home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 13:45:17 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
Antal Registrerede Brugere: 23298
  1 Bruger, 789 Gæster Online.

Indlæg: 1132689 over 31364 Emner
Nyeste Bruger: thinktwice35
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  The Spiders er færdig :o(
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Vil du fortsat følge denne blog efter Davidsons sidste sæson?
Ja, helt klart
- 23 (60,5%)
Kun ind i mellem
- 4 (10,5%)
Nej, formentlig ikke
- 1 (2,6%)
Det kommende FM 09 vil være min prioritet!
- 1 (2,6%)
Vil hellere have du starter en ny blog i FM09!
- 9 (23,7%)
Antal Stemmer: 38

Sider: 1 [2] 3 4 ... 55 Udprint
Forfatter Emne: The Spiders er færdig :o(  (Læst 129380 gange)
Erhardt
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Spiders – holdet som spiller i ”fængselsdragter”.
« Svar #15: 21 Jan 2007, 09:22 »



Queen's Park Vs. Peterhead

Så er vi tilbage med en spændende reportage fra semifinalekampene mellem Queen's Park og Peterhead, og lad os sige det med det samme. Det blev en forestilling man må betegne som "Forbudt for børn"

Queen's Park havde hjemmebanen i første opgør. En kamp, hvor det var vigtig at få et godt udgangspunkt, da de ikke i sæsonens to forsøg formåede at vinde i Peterhead.

Dagen var kommet og blot 1.000 fans (noget skuffende) havde fundet vej til at hjælpe Spiders-drengene. Kampen forløb som følgende:

Mr. Nobody meget tilfreds

Queen's Park - Peterhead
Peterhead starter bedst med deres chancer bliver ikke udnyttet
Pause 0-0
64. min: 1-0 ved Christopher Mackie  Opstemt

78. min: 1-1 - selvmål af Jim Clark  Græder
86. min: 2-1 ved Paddy Flannery (Stirling's erstatning)  Grin
Kampens resultat: 2-1


Efter kampen havde Noboby følgende bemærkning: Vi spiller ok og vinder alligevel 2-1. 2-1 er et "farligt" resultat, specielt set i lyset af, at vi i sæsonen har tabt 0-4 og 1-4 i Peterhead, men nu er det playoff - hvorfor jeg håber spillerne kæmpede lidt det ekstra, så vi går i finalen!

4 dage senere var det tid til returkampen...og oplevelsen er umulig at beskrive, så tjek i stedet mit "dump" ud:

Aldrig er der blevet bid så mange negle her på avisen. Det var en af de vildeste oplevelser, vi i mange år har været vidne til.

Efter kampen gjorde Nobody status: Det er simpelhen fantastisk - at vi nu går i finalen. Det havde jeg ikke i mine vildeste fantasi troet før sæsonen. Desværre er vi meget svækket til det første finale opgør mod Ross County, pga. denne kamp. Vi har 3 skader og Kevin Campbell har karantæne, så reserverne må ude hos Ross County klarer ærterne for os.

Vi kan her meddele, at Ross County samlet vandt 2-1 over Brechin. Selvom det er umuligt at vente på finalen...så må vi lige trække spændingen lidt  Forseglede Læber

PS. Tak 7kfum  Peace
Logged

En gang FM - altid FM Smiley

7kfum
Gæst
 
Sv: The Spiders – holdet som spiller i ”fængselsdragter”.
« Svar #16: 21 Jan 2007, 10:10 »

Endnu en god update. Men hold dig (når det ikke er playoff) til månedsupdate. Det er jo dejlig at se at Queen's Park klarer det til finalen! Godt klaret!
Logged

Erhardt
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Spiders – holdet som spiller i ”fængselsdragter”.
« Svar #17: 21 Jan 2007, 14:15 »




Playoff Final, 1. kamp
Ross County – Queen’s Park
Lørdag den 10. maj 2008
Sted: Victoria Park (5.971 tilskuer)


Så er vi nået til sæsonens højdepunkt for Queen’s Park, nemlig playoff-finalerne, hvor de kan tage et kæmpe spring mod 1. division via et godt resultat her i første opgør mod Ross County.

