FmFreaks

Andre Managerspil => Blogs => Emne startet af: Stuf21 21 Aug 2008, 22:30



Titel: Football Manager Live Beta
Oprettet af: Stuf21 21 Aug 2008, 22:30
Hejsa,

Nu har jeg lige gennemsøgt fmfreaks men har ikke rigtig kunnet finde nogle blogs om FM Live Betaen, som jo i øjeblikket kører derudad.

Anyway, jeg er netop startet på en af de nyeste gameworlds, Venglos. Første sæson startede her i mandags, og jeg er så småt ved at finde ud af alle detaljerne og finesserne i spillet.

Hvad jeg ville savne, hvis jeg var fmfreak uden beta-adgang, var en blog om netop FM Live, så derfor vil jeg prøve at sætte jer ind i spillet set fra testerens side og ikke SI's, for der er jo utallige beskrivelser af deres spil inde på hjemmesiden.

Før jeg begynder: Det bliver mere en lidt forklarende blog end indlevelse i klubben.. og ja, så er det første gang, jeg skrever blog, så det bliver ikke world class, men så længe budskabet når frem, ikke ;)

I morgen kommer så den store omgang med starttruppen og hvordan de forskellige systemer virker mht. taktikker, færdigheder og ikke mindst transfers.

Hej så længe!

P.S. Skriv endelig, hvis der er noget, der skal uddybes, skrives om eller lignende.. eller om det er komplet spild af tid  ^-^

P.P.S. Er der nogle dygtige logomagere herinde? Jeg sidder med nogle fine idéer, men jeg er simpelt hen så ringe til sådan noget!


Titel: Sv: Football Manager Live Beta
Oprettet af: Stuf21 22 Aug 2008, 15:14
Det hele starter med valget af klubnavn og -farver. Sidstnævnte kan dog ændres. Som jeg altid gør, valgte jeg navnet FC Stuf og lavede nogle AB-grønne trøjer med lidt sort i. Herefter var det bare igang.

Man starter ud med at vælge, hvilken type manager, man vil starte som. Dette er fordi, der FML er et skillsystem, hvor man i stedet for at starte ud som en anden Ferguson bliver nødt til at tilegne sig færdigheder. F.eks. er det umuligt at sætte individual player tactics fra start, med mindre man vælger den taktiske fordel. Følgende er valgmulighederne:
Coaching - Hjælper dine spilleres udvikling, så de får skills hurtigere
Management - En blanding af økonomiske fordele og Man Management til at få styr på spillernes moral.
Physio - Forkorter spillernes skadesperioder
Scouting - Øger det antal spillere man kan se og tilbyde prøveperioder.
Tactics - Åbner flere muligheder for taktikker under kampene.
Learning - Speeder den tid, det tager at få nye færdigheder som manager, op.

Selv tog jeg coaching, ganske enkelt fordi jeg ikke havde sat mig selv ordentligt ind i tingene, og færdigheder er vigtigere for mig end eksempeltvis reduktion af skadesperioder. Det skal dog siges, at valget af overskud i disse grene ikke kommer til at hæmme egenskaberne i de andre grene - Det tager bare længere tid at lære de små finesser i taktikken el. lign.

Læringsprocessen af nye færdigheder er meget simpel. Man skal bare sørge for at benytte tiden ordentligt ved f.eks. at sætte en af de længervarende læringsprocesser på om natten, og de kortere om dagen, så man kan benytte dem hurtigst muligt. Et eksempel:
Om natten igangsatte jeg læring af "Coaching Badge Level 3", som skulle sikre mig 15% hurtigere færdighedstræning til spillerne. Denne tager omkring 48 timer at lære, hvis jeg husker ret.
Om dagen gennemførte jeg så Physio Level 1(Skadesperioden begrænset med 5%) hvilket blot tog 20 min. samt flere.

(http://i275.photobucket.com/albums/jj290/Stuf21/FMLSkills.jpg)

"Skill point boost" som ses under "Current Skill Information" spiller også en rolle under læringen af færdigheder. Hver gang der spildes tid pga. server maintenance, lag eller lignende, får man tildelt et skill point boost til en bestem tid. I det øjeblik SS'et er taget, har der været problemer med serverne i omkring 30 timer, så der er et kæmpe boost at udnytte!

