch, Leon Sanchez og Guttierez.


                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010