home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 458 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
ARTIKLER

~ Artikelgrupper ~
 + FM2018 (1)
 + FM2017 (1)
 + FM 2016 (3)
 - FM 2015 (1)
 + FM 2014 (1)
 + FM 2013 (6)
 + FM 2012 (2)
 + FM 2011 (8)
 + FM 2010 (7)
 + FM 2009 (7)
 + FM 2008 (14)
 + FM 2007 (11)
 + FM 2006 (26)
 + FM 2005 (2)
 + Fodbold (21)
 + Klubportrætter (36)
 + Spillerportrætter (46)
 + Andet (32)
 + Crewportrætserie (16)
 + Julekalender 2005 (25)
 + Hvad nu hvis.. (4)
 + Matador Ligaen (7)
 
Artikler i denne gruppe
Anmeldelse af Football Ma...

 Sider: [1]
1 Artikel i denne gruppe  - Anmeldelse af Football Manager 2015
Forfatter   Magn
Dato   Mandag d. 03 november 2014 - 07:25
Overskrift   Anmeldelse af Football Manager 2015
Bedømmelse   * * * * * * (10 Stemmer)


Anmeldelse af Football Manager 2015


Snart udkommer den endelige udgave af det nye Football Manager. Det betyder vanen tro, at vi her på siden kommer med en anmeldelse, der er skrevet til alle jer FM-nørder af en FM-nørd. Der er i dette års udgave ikke kommet nogle revolutionerende ændringer, som da det første gang blev muligt at vise kampene i 3D, men mindre kan også gøre det.
Ifølge skaberne af spillet har kampmotoren i denne udgave gennemgået den største udvikling, siden det blev muligt at se kampene i 3D. Dette bliver der selvfølgelig kigget nærmere på, samt en masse andre nye features, både store og små.

Selve designet, inde i menuen i spillet, er stort set det samme, bortset fra et nyt billede i baggrunden. Inden du er nået til selve spillet, er der nogle flere nye, små features. Jeg synes, det er en glimrende lille tilføjelse, at en manager nu kan have flere favoritklubber og tale flere sprog allerede i starten af spillet.
Når du kommer et skridt længere ind, har du mulighed for at tilknytte savet til din YouTube-, Twitter- eller Facebookkonto, men som noget helt nyt kan du nu bruge streamingtjenesten Twitch direkte fra spillet. Hvis det ellers fungerer optimalt, er det helt klart en feature, som mange vil være glade for.


Opstart af et save

Derefter bliver det tid til at vælge hold, og der er det værd at bemærke, at de ikke har sikret sig retten til de tyske klubbers navne eller logoer. Det betyder blandt andet, at Schalke 04 er blevet til Gelsenkirchen og Borussia Mönchengladbach til BMG. Disse småproblemer kan selvfølgelig nemt fikses, men det ødelægger stadigvæk en del af førstehåndsindtrykk et.

Når man har valgt hold er det tid til at vælge hvilken managertype, man vil være. Det er en hel ny feature i spillet, som jeg er lidt fascineret af, da den tilføjer spillet en ny dimension, og der dermed kommer flere forskellige typer managers. Du kan vælge at være manageren, der primært har træningsdragten på, og er rigtig god til alle former for træning. Det er selvfølgelig hans trænerlicens, der bestemmer, hvor mange stats han kan have i de forskellige kategorier. Har han C-licens, er der ikke så mange point at placere, men har manageren P-licens er der til gengæld en del point at omrokere med.
Den anden mulighed er manageren i det stilfulde jakkesæt, der mestrer de forskellige mentale evner såsom målrettethed, spillerviden og mandskabsbehandling . Det er hans tidligere spillererfaring, der afgør, hvor mange point manageren har at placere på de mentale evner. Når jeg starter med at sige, at du skal vælge hvilken managertype, du vil være, er det fordi, du f.eks får flere statspoint til at bruge på dine mentale evner, hvis du vælger at være en manager med jakkesættet på. Du kan dog sagtens vælge en blanding, og så vil det være ligeligt fordelt.