Efter at have valgt min managertype, gik det så til holdet. Man bliver bedt om at vælge yndlingshold etc. Og derefter spørger SI, om man vil have spillere fra en bestemt klub. Jeg regnede ikke med at kunne tiltrække de store spillere fra start, så jeg valgte bare Brøndby IF.
Man får så 20 spillere, hvor nogle vil være fra den ønskede klub. Disse 20 spillere er på en 24 timers kontrakt, som kan ophæves uden videre. Jeg valgte at ophæve alle undtagen 2. Alle spillere har en Acquisition Fee, som er en sign-on fee, man betaler, når man skriver kontrakt med en fri spiller. Disse penge får man dog retur for disse SI-valgte spillere. Altså får man en fin økonomi fra start, og man kan begynde at scoute spillere.

Det kan ikke komme som et chok, at med 1221 managere på samme server - alle med skidt økonomi, så vil alle få et par ukendte spillere. I min trup kendte jeg kun Seyi Olofinjana, som senere blev solgt og den Christopher Poulsen fra FCM, som stadig er på holdet og gør det udmærket. Altså vil det ikke være til megen gavn at remse holdet op, men jeg kan fortælle, at der blev brugt omkring 75 min. på at scoute mig frem til de bedst mulige frie spillere. Da jeg startede var mange spillere låst(såsom Aílton, Farnerud, Jeppe Curth og andre vi kender). Dette gøres for at sikre, at der altid er nogle kompetente spillere at finde for nye managers. Som jeg opfatter det, gør det så at alle spillere først er med i spillet, når serveren er fuld. Det er selvfølgelig lidt ærgeligt, hvis man jagter en bestemt, men eftersom SI jo har besluttet sig for ikke at åbne så forfærdeligt mange spots fra start, må man jo regne med at alle startservers fyldes op hurtigt.

Men tilbage til holdet: Scouting foregår præcis som i FM08 med egenskabssøgning og begræsninger på lønkrav og bla bla.
Når man mener, man har fundet det idéelle starthold, skal det bekræftes. Det er lidt et point of no return, for så skrives der en en-sæsons kontrakt med samtlige spillere i truppen. 1 sæson = 28 dage, og gennem HELE spillet er det kun muligt at skrive kontrakter på enten 28 eller 56 dage, altså 1 eller 2 sæsoner.
Nu vil det koste en god sum at ophæve kontrakter, så lad være med bare at springe ud i det - Spillere kan først sælges efter 7 dages tilknytning.

Nu er man ellers klar til kamp. Før hver sæson(som varer 3 uger) er der 1 uges pause. Her kan man deltage i/oprette uofficielle konkurrencer og venskabskampe. Personligt spillede jeg rigtig mange kampe for at tilpasse en perfekt taktik til holdet. Husk desuden at ændre banestørrelsen :P Jeg har endnu ikke set én gøre det, men det giver mig en utrolig fordel at tilpasse taktikken til en anden banestørrelse på hjemmebane!

Desuden skal disse 7 dages bruges rigtig fornuftigt mht skills, eftersom man gerne skulle have nogle taktiske muligheder ved sæsonstart. Således brugte jeg de fleste af mine skillpoints på taktiske egenskaber.

(http://i275.photobucket.com/albums/jj290/Stuf21/FMLIPI.jpg)

Som I kan se, er de fleste instructions grå - og skal derfor læres først.

Note: Pilene som vi alle elsker at lægge ind i formationerne er anderledes nu! Pilen angiver ikke længere, hvor spillerenes område strækker sig til, og derfor kan man ikke længere lave pile til siden :'( De er nu betydende for, hvor tit spillerne laver løb. En pil bagud vil derfor betyde, at spilleren bliver på sin plads med en lidt defensiv tankegang. Ingen pil er normal, og en fremadrettet pil vil forårsage hyppige løb(godt til kanterne og en CAM)

I disse 7 dage er det også vigtigt at forbedre sin trup en smule. Min trup med de ukendte spillere fik et skud klasse, idet jeg fik købt de spanske talenter, Borja Valero og Aythami. Desuden tegnede jeg kontrakt med Hernán Peirone fra Argentina og den velkendte engelske Andrew Taylor. Efter disse 7 dage skal man have tilmeldt sig en af de mange Football Associations for at få en liga at spille i, og så er det ellers bare igang med turneringen, som jeg vil fortælle mere om i næste indlæg i aften eller i morgen. Der vil jeg også gå mere i dybden med økonomien, som spiller en stor rolle.

