home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23340
  0 Brugere, 441 Gæster Online.

Indlæg: 1132852 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: Kylie123
ARTIKLER

~ Artikelgrupper ~
 + FM2018 (1)
 + FM2017 (1)
 + FM 2016 (3)
 + FM 2015 (1)
 + FM 2014 (1)
 + FM 2013 (6)
 + FM 2012 (2)
 + FM 2011 (8)
 + FM 2010 (7)
 + FM 2009 (7)
 + FM 2008 (14)
 + FM 2007 (11)
 + FM 2006 (26)
 + FM 2005 (2)
 + Fodbold (21)
 + Klubportrætter (36)
 + Spillerportrætter (46)
 - Andet (32)
 + Crewportrætserie (16)
 + Julekalender 2005 (25)
 + Hvad nu hvis.. (4)
 + Matador Ligaen (7)
 
Artikler i denne gruppe
Optakt til Blogkonkurrenc...
Tilbage til skriveriet
Football Manager 2008 int...
Er Championship Manager f...
Sites og deres strategier
Jagten på FM og Livets Me...
Den grimme ælling...
CMwho.dk & CM-Revolution.dk
FmFreaks.dk – en tidsrøve...
SIGames opkøbt af SEGA
FM-scenen part 1
Miles Jacobsen Interview

 Sider: 1 [2]
32 Artikler i denne gruppe  - Miles Jacobsen Interview
Forfatter   Mik
Dato   Torsdag d. 03 november 2005 - 21:04
Overskrift   Miles Jacobsen Interview
Bedømmelse   * * * * * * (2 Stemmer)


Af Wes @fmunited.net 5/10-2005
Oversat af Mik @fmfreaks.dk 3/11-2005


Hvordan startede du med at arbejde hos SI?
Jeg blev første gang introduceret for Ov af Domark, da jeg var ved at betateste, takket være nogle venner som arbejdede der. Jeg lærte Ov og Paul at kende over nogle få år, mens jeg hjalp med research til spillet og samarbejdede med Paul i nogle andre sager. De ville så ikke længere ordne forretningssiden af tingene mere, så jeg blev spurgt om jeg ville blive mere involveret i det og reklame delen, så de kunne koncentrere sig om at lave spillet, så jeg startede med at ordne det. Så besluttede Ov sig for at flytte til Australien og jeg blev MD. Jeg begyndte først at arbejde fuldtid for 3 år siden, for jeg havde andre fuldtidsjob, men SI behøvede flere kræfter så for få år siden var jeg nødt til at gøre noget, så jeg stoppede med de andre jobs.

Du blev kaldet “Captain Caveman” for at råbe ad SI-teamet, hvad havde de gjort?
Tog Ter den sidste jammie dodger?

Jeg tror ikke jeg fik kælenavnet for at råbe af SI-teamet. Det sker ikke særlig tit, hvis det overhovedet sker. Der er meget mere om “Captain Caveman” i tegneserien end at råbe! Jeg fik dog en “Captain Caveman” kølle for nylig, som piver når den rammer ting, og Phillip gav mig også en fed “Captain Caveman” t-shirt. Jeg tror det er kærligt kælenavn. Hvis ikke, jeg tror jeg havde været nødt til at råbe ad dem for at beklage mig…

Hvordan blev du ”SIs ansigt”? Jeg kan huske år tilbage at have læst et interview af Collyer brødrene hvor de snakkede om CM3, men nu er alle interviews og fotooptagelser med dig. Hvordan blev det sådan?
Ov og Paul nød ikke så meget PR som de blev bedt om at lave. Paul var ved at flytte til Sverige, og Ov tænkte på at tage til Australien. Jeg havde en smule erfaring med PR, selvom det for det meste var fra den anden side af tingene, gik jeg med til at klare det. Det forsatte bare derfra, og mere og mere blev gjort, når nu spillet blev mere populært, men også fordi spil var begyndt at blive en acceptabel form for underholdning. Jeg brugte omkring 3 måneder om året på PR, sammen med tingene jeg lavede i Storbritannien, og det ville have taget meget længere tid at lave spillet, hvis nogen fra udviklingsholdet stod for det, fordi de så ville være væk fra kodningen.