Brugerfladen

Det første du lægger mærke til, når du er kommet ind i spillet, er den nye brugerflade. De har rykket panelet med alle valgmulighederne ud i venstre side, og i toppen har du stadigvæk din kalender og adgang til spilindstillingerne . Derudover kan du nu nemt og hurtigt søge ved at trykke på det store felt i topbaren. Det er ikke noget vildt, men jeg synes, det er en dejlig ændring, der gør det meget hurtigere og nemmere at søge efter det, man gerne vil.
Angående panelet ude i venstre side er det helt klart en stor forandring, som mange nok lige skal vænne sig til. Jeg er sikker på, at det bare er en vanesag, og når man har spillet FM15 tilpas mange gange, vænner man sig også langsomt til det, selvom det kan være lidt forvirrende i starten.
En anden lille ny feature er måden at læse nyheder på. Det har sin egen lille sektion, hvor nyhederne er listet op på en række. Klubbens farve er bag nyheden, hvilket kan skabe nogle knap så kønne kontraster, da der meget nemt kan blive mange skrigende farver, og det irriterer i hvert fald mine øjne lidt, men mon ikke man langsomt vænner sig til det. Jeg tror dog aldrig, at jeg kommer til at elske det, men det kan være jeg bliver klogere.
En lille, ny feature er i din kalender, hvor der nu også står, hvornår klubben er færdig med at træffe en beslutning om et givent emne. F.eks kan der stå, at der vil blive træffet en afgørelse om en samarbejdsklub d. 7. september. Det er en af mange små features, men samtidig en jeg hilser kærlig velkomment og er med til at give et bedre overblik.


Scoutingsystemet

Hvis kampmotoren har gennemgået den største ændring, så kommer det nye scoutingsystem ind på andenpladsen. Tidligere har du bare kunne bede en af dine scouts om en rapport på en spiller, og den næste dag ville du have en fyldestgørende rapport i din indbakke - sådan er det ikke længere. Nu er det en længere proces, hvor din talentspejder hurtigt får bedre og bedre kendskab til spillere, så du får en så god rapport som muligt.
Nu har jeg startet et save med Lille, og har derfor kig på André Ayew til at forstærke min offensiv med. Når jeg kommer ind på hans profil, kan jeg se alle hans informationer og stats som sædvanlig, men der er flere af hans stats, der er unøjagtigt bedømt. Det er de, da min talentspejder ikke har et godt nok kendskab til ham endnu. Vi hører tit i virkeligheden, at alle klubberne opererer med et skyggehold, så de er klar til at agere på transfermarkedet, hvis de uventet sælger en af deres spillere. Det kan du også komme mere til her, da du nu ikke kan forvente, at du har en fyldestgørende rapport på en spiller dagen efter. Derfor er det en fordel at have gjort sit forarbejde godt, især op til transferdeadlinen.


Udover lidt unøjagtige stats så har rapporten også været igennem en stor forandring, hvor især deres udseende har fået en visuel make-over, som jeg er meget begejstret for. I de forrige spil har der stået mange tørre tal i rapporterne, men nu har de peppet dem lidt op med nogle farverige ikoner. Desto mere nuancen på ikonerne skifter fra gul mod grøn, desto bedre er det omtalte og vice versa.
En anden ændring i scoutingsystemet er, når du skal sende dine talentspejdere af sted på opgaver. Det har også fået en visuel make-over. Derudover er det nu muligt at ændre prioriteringen af en opgave, så hvis det er en opgave, der haster meget, vil din talentspejder være hurtigere om at udarbejde den. Derudover kan du nu opstille nogle flere kriterier for de spillere, som du vil have, at han skal kigge efter. Du kan også bestemme opgavens varighed, så hvis du kun ønsker, at han skal varetage opgaven i en måned eller opnå fuldt kendskab til, kan du gøre det. Jeg har f.eks bedt om, at min talentspejder skulle følge Memphis Depay i to uger, og det endte til sidst med følgende rapport.

Hvis du tidligere har brugt spillersøgningsfunk tionen, kan du glæde dig over, at det nu er blevet muligt at søge efter utilfredse og homegrown spillere. Begge to kan vise sig at være rigtig nyttige, da man nemmere kan lave nogle gode handler, når man får et bedre overblik over hvilke spillere, der er utilfredse. Derudover gør det, det også nemmere at overholde homegrown reglerne, nu hvor du kan få et meget nemmere overblik over hvilke spillere hos andre klubber, der vil gælde som homegrown i din klub.
Overordnet set er jeg meget glad for de ændringer der er kommet i scoutingsystemet. Det er blevet mere detaljeret, og du har fået mulighed for at gå mere i dybden med spillet.