Som nævnt, må I endelig komme med forespørgsler!


Titel: Sv: Football Manager Live Beta
Oprettet af: alek9000 22 Aug 2008, 15:46
Det lyder da en helt del anderledes. Det lyder som Warcraft, der som bekendt, senere opgraderede til World Of Warcraft. Spørgsmålet er så bare om det bliver en succes ligesom warcraft, men det lyder da interessant og vil helt sikkert følge med i hvordan det hele foregår. Vil dog aldrig selv finde på at købe det, da jeg ikke gider betale et beløb om måneden.. Men KUTGW :)


Titel: Sv: Football Manager Live Beta
Oprettet af: CR9 22 Aug 2008, 16:32
Mange tak for bloggen og de foreløbige indlæg. Bliver spændende at følge med, så man kan danne sig en mening af spillet udfra en objektiv person.


Titel: Sv: Football Manager Live Beta
Oprettet af: Stuf21 22 Aug 2008, 18:23
Tak tak :)

Mht. prisen, så tror jeg da helt klart, mange vil blive skræmt væk af den. Jeg synes personligt prisen er meget høj(med mindre man har været beta-tester) Priserne til de nysgerrige:

Mdr.        Normal kunde:                Beta-tester
3          £22,99(DKK 215,42)    £22,99(DKK 215,42) Samme priser
6          £43,99(DKK 412,19)    £30,79(DKK 288,51) 30% rabat
12        £72,99(DKK 683,93)    £36,50(DKK 342,01) 50% rabat


Titel: Sv: Football Manager Live Beta
Oprettet af: Stuf21 23 Aug 2008, 00:04
Så er serverne tilbage, så evt. fejl er rettet, og der er tilsat nogle screenshots :)


Titel: Sv: Football Manager Live Beta
Oprettet af: Roxer 23 Aug 2008, 00:31
Nogle der ved om man kan få lov til at prøve spillet gratis, i en sæson eller sådan noget? En trial?


Titel: Sv: Football Manager Live Beta
Oprettet af: Stuf21 23 Aug 2008, 12:10
Det tror jeg desværre ikke. De har så vidt jeg ved lige åbnet et par nye beta-gameworlds, så jeg tror ikke, der kommer flere. Du kan evt. lave et SEGA PASS bruger på hjemmesiden, så burde du blive inviteret til fremtidige betas(Der kommer vist også betapatches, hver gang de udgiver noget nyt, men om det kun er for betalende, ved jeg ikke)


Titel: Sv: Football Manager Live Beta
Oprettet af: Stuf21 23 Aug 2008, 18:19
Da holdet var bekræftet, og jeg havde spillet nogle venskabskampe var det tid til at vælge en football association, herfra bare kaldet FA. Valgmulighederne af FA var mange, men heldigvis er det et let valg. De har hver for sig et tidsinterval, som skal ses som main activity period, altså kan man f.eks. melde sig til en FA med 22.30-01.00, og så må man se den periode, som værende den tid, hvor flest er online. Følgende er valgmulighederne:

(http://i275.photobucket.com/albums/jj290/Stuf21/FMLFA.jpg)

Som det fremgår af billedet, er der mange forskellige at vælge mellem. De har hver fået en rating fra 1 til 5 stjerner. Desuden har de hver fået en sum mediepenge, som afhænger af antal tilmeldte klubber og klubbernes individuelle rating. Dette rangerer altså FA's efter niveau. Jeg valgte fra start Primetime FA(PFA) som strækker sig mellem kl. 20.30 og 23.30. Det skal dog siges, at kampene kan spilles på alle tidspunkter, og dette er kun en guideline. Få FA's hedder noget med Xtreme. Dette har noget at gøre med, hvor mange kampe, man maks. må få simuleret(dvs. assistens træneren spiller dem). I PFA skal man selv spille min. 60% af sine kampe, mens det i xtreme kommer op omkring de 80%. Dog agter de fleste at få spillet sine kampe, og skulle det ske, at ens modstandere er inaktive og forårsager en for høj fraværsprocent, så er Gamemasters ret large, så længe man underretter dem.