Ross County sluttede sidste sæson nr. 7 i 1. division, men måtte i år nøjes med 9. pladsen, hvilke betød nedrykningsspil for deres vedkommende. I første omgang skulle de klare Brechin, men det var ikke uden problemer, så derfor er der intet givet på forhånd inden finalen mod Queen’s Park. Ross består ligeledes af et meget ungt hold, men har dog enkelte profiler herunder deres franske topscorer, Armand One.

Ross County – Queen’s Park
14. min: 0-1 ved Jim Clark
Pause: 0-1
75. min: 1-1 ved Graham Carle
77. min: 2-1 ved Craig Gunn
Resultat: 2-1




Playoff Final, 2. kamp
Queen’s Park - Ross County
Tirsdag den 13. maj 2008
Sted: Hampden Park (9.722 tilskuer)


Queen’s Park – Ross County

3. min: 1-0 ved Paul Cruickshank
32. min: Armand One injured (Ross County)
Pause: 1-0
58. min: 1-1 ved Mark MacLeod
72. min: 2-1 ved Jim Clark
81. min: 3-1 ved Paul Cruickshank
86. min: Rødt kort til G. Drummond (Ross County)
87. min: 4-1 ved Christopher Mackie (pen)  Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt
Resultat: 4-1


DERMED ER QUEEN’S PARK KVALIFICERET TIL 1. DIVISION!!!!!!!!!!!!!!! Fuldstændig ufatteligt…

Næste update: Ved starten til den nye sæson
Logged

En gang FM - altid FM Smiley

Erhardt
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Spiders – Skotlands alderspræsident nu i 1.division
« Svar #18: 22 Jan 2007, 16:40 »

Så er jeg tilbage jeg et kig på sæsonen der er gået og forberedelserne til den nye sæson, nu i 1. division.

Først en kort opsummering af, hvad der er sket i sæsonafslutningen af diverse kåringer og øvrige stats:

Først må jeg nævne Christopher Mackie – uden tvivl mand som bragte mig i 1. division. Han kom ind fra gaden og blev med 25 mål i ligaen meget sikker topscorer, ikke blot for mig, men også i 2. division. Derudover blev han kåret til ”Årets indkøb” i 2. division samt ”Fans’ Player of the Year”. Absolut en mand som kan gå på vandet  Wink

Økonomisk er klubben, trods en pæn tilskuerfremgang (1410 i snit i år), på nulpunktet. Kassen siger –40k £, men alligevel har jeg ”hele” 190k £ at købe nye spillere for…, hvilke er mere en rigeligt, da den dyreste spiller som har interesse i at skifte til Spiders koster 10k £  Ubeslutsom

Ved overgangen til den nye sæson fik klubben tilgang af 8 nye youth-spillere, men der er ikke noget at råbe ”Hurra” for. Der er muligvis en, som kan blive interessant, men det kræver en del arbejde fra hans side…

Den 19 juni 2008 meddelte bestyrelsen: The team is expected to fight bravely against relegation…”, og når jeg ser på holdene i ligaen kan jeg forstå deres bekymring. I 1. division er følgende hold at finde: Clyde, Dundee, Dunfermline Ath, Falkirk, Gretna, Livingston, Morton, Partick Thistle og Queen of Sth.

Dundee, Dunfermline og Falkirk er alle tidligere Premier league hold, mens Gretna og Livingston pt. har bedre hold end Queens Park, og da der blot er et hold som rykker op, så det meget sort ud!!!

Der derfor måtte der handles – i håbet om at blive i divisionen…, derfor uddrag fra Glasgow-avisen, The Herald:


Sutton 35 år – senest i Aston Villa

I håbet om at overleve har Queen’s Park forstærket sig med 4 nye spillere, 3 gamle drenge og 1 ung fransk slider på midtbanen. Den mest opsigtvækkende er dog den tidligere engelske landsholdangriber, Chris Sutton. Forlydende går på, at det er Nobody’s plan at bruge ham i forsvaret, hvor hans rutine fra den engelske premier league skal redde klubben. Sutton har tegnet en 2-årig kontrakt med oprykkerne.