Kampmotoren

Kampmotoren har været udsat for hård kritik i mange år, hvilket blandt betyder mange har spillet i 2D i stedet for 3D. Der er ingen tvivl om, at spillet var langt fra et spil som FIFA, og stadigvæk er det, men jeg synes virkelig der er sket nogle mærkbare forbedringer. Spillernes bevægelser er blevet mere flydende, og det samme er afleveringerne og skuddene. Derudover er målmændenes repertoire blev udvidet væsentligt, så de nu kan fremvise mange forskellige redninger. Et sted der stadigvæk er plads til masser af forbedringer er spillernes driblinger og bolderobringer, der forsat ser meget krampagtige ud.
Tidligere har målmændene ikke sat gang i et kontraangreb med deres udkast, men det vil vi nu begynde at se noget mere. Når kampen er i gang, har du også mulighed for at komme med en lille team-talk, hvor du f.eks kan bede spillerne om at stramme op eller slappe lidt af. Det kan bådes gøres til hele holdet, men også til enkelte spillere.


Derudover er der nu kommet flere forskellige stadiontyper, og stadionets farver matcher til klubbens farver. Desuden er der også kommet flere bannere, men det er ikke noget vildt. Uden om stadionet kan man nu også se, hvad der er der. I langt de fleste tilfælde er det en lille by med nogle små huse eller lejligheder og en helt masse engelske rækkehuse, men det er ikke så mærkeligt, nu hvor spillet kommer fra England. Derudover vil du nu også kunne se nogle boder der sælger burgere uden for stadion.
Den opmærksomme har også lagt mærke til, at der kommet et til banner for en velgørenhedsorganis ation rundt omkring på diverse stadtions. Det er selvfølgelig Movember der er tale om. Det betyder også, at der er mange spillere, der vil få anlagt sig et større skæg i løbet af november. Det er selvfølgelig en meget sjov lille feature, som også vil sætte lidt mere fokus på organisationens arbejde mod kræft hos mænd.
Generelt har stadionerne og deres omgivelser fået et lille face-lift, men der er stadig lang vej til, at det bliver som FIFA, men jeg er også sikker på, at langt de fleste spillere foretrækker, at der bliver fokuseret mere på andre ting.



Generel interaktion

Endnu et område, der har gennemgået en stor forbedring, er interaktionen med spillerne, bestyrelsen og medierne. Kort sagt er det blevet mere detaljeret. Der er kommet flere valgmuligheder når du skal snakke med spilleren. Det kom f.eks til udtryk i mit save, da Simon Kjær udtrykte sin store lyst for at skifte tilbage til italiensk fodbold. Det var jeg ikke begejstret for, og så kunne jeg lige pludselig foreslå ham flere scenarier, end jeg ville kunne have gjort i de sidste udgaver. Blandt andet kunne jeg spørge ham om en lønforhøjelse, måske kunne få ham til at blive i det nordfranske. Jeg valgte dog at love ham mærkbare forstærkninger til truppen, så vi kunne være endnu mere konkurrencedygtige fremover, hvilket bringer mig videre til endnu en feature.
Nu bliver du nemlig mindet om alle de løfter, som du har lovet dine spillere igennem tiden, og som stadigvæk er relevante. Så nu er der ingen undskyldning for ikke at holde dine løfter. Det er jeg sikker på bliver en feature, som jeg selv bliver glad for, da jeg har haft det med at glemme mine små løfter til spillere, der har været ude i periferien af holdet, men det bliver der forhåbentlig rettet op på nu.

Som skrevet vil dine møder med bestyrelsen også blive mere detaljerede, da du også vil få flere valgmuligheder, når du skal føre samtaler med din bestyrelse. I FM15 vil holdmøderne også få en endnu større indflydelse i hverdagen, da der vil komme flere af dem. Ligesom med alle de andre er der kommet nye samtaleemner, som man kan tale om. Hvis truppen f.eks er bekymret for klubbens økonomisk situation, kan de indkalde dig til holdmøde for at få en forklaring på, hvordan situationen ser ud, og hvordan den vedrører dem. Der er mange, der har efterlyst, at interaktionen blev mere detaljeret, og det er nu blevet forbedret en del, selvom det selvfølgelig stadigvæk kunne have været bedre.