Måden kampe afvikles er relativt simpel. Er en klub, man skal spille mod i ligaen eller diverse cups, online, vil det stå oppe i venstre hjørne. Herefter udfordrer man blot klubben, og hvis alle kampene afvikles til tiden undgår man, at ass. træneren står for holdet. Men fordi kampenes tidspunkter ikke er planlagte men blot har en deadline, kan der jo opstå uligheder i antal spillede kampe - og de vil opstå. Derfor er det så smart, at man kan opstille ligatabellen i projected points, altså hvor mange points man vil ende op med, hvis sæsonen fortsætter, som den er startet.

(http://i275.photobucket.com/albums/jj290/Stuf21/FMLPFA.jpg)

(Den tab, der oplyser, om der er modstanderklubber online viser på dette SS, at der ingen er. Derfor står der Find Opponent, hvilket oftest resulterer i venskabskampe).

Næste indlæg, som vil komme inden længe, indeholder mere om selve kampene og en del om økonomi.


Titel: Sv: Football Manager Live Beta
Oprettet af: Stuf21 23 Aug 2008, 19:16
Kampene er meget ligesom i FM08 med vores elskede 2d-grafik og kommentator i bunden. Der er dog nogle flere valgmuligheder i form af Time Out, Chat mm. (Se screenshot)

(http://i275.photobucket.com/albums/jj290/Stuf21/FMLfutu.jpg)

Spillerne fylder desuden meget mindre på banen end i fm08. Det chokerer mig, hver gang jeg skifter fra spil til spil :)

Der er også lavet en ekstra form for kampskade. Der findes nu:

Injured: Den ærgerlige... Rødt kryds og tvungen udskiftning. Skadesperioden oplyses efter kampen og kan nedsættes, hvis man har skillpoints i Physio.

Slightly Injured: Grønt kryds, også kendt fra FM. Fit-procenten går ned, og spillerens performance er ikke topklasse

Took a knock: Der sker sådan set ikke så meget her. Nogle gange betyder det blot 1-3% decrease i fit-procenten, så det gør jo intet - det er bare om han kan løbe de sidste 100m. Men andre gange falder den dramatisk, og en udskiftning er nærmest påkrævet. Dog risikerer man ikke skader her.

Som sagt er pilene lavet om i FML. På dette SS kunne det ligne en meget offensivt indstillet 4-1-2-1-2 med 3 angribere og 2 fløje:

(http://i275.photobucket.com/albums/jj290/Stuf21/FMLfututac.jpg)

Men i sandhed betyder det blot, at fløjene tager nogle flere forward runs, og den defensive midt holder sin plads. Dette udelukker desværre også brug af pile, der peger til siden!

Det andet spændende ved dette SS er, at ratings nu har en decimal. Spilleren spiller ikke længere til det skuffende 6-tal, det okay 7-tal etc. Hvor 6 før var startkarakteren og skuffende, er det nu 6.4. Dette bringer også en helt ny form for skuffelse, hvis en spiller kommer under 6. Hvor det før bare var en udskiftningsgrund, er en karakter under 6 nu ofte et tegn på, at spilleren enten har været skyld i et mål imod eller spiller så dårligt, at han bliver det - Og så har jeg endnu ikke set nogen spille til under 5!

Økonomien er ikke længere noget, der frygtes af mange. Det er faktisk til tider sjovt at rode med(specielt for en matematiker som mig :P). Man kan se næsten alle former for fremtidige indkomster og udgifter. Desuden er det let at holde styr på, hvad man HAR brugt, og hvor meget man kommer til at tjene.

(http://i275.photobucket.com/albums/jj290/Stuf21/FMLprojeco.jpg)

Hver dag får man et tilskud af SI, hvor min ligger på omkring 105k om dagen. Disse penge bruges på lønninger, og så kommer der forhåbentlig også noget profit ud af det. Mængden af modtagne penge varierer efter klubstørrelse. I starten bør mængden kun stige. Desuden får man en god andel af de mediepenge, klubbens FA har. Altså er der nogle gode bonusser ved at være i de gode FA's. Dette er et fast beløb, man modtager hver dag, hvor min indtægt ligger på ca. 20k om dagen. Desuden modtager man så præmiebonusser af disse mediepenge alt efter slutposition i ligaen, cuppen osv.