Det øvrige tilkomne er 36-årige Graham Alexander, som har højre back som sig fortrukne plads, 32-årige Scott McCulloch, som både kan spille venstre back og central stopper og til sidst 21-årige Gregory Tade, en fransk offensiv midtbanespiller.

Nu også U21-landstræner

Derudover må det siges, at Nobody’s resultater er blevet hørt i hans hjemland. Efter Danmarks skuffende EM blev Morten Olsen fyret. DBU har i stedet ansat Michael Laudrup. Laudrup var derefter ikke sen til at kontakte Nobody på vegne af DBU, mht. styringen af U21-landsholdet. Dette accepterede Nobody pga. hans personlige ambitioner, men også for at udbrede hans kendskab til unge talenter, som på sigt kan komme til Queen’s Park!

Så med alle disse begivenheder, er Queen’s Park klar til den nye sæson. Odds’et for at klare den ifølge bookmakerne er 300-1…, så det bliver svært, men jeg håber følgende hold kan gøre det:

Logged

En gang FM - altid FM Smiley

Kimu
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: The Spiders – Skotlands alderspræsident nu i 1.division
« Svar #19: 22 Jan 2007, 17:43 »

Tillykke med oprykningen til 1. division! Stærkt gået. Spændende at se hvordan det kommer til at gå. Overraskende at se Gretna ikke er rykket op endnu der fra Smiley

Rigtig gode indkøb du har fået gjort dig til den kommende sæson. Især et scoop at få Sutton til klubben Thumbs Up Men hvorfor bruge ham i forsvaret, og ikke i angrebet til at bombe løs?

Og til sidst tillykke med træner jobbet som u21 landsholdstræner!
Logged

Erhardt
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Spiders – Skotlands alderspræsident nu i 1.division
« Svar #20: 22 Jan 2007, 17:53 »

Tak ska' du ha' Kimu... Hehe, Gretna - jeg følger også din blog med spænding  Smiley Men når det kun er et hold der rykker op, er nåleøjet jo meget smalt!

Ang. Sutton, var jeg også meget overrasket over han sagde ja, da jeg ikke kunne give hvad han forlangt..., men han sagde sq ja. Grunden til at jeg bruger ham i forsvaret er, at han har alle kvaliteterne til at spille centre stopper. Til gengæld er hans attacking-stats elendige..., finishing er bl.a. nede på 9  Ubeslutsom

Og han gør det fantastisk - efter 5 kampe er han klart min bedste mand..., men det bliver en hård sæson kan jeg allerede se nu Huh
Logged

En gang FM - altid FM Smiley

rammy
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: The Spiders – Skotlands alderspræsident nu i 1.division
« Svar #21: 23 Jan 2007, 12:22 »

Det går jo strygende ! Dejlig læsning Smiley

God ide med Sutton men det ville nok være godt at prøve at omskole ( selvom det bliver svært når han er så gamel ) ham til defender.
« Seneste Redigering: 23 Jan 2007, 12:55 af rammy » Logged

Erhardt
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Spiders – Skotlands alderspræsident nu i 1.division
« Svar #22: 23 Jan 2007, 13:51 »

Tak rammy  Cool

Jeg har sat ham på "omskoling" i træningsprogrammet - og han har faktisk allerede efter 2 måneder forbedret flere af hans defensive stats, så konklusionen må være, at spillerne aldrig bliver for gamle til at lære nye tricks Thumbs Up
Logged

En gang FM - altid FM Smiley

Schram
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: The Spiders – Skotlands alderspræsident nu i 1.division
« Svar #23: 23 Jan 2007, 14:18 »

Ser sku godt ud Mr. Nobody, tror snart jeg må starte et game med et meget unknown hold:-) Men bare hold dig oppe i 1. div og se om dit og klubbens rep. ikke stiger så du kan træke bedre spillere:-)

Mvh Schram
Logged

Erhardt
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Spiders – Skotlands alderspræsident nu i 1.division
« Svar #24: 23 Jan 2007, 14:29 »