De meget ens og kedelige pressekonferencer samt de få spørgsmål, der tikkede ind i din indbakke en gang imellem har også tidligere været udsat for stor kritik, men det har de nu prøvet at forbedre. Det er ikke fordi, der er kommet tonsvis af nye samtaleemner, men nu vil dine relationer til journalisterne komme til at betyde meget mere.
Der vil nemlig være forskellige former for journalister, hvilket skal være med til at gøre det mere realistisk. En journalist fra et tabloid-medie vil være mere interesseret i at få deres næste overskrift i hus, imens en journalist fra et mere analyserende tidsskrift vil gå mere analytisk til værks, og fra dem kan du derfor forvente nogle spørgsmål, der går lidt dybere.
Dit forhold til journalisterne vil nu også komme til betyde mere, så hvis du ikke har det særlig godt med en bestemt journalist, skal du ikke regne med, at han er blid mod dig. Umiddelbart er det dog ikke muligt at bandlyse bestemte journalister, så du må stadigvæk vente lidt før, at du rigtigt kan lege Sir Alex Ferguson.


Nu hvor snakken falder på medierne, så vil det være passende at sætte lidt fokus på de to nye former for interviews. Nemlig de interviews der foregår i spillertunnelen og på træningsbanen. De emner der vil blive taget op, vil være meget aktuelle emner. Hvis du f.eks lige har sat din startopstilling, kan du blive stillet spørgsmål om, hvorfor du har valgt præcis den startopstilling, eller hvorfor du har udeladt en bestemt spiller fra startopstillingen. Du vil dog ikke kun få spørgsmål om dit eget hold, da du også kan se frem til at få spørgsmål om din modstander. Det er ikke som en officiel pressekonference, så du vil ikke skulle svare på så mange spørgsmål. Nogle gange vil der kun være et enkelt, den næste gang tre, og gangen efter får du måske ikke et eneste. Jeg er stor fan af denne feature, da den er med til at gøre spillet mere realistisk, og det samtidig ikke bliver den store tidsrøver, da det ikke tager så lang tid.
Featuren med de forskellige medier er jeg også tilhænger, da det også gør spillet mere detaljeret, og gør man får endnu bedre mulighed for at gå i dybden med spillet, og sætte mere af sit præg af på forskellige ting. I min korte tid i Lille har jeg i hvert fald brugt et tabloid-medie til at forskynde en spillers transfer væk fra klubben, og det kommer jeg nok også til at bruge flere gange fremover.


Taktikken

Der er kommet flere nye spillerroller til, som skal være med til at gøre taktikdelen endnu mere detaljeret, og giver dig mulighed for at tilpasse spillerne endnu bedre til lige præcis den form for fodbold, du gerne vil spille. Den første nye rolle er rumtyderen, og det er en rolle, som du kan give til dine kantspillere. Det vil være en spiller, som der kan finde de små rum i forsvaret og agere der, hvilket gerne skulle betyde, at han kan lave flere indlæg og skyde tættere på, så dine chancer bliver farligere.
Derudover kan du tildele dine centrale og defensive midtbanespillere rollen som flydende playmakere, og det er en rolle, som jeg synes minder lidt om en felt-til-felt spiller, da han vil bidrage i begge ender - men med denne rolle får han lov til at være mere kreativ og gå ind i flere af nærkampene.
Den tredje nye rolle er den spejlvendte wing, hvor de har fået inspiration fra sydamerikansk fodbold. Defensivt vil der ikke være den store forskel, men når han bidrager i offensiven, vil han mest være at finde inde i midten af banen, så han kan skabe plads til sine medspillere.
Den fjerde og sidste nye rolle er den brede playmaker, og han vil i givet fald være en af de største kreative kræfter, da han vil bevæge sig ind på midten af banen fra sin normale position på kanten. Det skulle gerne betyde, at forsvarerne mister markeringen på ham flere gange, så han kan skabe mange chancer.
Jeg hilser alle de fire nye roller velkommen, men jeg er i tvivl om, hvor meget jeg kommer til at bruge dem, da det kræver nogle specielle spillere til rollerne. De mere normale roller er der allerede, så derfor er det svært at opfinde så mange nye roller. De nye roller giver dog mulighed for, at du kan sætte et endnu større aftryk på din taktik, og det er der jo ingen grund til at brokke sig over.

Grafisk ser taktikdelen også en del anderledes ud, hvilket betyder, at man skal lede lidt længere efter tingene, nu hvor der er blevet omrokeret på en del. På linje med de andre grafiske ændringer går der nok også lidt tid, og så er man blevet vant til det nye udseende.