Man kan altid presse økonomien lidt, hvis man har en bestemt, men dyr spiller! Banken vil således lade dig gå et bestemt beløb over din kassebeholdning. Dette beløb afhænger også af klubstørrelse. Fra start kan man låne 100.000, men stiger man lidt i rang, vil dette beløb vokse med.

I FML er det også let at holde styr på den fremtidige økonomi:

(http://i275.photobucket.com/albums/jj290/Stuf21/FMLeco.jpg)

I undrer jer måske over, hvorfor grafen er et stykke under 0, når min current cash er godt over. Men der er en god forklaring her. I det øjeblik, SS'et er taget, har jeg budt på B. Gomis og Mario Gómez. FML antager automatisk, at buddene accepteres - ligesom at den automatisk antager, at der modtages et beløb, hvis der er budt dette beløb på en auktionsspiller. På den måde undgår man altid at bruge for mange penge!

Afvises mine bud, eller bydes der mere på min auktionsspiller, vil grafen automatisk ændres. Denne graf viser udviklingen i de næste 28 dage og er derfor kontinuel.

Stadionindtægter, merchandise osv. er ikke med i spillet på nuværende tidspunkt, men der er sagt meget om, at man selv skal kunne designe/bygge sit stadion, og rygterne siger, dette vil blive indført i patchen til januar, så disse former for indtægter/udgifter kan sagtens komme med i spillet i fremtiden.

Så skulle jeg efterhånden have forklaret nogenlunder alt, der er at forklare(I hvert fald det vigtige)
Så bloggen vil nu skifte stil(i hvert fald en smule). Alle spørgsmål besvares så godt som muligt, og så vil jeg desuden opdatere bloggen jævnligt med min klubs udvikling startende med: YES jeg fik tilknyttet Cédric Carrasso! Han står fantastisk :P

Skriv endelig :)


Titel: Sv: Football Manager Live Beta
Oprettet af: Yoggidk 23 Aug 2008, 19:41
Jeg har et spørgsmål.

Hvad er det bedste ved spillet?


Titel: Sv: Football Manager Live Beta
Oprettet af: Stuf21 23 Aug 2008, 20:38
Godt spørgsmål, for jeg har lidt svært ved at besvare det.

Jeg synes, følelsen omkring klubben er rigtig vigtig. Hvis man bare ser det som "another club" kan man jo lige så godt spille det normale FM. For mig handler det om at komme til tops med min helt egen klub.

Men featuremæssigt er det sværere. Hvis jeg skal pege nogle + og - ud så vil jeg sige, at økonomien, stemningen og skillsystemet er rigtig godt lavet.

En ting, der unægteligt kommer til at irritere folk er, at hvis man har lavet et private bid(normalt bud på en spiller), og dette bid accepteres, så ryger spilleren på en kort auktion. Dermed forhindre SI jo, at jeg kan aftale med min best homie, at jeg lige tager han angriber kort, fordi min er skadet osv. Så der er ingen bedre måde at gøre det på, men det er mildt sagt rigtig irriterende, at man absolut skal udsættes for den auktion, eftersom man jo ikke kan byde på flere spillere pga. det økonomiske, som jeg beskrev i det tidligere indlæg. Det med at den automatisk tæller dit bud ind i udgifter. Så hvis du bruger mange penge på en spiller(hvis jeg nu f.eks. ville købe bojan, som praktisk talt koster HELE min kassebeholdning) så bliver jeg nødt til at vente og se, der er ikke råd til garderinger.

Ok det var en lang svada om ét minus. Det er jo bare en detalje, og jeg synes generelt spillet er det bedste, hvis man kan sige det ^^ men det er helt klart udfordringen og klubfølelsen, der driver.


Titel: Sv: Football Manager Live Beta
Oprettet af: Stuf21 23 Aug 2008, 20:50
Ja og så kommer der endnu et plus, efter jeg lige har logget på FML.