Hej Shram

Det er også mit primære mål - og så håber jeg min tid som U21-træner kan være med til at tiltrække danske talenter til klubben... FCM har her i 3. sæson flere meget interessante ungdomsspillere, men de gider ikke rejse til det skotske  Forlegen
Logged

En gang FM - altid FM Smiley

Erhardt
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Spiders – Skotlands alderspræsident nu i 1.division
« Svar #25: 25 Jan 2007, 08:38 »


Efter sidste sæsons imponerende oprykning kæmper vores lokale ”Spider-drenge” med hold, som er 1-2 klasser bedre end sidste års modstandere. Flere havde udråbt Queen’s Park som årets prygle-knap, men den første ¼ af sæsonen har vist, at Queen’s Park ikke bare har valgt at ligge sig ned, men kæmper for overlevelse. Traditionen tro, har vi fanget Nobody til et par skarpe her ¼ inde i sæsonen.

I har nu mødt alle hold en gang – hvad er din vurdering af jeres modstandere?

Det er klart, at vi får langt mere modstand i år. Det er muligt, at vi har hentet 13 pts. ud af 27 mulige og dermed ligger nr. 6, men halvdelen af pointene har været piv-hamrende ufortjente, men hva’ – heldet følger de tossede!

I kampen mod Falkirk oplevede I jeres første turneringsnederlag hjemme på Hampden Park i over 2 år – skal man se det som en udtryk for uheld og et udtryk for at modstanderne er blevet for gode?

Flere af modstanderne er uden tvivl en klasse bedre end os, når de spiller op til deres bedste. I kampen mod Falkirk havde vi 2 chancer, mens de havde 17…, så i den kamp kan jeg kun takke holdets defensiv for en fantastisk indsats.

Netop jeres defensiv fik flere omkring klubben til at ”klø sig lidt i nakken”, da man så dine 3 nye spillere, grundet deres alder. Lever de op til dine forventninger?

Uden tvivl. Havde det ikke været for de 3 veteraner, havde jeg formentlig ikke fået et eneste pts. De har været suveræne og derfor glæder det mig også, at jeg har dem til rådighed i minimum 2 år i henhold til deres kontrakter.

Tror du på overlevelse i 1. division?
Dunfermline sicker 1’er med 8 sejre

Ja, det bliver jeg nød til og det virker også fornuftigt, specielt efter vores 3-1 udesejr over vores ærkerivaler fra Clyde  Opstemt Clyde og Queen of Sth. virker på mig som divisionens eneste nedrykningskandidat er, så jeg tror på en placering mellem 6-8 i år!

Hvorfor tror du ikke på en top5-placering?

Det har vi simpelthen ikke truppen til. For at det skal kunne lykkes, kræver det en ny DMC, MC og 1-2 nye angribere – gerne gamle måltyve…, men der er ikke den store interesse i at komme til klubben. Mit seneste forsøg var Marcus Allbäck, men han fandt det mere interessant at spille for FCK’s reserve i den danske 2. division end at tilslutte sig min trup  Sur
Logged

En gang FM - altid FM Smiley

Erhardt
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Spiders – Skotlands alderspræsident nu i 1.division
« Svar #26: 26 Jan 2007, 18:33 »


Krise i Queen's Park?

Julen er overstået og The Spiders fik en meget kedelig start på 2009, da de blev udstillet på kryds og tværs på Ibrox Stadion i 3. runde af den skotske pokalturnering. Efter 1. halvleg stod den 5-0 til Rangers, og derefter var den på cruisecontrol - hvorfor kampen også endte 5-0 til Rangers.

Resultatet kommer i kølevandet på Queen's Parks manglende resultater i 1. division, hvorfor man kan spekulere på, hvorvidt der er krise i den lille klub. Vi har fanget Mr. Nobody til et par bemærkninger


I fik en sæk af Rangers i den seneste kamp - til trods for at I stillede i stærkeste opstilling og i ligaen har I blot fået 8 pts. i de seneste 12 opgør, hvilke betyder i nu ligger isoleret på 8. pladsen. Er der krise?