Ligesom der er kommet flere spillerroller, er der også kommet flere foretrukne spilletræk. Nu kan du f.eks bede din angriber, om at blive inde i boksen så længe det er muligt, og undgå at prøve sig af fra distancen. Som tidligere nævnt vil dine målmand nu kunne sætte gang i kontraangreb med deres udkast, og det kan du også bede din målmand om at træne på. Igen er det nogle fine små features, der er med til at øge realismen i spillet.


Football Manager Classic

Nu hvor jeg har plapret løs om, at spillet generelt er blevet mere detaljeret, og du har mulighed for at gå mere i dybden med spillet, tænke du måske, at det nu bliver alt for tidskrævende. Så er det dog godt, at du stadigvæk kan spille Football Manager Classic.
Mange har tidligere spillet FMC, når de ikke gad fokusere så meget på detaljerne og bare spille noget bold. Det er nu blevet muligt at springe pre-season over, så du går lige på og hårdt med turneringskampene. På den måde slipper du for at spilde tiden på betydningsløse kampe, og du kommer hurtigere frem til det, som interesserer dig. For dem, der er ude efter et hurtigt og nemt spil, er dette helt klart en rigtig god feature. Du vil selvfølgelig ikke kunne evaluere på træningskampene på samme måde, og have den samme information, men det er du måske heller ikke interesseret i.


Det er dog også blevet muligt at kunne gå mere i dybden med FMC, hvilket f.eks kommer til udtryk i træningsdelen, hvor du nu kan bestemme, hvad holdet skal træne og på hvilket intensitetsniveau.
Du vil også have mulighed for at styre spillernes individuelle træning, som du ikke havde mulighed for tidligere. Hvis jeg på et tidspunkt skulle begynde at spille FMC, er det helt klart noget, som jeg vil benytte mig af, selvom jeg kun er ude efter et hurtigt spil - men så lang tid tager det altså heller ikke at styre træningen.


Konklusion

Som du nok har kunne fornemme på mig, er jeg meget begejstret for FM15, men der er samtidig også nogle punkter, hvor jeg stadigvæk synes, at der er plads til forbedring. Ligesom så mange andre har jeg ikke fundet det store smil frem for den nye brugerflade endnu, men som sagt er det nok en vanesag.
Der er dog stadigvæk dele ved den, som jeg gerne så anderledes. Det nye scoutingsystem, den forbedrede kampmotor og den bedre interaktion er nogle mærkbare forbedringer, der gør, at bedømmelsen af spillet er helt i top. De små forbedringer ved FMC er også med til at hæve bedømmelsen.
Der er ikke kommet nogle nye challenges til challenge-delen. Den er i forvejen ikke særlig meget brugt, og det virker til, at de også selv lidt har glemt den del af spillet. Der ligger trods alt ikke det store arbejde i bare at tilføje et par challenges mere, men det er der altså ikke blevet sat fokus på i år. Det er dog ikke noget, der betyder det store for langt de fleste spillere af FM, så det rokker ikke meget ved min bedømmelse af spillet.

Hvis vi bedømmer spillet efter 7-trinsskalaen vil jeg give spillet et lille 12-tal, så på 13-skalaen, ville spillet have fået karakteren 11. Grunden til det ikke er helt oppe at ringe er min manglende begejstring for dele af brugerfladen samt manglen af nye challenges. Spillet har gennemgået nogle store ændringer, som har forbedret spillet meget, og derfor fortjener Football Manager 2015 også en høj karakter.

Nu er det bare at vente på den endelige udgave af spillet kommer, og så er det i gang med spille. God spillelyst!




Mandag d. 03 november 2014 ~ Anmeldelse af Football Manager 2015

 Sider: [1]
(Denne artikel er vist 5209 gange)

Kommentarer til denne artikel (14)