Mit nyeste og muligvis bedste indkøb Cédric Carrasso har imponeret i sine første kampe.

(http://i275.photobucket.com/albums/jj290/Stuf21/250px-Cdric_Carrasso_2008-07-09.jpg)

Nu bringer han så endnu en gang glæde til klubben, da denne nyhed kom:

Your coaching staff have indicated that French goalkeeper Cédric Carrasso, thanks in no small part to your innovative coaching sessions, has been showing remarkable improvements recently.

They added that they believe the first-team football you have given him has been the main reason why, despite not being a youngster any more he has been developing so well.


Og denne heftige development er bestemt ikke dårlig. På blot 16 timer er han nu steget i 6 forskellige skills - Hvilket er det højste jeg har set udover min 20-årige udlejede Werpajoski.
Dette viser også, hvad der sker, når man træner sine skills. Lige ved indkøbet af Carrasso trænede jeg nemlig Goalkeeper Coaching, samtidigt med at jeg både har First Team Coaching og generel Coaching, der kommer Carrasso til gode.


Titel: Sv: Football Manager Live Beta
Oprettet af: Hawkins 25 Aug 2008, 19:38
Citat af: Stuf21 23 Aug 2008, 19:16
Der er også lavet en ekstra form for kampskade. Der findes nu:

Injured: Den ærgerlige... Rødt kryds og tvungen udskiftning. Skadesperioden oplyses efter kampen og kan nedsættes, hvis man har skillpoints i Physio.

Slightly Injured: Grønt kryds, også kendt fra FM. Fit-procenten går ned, og spillerens performance er ikke topklasse

Took a knock: Der sker sådan set ikke så meget her. Nogle gange betyder det blot 1-3% decrease i fit-procenten, så det gør jo intet - det er bare om han kan løbe de sidste 100m. Men andre gange falder den dramatisk, og en udskiftning er nærmest påkrævet. Dog risikerer man ikke skader her.


Det er nu ikke nyt, da det også findes i FM... Du kan få rødt kryds hvor han skal skiftes ud, grønt kryds hvor han kan spille videre, men bærer rundt på en skade, samt ikke grønt kryds hvor han mister alt fra 5 til 50 i kondition.

Ellers ser det dog spændende ud, og nogle af tingene kan måske også hinte lidt til hvordan FM09 kommer til at se ud? Jeg er især glad for at man kan se præcis hvad de forskellige kroner (eller pund) går til, hvilket nok er meget nyttigt eftersom de sidste udgivelser af FM har haft problemer med økonomibugs.


Titel: Sv: Football Manager Live Beta
Oprettet af: fjedder 25 Aug 2008, 20:07
Synes det er super fedt at du gider fortælle os om spillet.
Jeg tror sgu selv at prisen kommer til at skræmme mig væk desværre.
Men bliv endelig ved med at skrve om det. Jeg læser i hvert fald med.


Titel: Sv: Football Manager Live Beta
Oprettet af: Ronal-Hatt 25 Aug 2008, 20:11
Har lige et spørgsmål omkring transfer som jeg ikk helt fangede, hvis man byder på en spiller, går han så videre på auktion sådan så andre kan byde mere for ham, og derved "stjæle" ham eller hvad?

Håber du kan forstå min lidt kluntede måde at stille et spørgsmål op på  ^-^

P.S. det er pisse fedt du gider at skrive omkring dette, det giver helt klart motivation til os andre, jeg glæder mig i hvert selv utrolig meget til det udkommer    :)

KUTGW  O0


Titel: Sv: Football Manager Live Beta
Oprettet af: Stuf21 27 Aug 2008, 16:07
Citat af: Hawk1nZ 25 Aug 2008, 19:38
Det er nu ikke nyt, da det også findes i FM... Du kan få rødt kryds hvor han skal skiftes ud, grønt kryds hvor han kan spille videre, men bærer rundt på en skade, samt ikke grønt kryds hvor han mister alt fra 5 til 50 i kondition.

Ellers ser det dog spændende ud, og nogle af tingene kan måske også hinte lidt til hvordan FM09 kommer til at se ud? Jeg er især glad for at man kan se præcis hvad de forskellige kroner (eller pund) går til, hvilket nok er meget nyttigt eftersom de sidste udgivelser af FM har haft problemer med økonomibugs.