Hvordan er det at arbejde sammen med en legende som Ray Houghton? Eller er det bare mere arbejde for dig?
Ray er fremragende – han er bare en del af holdet, ud fra vores synsvinkel. Han plejer at arbejde tættest med Pete og Paul på kampmotoren, og jeg laver mest PR ting.

EHM
PC Zone gav for nylig EHM05 70% i deres , (de gav FM05 90%) og sagde “…the Jolly Hocky sticks crowd can stick a good 15 percent on top of it, but the vast majority of people wont give a flying puck.” Dette er blevet reflekteret i dens sølle salg, tror du måske SI burger FM som økonomisk sikkerhed til at arbjede på andre, ikke-så-indbringende titler?
EHM var ikke forventet at klare sig godt i Storbritannien. I hvert fald ikke før hockey bliver meget mere populært. Det klarer sig godt i nogen dele af Europa hvor hockey er succesfuldt, og Riz og Duffy er lige kommet tilbage fra deres PR ture i USA, hvor det er blevet released.
Enhver forretning vil enten tage profit ud af firmaet eller reinvestere. Vi besluttede at reinvestere. Riz og hans hold er utrolig talentfulde, og vi er stolte over at ham dem som en del af SI, som vi er ved Markus og hans hold som arbejder på det kommende ”Out of the park baseball” spil.

CM/FM
Hvad er du mest stolt af i CM/FM serien?
Det er et svært spørgsmål! Udviklingsholdet laver mange fantastiske ting med spillet, men det jeg er mest stolt af er vores fællesskab. Der er ikke særlig mange som dem, og vi er heldige at have så stor en gruppe af personer, som vil hjælpe os med at lave spillet bedre for hvert år med deres respons på features og idéer.

Hvorfor tror du at Football Manager (Championship Manager) har klaret sig så godt?
Fordi alle tror de kan gøre det bedre end manageren på deres hold, og vi kan give dem en chance til at se om det er rigtigt! Et fantasispil, baseret på virkeligheden, som du kan flygte ind til – hvad kan være bedre?

Er du glad for at SI valgte at dele sig fra Eidos og lave et nyt spil?
Det er ikke et spørgsmål om at være glad eller sur, men vi fortryder ingenting. Vi havde 11 eller 12 rigtige gode år da vi arbejde sammen med Eidos, og nyder nu vores andet år samarbejdende med Sega. Det er dog fedt at eje et mærke så stærkt som Football Manager!

Personligt
Af alle de brugerlavede modifikationer til FM2005, som MCFM og de mange dataopdateringer, hvilken kan du bedst lide? Og bruger du nogen af dem i dine personlige spil i FM? Hvis du gør, hvilke?
I plejede at bruge min dataopdateringer meget. For de nye på scenen, var min opdatering den første der kunne fås på internettet, lavet med Boahs gamle editor for CM2. Et antal af medarbejderne hos SI nu var involveret i fællesskaberne i internettets tidlige dage.
Jeg plejede også at bruge FM scout meget til hjælp med teste, men Michael arbejder hos SI nu, så jeg kan heller ikke bruge den…
Jespers værktøjer, og nogle af de skins der er, er også rigtige imponerende. Men nu er Jesper og to af dem som lavede skins involveret i FM2006, så jeg kan heller ikke bruge dem.
Så rigtige mange værktøjer og mods lavet til spillet bliver brugt af mig og andre hos SI når vi spiller spillet!

Beskriv din største sejr i FM
Den første gang jeg vandt Premier League med Watford i FM2005. Og at vinde Champions League samme sæson. Jeg har ikke gjort det samme i FM2006 endnu, men jeg arbejder på det…

Hvem var dit bedste fund nogensinde i CM/FM?
Yakubu på en Bosman for mit Watford hold i FM2005. Han gjorde forskellen mellem en fjerde plads og for mig at vinde ligaen.