Log ind for at kommentere denne artikel

The Undertaker
27 jan 2015
10:09

  Rigtig god anmeldelse! :)

 
khede
07 nov 2014
15:29

  Fin anmeldelse, for første gang i mange år har jeg ikke bestilt det nye FM.
Primært fordi jeg synes det er kommet med mange små børnesygdomme, den del jeg håber mest på at de har rettet er dog køb og salg af spillere.
I FM14 oplevede jeg at sætte engelske landsholdspillere til salg og ingen ville købe, vel og mærket nogengange til halv pris, det er bare urealistisk da der altid vil være købere til dygtige spillere, måske ikke til den pris man gerne vil have, men altid købere.
Desuden oplevede jeg efter 3-4 sæsoner at det var umuligt at købe de bedste spillere eller bare top 10 til deres position. Det kunne godt være realistisk, men vil nu alligevel mene at hvis man byder 500 mill for Willshire og får at vide de ønsker 1,64 milliard er det pænt skudt ved siden af ;-) Så jeg ønsker mest at vide hvordan transfersystemet virker i 15 før jeg køber, for er det ikke bedre tror jeg bare jeg lever videre med min version. Hvis der er nogen der erfaring med dettte vil jeg meget gerne høre nærmere :-)

 
Gadingo
04 nov 2014
18:19

  Rigtig god anmeldelse og jeg er helt enig med dig i bedømmelsen af spillet. Et superspil 👍

 
Lallebananen
04 nov 2014
17:41

  Real-name fix kan hentes her: http://www.footballmanagerstory.com/fm-2015-real-names-fix/
Bruger den i beta'en og det virker fint :)

 
b0nb0n
04 nov 2014
16:41

  @Magn - Helt fair med din anmeldelse :)
Derudover lyder det rigtig godt med Real-name databasen, håber det lykkes :)

 
Magn
04 nov 2014
14:15

  @b0nb0n & @Gungner
I har fuldstændig ret i, at flere dele af anmeldesen kræver, at man er inde i spillet, men som jeg også skriver i starten er anmeldelsen skrevet af en FM-nørd til andre FM-nørder. Derfor har jeg også tilladt mig at perspektivere meget til de foregående spil, og det kommer helt klart også til udtryk i min bedømmelse.

Hvis det var en fodboldfan der første gang skulle spille FM, vil karakteren nok nærmere være syv, og det er især på grund af kampmotoren, men karakterfastsættelsen er meget i forhold til mine forventninger og de tidligere udgaver. F.eks havde jeg ikke forventet der var kommet logoer og rigtige navne til de tyske klubber, men der står Gelsenkirchen og BMG skuffer mig, men det er samtidig så nemt at lave om på, at det ikke er det væsentlige for mig.

Slutteligt vil vi prøve meget på at få en real-name database op i vores downloadsektion, men jeg kan ikke love noget.

 
Gungner
04 nov 2014
07:56

  @Magn
Manglen på navne rettigheder til Tyskland, Det nye bruger-interface, Det nye taktik-del der gør at man skal bruge flere timer på at finde rundt. Alt det gør at jeg synes spillet burde have fået en lavere karakter. Jeg synes lidt (og det er ikke for at lyde som et arrogant r*vhul :) ) at anmeldelsen også inkludere de foregående versioner, altså at det som før nævnt, bærer præg af du kender de foregående...

 
b0nb0n
03 nov 2014
16:24

  Er der mulighed for at I smider en namefix op når spillet udkommer?

God anmeldelse i øvrigt, dog bærer den præg af at du kender spillet i forvejen. For en som skulle til og i gang for første gang, er der meget indforstået i den.

 
Magn
03 nov 2014
15:44

  @Gungner
Hvilke "dårlige" eller knap så gode ting ved spillet, synes du gør, at det skal have en lavere karakter?

 
Sunbao
03 nov 2014
15:05

  Sigames har ingen mulighed for at sikre sig rettigheder til tyskland, så enkelt er det EA betaler et kæmpe beløb hvert år for de esklusive rettigheder, for at holde PES væk fra dem. En i den sammenhæng lille spiller i sigames kan intet gøre i den situation.

 
-LFC-
03 nov 2014
14:42

  Det bør ikke være noget der trækker ned. Det tager to minutter at hente et namefix altså.

 
Gungner
03 nov 2014
13:02

  Helt enig. Man kan argumentere for at det er en lille ting, men det betyder noget for mig. Det var lidt ligesom at spille PES, og se at de to Manchester klubber hed Red Manchester og Blue Manchester...

 
Hugol
03 nov 2014
12:45

  Jeg skal først spille spillet.. Men det er sgu ærgerligt at FM ikke har sikret rettigheder til Tyskland.. Det er selvf små ting men det giver en dårligere vurdering af spillet I længden fra mig.

 
Gungner
03 nov 2014
12:19

  Synes på ingen måde spillet fortjener så høj en karakter, men vi er jo alle forskellige :)

 
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010