Okay, det havde jeg så godt nok ikke lagt mærke til på trods af lang tids brug. Troede kun, der var rødt og grønt kryds. Men så ved jeg det,

Mht. økonomien, så er FM Live helt klart meget bedre end de forrige FM spil. Jeg har aldrig set en grund til at tjekke økonomien ud i FM spillene, på nær hvis jeg skulle se mit transferbudget. Selv ikke da jeg var manager for pengeløse Coventry hjalp det mig. Men her er der noget at tage fat i :)


Titel: Sv: Football Manager Live Beta
Oprettet af: Yoggidk 27 Aug 2008, 16:11
Hvad server skal du spille på når det udkommer?


Titel: Sv: Football Manager Live Beta
Oprettet af: Stuf21 27 Aug 2008, 16:13
Citat af: Ronal-Hatt 25 Aug 2008, 20:11
Har lige et spørgsmål omkring transfer som jeg ikk helt fangede, hvis man byder på en spiller, går han så videre på auktion sådan så andre kan byde mere for ham, og derved "stjæle" ham eller hvad?

Håber du kan forstå min lidt kluntede måde at stille et spørgsmål op på  ^-^

P.S. det er pisse fedt du gider at skrive omkring dette, det giver helt klart motivation til os andre, jeg glæder mig i hvert selv utrolig meget til det udkommer    :)

KUTGW  O0


Ja, det er rigtigt. Et eksempel:

Jeg har et bud liggende på Bojan. Dette bud accepteres så. Så ryger Bojan lige en gang på auktion, så de kan sikre sig, at du og jeg ikke lige aftaler en pris og dermed udelukker bojan fra andre ønskende klubber. Det er virkelig sur røv, men samtidigt meget fair. Ellers skulle man bombarderes med meddelelser hver gang, nogle bød på en hvilken som helst spiller - og man får allerede nok meddelelser fra managers, der vil sælge.

Og tak :) Jeg håbede lidt, at folk ville få lyst til spillet efter denne blog, og så kunne vi evt. spille på samme gameworld. Man kan altid skifte rundt mellem de 14 startende, indtil de er fyldt op eller spillet starter. Derfra er det muligt at skifte gameworld efter en sæson(28 dage), men jeg ved ikke, om man så skal starte forfra eller hvordan. Skriv endelig, hvis I har pre-ordered. Det har jeg og er foreløbigt på den mest fyldte GW, navngivet Cantona.


Titel: Sv: Football Manager Live Beta
Oprettet af: Stuf21 27 Aug 2008, 18:15
Lige en mini-update med et godt råd om transfers.

(http://i275.photobucket.com/albums/jj290/Stuf21/FMLstr.jpg)

Som i kan se på dette screenshot, er der en markant forskel på Acquisition Fee og Market Value. Gør derfor jer selv en tjeneste og lad være med at være for sparsommelige omkring indkøb i starten. Det er klart, at røde tal er ubehagelige, men ser man på topklubberne på serveren har de altså sparet penge på hurtige indkøb. Personligt halter jeg lidt på venstrekant og angreb, men skal man finde en god spiller, som ikke allerede skal byttes ud næste sæson, vil personen alene bringe min klub i gæld. Selvfølgelig ændres både market values og acquisition fees, men vær alligevel omhyggelige, når I laver indkøb.

En anden ting, jeg lige glemte at sige i de tidligere indlæg, er, at man i højere grad skal fokusere på taktisk perfektion end gode spillere i FML end i FM08. Således kan man godt komme op og drille de store, hvis man bare har prøvet nok taktikker af. Dette resulterer nok i mange dårlige resultater i opstarten, men det gør ikke så meget ved spillernes psyke, da det bare er sæsonstart. Således har jeg lige slået serverens nr. 1 af 1232 ud af PFA cuppen med kun 10 mand(godt nok efter 6-5 på straffe, men jeg måtte lige nævne det!)

Dog behøver det ikke være en utrolig tidskrævende ting at spille FML. Man kan blot tilmelde sig en af de mindre ekstreme ligaer.