Hvilke andre spil spiller du? Pro Evolution Soccer? Første persons skydespil?
For øjeblikket spiller jeg Luminees, Virtua Tennis, Burnout og Everybody’s Golf på PSP, Singstar på PS2, Pirates! Og Pro Evo på Xbox og ser frem til Animal Crossing DS, Advance Wars DS, Civilisation 4, Buzz, Pro Evo på PSP (som jeg har spillet, og det er fantastisk) og Xbox, og hvilke som helst introduktionssoftwa re de kommer op med næste gang, og nogle få andre. Og Xbox 360, selvfølgelig.

Hvem er den bedste Pro Evo på kontoret?
Det kommer an på hvilken version, men hvis jeg ikke siger Kev, så udfordrer han mig og banker mig, så jeg holder på ham. Ov er den mest frustrerende at spille mod, for hvis han får den på 1-0, bruger han bare resten af kampen på at spille bolden rundt mellem forsvaret og midtbanen.

Hvad er dit favorit, ikke SI, spil nogensinde?
Der er ikke et spil. Så jeg giver dig et par stykker… Starquake på Spectrum, Timesplitters på PS2, Civilisation 2 på PC, Paperboy og Pipemania.

Hvad var det sidste spillede du klarede?
Darwinia på PC.

Hvilket råd ville du give til unge fans som en dag vil have din trone som “MD” hos SI?
Arbejd hårdt, vær ærlig, og tænk ikke én gang på det, for jeg har ikke planlagt at gå nogen vegne…

Kan du beskrive en typisk dag i Miles Jacobsons liv?
Der findes ikke sådan en ting. Hvis jeg er i Storbritannien, kommer jeg op omkring kl. 9.30, arbejder hjemme fra noget tid, kommer ind på kontoret ved middagstid, møder, e-mails og telefoner til omkring kl. 21, gå hjem, arbejd noget mere eller spille spillet. Når jeg er andre steder involverer det stå op, lave en pressekonference, nogle interviews, et møde eller to, og så på et fly til et andet land.

Hvilke hjemmesider og/eller blade får du dine spilinformationer fra?
Eurogamer.net, Games Industry.biz, MCV, Edge, Games TM, PC Zone, PC Gamer, C&VG, Spong, Gamasutra, Gamespot og Gametab (Som linker til ca. et dusin andre sider).

Hvem beundrer du mest i virksomheden og hvorfor?
Hvem som helst som er nødt til at opleve mine humørsvingninger hvilket som helst tidspunkt på dagen.

Hvad er det bedste ved dit job?
At have det bedste job i verden.

Hvad er det værste ved dit job?
Mangel på søvn, rejserne og ikke at se mine venner og familie så meget som jeg gerne ville.

Hvad er den næste store ting du vil spille?
Football Manager 2006, håber jeg.


Onsdag d. 30 april 2008 ~ Optakt til Blogkonkurrencen anno 2008
Søndag d. 02 december 2007 ~ Tilbage til skriveriet
Torsdag d. 09 august 2007 ~ Football Manager 2008 interview af TVG
Lørdag d. 02 juni 2007 ~ Er Championship Manager farligt?
Søndag d. 31 december 2006 ~ Sites og deres strategier
Søndag d. 23 juli 2006 ~ Jagten på FM og Livets Mening – Del 4
Torsdag d. 06 juli 2006 ~ Den grimme ælling...
Torsdag d. 22 juni 2006 ~ CMwho.dk & CM-Revolution.dk
Onsdag d. 03 maj 2006 ~ FmFreaks.dk – en tidsrøver af dimensioner
Tirsdag d. 04 april 2006 ~ SIGames opkøbt af SEGA
Lørdag d. 24 december 2005 ~ FM-scenen part 1
Torsdag d. 03 november 2005 ~ Miles Jacobsen Interview

 Sider: 1 [2]
(Denne artikel er vist 1111 gange)

Kommentarer til denne artikel (0)

Log ind for at kommentere denne artikel

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010