Ja, det har ikke været pragende de sidste par måneder, men krise - nej - absolut ikke. Alle havde forventet, at vi ikke ville have en chance - men vil ligger nr. 8 og har hentet 21 pts. i 21. kampe. Vi har 7 pts. ned til Clyde og 11 pts. ned til Queen of Sth., så der er gode muligheder for at overleve!

Vil i ændre på noget til den resterende del af sæsonen?

Nej, absolut ikke. Bestyrelsen er tilfreds med vores situation og moralen i truppen er også meget god, så vi gør tingene, som vi hele tiden har gjort.

Transfer markedet er netop åbnet - er der nogle nye ansigter på vej ind?

Nej, desværre. Jeg har forespurgt på 10-15 spillere, men spillerne har ingen interesse i at komme til klubben. Problemet er, at vores omdømme ikke er godt nok. Det er kun lokalbefolkningen som kender til os og derudover er vi fortsatte kun en semi-professionel klub, så vi kan ikke tilbyde specielt attraktive kontrakter Skuffet

Vi ønsker Mr. Nobody held og lykke i resten af sæsonen!  Peace
Logged

En gang FM - altid FM Smiley

Erhardt
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Spiders – Skotlands alderspræsident nu i 1.division
« Svar #27: 28 Jan 2007, 19:31 »


En ren gyser - Spiders bliver!


Det blev et bundbrag af en anden verden da nedrykkerne til 2. division skulle findes. Queen of Sth. havde udspillet deres rolle og sluttede sikkert nr. 10 og rykker dermed ned i 2. division. Queen's Park havde hele sæsonen haft et pænt forspring til deres ærkerivaler fra Clyde, men pludselig begyndte Clyde at hente sejre og topholdene, mens Queen's Park tabte flere og flere kampe, da Chris Sutton i begyndelse af marts udgik med en skade for resten af sæsonen  Shockeret

Så i 35. spillerunde indhentede Clyde Queen's Park og dermed skulle alt afgøres i den sidste runde. Queen's Park skulle ude møde Livingston, mens Clyde skulle en tur til Dunfermline. Livingston viste sig for stærke og dermed tabte Queen's Park 0-1. Dermed var skæbnen hos Clyde...og udfaldet kom i det 53. minut, da Clyde blev reduceret til 10. mand. Derefter tog Dunfermline fat og vandt 2-0. Dermed sluttede stilling således i bunden:

8. Queen's Park med 31 pts. og -16 i målscore.
9. Clyde 31 pts. og -31 i målscore.

Dermed skulle Clyde ud i nedrykningsspil og her blev de de små, hvor Clyde og Queen of Sth. må ned, mens Ross County og Hamilton kommer op.

Mesterne i 1. division blev Dundee, mens nedrykkerne fra SPL blev Aberdeen!
Logged

En gang FM - altid FM Smiley

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Spiders – Skotlands alderspræsident nu i 1.division
« Svar #28: 28 Jan 2007, 22:08 »

Puha, det lykkedes for dig at redde røven. Tillykke med det!

Hvordan kan det være at det er gået så galt??
Logged

Erhardt
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Spiders – Skotlands alderspræsident nu i 1.division
« Svar #29: 29 Jan 2007, 08:50 »

Tak ska' du ha'  Smiley

Problemet er - at jeg kun i den forløbne sæson havde 10 spillere, som kunne begå sig i 1. division...og kort tid efter jeg mistede Sutton i de sidste to måneder - blev yderligere 2 stamspillere skadet. Derudover havde min topscorer C. Mackie karantæne i 3 kampe (da han valgte at sparke en modstander ned), hvor jeg kunne have fået point..., så gik det pludselig hurtigt - da Clyde samtidig hev sejre hjem på stribe...

...men heldigvis overlevede jeg!

Min næste update kommer i aften eller i morgen tidlig, med div. stats og aktiviteterne i sommerpausen. Jeg kan allerede nu løfte sløret for, at klubben har fået 3 væsentlige forstærkninger til den nye sæson  Forseglede Læber
Logged

En gang FM - altid FM Smiley

Sider: 1 [2] 3 4 ... 55 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010