Titel: Sv: Football Manager Live Beta
Oprettet af: Stuf21 01 Sep 2008, 20:56
Ved spillerkøb ryger spillere ikke længere på auktion efter accepterede private bids. Dette var i hvert fald ikke tilfældet, da jeg fik Mario Gómez tidligere på dagen.

Desuden kan jeg måske lidt uddybe, hvordan kontrakter virker.
Som skrevet i et tidligere indlæg er det kun muligt at skrive kontrakter for henholdsvis 28 og 56 dage. Men der er dog ikke grund til at frygte for sin stjernespiller. Man tilbyder ikke kontrakter som sådan, men man har 3 valgmuligheder:

Auto Extend: Spillerens kontrakt bliver automatisk forlænget ved slutningen af den igangværende - Man vælger selv mellem 28 og 56 dage. Dette kan man kun gøre for 5 spillere om måneden, så man ikke bare kan spærre alle sine spillere. Har man først valgt "Auto Extend" for en spiller, er 1 af de 5 pladser spærret. Eksempel: Jeg trykker Auto Extend på Bojan - Så kan jeg kun forsikre 4 spillere til. Fravælger jeg så denne auto extend, vil pladsen ikke komme til rådighed igen. Vær derfor omhyggelig med IKKE at forsikre startspillere, men vent til du er sikker :)

Auto Re-Bid: Man byder automatisk ind i en Wage Auction om spilleren. Et maksimum beløb indskrives, og den, der er villig til at betale mest, får spilleren. F.eks. tilbyder jeg 16.000£ til en spiller, mens en anden tilbyder 14.000£. Så får jeg ham til en løn på 14.001£.

None: Spilleren forlader klubben ved kontraktudløb.

Ha' det godt ^^


Titel: Sv: Football Manager Live Beta
Oprettet af: Ronal-Hatt 06 Sep 2008, 23:15
Er det bare mig, eller gik denne her blog lidt i stå?


Titel: Sv: Football Manager Live Beta
Oprettet af: Stuf21 07 Sep 2008, 12:54
Tjah, men jeg har ikke meget mere at berette om, og der er ingen spørgsmål eller kommentarer lige pt :). Kom endelig med spørgsmål, hvis der mangler noget.


Titel: Sv: Football Manager Live Beta
Oprettet af: Gabe 17 Sep 2008, 17:37
Hvordan går det med gamet?? Bare sådan generelt?


Titel: Sv: Football Manager Live Beta
Oprettet af: vagn-aage 18 Okt 2008, 20:43
kan man downloade det fra dig?


Titel: Sv: Football Manager Live Beta
Oprettet af: FKL94 07 Dec 2008, 18:16
Damn he was sexy:)

Very god blog


Titel: Sv: Football Manager Live Beta
Oprettet af: Theis Mørup 01 Jun 2009, 20:18
Rigtig Rigtig godt at du tager initiativet til at skrive om dette !! der rigtig mange der læser med inkl. mig selv. ;)

Super godt lavet.

Har 2 spørgsmål.

1. Er det også lavet af SEGA?

2. Spiller man så online med andre fra hele verden ?



Ps. Jeg tror jeg holder mig til FM09 .. Hehe, men overvejer at investere i det, især hvis nogen af mine venner også gør det ;)


Titel: Sv: Football Manager Live Beta
Oprettet af: MagnusChristiansen 07 Jun 2009, 14:39
Citat af: Theis Mørup 01 Jun 2009, 20:18
Rigtig Rigtig godt at du tager initiativet til at skrive om dette !! der rigtig mange der læser med inkl. mig selv. ;)

Super godt lavet.

Har 2 spørgsmål.

1. Er det også lavet af SEGA?

2. Spiller man så online med andre fra hele verden ?



Ps. Jeg tror jeg holder mig til FM09 .. Hehe, men overvejer at investere i det, især hvis nogen af mine venner også gør det ;)


1. Ja.

Og 2. Ja ;)

Overvejer meget kraftigt at hente hjem til hjemmet :D 
Syntes at det lyder ret fedt ;)


Titel: Sv: Football Manager Live Beta
Oprettet af: Theis Mørup 09 Jun 2009, 17:09
Tak ;)

Køber det kun hvis nogle af mine venner gør det ;)
Nå ja, det har jeg sagt :D


                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010